Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #1 Skrevet 4. mai 2016 Har et barn som skal over på ungdomsskolen snart og lurer på hvilken skole vi bør gå for. Et par av skolene er 4 mil unna, så vil være sikker. Noen innspill? Anonymous poster hash: b7583...4b9
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #2 Skrevet 4. mai 2016 Dette var da et veldig merkelig spørsmål.... du vet at disse skolene har totalt ulike undervisningsformer og læreplaner?? For ikke å snakke om pedagogiske metoder og verdisyn....?? Dette bør du dette deg inn i. Om du virkelig heller like mye mot eks steinerskolen som internasjonal så har du et stort problem, for de skolene er veldig ulike, og du bør ha en formening om hva du og ikke minst ditt barn ønsker. Les litt du..... Anonymous poster hash: 275ad...55d
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #3 Skrevet 4. mai 2016 Du må jo sette deg inn i hva de ulike skolene har å tilby. Hva ønsker barnet? Hva passer best barnets evner og interesser? Men fire mil allerede i ungdomsskolealder er etter min mening altfor langt! Personlig hadde jeg aldri valgt Steinerskolen. Liker montessorioedagogikken veldig godt. Men tror også det er mange fordeler med internasjonal skole. Delk har jeg aldri hørt om. Anonymous poster hash: 7446a...a8f
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #4 Skrevet 4. mai 2016 Og hva er galt med den vanlige offentlige skolen, da? Gratis, til og med. Anonymous poster hash: e84cf...766
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #5 Skrevet 4. mai 2016 Og hva er galt med den vanlige offentlige skolen, da? Gratis, til og med. Anonymous poster hash: e84cf...766 Det er gjerne mye som er galt i den offentlige skolen. Hadde vi hatt en privatskole med riktige verdier (for oss) i rimelig nærhet hadde det vært et soleklart førstevalg for våres barn. Anonymous poster hash: 7446a...a8f
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #6 Skrevet 4. mai 2016 Penger er det største problemet i offentlig skole, og med en blåblå regjering som avskilter gode lærere over en lav sko, så kan det selvsagt bli problemer. Men i det store og hele er offentlig skole god. Anonymous poster hash: e84cf...766
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #7 Skrevet 4. mai 2016 Synes ikke spørsmålet var så rart. Har lest mye, men vet at virkeligheten ikke alltid stemmer med teori. Aldri galt med innspill, kan være nye en ikke tenker på. Desverre er skolen her "siste utvei". Vi snakker fullstendig slakt hva gjelder oppfølging, mobbing osv. Det selges hasj og sprit i friminuttene. Anonymous poster hash: b7583...4b9
Havhesten Skrevet 5. mai 2016 #8 Skrevet 5. mai 2016 Jeg anbefaler Steinerskolen varmt. Men dette henger sammen med mitt verdisyn. Skolens innlemmelse av estiske fag og dimensjoner, i tråd med at de ser på det hele mennesket, tror jeg er avgjørende for et helhetlig liv. Man kan ikke skille kropp og sjel, intellekt og følelser. Pedagogkken innenfor Steinerskolene er genial i så måte. Den er helhetlig. Som hjerneforskning viser, lærer vi best når begge hjernehalvdelene er involverte. Aberet er at du er avhengig av at det er en god lærer du får. Mye avhenger av det siden så mye hviler på læreren. Lykke til!
Isola&Lille+julegave Skrevet 5. mai 2016 #9 Skrevet 5. mai 2016 Jeg hadde valgt internasjonal skole. De jeg kjenner til, har veldig gode resultater og veldig fornøyde foreldre!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #10 Skrevet 5. mai 2016 Jeg hadde valgt internasjonal skole. De jeg kjenner til, har veldig gode resultater og veldig fornøyde foreldre!PG veldig stressa barn. Anonymous poster hash: 05863...c2f
Appelsinpiken Skrevet 5. mai 2016 #11 Skrevet 5. mai 2016 Ville sett nærmere på montessori og internasjonal. Ville hatt barna mine på den nærmeste Montessori skolen selv, med barnas far nekter :\
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #12 Skrevet 5. mai 2016 Jeg tenker man må se på hvordan barnet er. Har tre barn og de ville best passe på hver sin forskjellige skole. Nr 1: offentlig fordi hn trenger nærmiljøvennene rundt seg, liker ikke skole sånn super mye og gjør bare der mest nødvendige av lekser. Kunne aldri ha passet inn på internasjonal skole. Nr2: dette barnet er vanskelig å plassere, er kreativ til tusen, men også skoleflink. Alltid fått lett venner, selv på ti minutters stopp på bilturer. Nr3: internasjonal skole ville passet dette barnet bra. Går bare på småskolen nå, men de klarer ikke gi nok utfordringer for all tid blir fokusert på de som sliter. Skolen er derfor kjedelig. Ville fått mye bedre utfordringer på internasjonal skole. Synes derfor du må se på barnet ditt hvordan det er og lese litt om de forskjellige skolene. Og for all del hør med barnet selv hva det vil og sett dere sammen og les hva de forskjellige skolene har av læringsmål og opplegg. Lykke til i valget. Anonymous poster hash: 09acf...5de
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #13 Skrevet 5. mai 2016 Vi har valgt den internasjonale skolen. Fordi barna våre trenger mere stimulering og utfordring enn de ville fått i det offentlige. Fordi det er fokus på å utvikle hele mennesket, fordi de lærer å spille et instrument, fordi de har veldedighetsprosjekter, fordi det kun er 16 barn i klassen, fordi det er orden og disiplin der, og aller viktigst: fordi det er mye lekser og tett lærerkontakt. Barna synes det er fantastisk! Men så er vi også selv høyt utdannet og barna våre har stor intellektuell kapasitet. Skolen vår passer ikke for de som sliter med å henge med i timen. Anonymous poster hash: 9ff2c...9f7
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #14 Skrevet 5. mai 2016 Vi har valgt den internasjonale skolen. Fordi barna våre trenger mere stimulering og utfordring enn de ville fått i det offentlige. Fordi det er fokus på å utvikle hele mennesket, fordi de lærer å spille et instrument, fordi de har veldedighetsprosjekter, fordi det kun er 16 barn i klassen, fordi det er orden og disiplin der, og aller viktigst: fordi det er mye lekser og tett lærerkontakt. Barna synes det er fantastisk! Men så er vi også selv høyt utdannet og barna våre har stor intellektuell kapasitet. Skolen vår passer ikke for de som sliter med å henge med i timen. Anonymous poster hash: 9ff2c...9f7 Vi har samme erfaring. Det ble tilslutt håpløst på den offentlige nærskolen. På internasjonal skole stortrives de. Her er det også musikk (strykeinstrument for pyp) og veldedighet. Kanskje samme skole? Anonymous poster hash: 51db0...7ca
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #15 Skrevet 5. mai 2016 Tusen takk for mange gode svar. TS. Anonymous poster hash: b7583...4b9
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #16 Skrevet 5. mai 2016 Jeg har barn på delk uten å være kristen selv. Det begynte fordi det var det nærmeste private alternativet vi hadde. Skolen er fantastisk! Lærerne er så engasjerte og bryr seg virkelig om elevene sine. Hver eneste lærer får meg til å tro at akkurat mitt barn er noe helt spesielt. Det samme føler selvsagt barnet. Den kristne delen merkes, men for barnet mitt som begynte der i midten av barneskolen så påvirker ikke det henne noe personlig. Anonymous poster hash: 903f3...8d3
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #17 Skrevet 5. mai 2016 Har barn på steinerskole og steinerbhg. Anbefaler det på det sterkeste . Men ja du må lese deg opp om skolene. Skal jo passe ditt barn. Anonymous poster hash: 4419f...784
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #18 Skrevet 5. mai 2016 Vi har samme erfaring. Det ble tilslutt håpløst på den offentlige nærskolen. På internasjonal skole stortrives de. Her er det også musikk (strykeinstrument for pyp) og veldedighet. Kanskje samme skole? Anonymous poster hash: 51db0...7ca CIS i Østfold Anonymous poster hash: 9ff2c...9f7
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #19 Skrevet 5. mai 2016 CIS i Østfold Anonymous poster hash: 9ff2c...9f7 Her også Moss Anonymous poster hash: 51db0...7ca
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #20 Skrevet 5. mai 2016 Her også Moss Anonymous poster hash: 51db0...7ca Vi er veldig fornøyde! Dere også? Anonymous poster hash: 9ff2c...9f7
Gjest Skrevet 5. mai 2016 #21 Skrevet 5. mai 2016 Vi har samme erfaring. Det ble tilslutt håpløst på den offentlige nærskolen. På internasjonal skole stortrives de. Her er det også musikk (strykeinstrument for pyp) og veldedighet. Kanskje samme skole? Anonymous poster hash: 51db0...7ca Jeg har søkt minsten inn og håper virkelig vi kommer inn når den tid kommer. Har bar hørt gode ord om denne skolen Send meg gjerne et pm om du har noe mer å fortelle.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #22 Skrevet 5. mai 2016 Og hva er galt med den vanlige offentlige skolen, da? Gratis, til og med. Anonymous poster hash: e84cf...766 Jeg kan gi deg en lang liste på alt som er galt med den offentlige skolen hvis du er interessert... Og jeg velger ikke skole for barna mine utifra hva som er billigst for meg. Vårt fokus ligger et annet sted enn på det økonomiske. Anonymous poster hash: 9ff2c...9f7
magica fra tryll Skrevet 5. mai 2016 #23 Skrevet 5. mai 2016 Utrolig fornøyd med Steinerskolen Men det er jo viktig å tenke på hva du er ute etter med tanke på verdisyn og menneskesyn etc...
Blondzilla Skrevet 5. mai 2016 #24 Skrevet 5. mai 2016 Jeg har selv gått på Steiner og vil ikke anbefale det til noen. Det er ikke en pedagogisk retning, det er en helt syk religion'
Chupa chups Skrevet 5. mai 2016 #25 Skrevet 5. mai 2016 Spørs hva barnet ditt har behov for? Jeg kan svare utifra mine to gutter; den ene trenger mye større faglig utfordring, men på skolen han går på er den ene læreren de har KUN opptatt av å tilrettelegge for de svakeste, imens den andre læreren tror at alle er en homogen masse som skal jobbe i nøyaktig samme tempo med nøyaktig samme stoff. I engelsk pugger de utelukkende gloser, barna går i 3.klasse og kan ikke formulere en eneste setning på engelsk. Gjett om gutten min kjeder seg... skulle så gjerne sendt han på internasjonal skole, der faglige utfordringer og språk står i fokus. Den andre sønnen min er kreativ og musikalsk, men veldig bestemt på å gjøre alt i sitt eget tempo. Montessori ville vært bra for han. Dessverre bor vi i utkantsstrøk, og må sende barna på en stadig nedleggingstruet skole. Pris deg lykkelig for at du har disse valgmulighetene for barna dine, og sett deg grundig inn i skolenes ulike verdisyn, pedagogikk og fokus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå