Gå til innhold

Jeg kalte datteren min en drittunge:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud! Hun ble bråsint for en bagatell og kastet yoghurten i veggen og spyttet ut drikke, utover bordet. Korn og yoghurt i hele teppet. Jeg eksploderte! Er gravid og i dårlig form og ble så forbannet! Ropte som en gal :-(

Anonymous poster hash: 17bea...866

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaja, så gjør hun det neppe igjen.

Skrevet

Jaja.. Sånn er det noen ganger..

Anonymous poster hash: b1b01...ecd

Skrevet

Men vil huske at du kalte henne Drittunge.

Anonymous poster hash: 3b3a6...d89
Skrevet

Sånt kan vel skje. Bare sørg for at det ikke skjer igjen. OG be om unnskyldning for at du sa drittunge.

Si at slik oppførsel hun viste er uaktuelt men at de var feil å bruke ordet drittunge. Hun kommer til å huske det lenge.

Anonymous poster hash: c2854...bfc

Skrevet

Ja jeg føler meg som verdens værste mor :-( men ble så skuffet. Hun har fått hatt overnatting hele helgen, jeg har kjørt hun og vennene hennes hit og dit, bading, grilling etc. I tillegg fikk hun ny tlf. Så det kokte fullstendig over da hun oppførte seg som en bortskjemt diva. Nå sitter jeg på jobb, gravid , hormonell og med tårer i øynene..

Skrevet

På "jeg mot meg" på NRK, satt en av jentene i samtalegruppen og sa at det hun husket best fra hun var liten var den gang faren (eller var det stemoren) kalte henne en drittunge, hun var noen å 20 år nå, men dette hadde brent seg fast.

Det er IKKE greit å si sånt til et barn!

Du må forklare henne at du er lei deg, og at det var oppførselene hennes du ikke likte, ikke at du ikke liker henne.

Barn kan være skjøre, det kommer helt an på personligheten.

Noe bryr seg ikke, andre bærer sånt med seg resten av livet.

Graviditet har vel aldri vært en unnskyldning for å være slem med barna sine?

Å bli sint til tider, skjer alle, men å rope som en gal å kalle barnet sitt for en drittunge er langt fra normalt.

Anonymous poster hash: 2ee46...502

Skrevet

På "jeg mot meg" på NRK, satt en av jentene i samtalegruppen og sa at det hun husket best fra hun var liten var den gang faren (eller var det stemoren) kalte henne en drittunge, hun var noen å 20 år nå, men dette hadde brent seg fast.

Du må forklare henne at du er lei deg, og at det var oppførselene hennes du ikke likte, ikke at du ikke liker henne.

Å bli sint til tider, skjer alle, men å rope som en gal å kalle barnet sitt for en drittunge er langt fra normalt.

Nei det var ikke greit av meg. Og jeg skal unnskylde. Og jeg er aldri slem mot datteren min, tvert i mot så har hun det veldig godt. Men nå fikk jeg sånn nok :-( men ja, jeg skal unnskylde veldig ..

Skrevet

No begynner diskusjonen og da må BARNEVERNET inn.

Anonymous poster hash: 3b3a6...d89
Skrevet

Du fikk med deg at hi føler seg dårlig? Du fikk med deg at hun selv vet at hun overreagerte?

Likevel syns du det er greit å legge sten til byrde?

De fleste, trygge barn er robuste nok til å skjønne at man noen ganger sier ting man ikke burde når man blir sint og klarer godt å leve med å bli kalt drittunge når de selv vet at de har trådd over streken.

Skrevet

Slapp av, det hadde hun ikke vondt av - hun er sikkert en trygg unge ellers.

Anonymous poster hash: ca95a...f45
Skrevet

Skal gå mot strømmen å si at hun oppførte seg som en drittunge og fortjente kanskje å bli satt ordentlig på plass.den oppførelsen der var virkelig ikke greit.

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Sånt skjer, noen ganger eksploderer det. Det viktigste er nok hvordan du håndterer det etterpå. Jeg ville nok satt meg ned med henne og virkelig sagt unnskyld for det du sa, og si at det aldri skal skje igjen. Så går det nok fint det også, skal du se :) 

Skrevet

Hun var jo en drittunge! Hvis hun er gammel nok til telefon, er hun gammel nok til å vite at man ikke kaster eller spytter mat. Reaksjonen din var på sin plass, jeg hadde nok slengt på utakknemlig også.

Hadde kanskje unnskyldt ordbruken, men hadde ikke unnskyldt reaksjonen min.

Anonymous poster hash: cd563...f18

Skrevet

Hvor gammel er hun?

Anonymous poster hash: 3ce60...62e

Skrevet

Jeh ble kalt "bortskjemt drittunge" rett som det var. Ble folk av meg og! ;)

Anonymous poster hash: fbb88...be6

Skrevet

Hvor gammel er hun? 

Det er selvfølgelig galt å kalle ungene sine for drittunger, men det finnes verre ting man kan gjøre.  Hvis dette er det verste du har gjort som mor så er det kanskje ikke så ille...  

Jeg ville bedt barnet om unnskyldning for språkbruken min, og forhåpentligvis ville barnet bedt om unnskyldning for oppførselen sin i samme slengen.  Forhåpentligvis kan dere bruke anledningen til å diskutere både akseptabel språkbruk og akseptabel oppførsel.    

Anonymous poster hash: db13e...c75
Skrevet

Men herligheten. Hvis ungen fikk ny tlf, så snakker vi ikke om en 3-4 åring her. Hadde min skoleunge kastet mat veggemellon og spyttet ut melk rundtom, hadde det blitt månelys her hjemme. Ikke greit å kalle henne for drittunge, men fult forståelig. Det er flere enn hi som burde be om unnskyldning her.

Skrevet

Hvor gammel er hun?

Anonymous poster hash: 3ce60...62e

Hun er 10. Helt vanvittig av henne med sånn oppførsel :-/ telefonen ble også beslaglagt...

Skrevet

Men herregud a! Det er helt normalt at det koker over for alle innimellom!

HI, jeg tror ikke at hun nødvendigvis husker best at du kalte henne drittunge, jeg tenker heller at hun husker den følelsen av å ha VÆRT en drittunge! For det var jo nettopp det hun var i det øyeblikket. Det er helt ok at hun kjenner litt på den følelsen at det IKKE er ok å oppføre seg på den måten.

Jeg ville snakket med henne og sagt at du selvfølgelig ikke mente at hun var en drittunge bokstavelig, men at den kommentaren kom av hennes handlinger, som absolutt ikke var ok. Forklar henne at du også er et menneske og kan si ting du ikke mener bokstavelig.

Jeg tenker at dersom du hadde kalt henne dette i hytt og pine hele tiden så hadde det vært noe annet. 

Skrevet

Hvis hun er ti år var drittunge-begrepet helt på sin plass. 

Anonymous poster hash: 6016c...da1
Skrevet

Jeh ble kalt "bortskjemt drittunge" rett som det var. Ble folk av meg og! ;)

Anonymous poster hash: fbb88...be6

Jeg kalte lillebroren min det hele tiden og han er ufør pga sterk angst. Er vel ikke bare derfor, men det hjalp nok ikke...

Anonymous poster hash: 77d2d...307

Skrevet

Jeg kalte lillebroren min det hele tiden og han er ufør pga sterk angst. Er vel ikke bare derfor, men det hjalp nok ikke...

Anonymous poster hash: 77d2d...307

Den var god du.... ler meg i hjel....

Til Hi, det koker over for alle en gang i blant. Det er slik det er å være menneske. Husker jeg kalte sønnen min på 3 år(værste trassalder) en forbanna drittunge. Sa det lavt til meg selv, han hørte ingenting(hylte og skrek for en eller annen bagatell), men allikevel har jeg slitt veldig med dårlig samvittighet for dette lenge. Han er 7 år nå og jeg gremmes fortsatt for at jeg lot de ordene komme ut av munnen min og at det var rettet mot mitt eget barn... Poenget er uansett at alle mennesker får nok på et punkt, vi mammaer også. 

Anonymous poster hash: aad54...ca4

Skrevet

Jaja, en kaller en spade for en spade og en drittunge for en drittunge

Anonymous poster hash: f7874...263

Skrevet

Ho oppførte seg iallefall som ein drittunge!  Du får unnskylde at du kalla henne, for ein skal ikkje kalle kvarandre slike ting, men den oppførselen er verkeleg ikkje greit for ein så stor unge.  Håpar ho måtte ligge på kne og vaske opp sølet etter seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...