Gå til innhold

Hvem har "skylda"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, stort sett pleier jeg være flink å ta ullsokker vekk fra buksene til barna, men av og til har de vrengt av seg og lagt det i skittentøysdunken. Så vasker samboeren ALT på 60 grader, og ullsokkene blir dermed ødelagt... Han mener det er min feil, men han gidder aldri riste klærne før han legger dem inn, han legger de i "klumper" inn i vaskemaskin. Altså feks bukse med strømpebukse, truse, sokker på og alt... Idag sa han bare "Jeg tar null ansvar, din feil"

Anonymous poster hash: 1113a...751
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hvilken måte er det din skyld at ungen vrengte av seg klærne og mannen putta alt i maskina uten å riste/vrenge tøyet først? Du var jo ikke involvert i noen av tingene. Mener han du skal gå over og klargjøre tingene før han vasker klær?!?

Anonymous poster hash: b6b21...88e

Skrevet

Begges feil! Hvem er det som ikke skiller plaggene før de går til vask? Og når en lever med en slik latsabb, hvem er det som ikke gjør jobben som burde vært gjort forlengst?

Anonymous poster hash: d28d1...cad

Skrevet

Dere kan jo begge gjøre en bedre innsats her for at det ikke skal skje, vil jeg påstå. Men i all hovedsak er det sistemann som har noe med klærne å gjøre - altså den som legger de i maskinen som bør kontrollere at det kun er riktig type klær i vaskemaskin.

Skrevet

Hvordan kan det være din feil at han ikke sorterer tøyet før han vasker det?

Har han ikke lært å vaske klær av foeldrene sine? De gjrde en slett jobb med han der.

Alt av klær skal ikke på 60 grader og blir ødelage. Nå burde han lær og heller bed deg om kursing i klesvasking i stede for å skylde sine feil på deg.

Anonymous poster hash: ab33d...016
Skrevet

Jeg vil si at begge er like skyldig og at slikt er ting som fort kan skje.

Anonymous poster hash: abc11...991

Skrevet

Da forteller du ham at enhver som har lært å vaske klær vet at man må sørge for å ikke vaske slike ulike ting sammen. Han vasker, hans ansvar. Og heretter så får han dra ut og kjøpe erstatning for hver ting han ødelegger.

Herlighet for en unge du bor med! Han gjør feil, fraskriver seg alt ansvar og skylder på deg....

Om dette er en typisk holdning fra hans side så er det langt større problemer i forholdet deres enn de plaggene som blir ødelagt i ny og ne! Gjør noe med problemet!

Anonymous poster hash: 15572...63e
Skrevet

Dere kan jo begge gjøre en bedre innsats her for at det ikke skal skje, vil jeg påstå. Men i all hovedsak er det sistemann som har noe med klærne å gjøre - altså den som legger de i maskinen som bør kontrollere at det kun er riktig type klær i vaskemaskin.

Hvilken innsats skulle hi gjort her? Gått over alle klærne før mannen vaska?

Når jeg vasker klær så sorterer jeg da selv, roper ikke på mannen og bet han gjøre det først.

For noe tull. Voksne mennesker må da klare å vaske klær uten å få hjelp.

Skrevet

Selvkritikk tar han IKKE! Som sagt pleier jeg da å skille klærne, men av og til vrenger syvåringen av seg våte klær fra sfo og hiver det i skittenklesdunken. Skal jeg da gå etter hver gang å skille klærne? Jeg er drittlei av å måtte skille klærne NÅR de henges opp. Sokker inni strømpebuksa som kun er blitt våte i maskinen, men ikke rene... 

Anonymous poster hash: bfafd...1b0
Skrevet

Hvordan kan begge være skyldige i at en person vakser klærne feil?

Anonymous poster hash: ab33d...016

Skrevet

Sorterer du klærne før han skal klare å putte de inn i maskinen??? 
Hallo, han bør da virkelig klare å sjekke klærne før han putter de i maskinen. Det er tross alt ikke så mye jobb å løfte klær fra skittentøyet og heeele veien inn i vaskemaskinen. Kjenner jeg blir oppgitt! 

Anonymous poster hash: 7a7ec...8f5
Skrevet

Hvorfor er hi skyldig?

Skrevet

Den som legger tøyet i maskinen må jo passe på at det ikke er ullklær med i en 60 graders vask. Han er ikke fritatt fra ansvaret bare Pga han har utovertiss. Så det er samboeren din sin feil,

Anonymous poster hash: 397c3...0ee

Skrevet

Hans. Den som vasker har ansvar for å sjekke hva han vasker. 

Skrevet

Jeg mener det er feil at jeg fysisk må legge ullsokkene utfor skittentøysdunken for at han ikke skal vaske dem på 60 grader. Dette er ikke første gang. Dette var nye sokker min mor hadde strikket.... 

Skrevet

Jeg mener det er feil at jeg fysisk må legge ullsokkene utfor skittentøysdunken for at han ikke skal vaske dem på 60 grader. Dette er ikke første gang. Dette var nye sokker min mor hadde strikket....

Gjør han det samme for deg når du skal vaske klær? Legger alt som ikke skal med på 60 grader utenfor skittentøyskurven?

Om ikke bør han holde munn og oppføre seg som et voksent menneske.

Skrevet

Hvilken innsats skulle hi gjort her? Gått over alle klærne før mannen vaska?

Når jeg vasker klær så sorterer jeg da selv, roper ikke på mannen og bet han gjøre det først.

For noe tull. Voksne mennesker må da klare å vaske klær uten å få hjelp.

Ja det var bare tull, jeg leste litt kjapt og sammenlignet med meg selv når jeg bare drar av klærne på barna og hiver det i skittentøyskurven. Da henger ofte sokkene fast i strømpebuksa osv. De kan jo godt skilles fra hverandre. Men dersom det er slik at barna gjør dette på egenhånd er det selvsagt ikke så mye hi får gjort. Men som du kanskje også ser skriver jeg at det i all hovedsak er den som faktisk vasker klær sitt ansvar. Alt det andre forarbeide er jo isåfall bare for å gjøre det enklerw å unngå misser som jeg vil tro er i begges interesse. Blir jo dyrt å kjøpe nye ullsokker etter hver vask ;)

Skrevet

Hans feil når han ikke sorterer godt nok

Deres feil at ungene ikke har skjønt at de må kle av seg et og et plagg

Anonymous poster hash: e6882...d1a

Skrevet

Jeg lurer mest på hvordan man klarer å lage en diskusjon ut av ullsokker?

Anonymous poster hash: b706a...4d5

Skrevet

Jeg lurer mest på hvordan man klarer å lage en diskusjon ut av ullsokker?

Anonymous poster hash: b706a...4d5

Diskusjon? Nei, kjedelig å få slikt i gave for at han skal ødelegge de i maskinen. Han greier aldri skille sine egne treningsklær engang når han legger det i dunken, men det gjør altså jeg når jeg vasker dem. 

Skrevet

Haha. Absurd å diskutere dette.

Men den som putter klær inn og vasker er ansvarlig.

Dere får utnevne en HMS ansvarlig i hjemmet.

Anonymous poster hash: 49b0d...6dc

Skrevet

Hans feil! Få han til å slutte å vaske klær på 60. 40 grader er nok for klær

Anonymous poster hash: c2abc...dd3

Skrevet

Hans feil! Få han til å slutte å vaske klær på 60. 40 grader er nok for klær

Anonymous poster hash: c2abc...dd3

Blir ikke kvitt bakterier i f.eks. undertøy, håndklær og vaskefiller på 40 grader - det overlever bakteriene.

Klær kan i de fleste tilfeller vaskes på 40 grader, men det kommer jo også an på bruken, hvor skitne de er, hva de er skitne av osv.

Anonymous poster hash: 15572...63e

Skrevet

Hvordan mener han at det er din feil at han satte ullsokkene på 60 grader? Høres litt ut som han har ikke helt skjønt at han er i foreldregenerasjonen nå og ikke lenger et av barna i familien som mamma må tilrettelegge for..

Skrevet

Skaff dere skittentøyskurver med flere rom, eventuelt trådkurver.

En kurv/ett rom til hver vask.

Så lærer dere ungene at klær skal sorteres når de hives til vask.

Til og med guttungen på seks vet hvilket tøy som skal i hvilken dunk.

Vi har en for ull, en for treningstøy, en hvit 40, en farget 40, en hvit kokvask og en farget kokvask.

Problem solved 👍

Men hvis dere vil fortsette å ha alt i en dunk og la ungene hive det til vask i en haug, ja da er det den som setter på en vask som må sjekke hvilket tøy som blir med i vasken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...