Gå til innhold

Barnevogn til en seksåring? 😳

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veit om en gutt i 2 klasse som bruker ståbrett på vogna til lillesøsteren på 4 år , så joda finnes late foreldre . Synes det er sjokkerende

Anonymous poster hash: d3ed2...226

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. Det er kanskje latskap men jeg har aldri fått min seksåring på en 3-4 km lang tur. For henne holder det i laaaange baner å gå tå km med barnehagen.

Det er ikke noe i veien med henne men hun blir fort sliten og lei. Er nesten umulig å få henne med. Jeg hadde sikkert brukt vogn om jeg måtte ut på tur så langt med ho.

Anonymous poster hash: 94f06...ead

Gjest Antarctica
Skrevet

En normal seksåring trenger ikke vogn.

Skrevet

Vi har ikke brukt vogn på 3 år til vår 6 åring og han sov på dagen i vogna til han var 3 år. Det viktige når man går på tur med en 6 åring et å ha et mål med turen, som de kan glede seg til. Vi har drevet litt med geocashing og da blir en tur mye morsommere. Eller om man går til en lekeplass man normalt ikke leker på, kjøper en is i butikken el.

Vil man ut i skogen, kan man gå til en bekk hvor man kan leke med kongler, lete etter sopp eller blåbær om høsten... Mange steder har man også barneorientering med poster man kan finne eller "ti på topp".

Det er også viktig å ikke ha for høye mål i begynnelsen, men begynne med korte turer og øke etterhvert.

Anonymous poster hash: 4209e...a71

Skrevet

Her er den gode gamle bortskjemt ute å går👍🏻

Anonymous poster hash: 0c831...af8

Skrevet

Slapp av dere som skal ta hi, dere synes vel heller ikke dette er normalt, dere vil bare kverulere.

Har hun tenkt å trille ungen i vogn på skoleturer, det blir nok populært blant de andre. Og all tur blir vel negativt oppfattet i fremtiden siden hun blir trett da hun ikke har trent opp beina skikkelig.

Hvor lenge synes venninna di at denne store ungen skal sitte i vogn?

Høres jo latterlig ut

Anonymous poster hash: 58b7c...99d

Skrevet

Slapp av dere som skal ta hi, dere synes vel heller ikke dette er normalt, dere vil bare kverulere.

Har hun tenkt å trille ungen i vogn på skoleturer, det blir nok populært blant de andre. Og all tur blir vel negativt oppfattet i fremtiden siden hun blir trett da hun ikke har trent opp beina skikkelig.

Hvor lenge synes venninna di at denne store ungen skal sitte i vogn?

Høres jo latterlig ut

Anonymous poster hash: 58b7c...99d

Hadde hi sagt at hun hadde sin seksåring i vogn, så hadde hun blitt sablet ned da og. Bim/dib på sitt beste.........

Anonymous poster hash: 54629...d62

Skrevet

Jeg synes ikke at moren er nevneverdig teit. Jeg stusser over at hun får gi opp og ikke blir oppmuntret til å prøve.

Den turen vi går er 3 km et vei. Det er masse artig å se på veien og dyr på beite. Vi bruker god tid og stopper to/tre ganger for å ta drikke pause, en kjeks eller sende barkbåter nedover bekken. Så kjøper vi is eller bolle og går hjem.

Jeg har aldri nevnt vogna men har aldri sett andre barn på den alderen ha behov for vogn.

Jeg synes det er litt trist for barnets skyld å ikke orke å sykle med venner, bruke sparkesykkel og å gå på en lengre tur å få oppleve mestring.

Jeg mene oppriktig det er viktig for en på seks å pushe grenser litt. Selvsagt er denne turen for lang for henne nå til å starte med, men jeg mener at dette er en distanse en på seks burde klare, med godvær, turvenner, litt oppmuntring underveis og pauser.

Så typisk her inne at hvis man stiller spørsmål ved noe så synes man noen er teit, udugelig, burde ikke hatt barn.

Det sier vel mest om de som konkluderer slik.

Ja, jeg synes en frisk seksåring må lære seg å gå tur. Ikke alt er lek og gøy, noen ganger må man yte for å få belønning. Når er barn gamle nok da, til å lære seg at man må slite litt for å oppnå noe?

Anonymous poster hash: 075be...2d9

Skrevet

Høres ut som førsteklassingen vår. Sniker seg opp i vogna rio småsøsken hele tiden. Forskjellen er at her blir hun pøukket ut av den igjen med beskjeden om hun blir sliten, så må vi gå mer slik at hun får trent beina sine til orke mer. Hun er rett og slett lat.

Skrevet

Vet ikke om det er normalt, men det er temmelig normalt at folk kaster seg i bilen eller på bussen for å komme seg 3 km bort i gata for et lite ærend i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...