Gå til innhold

Plutselig ble SKAM en helt annen serie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er glad jeg leste denne tråden før jeg SP episoden selv om jeg visste at det var en spoiler. Jeg har selv opplevd "sex i fylla", der jeg var helt, helt borte. Det føles virkelig som et overgrep, og jeg hadde flashbacks og ekle følelser knyttet til materielle ting som minnet om personen. Det er virkelig en viktig debatt og så bra at det blir tatt opp i den serien. Fantastisk faktisk. Eller - jeg håper de klarer å behandle temaet på en god måte uten å bagatellisere det.

Anonymous poster hash: 655fd...6a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er glad jeg leste denne tråden før jeg SP episoden selv om jeg visste at det var en spoiler. Jeg har selv opplevd "sex i fylla", der jeg var helt, helt borte. Det føles virkelig som et overgrep, og jeg hadde flashbacks og ekle følelser knyttet til materielle ting som minnet om personen. Det er virkelig en viktig debatt og så bra at det blir tatt opp i den serien. Fantastisk faktisk. Eller - jeg håper de klarer å behandle temaet på en god måte uten å bagatellisere det.

Ser ikke ut til at de bagatelliserer det i det hele tatt. De fremstiller det så det er råvondt å se. Noora som sitter sammenkrøpet i senga og googler "tegn på at du har blitt voldtatt" - det knøt seg i magen av lyst til å beskytte. 

HI

Anonymous poster hash: db66a...7af

Skrevet

Ser ikke ut til at de bagatelliserer det i det hele tatt. De fremstiller det så det er råvondt å se. Noora som sitter sammenkrøpet i senga og googler "tegn på at du har blitt voldtatt" - det knøt seg i magen av lyst til å beskytte.

HI

Så bra!! Men urk, gruer meg til å se den...

Skrevet

Stakkars Nora men åh stakkars William også. Han elsker henne og skjønner ikke noe 😔

Anonymous poster hash: f49f3...29a

Skrevet

å nei! hadde ikke fått med meg de klippene på p3 og følte meg så trygg på at det ikke var noen som helst spoiler - for jeg har jo sett siste episode.. Starta med serien på fredag så dette ble virkelig intenst- og ikke minst trist!

Har et lite håp om at det ikke har sjedd så mye,men temaet er jo brutalt og virkelighetsnært.. Dette har skjedd mange allerede.

Skrevet

Er Noora seriøs på å vente med sex til ekteskapet? Jeg har ikke sett alt, men tolket det som sarkasme ut frå måten hun sa det til William på da hun overnattet. 

Anonymous poster hash: 7185a...dfd

Jeg har også inntrykk av at hun ikke egentlig mente det, men at det ble sagt delvis for å se om William kun var ute etter sex.

Anonymous poster hash: c76a2...8fe

Skrevet

Jeg oppfattet henne som seriøs angående med det. Hun har i hele serien vært veldig privat angående sex, i motsetning til de andre jentene. Så fortale hun William at foreldrene hennes aldri hadde elsket henne, at hun var uplanlagt og at de bare var opptatt av seg selv og sitt eget sexliv. Hun sa vel også en gang at hun hadde sett foreldrene sine i "BJ-action". Jeg opplevde det som at hun ikke hadde et helt bra forhld til sex, antakelig på grunn av foreldrenes grenseløse holdning. Hun gjentok også til William en annen gang at hun ikke hadde spøkt da hun sa at hun ville vente. Har kanskje lagt spesielt merke til det siden jeg selv var av den samme oppfatningen som 16-åring. Hadde romantiske drømmer om å spare meg til den ene. Kanskje også en av grunnene til at den episoden traff meg så hardt, jeh gjenkjente min egen uskyld og hva det hade gjort med meg å få den knust ved å våkne opp på den måten. Det, og som sagt det at søsteren min opplevde nesten det samme.

HI

Jeg tenker heller som så at alt ved Nooras personlighet ellers tyder på at hun ikke mente det.

Ikke er hun religiøs, og hun har neppe noen tro på ekteskapet.

At hun har/ hadde tenkt å vente en god stund til det føltes rett med en bestemt person, det tror jeg derimot.

Anonymous poster hash: c76a2...8fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...