Gå til innhold

Er du redd for hoggorm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker skogen. Elsker å gå lange turer. Men nå i varmen og solsteiken tør jeg ikke gå midt på dagen. Ikke redd for å bli bitt, sjansen er liten. Men svetter så SYKT av synet av den ekle ormen....så jeg går sent på kvelden i håp om at det er bedre.

Flere som er like nerdete som meg?

Anonymous poster hash: 52ff6...3e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Jeg har respekt for hoggorm, men er ikke redd for den. Et bitt er tilsvarende å bli stukket av veps hvis man ellers tåler det.

Jeg går flere turer i skogen hver dag.

Anonymous poster hash: 4584f...e51
Skrevet

Ikke redd for meg selv, men for hunden min. Men vi går likevel, da. Hunden snuste borti en i går, men det gikk heldigvis bra.

Anonymous poster hash: c4515...54c

Skrevet

Nei.

Jeg har respekt for hoggorm, men er ikke redd for den. Et bitt er tilsvarende å bli stukket av veps hvis man ellers tåler det.

Hadde en elev som ble bitt på skoletur for 4 år siden. Beinet hovnet opp til det dobbelte og han ble fryktelig dårlig. Ambulanse etc og redde medelever....😣. Han tålte det ikke.

Skrevet

Nei.

Ikke helt riktig, man kan bli ganske dårlig av ormebitt uten å være allergisk. Men farlig er det ikke for friske mennesker. 

HI: Nei, er ikke redd, men jeg merker at det velter seg i meg ved synet av orm. Er det samme med store edderkopper?

Anonymous poster hash: 60e6b...92e

Skrevet

Mer redd for flått enn orm.

Anonymous poster hash: f1837...dd1

Skrevet

Ikke noe jeg tenker på nei.

Har møtt på noen innimellom, men går bare omvei rundt uten å forstyrre den der den ligger og soler seg. Aldri følt meg truet av dem....

Skulle jeg bli bitt så får vi ta det når det skjer, aner ikke om jeg reagerer eller ikke før det evt skjer.

Svigerfar ble bitt og havnet på sykehus i flere dager, han reagerte veldig. Benet ble nesten dobbelt så stort og verket som besatt. Men han reagerer veldig på myggestikk, må ha sprøyte om han får vepsestikk osv også da. Ikke så rart han reagerer på hoggorm når han reagerer så kraftig på insekter.

Anonymous poster hash: dff84...436
Skrevet

Ikke helt riktig, man kan bli ganske dårlig av ormebitt uten å være allergisk. Men farlig er det ikke for friske mennesker.

HI: Nei, er ikke redd, men jeg merker at det velter seg i meg ved synet av orm. Er det samme med store edderkopper?

Anonymous poster hash: 60e6b...92e

Må rette på deg også. Friske mennesker kan da også reagere!! Min søster som er vekt frisk og oppegående tannlege ble bitt og fikk en allergisk reaksjon og havnet på sykehus. Man er frisk selv om man ikke tåler hoggorm bitt

Skrevet

Tenker lite på hoggorm, har møtt på en del gjennom tida.

Mer bekymra for flått jeg også, ekle kryp som gjør det de kan for å suge seg fast. Hoggormen vil stort sett være i fred.

Skrevet

Nei, har faktisk aldri sett en hoggorm, så det er ikke et stort problem her. Og så er jeg sjelden i skogen da.

Skrevet

Nope. Ikke redd for min egen del. Hundene passer jeg på etter beste evne, men heldigvis er de akkurat små nok til at jeg kan bære en av dem hjem om det skulle skje. Blir begge bitt må jeg finne superkreftene....

Anonymous poster hash: d1307...b72
Skrevet

Aboslutt ikke

Skrevet

Jeg er i skogen hver eneste dag på tur eller jogging. Jeg liker de ikke, men skvetter fryktelig hvis jeg kommer overraskende på de. Ser jeg de på litt avstand er det ok. Redd barna skal bli bitt må jeg innrømme

Skrevet

Jeg ble bitt, og eg ble syk i flere uker etterpå. Kvalm og tufs. Hele beinet ble misfarget. 

Dessuten var det vondt! Veldig vondt! 

Anonymous poster hash: 00794...de1
Skrevet

Nei, jeg er ikke redd for huggorm, men jeg her absolutt respekt for dem.

Flått er langt mer skremmende med tanke på hvor syk man kan bli av dem og hvor lite og dårlig behandling man får for de infeksjonene i Norge.

Anonymous poster hash: e7116...066
Skrevet

Jeg må si jeg er veldig redd hoggorm. Har helst angst for orm og slanger.

Skrevet

Jeg ble bitt, og eg ble syk i flere uker etterpå. Kvalm og tufs. Hele beinet ble misfarget.

Dessuten var det vondt! Veldig vondt!

Anonymous poster hash: 00794...de1

Hvordan ble du bitt? Hvor i skogen?

Skrevet

Jeg har angst for slanger ( til og med stålorm, selv om jeg veit ikke den kategoriseres der 😂). Så ja, livredd hoggorm/buorm! Har hatt det siden jeg var liten .

Er ikke redd for selve bittet, men klarer bare ikke de skapningene der.. Kan bli ganske hysterisk, og har noen ganger begynt å gråte.. Veit det er helt latterlig, men kan ikke noe for det 😕 Prøver å skjerpe meg, men ikke alltid det går..

Edderkopper, biller, veps etc er jeg ikke redd, men har virkelig fobi mot de dyra der 😩 Flaut..

Skrevet

Nei. Har vokst opp i et hus i skauen og aldri sett en huggorm i løpet av de 18 årene jeg bodde der. Så da er min konklusjon at ormen er ganske sky...

Anonymous poster hash: 2826a...b65

Skrevet

Jeg har angst for slanger ( til og med stålorm, selv om jeg veit ikke den kategoriseres der 😂). Så ja, livredd hoggorm/buorm! Har hatt det siden jeg var liten .

Er ikke redd for selve bittet, men klarer bare ikke de skapningene der.. Kan bli ganske hysterisk, og har noen ganger begynt å gråte.. Veit det er helt latterlig, men kan ikke noe for det 😕 Prøver å skjerpe meg, men ikke alltid det går..

Edderkopper, biller, veps etc er jeg ikke redd, men har virkelig fobi mot de dyra der 😩 Flaut..

Du og jeg er helt like. Vi hadde nok vært fine sammen på tur i skogen hvor vi møtte på orm 😅😭

Skrevet

Finnes ikke redd for de, men har respekt for de, møter de til tider når jeg er ute å går i skogen ovenfor oss her, men de er som oftest mer redd meg enn jeg skulle vært for de, de forsvinner fort i en annen retning om jeg knekker en pinne eller lignende, de biter kun om de føler seg truet.. Men er man redd, bør man bruke gummistøvler om man skal gå der det er mye hoggorm, da de er tykkere å bite gjennom. Ble bitt en gang som 11 åring, var vondt bitt, men ikke noe mer enn det. 

Anonymous poster hash: ea216...e1e
Skrevet

Må rette på deg også. Friske mennesker kan da også reagere!! Min søster som er vekt frisk og oppegående tannlege ble bitt og fikk en allergisk reaksjon og havnet på sykehus. Man er frisk selv om man ikke tåler hoggorm bitt

Da retter jeg litt på deg og.

Å reagere på et huggormbitt er ikke nødvendigvis farlig. Friske mennesker som ikke er allergiske får en ufarlig men smertefull reaksjon.

Jeg er ikke allergisk og dermed ikke mer redd for huggormbitt enn jeg er for vepsestikk. Altså noe jeg helst vil unngå fordi det gjør vondt, men ikke noe jeg frykter med dødsangst.

Skrevet

Ormen er minst like redd meg, som jeg for den. Jeg er ikke noen lettvekter, så ormen merker nok at jeg kommer, og snor seg unna , som regel før jeg ser den. Er faktisk mye mer skeptisk til flått, både for bikkjas og egen del.

Anonymous poster hash: 28170...beb

Skrevet

Finnes ikke redd. Har full respekt for de og lar de være, men samtidig er jeg så fascinert av de at jeg kan bli stående lenge og bare se på de :)

Skrevet

Ormen er minst like redd meg, som jeg for den. Jeg er ikke noen lettvekter, så ormen merker nok at jeg kommer, og snor seg unna , som regel før jeg ser den. Er faktisk mye mer skeptisk til flått, både for bikkjas og egen del.

Glemte å si at jeg egentlig er ganske redd for å bli bitt, siden jeg faktisk blir ganske syk av insektsstikk. Jeg frykter altså en gedigen allergisk reaksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...