Gjest Sommerfuggel Skrevet 7. mai 2016 #26 Skrevet 7. mai 2016 Personangrep er fjernet, sitat av slettet innlegg er også fjernet.. sommerfuggel Moderator
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #27 Skrevet 7. mai 2016 Men leste du ikke i HI at barna skulle på turnering? Anonymous poster hash: 62b4b...a78 Jo jeg leste det. Om ikke far er i stand til å dra med de, så får de enten sitte på med noen andre eller være hjemme(med syk far). Er min mening. Vi har et enormt trygdebudsjett i dette landet, dette er nettopp noe av grunnen til det. Vi har det for godt. Anonymous poster hash: 78e58...2e5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #28 Skrevet 7. mai 2016 Jo jeg leste det. Om ikke far er i stand til å dra med de, så får de enten sitte på med noen andre eller være hjemme(med syk far). Er min mening. Vi har et enormt trygdebudsjett i dette landet, dette er nettopp noe av grunnen til det. Vi har det for godt. Anonymous poster hash: 78e58...2e5 Men det er jo faktisk sånn at far reellt kan være ganske så syk med 39 i feber. Og da er det helt legitimt at HI er hjemme fra jobb med barna. At mange kanskje utnytter regelverk gjør ikke at man ikke skal kunne benytte seg av det når man trenger det. Anonymous poster hash: 62b4b...a78
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #29 Skrevet 7. mai 2016 Men det er jo faktisk sånn at far reellt kan være ganske så syk med 39 i feber. Og da er det helt legitimt at HI er hjemme fra jobb med barna. At mange kanskje utnytter regelverk gjør ikke at man ikke skal kunne benytte seg av det når man trenger det. Anonymous poster hash: 62b4b...a78 Ja jeg tviler ikke på at en mann er dårlig med 39 i feber. Men jeg har jo selv vært sjuk og vært hjemme med småbarn samtidig, var aldri snakk om at far skulle bli hjemme fra jobb for å passe på oss. Jeg synes at det er alt for lett å bli hjemme av ulike halvgode grunner. vi burde hatt en sykepengesystem som i Sverige hvor folk selv måtte bekoste den første fraværsdagen. Det vil si at man ikke får sykepenger for første dagen i en sykepengeperiode. Da kan jeg love at mye av korttidsfraværet hadde blitt borte. Men en gang folk må betale noe selv, strekker de seg litt lenger for å faktisk møte på jobb. Driver du noe eget, en salong butikk eller er selvstendig så har du faktisk uten unntak mye mindre fravær, fordi det rammer kun deg selv. Mens i de typiske kvinneyrkene i offentlig sektor er sykefraværet skyhøyt. Anonymous poster hash: 78e58...2e5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #30 Skrevet 7. mai 2016 Jeg mener at jobb må være 1.prioritet når det er arbeidsdag. Hvis far er svært syk slik at barna er uten tilsyn, sier det seg selv at du må bli hjemme. Hvis far har feber og er i dårlig form, mener jeg det naturlige et at han tar et par Paracet og holder ut dagen sammen med barna. Det er ikke sikkert han greier turnering, men da må de bli hjemme eller være med venner dit. Anonymous poster hash: 070fd...c6c
Gjest Antarctica Skrevet 7. mai 2016 #31 Skrevet 7. mai 2016 Jeg mener at jobb må være 1.prioritet når det er arbeidsdag. Hvis far er svært syk slik at barna er uten tilsyn, sier det seg selv at du må bli hjemme. Hvis far har feber og er i dårlig form, mener jeg det naturlige et at han tar et par Paracet og holder ut dagen sammen med barna. Det er ikke sikkert han greier turnering, men da må de bli hjemme eller være med venner dit. Anonymous poster hash: 070fd...c6c Dette.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #32 Skrevet 7. mai 2016 Herrefred, dra på turnering! Barnepasser er syk og du må være med barna. Det finnes en mellomting mellom å utnytte systemet og å være så rigid at barna lider under det. Dette er helt innafor. Anonymous poster hash: 1f370...93d
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #33 Skrevet 7. mai 2016 Jeg synes ikke det skal gå utover barna at far er syk! Bli hjemme å dra på turnering med dem! Anonymous poster hash: 302a7...d84
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #34 Skrevet 7. mai 2016 Jeg mener det riktige er at barna er med far mens du drar på jobb. Er far for syk til å følge på turnering så blir det ikke noen turnering. Man kan fint ta paracet og holde et øye med barna, spesielt når det yngste barnet faktisk er fem år. Anonymous poster hash: be68a...43f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #35 Skrevet 7. mai 2016 Så syk er han ikke. Gi han en Paracet om han ikke greier ta det selv. Du bør gå på jobb og kan ikke ungene være med andre blir det ikke turnering. Anonymous poster hash: 41909...a97
gale damen Skrevet 8. mai 2016 #36 Skrevet 8. mai 2016 Herrefred, dra på turnering! Barnepasser er syk og du må være med barna. Det finnes en mellomting mellom å utnytte systemet og å være så rigid at barna lider under det. Dette er helt innafor. Anonymous poster hash: 1f370...93d At barna lider under det? Er du full? Hvorfor er det alltid så greit å ta seg fri fa jobb hver gang det er noe annet som skjer? Vi er så bortskjemte her i Norge at det ikke finnes ord! Barna lider definitivt ikke av at mor går på jobb og at far er syk så de ikke kommer seg på en turnering. De lider heller ikke under at det noen ganger er deres ønsker som må vike. Synes de det er trist? Ja, sikkert, men det kan hende at små skuffelser i livet ikke er helt til å unngå. Ta deg sammen - gi mannen en paracet og dra på jobb!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #37 Skrevet 8. mai 2016 At barna lider under det? Er du full? Hvorfor er det alltid så greit å ta seg fri fa jobb hver gang det er noe annet som skjer? Vi er så bortskjemte her i Norge at det ikke finnes ord! Barna lider definitivt ikke av at mor går på jobb og at far er syk så de ikke kommer seg på en turnering. De lider heller ikke under at det noen ganger er deres ønsker som må vike. Synes de det er trist? Ja, sikkert, men det kan hende at små skuffelser i livet ikke er helt til å unngå. Ta deg sammen - gi mannen en paracet og dra på jobb! Enig med siste taler!! Anonymous poster hash: 9de4f...2df
nasse nøffen Skrevet 8. mai 2016 #38 Skrevet 8. mai 2016 Synes faktisk du skulle la ungene være hjemme med faren selv om han er dårlig. Kan ikke eldste se litt etter den minste også. Dette forutsetter jo at ikke mannen blir dårligere eller er alvorlig syk. Hva om du drev noe eget, en butikk eller en hudpleie/frisørsalong. Hadde du da lukket sjappa for å være hjemme med syk mann og barn? Anonymous poster hash: 78e58...2e5 Så den eldste skal være hjemme fra turneringen sin, for å passe lillesøster?????????
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #39 Skrevet 8. mai 2016 Jøss, her ble jeg fortalt hvor dum jeg var som mente at man ikke nødvendigvis var sengeliggende ved feber og at man kunne ta en paracet . Nå er jo flere på paracet delen . Hva skjedde ? Anonymous poster hash: 16865...e03
nasse nøffen Skrevet 8. mai 2016 #40 Skrevet 8. mai 2016 Sikker på at de som roper høyest om moral her, er de med høyest sykefravær! Eller aldri har gjort et arbeidslag i hele sitt liv. Hvorfor har vi barnepassers sykdom dager, hvis vi ikke kan være hjemme når barnepasser er syk? 39 i feber kan faktisk være meget ubehagelig. Og de som sier at storebror skal passe lillesøster, og med det droppe sin turnering??? Det mener dere vel ikke håper jeg. Jeg har svært lavt sykefravær, men de dagene jeg må være hjemme, så er jeg det med god samvittighet... Moralens voktere, blir kvalm!!!!
nasse nøffen Skrevet 8. mai 2016 #41 Skrevet 8. mai 2016 Jøss, her ble jeg fortalt hvor dum jeg var som mente at man ikke nødvendigvis var sengeliggende ved feber og at man kunne ta en paracet . Nå er jo flere på paracet delen . Hva skjedde ? Anonymous poster hash: 16865...e03 Hvis hennes mann er sengeliggende, så spiller det vel ikke noen roll hva man nødvendigvis er!?
Mamma_til_2 Skrevet 8. mai 2016 #42 Skrevet 8. mai 2016 Om din mann er så syk så må du bli hjemme sammen med dem, selv om jeg mener paracet og ibux kan holde selv en syk mann gående med så store barn. men jeg hadde nok ikke blitt hjemme fra jobb for og dra på turnering med barna.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #43 Skrevet 8. mai 2016 Om din mann er så syk så må du bli hjemme sammen med dem, selv om jeg mener paracet og ibux kan holde selv en syk mann gående med så store barn. men jeg hadde nok ikke blitt hjemme fra jobb for og dra på turnering med barna. Men hvorfor ikke egentlig? Hvis mor likevel blir hjemme fra jobb så spiller det vel ingen rolle hvor hun og ungene tilbringer de timene? Er jo som noen over her skrev tidligere: Er jo mannen som er syk, ikke ungene... Skal de tre sitte hjemme og inne hele dagen fordi den som opprinnelig skulle ha barna et syk? Anonymous poster hash: 9a4ee...bc6
Mamma_til_2 Skrevet 8. mai 2016 #44 Skrevet 8. mai 2016 Men hvorfor ikke egentlig? Hvis mor likevel blir hjemme fra jobb så spiller det vel ingen rolle hvor hun og ungene tilbringer de timene? Er jo som noen over her skrev tidligere: Er jo mannen som er syk, ikke ungene... Skal de tre sitte hjemme og inne hele dagen fordi den som opprinnelig skulle ha barna et syk? Anonymous poster hash: 9a4ee...bc6 For dette blir feil for meg, jeg hadde ikke blitt hjemme fra jobb engang om min mann bare hadde hatt feber nå når barna er over 3 år! Hva hi valgte og gjøre vet jeg ikke men jeg hadde ikke kunnet ringt jobb og sakt at min mann er syk så jeg må følge barna på turnering, det høres helt feil ut! Jeg mener at mannen klarer og passe barna fra sofaen!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #45 Skrevet 8. mai 2016 For dette blir feil for meg, jeg hadde ikke blitt hjemme fra jobb engang om min mann bare hadde hatt feber nå når barna er over 3 år! Hva hi valgte og gjøre vet jeg ikke men jeg hadde ikke kunnet ringt jobb og sakt at min mann er syk så jeg må følge barna på turnering, det høres helt feil ut! Jeg mener at mannen klarer og passe barna fra sofaen! Men hun blir jo evt hjemme for å ivareta BARNA, spiller det da noen rolle hva de velger å fylle timene med? Hvis du er hjemme med sykt barn/er syk selv/barnepassers sykdom informerer du da sjefen din i detaljer hva dere/du skal gjøre hele dagen? HI blir jo ikke hjemme for å ta de med på turnering, hun blir hjemme fordi barnepasser er syk, og hvilken forskjell utgjør det for sjefen om hun er hjemme og glor på tv sammen med barna eller om de drar ut? Anonymous poster hash: 9a4ee...bc6
anonomous Skrevet 8. mai 2016 #46 Skrevet 8. mai 2016 Altså, man vet ikke hvordan folk reagerer på feber, så om DERE kan fungere med paracet, så er det ikke sikkert andre kan det. Min mann blir helt elendig ved bare litt feber. Han verker i hele kroppen og er nesten ute av stand å bevege seg. Jeg tåler det litt bedre, men trenger hvile for å ikke bli verre. Jeg tenker det er bedre å få en hel dag uten barn og ansvar å få sove ut å bli frisk, enn å gå å presse kroppen og kanskje bli verre og syk enda lenger. Kanskje Hi må være hjemme flere dager om det blir slik. Ja barna tåler skuffelsen med å ikke få være med på en turnering, men hvorfor skal de? Hadde først hørt med besteforeldre om de kunne ta de med, om ingen kan, ja da hadde jeg tatt syk barnepasser (en rettighet vi faktisk har i Norge!) og vi hadde dratt på turnering. Da det er barnepasser som er syk. Om alle her inne har fått deg HI til å ombestemme deg fordi de er så bastant. Få far til å sette på film til 5 åringen og la den største dra på turnering sammen med andre.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #47 Skrevet 8. mai 2016 Så den eldste skal være hjemme fra turneringen sin, for å passe lillesøster????????? Om ingen av dem dro så ville vel ikke det være noe problem. Om eldste får bli med noen andre, så klarer en febril mann å se etter en femåring mener jeg ja. Synes terskelen for å være hjemme fra jobb er alt for lav. Anonymous poster hash: 78e58...2e5
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #48 Skrevet 8. mai 2016 Haha! Tok litt av dette. Når jeg har over 39 i feber ligger iallfall rett ut, men folk er jo forskjellige. Uansett; mannen var bedre i dag, så det ble jobb på meg og fotballturnering på ungene. Alt ordnet seg HI Anonymous poster hash: 8c4e3...ac4
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #49 Skrevet 8. mai 2016 Ja jeg tviler ikke på at en mann er dårlig med 39 i feber. Men jeg har jo selv vært sjuk og vært hjemme med småbarn samtidig, var aldri snakk om at far skulle bli hjemme fra jobb for å passe på oss. Jeg synes at det er alt for lett å bli hjemme av ulike halvgode grunner. vi burde hatt en sykepengesystem som i Sverige hvor folk selv måtte bekoste den første fraværsdagen. Det vil si at man ikke får sykepenger for første dagen i en sykepengeperiode. Da kan jeg love at mye av korttidsfraværet hadde blitt borte. Men en gang folk må betale noe selv, strekker de seg litt lenger for å faktisk møte på jobb. Driver du noe eget, en salong butikk eller er selvstendig så har du faktisk uten unntak mye mindre fravær, fordi det rammer kun deg selv. Mens i de typiske kvinneyrkene i offentlig sektor er sykefraværet skyhøyt. Anonymous poster hash: 78e58...2e5 Jeg jobber i barnehage, der er det jo slik at sykefraværet er skyhøyt. Det er ganske krevende å hjelpe 18 barn med påkledning når du selv har feber og er alene fordi en medarbeider tar oppvask og en er på møte. Tror det er litt av grunnen, ikke at folk "ikke strekker seg langt nok".. tror det er lettere å sitte og snufse når du er kontorrotte! Synes forøvrig synd om bønder og selvstendige som ikke får avlastning om de er syke.. og har hatt mannen hjemme en gang da jeg hadde brystbetennelse og 40 i feber og to små og ta meg av.. Anonymous poster hash: 0de01...692
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå