Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #51 Skrevet 3. mai 2016 Nå er det ikke bare uvanlige navn som skaper problemer for de små da 😬 En i barnehagen heter Hans-Adrian. Det andre barna klarer ikke si det, så det blir "Hansatan" 😬 Anonymous poster hash: 10687...8f5
Gjest Antarctica Skrevet 3. mai 2016 #52 Skrevet 3. mai 2016 Ophelia er jo klassisk! Blant de eldste navnene i bruk. Eldre enn bibelske navn. Svært vakkert, og en utrolig bra låt og! Anonymous poster hash: 2bfdb...251 Hvor har du det fra? Ophelia/Ofelia er da Shakespeares oppfinnelse og har ikke noe stort belegg i "vanlig" bruk? Syns det klinger flott og romantisk, men blir litt på linje med å kalle barna Bjørnstjerne, Kleopatra, Napoleon eller Amadeus....
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #53 Skrevet 3. mai 2016 Tråden er moderert pga at navn på barn til enkeltbrukere har blitt lagt ut. Litt respekt her folkens, selv om dere vet navn på barn til enkelte her inne, så er det ikke ok å skrive dette i tråden, og bryter mot reglene, Modesty Blaise, moderator. Dette er jo ikke fordi vi kjenner denne brukeren privat og dermed prøver å "offentliggjøre" henne. Hun har selv skrevet navnet på sønnen i uendelig mange tråder. Derfor så mange her inne vet det. Anonymous poster hash: f9d0b...215
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #54 Skrevet 3. mai 2016 Hvor har du det fra? Ophelia/Ofelia er da Shakespeares oppfinnelse og har ikke noe stort belegg i "vanlig" bruk? Syns det klinger flott og romantisk, men blir litt på linje med å kalle barna Bjørnstjerne, Kleopatra, Napoleon eller Amadeus.... Oooh, rock me Amadeus. Anonymous poster hash: 88ef6...fac
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #55 Skrevet 3. mai 2016 Dette er jo ikke fordi vi kjenner denne brukeren privat og dermed prøver å "offentliggjøre" henne. Hun har selv skrevet navnet på sønnen i uendelig mange tråder. Derfor så mange her inne vet det. Anonymous poster hash: f9d0b...215 Dette er jo rart. Mitt barns navn står også oppført på denne lista, men det får stå? Selv om man har skrevet navn med nick eller er offentlig kjent person så må vel andre få synes navnet er rart? Anonymous poster hash: 6390f...8a1
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #56 Skrevet 3. mai 2016 90 % heter jo et helt vanlig navn. Så er det 10 % som heter noe spesielt. Akkurat sånn det var før også. Min helnorske lærer på 90-tallet het Mary-Ann. Litt kreativ måte å skrive Mariann på Ellers har jeg hatt flere voksne kolleger med uvanlige navn. Den ene legen har et navn som ikke finnes på SSB.no (4 eller færre). Kombinert med vanlig, norsk etternavn. Jeg tror vi har hatt samme lærer ;-) Anonymous poster hash: 0c4d7...49e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå