Gå til innhold

Har du noengang blitt ringt av legen etter deres stengetid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jeg hadde tapt anrop fra legekontoret en halvtime etter at det har steng. Blir ganske beskymret... Har det skjedd deg? Hva var grunnen?

Anonymous poster hash: 8c50c...e61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen jobber over tiden for å gjøre seg ferdig med ringelista si og tilbakemeldinger angående blodprøver og andre tester tipper jeg..

Anonymous poster hash: 3ed22...c16

Skrevet

Ja, et par ganger faktisk. Da har han ringt for å gi meg svaret på prøver jeg har tatt. Ingenting alvorlig, den ene gangen manglet jeg vitamin b. Regner med at han tar slikt etter kontortid noen dager i uken.

Anonymous poster hash: 28c47...658
Skrevet

Ja, ringt meg ang noen prøver jrg hadde tatt. Måtte gå på jerntabletter en periode, men altså ingenting alvorlig.

Anonymous poster hash: eaf08...47e

Skrevet

Ja, fastlegen pleier å ringe meg på ettermiddagen hvis han har fått blodprøvesvar o.l. Tror han jobber en del overtid...

Skrevet

Kontaktet både samboer og meg etter stengetid før :)

Anonymous poster hash: bb2e3...76d

Skrevet

Ja, mange ganger. Sent på kvelden og. Har aldri vært noe alvorlig. Kan feks være blodprøvesvar, endring av medisiner eller at jeg har ringt han tidligere på dagen og fått beskjed om at han er opptatt og ringer tilbake.

Anonymous poster hash: e90a5...de3

Skrevet

Jada, hatt mange hyggelige samtaler med fastlegen etter stengetid jeg. De sitter ofte igjen å gjør ferdig en del arbeid, så ikke noe unormalt det. Ingenting å bli bekymret for :) 

Anonymous poster hash: 9f285...0d4
Skrevet

Legen jobber over tiden for å gjøre seg ferdig med ringelista si og tilbakemeldinger angående blodprøver og andre tester tipper jeg.. Anonymous poster hash: 3ed22...c16

Hadde ørebetennelse for 2uker siden og tok blodprøve for stoffskifte med tanke på medisinjustering, men verdiene er okei lg ørebetennelsen er borte så ser for meg "sorry vi har blandet celleprøven din, du har kreft"-tlf :P

Anonymous poster hash: 8c50c...e61

Skrevet

Fastlegene jobber ofte overtid, jeg jobber i hjemmesykepleien og vi får meldinger både kvelder og helger, gjerne sent en søndag kveld :)

Anonymous poster hash: 47363...4c1

Skrevet

Ja veldig ofte blir jeg ringt langt etter stengetid dersom jeg står på ringeliste eller hun skal gi tilbakemelding på blodprøver jeg har tatt. Er sjelden det er noe galt, men hun har såpass tett med pasienter på dagtid (noe de må for at de skal følge de kravene som er til dem) at hun rett og slett på jobbe overtid både på hverdager og i helgene for å få gjort unna det andre. 
Hender faktisk titt og ofte at jeg ser bilen hennes utenfor legekontoret på søndag, hvor hun da forbereder alt som skal sendes ut osv til mandag. 

Anonymous poster hash: fb363...05c
Skrevet

Ja, 3 ganger

Dette var grunnen:

Klamydia - måtte ta ut resept snarest

Infeksjon - samme som over

Tredje gang var noe henvisning

Anonymous poster hash: f8203...55c

Skrevet

Ja, det har skjedd et par ganger.

De må jobbe overtid for å rekke alt av og til. :-)

Anonymous poster hash: 744d4...ec9
Skrevet

På mitt legekontor tas ringelista etter stengetid, så jeg har fått telefon fra legen så seint som klokka 6 på ettermiddagen. Da har de enten ringt tilbake fordi jeg har bedt om det, eller så har de ringt for å informere om noe, det har aldri vært noe farlig.

Anonymous poster hash: 6356e...161
Skrevet

De tar jo ikke sånne skumle ting over telefonen. Da bli du heller innkalt til lege.

Jeg har blitt ring flere ganger ifh til prøver osv. Sist nå var for 2 uker siden ang nye prøver av stoffskifte og da ringte han meg i halv 9 tiden på kvelden.

Anonymous poster hash: 50d3c...907

Skrevet

Legene har vel ringetimene sine på ettermiddagen. Min har alltid ringt mellom kl.16 og 17 når jeg har ventet på tlf.

Anonymous poster hash: 1dc90...ba0

Skrevet

Ja. Så sent som åtte en kveld.

Jeg hadde vært veldig syk og tok mange prøver. Fryktet det var noe alvorlig og var redd. Hun ringte for å si at det IKKE var det vi fryktet og at jeg "bare" feilte noe annet som var lett å behandle.

Tror de har rutiner for å ringe når det er alvorlig. De ringer ofte tidlig og ber deg komme inn samme dag. Dårlige beskjeder gis ikke over telefon.

Anonymous poster hash: a8f00...4d7

Skrevet

Har blitt ringt opp mange ganger etter stengetid, til og med søndagskveld, og andre ganger så sent som 20.30 på kvelden.

Skrevet

Jepp! Hun ringte for å beklage sine ufine oppførsel. Fikk også brev der hun beklaget etterpå. Saken var at jeg hadde to ting å ta opp med legen. Den første husker jeg ikke, men jeg begynte med den, og det tok ganske lang tid. Den andre tingen var at jeg var gravid. Fordi jeg trenger spesiell oppfølging tok det også lang tid. Jeg hadde spesifisert at jeg ville ta opp to ting da jeg bestilte timen, men legen himlet med øynene og sukket tungt da graviditeten ble nevnt. Hun sa også en del upassende ting. I tillegg til dette var hun selv rimelig fødeklar, så det varsel hormoner...

Anonymous poster hash: 67569...59a

Skrevet

Jepp! Hun ringte for å beklage sine ufine oppførsel. Fikk også brev der hun beklaget etterpå. Saken var at jeg hadde to ting å ta opp med legen. Den første husker jeg ikke, men jeg begynte med den, og det tok ganske lang tid. Den andre tingen var at jeg var gravid. Fordi jeg trenger spesiell oppfølging tok det også lang tid. Jeg hadde spesifisert at jeg ville ta opp to ting da jeg bestilte timen, men legen himlet med øynene og sukket tungt da graviditeten ble nevnt. Hun sa også en del upassende ting. I tillegg til dette var hun selv rimelig fødeklar, så det varsel hormoner...

Anonymous poster hash: 67569...59a

Med to omfattende problemstillinger burde du bestilt to legetimer.

Anonymous poster hash: 631ef...c1b

Skrevet

Ja mange ganger, alt mellom 15:59 og 21:15 (!). Hender jeg lurer litt hvis jeg ikke kommer på hvorfor med det samme. Har vært prøvesvar på vevsprøve, blodprøver og medisinering, forlenging av sykmelding etc.

Skrevet

Aldri, bare blitt ringt i åpningstiden. Men ble oppringt av labben på sykehuset en gang i 17-tia. Men de er der kanskje døgnet rundt?

Anonymous poster hash: ffe7c...098

Skrevet

Ikke etter men før.. Ble ringt opp en time før de åpnet en gang. Han hadde glemt å sende inn noen viktige papirer å hadde kjempe dårlig samvittighet så han ringte å sa unnskyld. Ung nyutdannet lege, veldig hyggelig man!

Anonymous poster hash: 18cee...884

Skrevet

Ja, 1 gang. Hun hadde mottatt resultatene for min datters allergiprøver, og det viste seg at det var fullt utslag på allergi mot katt. Dette var en fredagskveld, og siden vi hadde katt på det tidspunktet ville hun formidle resultatet ASAP.

Anonymous poster hash: 9f9fb...970

Skrevet

Med to omfattende problemstillinger burde du bestilt to legetimer.

Anonymous poster hash: 631ef...c1b

Og det sa hun jo at hun hadde spesifisert da hun bestilte time.

Kan du ikke lese?

Anonymous poster hash: 41cd5...2cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...