Gå til innhold

10-åringen er desperat av pollenallergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var sterkt plaga som liten, og jeg måtte et par ganger på Geilomo. Det er en skole for astma og allergikere i Geilo.

Man bor der i 4-6 uker på det verste, uten foreldre.

Var veldig skeptisk første gang ( var vel ca 9), men hadde supert opphold! Er undervisning der, og filmkvelder, bassengtrening, skøyt på blink og masse annet. Går jo ikke i år, men er virkelig noe jeg anbefaler å vurdere!

Var som å komme til himmelen ift sykdommen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når gutten din er så dårlig synes jeg det er rart at legen ikke har foreslått vaksinering? Å jo barn kan trygt utføre dette. Min gutt startet når han var 6 år.

Ser du har fått mange gode råd, men vil legge til følgende: ikke kjør bil med åpne vinduer og minst mulig sykling. Kald vaskeklut som flere har nevnt er veldig effektivt!

Anonymous poster hash: 2de11...1ff

Skrevet

Er du sikker på det med vaksinen? Min 13-åring er allergisk mot gress (timotei) og har fått vaksiner fra han var 10 år gammel. Han er på fjerde året nå og skal faktisk ha vaksine i dag. Vi regner med at dette er siste sesongen, så er han ferdig. Han er blitt utrolig mye bedre, når klør ha bare bitte litt i øynene dersom han er i gress på de dagene med verst spredning. En utrolig forskjell. Jeg ville hørt med flere leger dersom din påstår at barn ikke kan få vaksinen, for jeg er rimelig sikker på at også den mot bjørkepollen kan gis til barn.

Anonymous poster hash: 36756...803

Min gutt er nå 11 år og har fått vaksine mot gress i 3 år. Han fikk smeltetablett som han skulle ta en hver dag i 3 år.

Begynte høsten og vi merket forskjell første sommeren, men da brukte vi allergimedisin. Nå er han ferdig med vaksinetabletten og er uten allergimedisiner!

Anonymous poster hash: 475f6...411

Skrevet

Jeg kjenner noen som tok med barna sine til fjells hver gang det eksploderte. MEN det fordrer selvsagt at man har mulighet til å ta fri eller at en besteforelder kan være med og at man har ett sted å være.

(Skolen synes sikkert det er geit så lenge opplegget deres følges).

Anonymous poster hash: e95b6...f16
Skrevet

Takk igjen for alle de gode svarene jeg fikk her inne. Fastlegen ordnet strakstime til oss hos spesielist. Gutten har fått skrevet ut nye medisiner, og vil få tilbud om vaksinebehandling fra høsten av. Kjempelettet!

HI

Anonymous poster hash: 1cff5...ccb
Skrevet

Takk igjen for alle de gode svarene jeg fikk her inne. Fastlegen ordnet strakstime til oss hos spesielist. Gutten har fått skrevet ut nye medisiner, og vil få tilbud om vaksinebehandling fra høsten av. Kjempelettet!

HI

Anonymous poster hash: 1cff5...ccb

Så bra :)

Anonymous poster hash: a606a...15d

Skrevet

Akupunktur brukes mot enkelte typer allergi.

Anonymous poster hash: 6feb5...41c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...