GÃ¥ til innhold

Noen som har el- bil her🚙?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på:

-Hvilke merke, årsmodell?

-Hvor lang er rekkevidden?

-Er det plass til fem passasjerer, der to trenger barneseter?

På forhånd, takk😃

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger

Anonymous poster hash: b166f...a40

Skrevet

Tesla=harrystempel

Anonymous poster hash: 89a86...221

Skrevet

Nissan leaf 2014 modell (ønsker meg ny) men 150km rekkevidde og har fått plass til 3 barneseter bak

Anonymous poster hash: a09ae...a42

Skrevet

Tesla=harrystempel

Nei. På ingen måte.

Tesla=miljøbevissthet, fremtidsrettet, perspektiv, godt orientert, innsikt.

Sånn omtrent det motsatte av det du presterer å hevde.

Anonymous poster hash: e7ebc...afc

Skrevet

Har Tesla (syvseter). Rekkevidde 40 mil. God plass til barneseter. Veldig fornøyd. Utrolig praktisk, lettkjørt og økonomisk bil.

Anonymous poster hash: c664c...4b8

Skrevet

Nei. På ingen måte.

Tesla=miljøbevissthet, fremtidsrettet, perspektiv, godt orientert, innsikt.

Sånn omtrent det motsatte av det du presterer å hevde.

Ha ha, deg om det;-)

Skrevet

En Leaf 2013-modell og en Tesla 7-seter.2016-modell.

Begge har plass til to barneseter og og en person bak. Men i Leafen bør den tredje være veldig liten.

I Tesla får du også plass til tre barneseter + at det er 2 bakovervendt barneseter i bagasjen på 7-seeren.

Elsker begge.

Anonymous poster hash: f1fcd...25b

Skrevet

Ha ha, deg om det;-)

Tja, og alle som har mer enn 2 studiepoeng fra konspirasjonssider på internett.

Skrevet

Har en e-up! 2014 modell med rekkevidde på inntil 16 mil. Fem dører, bare fire seter og veldig lite bagasjerom. Absolutt ingen familiebil, men super til pendling. Kan alltid finne parkeringsplass da bilen kan parkeres på de smaleste plassene. Plass til to barneseter bak, den bak passasjer kan være bakovervendt. Har fått plass til relativt stor koffert i bagasjerommet.

Anonymous poster hash: 9ad1d...f99

Skrevet

Lurer på:

-Hvilke merke, årsmodell?

-Hvor lang er rekkevidden?

-Er det plass til fem passasjerer, der to trenger barneseter?

På forhånd, takk😃

Ja, har Leaf 2014 mod

Rekkevidde: 16-17 mil ca

Vet ikke. Har aldri prøvd med 2 barneseter og en pers bak( men det blir uansett ukonfortabelt trangt hvis det går), men 2 barneseter har vi prøvd bak, og det går fint.

Har også hatt 5 voksne i bilen.

Anonymous poster hash: f430e...597

Skrevet

Leaf 2015 modell. Vi er så fornøyd med bilen at det går bare ikke an :-). Kjempegod å kjøre og billig i drift ;-). Har en "vanlig" bil utenom som brukes på jobb av en av oss. Leafen brukes til alt annet og vi sparer ca 2500,- i mnd på å ha den.

Anonymous poster hash: e5b48...7f4

Skrevet

Leaf 2016-modell.

Står ca 200 km når jeg lader til 100%, men hadde nok ikke kommet så langt når det er kaldt i alle fall. Oppgitt rekkevidde er 250.

Vi har to bilstoler i (en bakovervendt, en forovervendt). God plass til det. Jeg kan skvise meg inn mellom hvis det er krise 1 km eller to, men sitter veldig vondt. Jeg er ganske liten. Ikke plass til en voksen mann i alle fall.

Veldig god bil! Kjempefornøyd!

Anonymous poster hash: 34629...a57

Skrevet

Ser at mange har rekkevidde 15-16mil. Men Hvor langt kjører dere i praksis før dere får litt sånn "må lade snart" angst? Jeg har bensinbil, men liker ikke når tanken kommer ned til 1/4, da må jeg fylle.

Anonymous poster hash: 5f6af...c7d
Skrevet

Tesla=harrystempel

Det er mere "harry" med de som mener Tesla er harry. Etter kommentarfelt på nett å dømme er dette stort sett middelaldrende+ menn, som brukte tiden etter at de første Teslaene kom til å humre "bare vent til vinteren kommer, da kommer disse tullingene med lekebil til å angre seg". Når vinteren kom og gikk og folk fortsatt var storfornøyde med bilene sine ble de sure og bitre.

Tesla har tatt elbil til et nytt nivå ved å utvikle en fullverdig familiebil. Vi trenger slike som Elon Musk, som ser muligheter der andre ser begrensninger. Vi trenger også de som kjøper produktene. Sammen er det teknologidrivende, og vil komme oss alle tilgode. Ikke minst trenger hele kloden elbilførere, som er villige til å ta på seg litt rekkeviddeangst for å gi miljøet et løft (og som er smarte nok til å ta med seg den gode økonomien det medfører).

Anonymous poster hash: c664c...4b8

Skrevet (endret)

Har e-golf frå 2014.  Den køyrer vel rundt 180 km på sparemodus ein sommardag (er svært stor skilnad på sommar og vinter med el-bilar)

Den er super å køyre, har ganske bra bagasjeplass, men tredjeperson mellom barneseta måtte ha vore veeldig smalskuldra..

Endret av soleia
Skrevet (endret)

Vi har en Mercedes B-Electric 2016 modell. Teoretisk sett skal den kunne gå 24 mil, men i praksis har det aldri vært mer enn 10-12. Den her helt SUPER å kjøre og veldig god plass inni og i bagasjerommet.

Endret av Førstemann
Skrevet

Leaf 2016-modell.

Står ca 200 km når jeg lader til 100%, men hadde nok ikke kommet så langt når det er kaldt i alle fall. Oppgitt rekkevidde er 250.

Vi har to bilstoler i (en bakovervendt, en forovervendt). God plass til det. Jeg kan skvise meg inn mellom hvis det er krise 1 km eller to, men sitter veldig vondt. Jeg er ganske liten. Ikke plass til en voksen mann i alle fall.

Veldig god bil! Kjempefornøyd!

NÃ¥r det er 25 minus ute har jeg omtrent bare halvparten, ca 8 mil.

Skrevet

NÃ¥r det er 25 minus ute har jeg omtrent bare halvparten, ca 8 mil.

Oi, såpass lite ja.. En venninne av meg kjørte 16 i vinter på 2016-modellen, men da var det vel kun -10 grader tror jeg.

Har ikke hatt kaldere enn det her i vinter så ikke testet den under slike forhold..

Skrevet

E-Golf 2015 modell. Pleier å få den opp i rundt 17-18 mil på varme dager med pent vær. Om det er langt til nærmeste ladestasjon får jeg litt angst når jeg får beskjed om at batteriet er tomt, men det har kun skjedd en gang. Veeeldig sjeldent vi kjører lenger enn 10 mil på en dag, og gjør vi det er det bare å finne en hurtigladere på kiwi eller noe :) Får fint plass til to barneseter, men blir trangt for den i midten som ikke har barnesete :P

Anonymous poster hash: 4c359...898

Skrevet

E-Golf 2015-modell. Den skal vel i prinsippet går 160 km, men det gjør den reelt sett ikke. Temperatur, vær, type kjøring og kjøreinnstilling har veldig mye å si. På en fin sommerdag med perfekt før, lite trafikk og man er på en motorvei og har på f.eks. "eco" kan man kjøre veldig langt. På en iskald vinterdag med dårlig føre, mye bremsing og opp igjen i fart og i vanlig modus klarer den knapt 4 mil før den er tom. Da kjenner man litt på rekkeviddeangsten :P

Vi har to beltestoler bak i vår bil og da klarer 11-åringen å skvise seg i mellom setene, men 13-åringen på 175 cm og 60 kg klarer ikke å sitte der. Den er altså ikke så veldig romslig i baksetet, men om det er snakk om at en på 9-11 år skal sitte mellom to barneseter går det på kortere turer. Uten bilsetene i går det tre voksne bak, men da sitter de ganske trangt.

Ellers er vi svært fornøyd med bilen på alle områder utenom ett, og det er at det blir aldri skikkelig varmt i kupeen om vinteren.

Anonymous poster hash: 95faa...fbd
Skrevet

Nissan Leaf. 2015 model. Rekkevidde på en god sommer dag er vel ca 160km, på en kald vinterdag 112 120 (men da fryser vi). Det er plass til to barneseter og en veldig liten person i midten, eller en litt større en som tåler å sitte veeeeldig trangt.

men vi er godt fornøyde vi altså :-)

Anonymous poster hash: 0d53d...37e
Skrevet

Vi har Nissan leaf 2014 modell, rekkevidden er i teorien 200km, men 150km i rekkevidde er mer reelt. og har fått plass til 2 barneseter og en pute bak. Kan helt greit sitte 5 voksne i bilen, men blir trangt om en voksen må sitte bak mellom de to barnesetene. Det går for en kort tur, men ikke særlig behagelig.

Vi er mega fornøyde, og det med "rekkevidde" angst har alle i starten. Så blir man vant til det, har jeg 40 km igjen å kjøre i el-bilen er det helt ok når jeg vet at det er 2o km hjem. Hadde det vært diesel bilen hadde jeg tanket for lenge siden...

Lykke til uansett valg: )

Skrevet

Tusen takk alle som har svart! Å bestemme seg for type el- bil er ikke lett! Testa utgår av økonomiske årsaker, det gjør nok og Mercedesen (selv om denne frister veldig). Tror nok det blir en nyere Leaf (selv om jeg synes den er i overkant kjedelig siden "alle" har den.

Bilen skal i all hovedsak brukes som jobb- bil + kjøre til aktiviteter bil. Da er det ikke så farlig om vi sitter som sild i tønne om vi skal kjøre alle fem. Har jo den større familiebiler til det.

Forresten noen som har erfaring med Renault Zoe? Den har de jo 25 000 i rabatt på nå, så ser at den kan komme på rett under 200 000 ny. Reklamen lover at den er omtrent like stor som Leaf inni. Stemmer det?

Hmm, ikke lett dette her...

Skrevet

Jeg har Zoe :)

Den skal i teorien gå 240 (tror jeg), men akkurat nå står det 130km når den er fulladet. Mulig det blir bedre til sommeren.

Jeg er superfornøyd med bilen!

Vi har vært ett barnesete + to voksne i baksete. Litt trangt men fungerte.

Er overasket over hvor god bagasje plass det er i bilen!

Anonymous poster hash: 98304...1a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...