Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #1 Skrevet 7. mai 2016 Jaha noen som mener overvekt ikke er et problem i Norge ... Eller på vei til å bli det? Strutsene kan fortsette med å stikke hodene i sanda... Anonymous poster hash: 78282...807
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #2 Skrevet 7. mai 2016 Skak straks ta stilling til det, må bare sette ribba i ovnen og spise opp den engelske frokosten min. Slurp! Anonymous poster hash: 4ebbf...687
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #3 Skrevet 7. mai 2016 Hvordan definerer man overvekt? Er det bmi? Jeg har en bmi som tilsier at jeg skulle vært overvektig, noe jeg ikke er. Anonymous poster hash: 9a722...835
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #4 Skrevet 7. mai 2016 Er detta krise får dei sette opp PRISEN på drit maten og ned på alt det sunne. Det går ikkje så kvifor skriker dei da ????????? Forstå den Anonymous poster hash: a336f...20a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #5 Skrevet 7. mai 2016 Datteren min er en av dem. Hun ligger midt på skjema både på høyde og vekt. Helsesøster mener hun er 5 år og overvektig. Så om det er slik man ser på det er det ikke så rart at mange er overvektige Anonymous poster hash: 46b11...393
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #6 Skrevet 7. mai 2016 Så overvektige klarer ikke ta egne valg ang mat? Må man sette opp prisen på mat som ikke er sunn ellers kjøper de drittmaten? Virkelig? Vil påstå snack, snop og brus allerede er ganske dyrt jeg da. Overvektige som er det pga inntak ( ikke medisinsk grunn) kjøper og spiser dette. Ivertfall de fleste. Her inne er det selvfølgelig kun folk som er overvektige pga medisinske grunner, alle spiser sunt og trener 2-3 ganger i uken.... Enig i at overvektig som i bittelitt ifølge bmi ikke er det samme som heftig overvekt men mange med litt overvekt ender jo opp med mer og mer overvekt ettersom årene går fordi de fleste ikke tar tak å forandrer livsstilen men fortsetter på lik måte. Du morsomme anonyme 1 med ribba i ovnen? Du fleiper og er artig nå men er du en av dem som klager på bikinikroppen til sommern, som lurer på kjole som passer for å skjule magen ol? Mange slike poster her inne. Er man overvektig og fornøyd ja så fortsett med det , all good . Men ikke klag på samfunnet og tynne kropper, klag på at klær ikke sitter fint, at mannen ikke tenner mer. Og ikke belast samfunnet med en fedmeoperasjon om 20 år.... Betal selv. Er man ikke fornøyd ... Gjør noe med det . Men fakta er det det er. Om dere liker det eller ei. Anonymous poster hash: 78282...807
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #7 Skrevet 7. mai 2016 Er selv overvektig, vet hva jeg har gjort mot meg selv, men det har vært psykiske problemer og mobbing i bildet, startet med skjult overspising når jeg var 8 år, dette fortsatte til jeg var 20 år. Nå er jeg 28 år, langt fra normalvektig enda, men er på vei. Ting tar tid når det ikke holder med å slanke seg, jeg må jobbe med problemene bak matvalget også. Jeg vet så vel, og derfor lærer jeg mine barn sunt kosthold og glede av aktivitet. Anonymous poster hash: c765f...d60
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #8 Skrevet 7. mai 2016 Jaha noen som mener overvekt ikke er et problem i Norge ... Eller på vei til å bli det? Strutsene kan fortsette med å stikke hodene i sanda... Anonymous poster hash: 78282...807 Kan du ikke ta kampen din mot overvekt på en arena hvor du faktisk får gjort noe konstruktivt? Halvveis aggressive innlegg her inne er meningsløst og underlig. Anonymous poster hash: 13c66...8ad
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #9 Skrevet 7. mai 2016 Datteren min er en av dem. Hun ligger midt på skjema både på høyde og vekt. Helsesøster mener hun er 5 år og overvektig. Så om det er slik man ser på det er det ikke så rart at mange er overvektige Anonymous poster hash: 46b11...393 Det er jo vekt i forhold til høyde som er viktig! Om helsesøster sier hun er overvektig så må dere faktisk følge med. Jeg leste denne i dag:http://www.vg.no/annonsorinnhold/familieliv/rema1000/358-familie-matte-legge-om-livsstilen-for-a-unnga-diabetes Tror det er ganske typisk, en normalvektig mor overfører sitt kosthold til barna og mener at fordi hun ikke blir tykk av det, så er det ikke maten som gjør at barna blir det. Det er de verste strutsene. Anonymous poster hash: cdba9...bc2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #10 Skrevet 7. mai 2016 Overvekt utgjør stor helserisiko og store kostnader for samfunnet. Myndighetene har gjennomført holdningsendrende kampanjer før med ganske stort hell. Blant annet er det blitt flaut å røyke, andelen røykere har gått kraftig ned. Man burde gjøre noe av det samme når det gjelder overvekt. Anonymous poster hash: 1d470...2af
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #11 Skrevet 7. mai 2016 Overvekt utgjør stor helserisiko og store kostnader for samfunnet. Myndighetene har gjennomført holdningsendrende kampanjer før med ganske stort hell. Blant annet er det blitt flaut å røyke, andelen røykere har gått kraftig ned. Man burde gjøre noe av det samme når det gjelder overvekt. Anonymous poster hash: 1d470...2af Man burde gjøre det offisielt flaut å være overvektig? Eller hva mener du? Det offentlige kan faktisk ikke stigmatisere utseendet til folk. Dessuten er det nok uoppdragne rasshøl som gjør det ute i samfunnet. Anonymous poster hash: 13c66...8ad
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #12 Skrevet 7. mai 2016 Overvekt utgjør stor helserisiko og store kostnader for samfunnet. Myndighetene har gjennomført holdningsendrende kampanjer før med ganske stort hell. Blant annet er det blitt flaut å røyke, andelen røykere har gått kraftig ned. Man burde gjøre noe av det samme når det gjelder overvekt. Anonymous poster hash: 1d470...2af Det er allerede veldig, veldig flaut å være overvektig. Anonymous poster hash: cdba9...bc2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #13 Skrevet 7. mai 2016 Så overvektige klarer ikke ta egne valg ang mat? Må man sette opp prisen på mat som ikke er sunn ellers kjøper de drittmaten? Virkelig? Vil påstå snack, snop og brus allerede er ganske dyrt jeg da. Overvektige som er det pga inntak ( ikke medisinsk grunn) kjøper og spiser dette. Ivertfall de fleste. Her inne er det selvfølgelig kun folk som er overvektige pga medisinske grunner, alle spiser sunt og trener 2-3 ganger i uken.... Enig i at overvektig som i bittelitt ifølge bmi ikke er det samme som heftig overvekt men mange med litt overvekt ender jo opp med mer og mer overvekt ettersom årene går fordi de fleste ikke tar tak å forandrer livsstilen men fortsetter på lik måte. Du morsomme anonyme 1 med ribba i ovnen? Du fleiper og er artig nå men er du en av dem som klager på bikinikroppen til sommern, som lurer på kjole som passer for å skjule magen ol? Mange slike poster her inne. Er man overvektig og fornøyd ja så fortsett med det , all good . Men ikke klag på samfunnet og tynne kropper, klag på at klær ikke sitter fint, at mannen ikke tenner mer. Og ikke belast samfunnet med en fedmeoperasjon om 20 år.... Betal selv. Er man ikke fornøyd ... Gjør noe med det . Men fakta er det det er. Om dere liker det eller ei. Anonymous poster hash: 78282...807 Nå trenger jeg ikke overvektsoperasjon, men hadde det vært nødvendig så skulle nok samfunnet fått betalt. Jeg har de siste 5 årene betalt i overkant av 5,5 millioner i skatt og firmaet mitt ligger på godt over 60 millioner så jeg har bidratt med mitt! Anonymous poster hash: 9095f...5ad
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #14 Skrevet 7. mai 2016 Så overvektige klarer ikke ta egne valg ang mat? Må man sette opp prisen på mat som ikke er sunn ellers kjøper de drittmaten? Virkelig? Vil påstå snack, snop og brus allerede er ganske dyrt jeg da. Overvektige som er det pga inntak ( ikke medisinsk grunn) kjøper og spiser dette. Ivertfall de fleste. Her inne er det selvfølgelig kun folk som er overvektige pga medisinske grunner, alle spiser sunt og trener 2-3 ganger i uken.... Enig i at overvektig som i bittelitt ifølge bmi ikke er det samme som heftig overvekt men mange med litt overvekt ender jo opp med mer og mer overvekt ettersom årene går fordi de fleste ikke tar tak å forandrer livsstilen men fortsetter på lik måte. Du morsomme anonyme 1 med ribba i ovnen? Du fleiper og er artig nå men er du en av dem som klager på bikinikroppen til sommern, som lurer på kjole som passer for å skjule magen ol? Mange slike poster her inne. Er man overvektig og fornøyd ja så fortsett med det , all good . Men ikke klag på samfunnet og tynne kropper, klag på at klær ikke sitter fint, at mannen ikke tenner mer. Og ikke belast samfunnet med en fedmeoperasjon om 20 år.... Betal selv. Er man ikke fornøyd ... Gjør noe med det . Men fakta er det det er. Om dere liker det eller ei. Anonymous poster hash: 78282...807 Nå trenger jeg ikke overvektsoperasjon, men hadde det vært nødvendig så skulle nok samfunnet fått betalt. Jeg har de siste 5 årene betalt i overkant av 5,5 millioner i skatt og firmaet mitt ligger på godt over 60 millioner så jeg har bidratt med mitt! Anonymous poster hash: 9095f...5ad
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #15 Skrevet 7. mai 2016 Det er jo vekt i forhold til høyde som er viktig! Om helsesøster sier hun er overvektig så må dere faktisk følge med. Jeg leste denne i dag:http://www.vg.no/annonsorinnhold/familieliv/rema1000/358-familie-matte-legge-om-livsstilen-for-a-unnga-diabetes Tror det er ganske typisk, en normalvektig mor overfører sitt kosthold til barna og mener at fordi hun ikke blir tykk av det, så er det ikke maten som gjør at barna blir det. Det er de verste strutsene. Anonymous poster hash: cdba9...bc2 Som sagt: hun ligger midt på skjema både for høyde OG for vekt. Hadde heldigvis legetime etterpå og legen bare lo av helsesøster Han kunne se med det blotte øyet at barnet verken er tykk eller overvektig. Om du skriver med nick kan jeg sende bilde og du kan bedømme selv;) Anonymous poster hash: 46b11...393
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #16 Skrevet 7. mai 2016 Som sagt: hun ligger midt på skjema både for høyde OG for vekt. Hadde heldigvis legetime etterpå og legen bare lo av helsesøster Han kunne se med det blotte øyet at barnet verken er tykk eller overvektig. Om du skriver med nick kan jeg sende bilde og du kan bedømme selv;) Anonymous poster hash: 46b11...393 Vekt og høyde er to ulike skjema, det finnes et tredje som viser vekt i forhold til høyde, det er relativt små marginer med småbarn og du sier heller ikke hvilken percentil, bare at det er midt på skjemaet. Det er det eneste som teller, når du ikke nevner legen i første omgang kan man ikke vite det. Helsesøster sender ikke inn rapport for hvert barn hun mener er overvektig, det er med andre ord ikke en samling synsende helsesøstre som lager statistikken. Ser ingen poenget med at du skal sende meg eller andre bilder av barnet ditt. Anonymous poster hash: cdba9...bc2
Gjest Antarctica Skrevet 7. mai 2016 #17 Skrevet 7. mai 2016 Hvilke strutser? Dette er jo gammelt nytt. Vi har fått kostholds- og mosjonsråd i 50 år.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #18 Skrevet 7. mai 2016 Som sagt: hun ligger midt på skjema både for høyde OG for vekt. Hadde heldigvis legetime etterpå og legen bare lo av helsesøster Han kunne se med det blotte øyet at barnet verken er tykk eller overvektig. Om du skriver med nick kan jeg sende bilde og du kan bedømme selv;) Anonymous poster hash: 46b11...393 Jeg tror i hvert fall på deg Min 2-åring fikk også beskjed om overvekt, men har ikke en eneste valk eller bollemage. Ser helt normal ut! Ikke spinkel, på ingen måte tykk, men helt normal. Familie og venner var helt i sjokk da jeg fortalte det. Har venner med barn som ser mer lubben ut enn han, men de er ikke overvektige i følge skjemaet. Anonymous poster hash: 0ba40...aed
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #19 Skrevet 7. mai 2016 Man burde gjøre det offisielt flaut å være overvektig? Eller hva mener du? Det offentlige kan faktisk ikke stigmatisere utseendet til folk. Dessuten er det nok uoppdragne rasshøl som gjør det ute i samfunnet. Anonymous poster hash: 13c66...8ad Nå var det ikke utseendet som var essensen her, men helsa.Selvfølgelig bør oppegående myndigheter gjøre en innsats for å få folk til å tenke på helsa si, OGSÅ når det gjelder overvekt. Vi har allerede sett at det fungerer. Hvorfor skal overvektige skånes for å høre hvor helseskadelig det de driver med er? Reagerer du like negativt på anti-røyk og anti-alkohol kampanjer? Hvis du er redd for at overvektige skal mobbes så håper jeg ikke du er blant de mange som stadig må påpeke hvor dumme og svake røykere er og at de som drikker for mye er samfunnets avskum. Anonymous poster hash: 1d470...2af
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #20 Skrevet 7. mai 2016 Da er jeg ikke alene da hvertfall 😅 Anonymous poster hash: 967a5...f4c
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #21 Skrevet 7. mai 2016 Nå var det ikke utseendet som var essensen her, men helsa. Selvfølgelig bør oppegående myndigheter gjøre en innsats for å få folk til å tenke på helsa si, OGSÅ når det gjelder overvekt. Vi har allerede sett at det fungerer. Hvorfor skal overvektige skånes for å høre hvor helseskadelig det de driver med er? Reagerer du like negativt på anti-røyk og anti-alkohol kampanjer? Hvis du er redd for at overvektige skal mobbes så håper jeg ikke du er blant de mange som stadig må påpeke hvor dumme og svake røykere er og at de som drikker for mye er samfunnets avskum. Anonymous poster hash: 1d470...2af Har jeg reagert negativt på opplysningsarbeid og holdningsskapende arbeid? Nei. Jeg er 100% for. Du blander inn at det er flaut å røyke. Så mitt spørsmål var om du mener myndighetene aktivt sjal jobbe for at overvektige skal være flaue? Det er jo en glimrende måte å få folk tykkere på. Anonymous poster hash: 13c66...8ad
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #22 Skrevet 7. mai 2016 Har jeg reagert negativt på opplysningsarbeid og holdningsskapende arbeid? Nei. Jeg er 100% for. Du blander inn at det er flaut å røyke. Så mitt spørsmål var om du mener myndighetene aktivt sjal jobbe for at overvektige skal være flaue? Det er jo en glimrende måte å få folk tykkere på. Anonymous poster hash: 13c66...8ad Hvorfor skal det være flaut å røyke men ikke være overvektig? Begge deler skyldes dårlige valg, lav selvdisiplin og lite fokus på helse. Anonymous poster hash: 1d470...2af
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #23 Skrevet 7. mai 2016 Er det virkelig 50 % som er overvektige? Syns det hørtes veldig mye ut? Hvordan ser en person ut som akkurat innenfor overvektig? Jeg lurer bare fordi jeg syns det høres helt merkelig ut at halvparten av oss liksom skal være tykke, jeg vet nesten ikke om noen overvektige (men kanskje mitt "øyemål" er helt ute på viddene). Anonymous poster hash: 6982e...51c
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. mai 2016 #24 Skrevet 7. mai 2016 Og de kommer til å spare samfunnet for mange penger. Jada noen livsstilssykdommer på veien, men de vil dø tidligere og ikke plage eldreomsorgen med å være uforskammet frisk i kroppen og bortreist i hodet. Og husk da, om du trimmer og strever hele livet for å være sunn og frisk. De årene du får ekstra kommer til slutt. Ikke når du har bruk for dem. Forskning tilsier at all den tid man får ekstra ved å jogge er den tiden du faktisk jogger, så da bør man i alle fall ha glede av joggeturene. Ellers har du kastet bort tid i din beste alder i bytte for tid på slutten av livet. Var det verd det?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #25 Skrevet 7. mai 2016 Hvorfor skal det være flaut å røyke men ikke være overvektig? Begge deler skyldes dårlige valg, lav selvdisiplin og lite fokus på helse. Anonymous poster hash: 1d470...2af Du skjønner ikke forskjellen på å være flau over en uvane og det å være flau over eget utseende...? Anonymous poster hash: 13c66...8ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå