Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #26 Skrevet 6. mai 2016 Litt merkelig vil jeg og si, å leke lykkelig familie på en sånn dag. Hvis du ikke er sammen med far mere bør du heller sende gave til konfirmanten. Faren hans skal vel dra? ønsker han deg dit? Hvis ikke - hadde jeg droppet det. Anonymous poster hash: 06be3...be6
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #27 Skrevet 6. mai 2016 Min stemor kom ikke i min konfirmasjon og klagde på hun var så sliten. Gadd ikke engang bake den ene kaken jeg hadde spurt henne om å gjøre, en av mine favorittkaker som hun var kjempeflink til å lage! Jeg viste det ikke til noen, men ble faktisk kjempesåret! Anonymous poster hash: 2adbb...9b1
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #28 Skrevet 6. mai 2016 Jeg er også stebarn med en steforelder som jeg aldri følte meg velkommen hos. Mitt tips er at du tar kontakt med konfirmanten og forteller hvorfor du ikke kommer (ikke om problem med faren, men at du er sliten og baby er urolig). Da viser du at du bryr deg og helst skulle stilt opp. Anonymous poster hash: a52e7...096
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #29 Skrevet 6. mai 2016 Min stemor kom ikke i min konfirmasjon og klagde på hun var så sliten. Gadd ikke engang bake den ene kaken jeg hadde spurt henne om å gjøre, en av mine favorittkaker som hun var kjempeflink til å lage! Jeg viste det ikke til noen, men ble faktisk kjempesåret! Anonymous poster hash: 2adbb...9b1 Var stemor og far sammen da dette skjedde? HI og mannen har jo flyttet fra hverandre. Og hvorfor skriver folk at besteforeldre vil savne babyen? Er jo ikke babyens dag det. Har vært mange tråder om at man skal levne små barn hjemme for å ikke ta fokus fra konfirmanten på hans store dag. Anonymous poster hash: 6d245...dcd
smurfis Skrevet 6. mai 2016 #30 Skrevet 6. mai 2016 Det er mange ting som spille en rolle her. Hva slags forhold har du til konfirmanten er vel det viktigste.. Hvor lenge har du vært ste-mammaen hans? Er det slutt mellom deg og pappaen? Om du har kjent gutten i ett par år, ikke har noe særlig forhold og det er slutt mellom deg og pappaen så hadde jeg ikke gått. Ikke en gang om jeg var i superform. Om du og denne gutten har et godt forhold så hadde jeg gått..og vært der en liten stund slik at du får gratulert gutten på dagen.
smurfis Skrevet 6. mai 2016 #31 Skrevet 6. mai 2016 Skal ikke besteforeldrene til babyen din dit? Er vell mange som vil savne henne også? Hadde droppet kirke, kommet til middag og dratt før kaker . Anonymous poster hash: 61613...059 Spiller det noen rolle da? Det er vel ingen som kommer i konfirmasjonen for å se babyen.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #32 Skrevet 6. mai 2016 Selvsagt hadde jeg gått i konfirmasjonen! Grunnen til at du er utslitt må du gjøre noe med etterpå. Enig. Forferdelig trist hvis konfirmantens yngre søster/bror ikke får være med! Anonymous poster hash: 4238a...6bc
Luksusdyret Skrevet 6. mai 2016 #33 Skrevet 6. mai 2016 Enig. Forferdelig trist hvis konfirmantens yngre søster/bror ikke får være med! Anonymous poster hash: 4238a...6bc Det har jo vært mange tråder om at babyer ikke burde tas med i konfirmasjon fordi de tar vekk oppmerksomhet fra konfirmanten! Men med en gang det er snakk om stebarn, så skal man bruke babyer og alt annet som argument for at stemor, som ikke lenger er stemor, men pappas ekskjæreste, skal ha plikt til å komme.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #34 Skrevet 6. mai 2016 Det har jo vært mange tråder om at babyer ikke burde tas med i konfirmasjon fordi de tar vekk oppmerksomhet fra konfirmanten! Men med en gang det er snakk om stebarn, så skal man bruke babyer og alt annet som argument for at stemor, som ikke lenger er stemor, men pappas ekskjæreste, skal ha plikt til å komme. Du skjønner fremdeles ikke at forskjellige mennesker svarer på forskjellige spørsmål? Anonymous poster hash: 065c3...f9f
Luksusdyret Skrevet 6. mai 2016 #35 Skrevet 6. mai 2016 Du skjønner fremdeles ikke at forskjellige mennesker svarer på forskjellige spørsmål? Anonymous poster hash: 065c3...f9f Det skjønner jeg. Det jeg ikke skjønner er hvorfor det er så stort ønske på forumet å "ta" stemødre på alt. Refererer også til tråden om henne som vil begrense eksens mobilbruk, der vi blir kalt for sjalu, vi som har "overtatt andre sine menn". Som stemor gjør man alltid noe galt, uansett.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #36 Skrevet 6. mai 2016 Det skjønner jeg. Det jeg ikke skjønner er hvorfor det er så stort ønske på forumet å "ta" stemødre på alt. Refererer også til tråden om henne som vil begrense eksens mobilbruk, der vi blir kalt for sjalu, vi som har "overtatt andre sine menn". Som stemor gjør man alltid noe galt, uansett. Hvis du skal referere til en tråd hvor stemor blir kalt sjalu, så bør det i hvert fall være en stemor involvert i tråden du refererer til....... Anonymous poster hash: 5f181...5fb
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #38 Skrevet 6. mai 2016 Dette må du føle på selv..Bare du vet om avgjørende faktorer som hvor lenge du har vært i konfirmantens liv, hvilken relasjon dere har og hvordan dette vil ta seg ut i forhold til øvrig familie. Dersom du ikke går, bør du, som en skriver over, ta kontakt med konfirmanten per telefon og gi beskjed om hvorfor, og selvfølgelig gi en oppmerksomhet på selve dagen. Jeg hadde nok gått uansett. Denne dagen handler om EN person, konfirmanten, og denne dagen har han lov å slippe å forholde seg tll småsøskens behov, (ste)foreldrenes relasjon osv. Det er helt OK å kun gå i seremonien og dra hjem etterpå. Eller møte opp til middag/lunsj og dra tidlig. Poenget er å vise at man bryr seg nok til å prioritere konfirmanten på tross av egne problemer! Dessuten, uavhengig av hvordan ditt og fars forhold er, er konfirmanten søsken til ditt barn, da bør du jo gjøre ditt til å ha en så god relasjon til han som mulig? Anonymous poster hash: 35b02...1de
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #39 Skrevet 6. mai 2016 Synes du kan dra I kirken,levere gave og evt kake og ønske en fin dag videre Anonymous poster hash: e793b...16f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå