Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 Liten diskusjon gående med ei venninne. Vi er helt på ulik side. Spennende å se hva flertallet her mener:-) Anonymous poster hash: 64df1...807
MammantilNurket Skrevet 9. mai 2016 #2 Skrevet 9. mai 2016 Den utdanningen de har mest lyst til å ta Jeg tenker at oppegående folk velger ut i fra trivsel og et "kall".
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 Den utdanningen de har mest lyst til å ta Jeg tenker at oppegående folk velger ut i fra trivsel og et "kall". Joda, jeg forstår hva du mener. Tenkte at det er underliggende. Likevel velger et større antall intelligente kvinner og menn noen typer utdanninger... Det er her diskusjonen mellom oss ligger. Anonymous poster hash: 64df1...807
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #4 Skrevet 9. mai 2016 Liten diskusjon gående med ei venninne. Vi er helt på ulik side. Spennende å se hva flertallet her mener:-) Anonymous poster hash: 64df1...807 Realfag. Anonymous poster hash: 37bd4...76a
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 Smartest i forhold til hva? Lønn, trivsel, mulighet for jobb..? De sier jo at dette landet er i ferd med å bli overutdannet, folk er overkvalifisert for stillinger de søker og det begynner bli for mange med høy utdanning. De landet etterhvert vil skrike etter er folk med fagbrev.... Jeg tenker det alltid vil være bruk for en god bilmekaniker, tømrer, barne- og ungdomsarbeider o.l. Dette er yrker som det alltid vil være behov for. Anonymous poster hash: 9db1b...57e
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #6 Skrevet 9. mai 2016 I forhold til deres pasjon! Anonymous poster hash: ebb0e...76c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #7 Skrevet 9. mai 2016 Smartest i forhold til hva? Lønn, trivsel, mulighet for jobb..? De sier jo at dette landet er i ferd med å bli overutdannet, folk er overkvalifisert for stillinger de søker og det begynner bli for mange med høy utdanning. De landet etterhvert vil skrike etter er folk med fagbrev.... Jeg tenker det alltid vil være bruk for en god bilmekaniker, tømrer, barne- og ungdomsarbeider o.l. Dette er yrker som det alltid vil være behov for. Anonymous poster hash: 9db1b...57e Altså de med svært høy intelligens. Alle yrker er viktige, det er ikke det. Likevel finnes det noen mennesker med svært høy iq, og de velger oftere enkelte utdanninger, det er disse vi er uenige om, og vi har ikke tenkt å Google det enda😊 Anonymous poster hash: 64df1...807
Hjertefru Skrevet 9. mai 2016 #8 Skrevet 9. mai 2016 Smartest som ift høy iq? Da vil jeg si realfag, lege...
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #9 Skrevet 9. mai 2016 Smartest som ift høy iq? Da vil jeg si realfag, lege... Takk takk hjertefru:) Hyggelig at du svarte😊 Vil du si hva du mener med realfag? 😊 Anonymous poster hash: 64df1...807
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #10 Skrevet 9. mai 2016 Jeg tenker de utrolig smarte blir professor. De er så smarte at de blir dumme i sosiale settinger. Normalt smarte tror jeg er gründere. Anonymous poster hash: 77ca1...9f7
Vaffelstrikk Skrevet 9. mai 2016 #11 Skrevet 9. mai 2016 Smart og opptatt av status og penger: sivilingeniør, gjerne industriell økologi ved NTNU. Evt lege, med ambisjoner om å bli noe annet enn fastlege. Bare smart: fysikk, gjerne de mest abstrakte greiene.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #12 Skrevet 9. mai 2016 Smart og opptatt av status og penger: sivilingeniør, gjerne industriell økologi ved NTNU. Evt lege, med ambisjoner om å bli noe annet enn fastlege. Bare smart: fysikk, gjerne de mest abstrakte greiene. Trenger ikke være smart for å bli lege altså. Anonymous poster hash: 77ca1...9f7
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #13 Skrevet 9. mai 2016 Smart og opptatt av status og penger: sivilingeniør, gjerne industriell økologi ved NTNU. Evt lege, med ambisjoner om å bli noe annet enn fastlege. Bare smart: fysikk, gjerne de mest abstrakte greiene. Takk for svar vaffelstrikk! Måtte smile av nicket ditt, kult!😊 Anonymous poster hash: 64df1...807
Vaffelstrikk Skrevet 9. mai 2016 #14 Skrevet 9. mai 2016 Trenger ikke være smart for å bli lege altså. Anonymous poster hash: 77ca1...9f7 Nei det er jeg enig i du men en del smartinger gjør det likevel
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #15 Skrevet 9. mai 2016 Jeg tenker de utrolig smarte blir professor. De er så smarte at de blir dumme i sosiale settinger. Normalt smarte tror jeg er gründere. Anonymous poster hash: 77ca1...9f7 Mens du tydeligvis bare er dum. Det er ikke nødvendigvis noen motsetning mellom å være smart og sosialt intelligent. Jeg er begge deler. Min sønn er det dog ikke, han er ekstremt intelligent, men fungerer dårlig sosialt. Han har asperger. Anonymous poster hash: 60460...667
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #16 Skrevet 9. mai 2016 Jeg tenker de utrolig smarte blir professor. De er så smarte at de blir dumme i sosiale settinger. Normalt smarte tror jeg er gründere. Anonymous poster hash: 77ca1...9f7 Har du noen gang møtt en professor IRL? De fleste jeg kjenner er sterke faglig såvel som sosialt. Her tror jeg nok det er fordommene som snakker, gitt! Anonymous poster hash: 85f31...eb2
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #17 Skrevet 9. mai 2016 Om de er skikkelig smarte,velger de det de liker å jobbe med og da kommer langt med det. De som er mer praktiske og smarte nok til å fylle kriteriene,blir leger ingenører osv. De må være praktisk innstilt også. De smarteste finner løsninger på problemer,da vil jeg si phd og postdoc. Men de er ikke praktisk innstilt. Anonymous poster hash: 4a098...def
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #18 Skrevet 9. mai 2016 Om de er skikkelig smarte,velger de det de liker å jobbe med og da kommer langt med det. De som er mer praktiske og smarte nok til å fylle kriteriene,blir leger ingenører osv. De må være praktisk innstilt også. De smarteste finner løsninger på problemer,da vil jeg si phd og postdoc. Men de er ikke praktisk innstilt. Anonymous poster hash: 4a098...def Seriøst? Ingen ph.d'er er praktiske? Det kommer nå svært sterkt an på fagfelt. Alle realfag feks er svært praktiske fag. Man kommer sannelig ikke lagt som realist om man mangler praktisk innsikt. Anonymous poster hash: 99146...e63
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #19 Skrevet 9. mai 2016 En av de smarteste jeg vet, han som skårer høyest på IQ, utdannet seg som barne- og ungdomsarbeider. Til foreldrenes store fortvilelse. De hadde sett for seg at han skulle bli forsker eller noe i den duren. Han er såpass wmart at han utdannet seg til noe han kommer til å trives med. Anonymous poster hash: d5d95...f28
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #20 Skrevet 9. mai 2016 Smart og opptatt av status og penger: sivilingeniør, gjerne industriell økologi ved NTNU. Evt lege, med ambisjoner om å bli noe annet enn fastlege. Bare smart: fysikk, gjerne de mest abstrakte greiene. Er det indøk du mener? Økonomi, og ikke økologi. I så fall er jeg enig 😊 Anonymous poster hash: bb51c...f63
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #21 Skrevet 9. mai 2016 Seriøst? Ingen ph.d'er er praktiske? Det kommer nå svært sterkt an på fagfelt. Alle realfag feks er svært praktiske fag. Man kommer sannelig ikke lagt som realist om man mangler praktisk innsikt. Anonymous poster hash: 99146...e63 Jeg tar en doktorgrad i nanoteknologi og vi mekker masse på laben selv om vi forsker på ganske abstrakte ting. Har masse veldig intelligente kolleger, men hvor sosialt smarte folk er varier sterkt. Anonymous poster hash: 454ea...a87
Vaffelstrikk Skrevet 9. mai 2016 #22 Skrevet 9. mai 2016 Er det indøk du mener? Økonomi, og ikke økologi. I så fall er jeg enig 😊 Anonymous poster hash: bb51c...f63 Da tror jeg du må google en gang til: http://www.ntnu.no/indecol Trodde også det var økonomi før, for industriell økologi gir vel ingen mening for folk flest
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #23 Skrevet 9. mai 2016 Da tror jeg du må google en gang til: http://www.ntnu.no/indecol Trodde også det var økonomi før, for industriell økologi gir vel ingen mening for folk flest http://www.ntnu.no/studier/mtiot Er industriell økonomi som er de mest snobbete folka på gløshaugen. Du ser hvem de er fra dag én. Helt egen type de der. Anonymous poster hash: 99146...e63
sug lut Skrevet 9. mai 2016 #24 Skrevet 9. mai 2016 Jeg tenker de utrolig smarte blir professor. De er så smarte at de blir dumme i sosiale settinger. Anonymous poster hash: 77ca1...9f7 Hahahahahaha, du snakker om livsløgn - dette er virkelig de fattiges trøst!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #25 Skrevet 9. mai 2016 Tror det er forskning som viser at dess smartere man er dess mindte påvirket er man av trender og status. Man tar i større grad helt egne avgjørelser. Ut fra det skulle en jo tro at de smarteste er godt spredd rundt omkring. Sett bort fra det har jeg et sterkt inntrykk at det hoper seg opp mange med høy IQ på matematikk og fysikk-studier. Anonymous poster hash: a0832...530
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå