Anonym bruker Skrevet 1. mai 2016 #26 Skrevet 1. mai 2016 Er selv 171cm og 88kg.er feit selvom jeg ikke føler/ser meg sånn. Klærne viser jo at jeg er det! Bruker xl og xxl i overdeler og xl-44 i bukser. Vil ned til 73kg Anonymous poster hash: 66169...0b4
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #27 Skrevet 2. mai 2016 Meg som skrev 171 og 56. Absolutt ikke syltynn. Normalt slank med litt muskler. Må ned i 52 for å være tynn. Dog trives godt på 55/56. Puppene er finst da 😃( men rumpa er finest på 53 hehe dilemma) men neida holder meg her. Får heller trene mer pilates og yoga og stramme opp enda litt til så blir nok rumpa og tipp topp. Anonymous poster hash: 591ee...898
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #28 Skrevet 2. mai 2016 Jeg har ofte opplevd at folk som er tynnere enn snittet ikke er helt klar over det selv så lenge de ikke er sykelig tynne. Min vekt har på grunn av helseutfordringer svingt veldig mellom bmi på 34 og 22. Den har imidlertid oftest lagt på 26-27 som jo er lett overvekt. Jeg har flere ganger opplevd at folk som ikke kjenner meg godt har snakket om overvektige på en de-oss måte og da inkludert meg i "oss", altså har de ikke forstått at jeg er overvektig. En annen snakket om hvor gedigen en måtte være for å bruke størrelse 42, det var helt tydelig at hun på ingen måte trodde at jeg var str. 42-44. Jeg har timeglassfasong og er ganske flink til å kle meg i henhold til fasong, det har selvsagt noe å si. Anonymous poster hash: 33155...e73
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #29 Skrevet 2. mai 2016 Jeg er 174, veier normalt 82 kg. Kjøper klær i medium størrelse. Veier jeg under 78 kg ser jeg sjuk ut. Folk må slutte å tenke så mye på den forbanna vekta og heller fokusere på at kroppen er sunn og frisk. Anonymous poster hash: b5891...b3f
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #30 Skrevet 2. mai 2016 Jeg er like lang som deg og 22 kg lettere. Ganske slank, men en skikkelig bolledeig på magen. Ja, du er feit. Anonymous poster hash: f6a5d...a9d
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #31 Skrevet 2. mai 2016 174 og under 78 ser du syk ut??? Det der nekter jeg å tro. Er faktisk ikke mulig å se syk ut på din høyde og en vekt på 77.... Uansett fettfordeling. Da har du isåfall ikke sett damer syke av anorexia om du kommer med det der. Anonymous poster hash: 591ee...898
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #32 Skrevet 2. mai 2016 Umulig å si HI, har ikke sett kroppen din - så vet ikke om du ser feit ut. Har en venninne på ca 166 cm og 125 kilo og hun er svær. Hun startet på 140 før hun begynte slankinga. Trodde faktisk ikke vekta var SÅ høy før hun sa det selv da, så jeg er dårlig å tippe vekt Selv er jeg rundt 55 kilo og 160 cm, utrent og småtjukk og dvask. Normal vekt mye mulig, men jeg er overhodet ikke tynn. Så nekter å tro at noen som veier 80 kilo og er noen og 170 cm høy ser "syk" ut med en lavere vekt (den var siktet til noen andre her) Anonymous poster hash: 310ce...544
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #33 Skrevet 2. mai 2016 Jeg er 174, veier normalt 82 kg. Kjøper klær i medium størrelse. Veier jeg under 78 kg ser jeg sjuk ut. Folk må slutte å tenke så mye på den forbanna vekta og heller fokusere på at kroppen er sunn og frisk. Anonymous poster hash: b5891...b3f Uansett hva slags benbygning, kroppsfasong eller muskelmasse du har ser du ikke sykelig tynn ut med en BMI på 25 altså..... Det kan godt hende du har en kroppsfasong som gjør at du ser bra ut på 78 kg, men sykelig tynn er du ikke. Anonymous poster hash: cf60f...e59
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #34 Skrevet 2. mai 2016 Er det rart barna våre får spiseforstyrrelser sier bare jeg.... En skam å lese hva dere skriver, dere som er mødre! En kropp er en kropp, den er vakker uansett hvilken fasong den har. Anonymous poster hash: 86f02...a95
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #35 Skrevet 2. mai 2016 Tror ivertfall du er for feit. Jeg er 171 og veier 56 og er normal med både pupper, rumpe og lår. Kan ikke se at ikke 28 kg ekstra ikke skal bli myyyye ekstra unødig fett. Jeg har i tilleg litt muskler og er litt trent så du må evt ikke skylde på muskler her, er gjort før i slike vekt poster... For 2 cm høyde er ikke så stor forskjell. Anonymous poster hash: 591ee...898 Jeg er 172, og med en ideell fettprosent så er vekten min 70-72. Så jo, muskler har mye å si. Anonymous poster hash: c403f...b25
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #36 Skrevet 2. mai 2016 Er det en skam å være realistisk? Er det ikke mer skam at vi jevnt over blir større og større? Og mer overvekt blant barn? Hvor tror du barna får overvekten fra? Litt arv men mest livsstilen. Og med voksne som er overvektig og har feil livsstil og for høyt / usunt inntak av mat/ snop og kalorier blir det sånn. Les deg opp om denne fedmebølgen som er på vei . Er ikke snakk om pent eller stygt. Snakk om sunnhet. En sunn kropp er ikke tynnest mulig men ei heller overvektig sånn er det bare. Og at det er en skam å påpeke at 174 og 77 kg ikke kan være eller se sykt ut er feil. Dette skjer fordi flere og flere blir blinde for sin egen overvekt, slik anorektiske blir blinde for sin vekt og hvor tynne de virkelig er. Mange oppdager ikke hvordan de virkelig ser ut før de ser bildet av seg selv og får en aha opplevelse. Ja kropp er kropp og mangfold er vakkert men man må kalle en spade for en spade. Anonymous poster hash: 591ee...898
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #37 Skrevet 2. mai 2016 Ideel fettprosent? Hva mener du den er på da på 72 kg? Og hva er din muskelmasse? Hvordan ser Brekkhus ut? Hun er ikke blodtrent som Bjørgen men med en flott atletisk kropp med mye muskler, tror hun veier ca 66 kg. Med 6 kg ekstra til ca lil høyde hvordan mener du din fett/ muskelmasse er fordelt? Sorry men det er mye blinde damer der ute. Når det er sagt høres det ut som en ok vekt til høyden din men ikke kall den den perfekte vekten. Anonymous poster hash: 591ee...898
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #38 Skrevet 2. mai 2016 Jeg er like høy, og tre kg lettere. Jeg er ikke feit, men litt overvektig er jeg. Trener fem-seks dager i uka, mye styrke, så en god del er muskler. Jeg kan ikke veie under 75 med den treningsmengden jeg har for da blir jeg for tynn. Dette har med fordeling av fett og muskler å gjøre, om man er bred eller smal i kroppsbygging osv. Så to stk med lik høyde og lik vekt kan se veldig forskjellige ut! Anonymous poster hash: f53f6...515
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #39 Skrevet 2. mai 2016 Ideel fettprosent? Hva mener du den er på da på 72 kg? Og hva er din muskelmasse? Hvordan ser Brekkhus ut? Hun er ikke blodtrent som Bjørgen men med en flott atletisk kropp med mye muskler, tror hun veier ca 66 kg. Med 6 kg ekstra til ca lil høyde hvordan mener du din fett/ muskelmasse er fordelt? Sorry men det er mye blinde damer der ute. Når det er sagt høres det ut som en ok vekt til høyden din men ikke kall den den perfekte vekten. Anonymous poster hash: 591ee...898 [/quote Du kan jo ta en titt her: http://www.bodyanalyse.no/InBody-720/Detaljert-forklaring/Muskulatur-og-fett-analyse Jeg aner ikke hva vekt/høyde er hos Brækhus, kan kun svare for meg selv, og ja - jeg har mye muskler og trener tungt. På 70-72 kg har jeg synlige muskler, men er ikke i fitness-form. Da må man ned på 15% og det er jeg ikke interessert i. Jeg har Fettfri kroppsmasse på 54-55 kg, skulle jeg veid 60 hadde jeg knapt vært i live. Folk ER forskjellige. Anonymous poster hash: c403f...b25
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #40 Skrevet 2. mai 2016 Du er overvektig. Anonymous poster hash: 52e32...441
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #41 Skrevet 2. mai 2016 Uansett hva slags benbygning, kroppsfasong eller muskelmasse du har ser du ikke sykelig tynn ut med en BMI på 25 altså..... Det kan godt hende du har en kroppsfasong som gjør at du ser bra ut på 78 kg, men sykelig tynn er du ikke. Anonymous poster hash: cf60f...e59 Hun sa jo ikke at hun så sykelig tynn ut. Hun sa hun så syk ut. Mange blir veldig dratt i ansiktet, for eksempel, om de mister vekt. Anonymous poster hash: d0c02...45a
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #42 Skrevet 2. mai 2016 Er det en skam å være realistisk? Er det ikke mer skam at vi jevnt over blir større og større? Og mer overvekt blant barn? Hvor tror du barna får overvekten fra? Litt arv men mest livsstilen. Og med voksne som er overvektig og har feil livsstil og for høyt / usunt inntak av mat/ snop og kalorier blir det sånn. Les deg opp om denne fedmebølgen som er på vei . Er ikke snakk om pent eller stygt. Snakk om sunnhet. En sunn kropp er ikke tynnest mulig men ei heller overvektig sånn er det bare. Og at det er en skam å påpeke at 174 og 77 kg ikke kan være eller se sykt ut er feil. Dette skjer fordi flere og flere blir blinde for sin egen overvekt, slik anorektiske blir blinde for sin vekt og hvor tynne de virkelig er. Mange oppdager ikke hvordan de virkelig ser ut før de ser bildet av seg selv og får en aha opplevelse. Ja kropp er kropp og mangfold er vakkert men man må kalle en spade for en spade. Anonymous poster hash: 591ee...898 Her var det mye synsing. De siste årene har en dokumentert at folk generelt spiser sunnere og sunnere. Vekten går likevel oppover, men det handler nok mer om hvor mye aktivitet en får inn i en moderne hverdag. Derfor er det mye som tilsier at vi er i fedmebølgen og at den nærmer seg en topp. Her inne som i samfunnet ellers er det mange som hetser overvektige og innimellom også normalvektige under dekke av at de er opptatt av helse. Noen er kanskje blinde for overvekt, men at det skulle være en folkesykdom er nok å ta hardt i. Overvekt er en gedigen sosial synd, en lever ikke med 30 kg for mye uten sosiale sanksjoner. At vekt kan snike seg på og at en ikke oppdager hvor mye det er før en ser bilder er en annen sak. Stram og tynn kropp er det styrende idealet, det som burde være idealet er sunnhet. Flat mage er ikke et must for å være sunn slik mange ser ut til å tro. Anonymous poster hash: 33155...e73
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #43 Skrevet 2. mai 2016 Selv om idealet er slank kropp er det ikke hva folk flest har. Er ingen synsing vi blir større og større og der du mener det er mobbing av store vil jeg påstå det motsatte. Store damer som på face f eks viser seg i bikini får mye mer skryt og likes enn slanke/ pene/ fitte . Mange identifiserer seg mer med store/ utrente og vil ha dette mer godkjent fordi de selv ser sånn ut. Misunnelse ute å går ja.... Om en slank og pen dame viser seg i badespeilet i undertøy kan du banne på en dvask utrent " ekte" dame gjør det samme uka etter og får såååå mye skryt for å vise hvordan en ekte kvinne ser ut. Bullshit. Er man mer ekte kvinne om man er overvektig enn om man er slank??? Anonymous poster hash: 591ee...898
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #44 Skrevet 2. mai 2016 Selv om idealet er slank kropp er det ikke hva folk flest har. Er ingen synsing vi blir større og større og der du mener det er mobbing av store vil jeg påstå det motsatte. Store damer som på face f eks viser seg i bikini får mye mer skryt og likes enn slanke/ pene/ fitte . Mange identifiserer seg mer med store/ utrente og vil ha dette mer godkjent fordi de selv ser sånn ut. Misunnelse ute å går ja.... Om en slank og pen dame viser seg i badespeilet i undertøy kan du banne på en dvask utrent " ekte" dame gjør det samme uka etter og får såååå mye skryt for å vise hvordan en ekte kvinne ser ut. Bullshit. Er man mer ekte kvinne om man er overvektig enn om man er slank??? Anonymous poster hash: 591ee...898 Du analyserer reaksjonene helt feil. Den slanke damen vil nok møte misunnelse og en holdning om at hun bare vil vise seg frem. i tillegg er det så mange fremstillinger av stramme, tynne kropper at det knapt registreres. Det er imidlertid ikke den overvektige damen sin feil. Skryten hun får når hun legger ut et bilde som vises for de hun har valgt å være venner med på facebook, er fordi hun bryter en samfunnsnorm. Folk skriver kanskje: du er flott, men det de mener er: du er modig som tør å kle av deg på samme måte som slanke damer. Få av denne tykke damens venner vil tørre å legge ut en negativ kommentar åpent på facebook med fullt navn og bli sett på som en mobber. Det betyr ikke at hun ikke får stygge blikk på stranda eller i stormoteavdelinga til HM. Se bare hva som skjer om en overvektig eller kanskje bare øvre sjikt for normalvektig dame vises i bikini der folk som ikke kjenner personen kan kommentere. Et eksempel er bloggen eller instagram til bloggen fitnok. Folk er "bekymret for helsen" til en personlig trener som trener fem ganger i uken fordi hun ikke har markerte muskler på magen. Problemet er at hun provoserer dem med å ikke ha idealkropp og i tillegg vise den offentlig. Mange av dem fordi de som deg tror at slike bilder får andre til å bli tykkere, de gjør jo ikke det. Men de kan kanskje få en aktiv og sunn person som ikke har idealkropp til å bli mer fornøyd med seg selv. Jeg vokste opp som lett overvektig og fikk hele tiden samme melding fra samfunn og media "du er mindreverdig". Det var ingen som sa "overvektige er mindreverdige" men det betyr ikke at jeg ikke fikk memoet. Jeg tror på ingen måte dette er bedre i dag enn 90-tallet. Anonymous poster hash: 33155...e73
Luksusdyret Skrevet 2. mai 2016 #45 Skrevet 2. mai 2016 Feit, men ikke bælfeit. Jeg er like høy, men 10 kilo lettere. Synes jeg er feit, eller ihvertfall overvektig. 173 cm og 74 kilo er normalvektig.
Luksusdyret Skrevet 2. mai 2016 #46 Skrevet 2. mai 2016 Jeg er 177 og 62 kg, og jeg er ikke syltynn for å si det sånn.. Anonymous poster hash: fd6fd...f7f Du er ikke tynn med BMI på 19? Ja ja, synd å se folk med forvridd syn på kropp og vekt.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #47 Skrevet 2. mai 2016 173 cm og 74 kilo er normalvektig. Her inne er overvekt et flytende begrep som brukerne definerer selv. Om en skulle definere det er det vel noe ala: Hva jeg synes ser pent ut. Anonymous poster hash: 33155...e73
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #48 Skrevet 3. mai 2016 Jeg er 174 og 75 kg, gravid i uke 30. Var 63 kg før graviditeten (har vært stabil på det i mange år) og synes at de 12 kg ekstra er VELDIG tunge å bære på. Jeg hadde ikke orket å bære rundt på de til vanlig..Gleder meg til å komme tilbake til min normale vekt, ikke så mye for utseendet men for komforten. Alt blir tungt, trapper, fjellturer jogging .. Kommer til å savne puppene.De er mye finere må ved 75 kg enn de er til vanlig ved 63. Anonymous poster hash: 42a8a...2c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå