Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Jeg er gravid og termin nærmer seg og jeg gleder meg selvsagt og er naturligvis veldig opptatt av dette. Vi var ute å spiste middag med noen venner. Ene paret mistet nettopp. Min mann mente jeg var "ekkel", saken er: Jeg sa flere ganger at jeg må jo spise for 2.. Og strøk meg på magen og snakket en del om babyen. Jeg tenkte ikke over det. Var jeg slem? Burde jeg si unnskyld? ? Anonymous poster hash: 81a27...ac5
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 Ja, det burde du kunne tatt hensyn til. Syns du høres egoistisk og ufordragelig ut. Anonymous poster hash: dfe5f...c75
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 Oi, du virker ikke som en sympatisk person. Anonymous poster hash: 5e811...ce9
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #4 Skrevet 27. april 2016 Vil ikke si direkte dårlig gjort, men lite gjennomtenkt var det nok. Jeg personlig ville nok tatt en prat med venninnen og sagt at jeg ikke tenkte meg om og at det ikke var vondt ment og at jeg ikke mente å såre, om jeg hadde såret henne. Anonymous poster hash: 76270...f64
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #5 Skrevet 27. april 2016 Er det muuuulig??? seriøst??? Fy faen tror ikke det hadde hjulpet om du hadde bedt meg om unnskyldning engang. makan til oppførsel... mannen din t.o.m så den... jeg hadde følt du hadde prøvd å gni den inn ..... Anonymous poster hash: bf7ed...ca3
Gjest Antarctica Skrevet 27. april 2016 #6 Skrevet 27. april 2016 Hvis terminen nærmer seg er det ingen ting du kan gjøre for å skjule eller underspille din graviditet. Så hvis de går på middag med en høygravid dame er det vel fordi de tross alt klarer å leve med det.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #7 Skrevet 27. april 2016 Jeg er gravid og termin nærmer seg og jeg gleder meg selvsagt og er naturligvis veldig opptatt av dette. Vi var ute å spiste middag med noen venner. Ene paret mistet nettopp. Min mann mente jeg var "ekkel", saken er: Jeg sa flere ganger at jeg må jo spise for 2.. Og strøk meg på magen og snakket en del om babyen. Jeg tenkte ikke over det. Var jeg slem? Burde jeg si unnskyld? ? Anonymous poster hash: 81a27...ac5 Jeg tror faktisk du troller. Så kort er det ingen som er. Anonymous poster hash: 5f692...5b8
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #8 Skrevet 27. april 2016 Helt enig med mannen din Høres ut som om du nesten gnidde det virkelig inn, om det var ubevisst eller ei, gjør det like vondt for de som akkurat har mistet. Empati er kanskje ikke din sterkeste siden nei Anonymous poster hash: 6d4f7...b4a
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #9 Skrevet 27. april 2016 Jeg tror faktisk ikke du troller, for i forrige svangerskap gjorde jeg selv noen utrolig tanketomme ting. For dette var tanketomt! Du burde oppriktig be om unnskyldning og si at du i ettertid så at dette var skikkelig dårlig/ slem oppførsel. Si at du rett og slett er litt skrullete for tiden og be om tilgivelse for det! Anonymous poster hash: 8d97e...ca7
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #10 Skrevet 27. april 2016 Jeg tror faktisk ikke du troller, for i forrige svangerskap gjorde jeg selv noen utrolig tanketomme ting. For dette var tanketomt! Du burde oppriktig be om unnskyldning og si at du i ettertid så at dette var skikkelig dårlig/ slem oppførsel. Si at du rett og slett er litt skrullete for tiden og be om tilgivelse for det! Anonymous poster hash: 8d97e...ca7 Selv om jeg kanskje kan tro på at noen kan oppføre seg så tankeløst, så har jeg vondt for å tro at noen gjentatte ganger gjennom et måltid sier at hun må spise for to. Alle vet at det ikke stemmer, og jeg ser for meg en enorm dame som desperat grafser til seg all maten mens hun gjentar det hun mener er en unnskyldning. Anonymous poster hash: 5f692...5b8
Gjest Antarctica Skrevet 27. april 2016 #11 Skrevet 27. april 2016 Alle gravide er nå vanligvis totalt navlebeskuende.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #12 Skrevet 27. april 2016 Hvis terminen nærmer seg er det ingen ting du kan gjøre for å skjule eller underspille din graviditet. Så hvis de går på middag med en høygravid dame er det vel fordi de tross alt klarer å leve med det. Selvfølgelig skal man ikke skjule eller undertrykke grasviditeten, men man trenger vel heller ikke å gni det inn når man vet at det sitter noen rundt samme bord som akkurat har mistet Anonymous poster hash: 6d4f7...b4a
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #13 Skrevet 27. april 2016 Selvfølgelig er du ikke slem hvis du ikke mente det! Som gravid strøk jeg på magen og var konstant opptatt av den (skal ikke spise for to, så sa ikke akkurat det, men sa jo andre ting (takket nei til kaffe, og mye jeg ikke kunne spise, så på restaurant var det jo litt å tenke på/passe på). Man kan ikke liste seg på tå hele tiden, men det er klart at du kanskje burde vært litt bevisst på det i en sånn situasjon. Anonymous poster hash: efd19...eea
Salomine Skrevet 27. april 2016 #14 Skrevet 27. april 2016 Ja, dette syns jeg var ganske tankeløst. Men ville ikke rippet noe mer opp i det, ved å be om unnskyldning. Kan kanskje bare gjøre vondt verre. Nå har du lært til en annen gang.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #15 Skrevet 27. april 2016 Er det mulig....når fikk du tid til å si dette? Kom det naturlig opp i samtalen..... Har vært på restaurant da jeg var høygravid og det temaet kom aldri opp..... Anonymous poster hash: 78a1a...7c0
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #16 Skrevet 27. april 2016 Selvfølgelig er du ikke slem hvis du ikke mente det! Som gravid strøk jeg på magen og var konstant opptatt av den (skal ikke spise for to, så sa ikke akkurat det, men sa jo andre ting (takket nei til kaffe, og mye jeg ikke kunne spise, så på restaurant var det jo litt å tenke på/passe på). Man kan ikke liste seg på tå hele tiden, men det er klart at du kanskje burde vært litt bevisst på det i en sånn situasjon. Anonymous poster hash: efd19...eea Det er greit at man hele tiden tenker på det, men man sitter da ikke og babler om det hele tiden fordet! Og å gjenta "Jeg må jo spise for to" et helt måltig igjennom høres sykt ut. Tror fremdeles HI troller. Anonymous poster hash: 5f692...5b8
MJ<3 Skrevet 27. april 2016 #17 Skrevet 27. april 2016 Hvis man har mistet nettopp, og er plaget med å møte andre gravide så ville jeg nok vurdert å holde meg hjemme om jeg var veldig sår. Veldig mange ting blir sagt som folk syns er sårende men som ikke er ment sånn. Jeg tenker sånn at dersom dette er gode venner så vet man jo at man aldri ville sagt noe sånt for å være slem, ergo så hadde jeg ikke blitt såret av det heller. Jeg vil jo si at hovedårsaken til at man blir såret bør jo være at det er en stygg mening bak.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #18 Skrevet 27. april 2016 Det er greit at man hele tiden tenker på det, men man sitter da ikke og babler om det hele tiden fordet! Og å gjenta "Jeg må jo spise for to" et helt måltig igjennom høres sykt ut. Tror fremdeles HI troller. Anonymous poster hash: 5f692...5b8 Jeg sier jo at hun burde vært mer bevisst på det. Men for noen er det altoppslukende og man snakker mye om det. Akkurat som noen snakker mye om andre emner. Håper hun har lært til en annen gang at man må tenke seg litt om og ta litt hensyn. Angående trolling: jeg stoler aldri på noen tråder her, jeg. Alt kan jo være troll. Svarer som regel som om det er reelt, men ikke alltid sikker likevel. Litt synd at det er sånn, men. Anonymous poster hash: efd19...eea
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #19 Skrevet 27. april 2016 Hvis man har mistet nettopp, og er plaget med å møte andre gravide så ville jeg nok vurdert å holde meg hjemme om jeg var veldig sår. Veldig mange ting blir sagt som folk syns er sårende men som ikke er ment sånn. Jeg tenker sånn at dersom dette er gode venner så vet man jo at man aldri ville sagt noe sånt for å være slem, ergo så hadde jeg ikke blitt såret av det heller. Jeg vil jo si at hovedårsaken til at man blir såret bør jo være at det er en stygg mening bak. Enig. Men man kan selvfølgelig forvente at gode venner tar litt hensyn, og derfor bli såret hvis de ikke gjør det, fordi man da føler at de ikke bryr seg og tenker på deg. Tror jeg. Jeg er ikke typen som blir såret av så mye. Å gå og spise med en høygravid hvis man akkurat har mistet selv, må man jo tenke litt gjennom. Og synes det er feil og leit at ikke andre kan glede seg selv om man selv har det vondt. Har selv opplevd å miste, men gledet meg likevel stort over andres graviditeter og så heller fremover og gledet meg til det skulle bli vår tur igjen. Gikk ikke lang tid, og har nå verdens herligste baby:) Anonymous poster hash: efd19...eea
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #20 Skrevet 27. april 2016 Dette var dårlig gjort av deg. Jeg har selv hatt besøk av noen som mistet mens jeg var høygravid. Selvsagt viste magen min godt, men jeg startet ikke temaet om baby. Jeg tenkte det var opp til henne. Det er vel ikke vanlig å sitte å kose med magen ute blandt folk heller? Dette høres bare rart ut. Det virker som om du virkelig gikk inn for å vise at du er gravid og ikke hun. Tenker hun satt med gråten i halsen og fikk en kip kveld. Man har empati og tar hensyn til venner. Dersom du absolutt må prate mye om baby/graviditeten så kunne du vel gjøre det alle andre dager med andre venner? Tenk deg at det var omvendt, du som mistet og din venninne oppførte seg som deg? Anonymous poster hash: afb43...63d
MJ<3 Skrevet 27. april 2016 #21 Skrevet 27. april 2016 Enig. Men man kan selvfølgelig forvente at gode venner tar litt hensyn, og derfor bli såret hvis de ikke gjør det, fordi man da føler at de ikke bryr seg og tenker på deg. Tror jeg. Jeg er ikke typen som blir såret av så mye. Å gå og spise med en høygravid hvis man akkurat har mistet selv, må man jo tenke litt gjennom. Og synes det er feil og leit at ikke andre kan glede seg selv om man selv har det vondt. Har selv opplevd å miste, men gledet meg likevel stort over andres graviditeter og så heller fremover og gledet meg til det skulle bli vår tur igjen. Gikk ikke lang tid, og har nå verdens herligste baby:) Anonymous poster hash: efd19...eea Ja det er klart at man kan ta hensyn, men jeg føler jo egentlig at det HI her gjorde ikke var noe ille. Dama er gravid liksom. Det er jo normalt å tulle med at man spiser for to osv, spesielt hvis HI da heiv innpå og måtte rettferdiggjøre spisegalskapen. Og det å stryke seg på magen er iallefall noe jeg gjorde helt uten å tenke meg om. Enig i det at man bør kunne glede seg over andre selv om man for eksempel har mistet. Du har jo også de som er prøvere i årevis og de som aldri får barn. Men om man selv ikke kan glede seg over andre ville jeg ha vurdert å kutte ut å være sammen med de.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #22 Skrevet 27. april 2016 Du har mye å lære fra din mann. Ingen, og jeg mener, absolutt ingen, tar vel opp sin egen babylykke foran en kvinne som nettopp har fått sin knust!??! Anonymous poster hash: 7f0dc...3c8
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #23 Skrevet 27. april 2016 Ja det er klart at man kan ta hensyn, men jeg føler jo egentlig at det HI her gjorde ikke var noe ille. Dama er gravid liksom. Det er jo normalt å tulle med at man spiser for to osv, spesielt hvis HI da heiv innpå og måtte rettferdiggjøre spisegalskapen. Og det å stryke seg på magen er iallefall noe jeg gjorde helt uten å tenke meg om. Enig i det at man bør kunne glede seg over andre selv om man for eksempel har mistet. Du har jo også de som er prøvere i årevis og de som aldri får barn. Men om man selv ikke kan glede seg over andre ville jeg ha vurdert å kutte ut å være sammen med de. Men da er det isåfall noe man tuller med en gang. Jeg er enig i at man ikke kan bli såra over at andre er gravide når man velger å møte de selv. Det jeg mener HI var ufin med her var at hun flere ganger måtte kommentere at hun spiste for to og måtte stryke seg på magen. Generelt er det en uting at man gjentatte ganger bare må nevne graviditeten eller barn når det ikke er en naturlig del av samtalen. Anonymous poster hash: 5e811...ce9
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #24 Skrevet 27. april 2016 Hvis ikke du er et troll syns jeg absolutt dette var dårlig gjort av deg. Jeg hadde blitt super lei meg om jeg var din venninne og hadde følt du prøvde å gni det inn at du fremdeles er gravid og hun ikke. Jeg er også gravid men sitter ikke å gnir meg på magen eller prater om det non stop, og ville iallefall ikke gjort det i den settingen der. Anonymous poster hash: 148e0...6c2
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #25 Skrevet 27. april 2016 Dette var faktisk ikke alt helleristninger. Hilsen her igjen, dette er ikke troll. Jeg er forresten den som mistet. Og jeg kunne ALDRI klart å få meg til å oppføre meg sånn. Godt å lese at jeg ikke er overfølsom Anonymous poster hash: 81a27...ac5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå