Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #51 Skrevet 24. april 2016 Har blitt utredet ja 😊 Har gått alternativt på eget initiativ.. Så begynner å bli trist Anonymous poster hash: 4056b...ffb Men da er dere vel henvist til videre behandling? Anonymous poster hash: ce206...c70
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #52 Skrevet 24. april 2016 Går da ut fra at du har lest gjennom og ikke bare linket? Snakker meg om hersketeknikk, du.. Jeg leste gjennom linkene dine, det er ikke akkurat som at de underbygger refleksologen sine påstander. At en refleksolog kommer med en diagnose(som også dine artikler refererer til i hermetegn), en diagnose som gjør at HI vil forandre kostholdet sitt drastisk, det bør man være skeptisk til. Anonymous poster hash: b50e6...474 Selvfølgelig har jeg lest gjennom linkene, og jeg har lest mye mer enn det også. Det å påpeke at påståtte fagpersoner ikke kan nok om sitt fagfelt når de gir så klart uttrykk for at de ikke følger med i nyere forskning, det er ingen hersketeknikk! Spesielt ikke når det jeg sier underbygges av linker som viser at det jeg sier stemmer, og at de påståtte fagpersonene tar feil og/eller ikke er oppdatert. Jeg har ikke kalt lekk tarm noen diagnose, siden det ikke er en diagnose. Det pågår nå imidlertid et paradigmeskifte innen forståelsen av tarmfunksjonen og dens betydning for utvikling av andre diagnoser, flere tildels svært alvorlige diagnoser. Flere i tråden påstår at "lekk tarm" bare er tull og at det ikke finnes. Vel, de tar feil. Og det er påstander som kan gjøre at andre som faktisk har disse problemene ikke tar kontakt med lege, noe som er svært alvorlig. Når det kommer til terapeuten Hi har vært hos så skrev jeg allerede i mitt første svar i tråden at jeg mente måten hun gjorde det på ikke var seriøs, og jeg oppfordret Hi - hvis hun har symptomer som tilsier det - å gå til lege. Om hun hadde mageproblemer som legen ikke ville ta på alvor, da anbefalte jeg henne å ta kontakt med klinikker som kan mer om slike plager. Balderklinikken var ett eksempel. Jeg gjorde det også tydelig at hun - hvis hun har lekk tarm - må lese seg opp på temaet selv i tillegg til å søke legehjelp. Med andre ord, man setter ikke igang en stor kostholdsendring uten kunnskap og mer holdepunkter enn det Hi har i dag. Jeg er helt enig i at det er useriøst og feil av en behandler å kaste ut en slik "diagnose" (merk at jeg også i første svaret mitt i tråden brukte "diagnose" i hermetegn, nettopp fordi det ikke er en diagnose, i hvert fall ikke foreløpig) uten å ha mer å bygge på. Nå har Hi også sagt at hun ikke har noen mageproblemer, da er det mindre sjanse for at hun ev. har lekk tarm. Om hun ønsker å gå videre med det, det er opp til henne. Selv om måten refleksologen har "stilt diagnosen" virker useriøs samt at hun bare har bedt Hi om å kutte brød uten å forklare noe mer bekrefter at denne terapeuten trolig ikke kan nok om emnet selv. Det utelukker imidlertid ikke at Hi ikke har et slikt problem. Om det ev. er årsak til at hun ikke er blitt gravid på et år, det er imidlertid et helt annet spørsmål som bare blir hypotetisk når man ikke en gang vet om hun har det. At det for noen trolig kan være en medvirkende årsak, det er ut fra den forskningen som finnes i dag sannsynlig, om enn at det såvidt meg bekjent ikke er gjort studier som viser dette. Uten å ha lest linkene dine vil jeg bare si at det er ganske stor forskjell på å ha diagnoser og tilstander som kanskje kan gi dårligere næringsopptak enn andre og at en refleksiolog ber folk kutte ut viktige næringskilder fordi de ikke blir gravide altså. At kinesiologer, homeopater, refleksiologer og andre lurendreiere setter folk på div dietter uten å ta en eneste prøve, bare pga "følelsen" de får av å snakke med og holde folk i hånden er ingenting annet enn humbug og lureri! Anonymous poster hash: 32952...42e Jeg vil tro terapeuten Hi har vært på bygger på mer enn bare en følelse, men det vet vi jo ikke. Uansett er jeg enig i at det er useriøst å gjøre det på den måten Hi har opplevd, uten mer å bygge på, uten å gi mer innføring i hva det ev. vil ha å si å legge om kostholdet. Det er imidlertid stor forskjell på å kalle det du gjør for humbug og lureri, og det å kalle det seriøse leger gjør ved enkelte klinikker for humbug, slik andre i tråden gjør. Ang. den nevnte klinikken så har jeg også skrevet at jeg vet om noen få tilfeller som ikke har fått hjelp der. Men jeg vet om langt flere som har fått hjelp der og også blitt helt friske. Dette er personer som som regel er blitt gitt opp av det ordinære helsevesenet som dessverre mangler kompetanse på en del felt som dette. Som en lege på gastrologisk avdeling ved Rikshospitalet, som jeg nylig snakket med i en annen sammenheng, sa; "vi vet mye om tarmen og visse sykdommer i tarmen, men dessverre så vet vi altfor lite om tarmen også, det er altfor mye vi ikke forstår av de mer diffuse sykdomsprosessene, vi har ikke tester for det, og noen tester vet vi heller egentlig ikke hva forteller oss fordi vi har for lite forskning til å kunne si noe sikkert. Det eneste som er sikkert ang. disse prosessene i tarmen som gir så mange problemer, er at vi kommer til å lære mye i årene fremover, men foreløpig er det dessverre slik at vi ikke forstår dette fullt ut og dessverre heller ikke får hjulpet de som har disse problemene annet enn at de må forsøke seg frem om kostholdet påvirker problemene deres, for det er heller ikke alle intoleranser som vi kan påvise ved tester." Anonymous poster hash: fb136...12c
Galaxii Skrevet 2. oktober 2018 #53 Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Jeg fikk påvist lekk tarm ved blod analyse. Fordi det var mye parasitter i blodet og protein krystall. Jeg fikk beskjed om at alt jeg trengte å gjøre at å ta 1 kapsel 500 mg L-glutamin daglig på tom mage, for å få tykkere tarm vegg. Det har jeg gjort og dette er en stund siden nå. Jeg har ikke tatt en ny kontroll, så om det har hjulpet, vet jeg ikke. L-glutamin kan bestilles på nett eller kjøpes på helsekost. Endret 2. oktober 2018 av Galaxii
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #54 Skrevet 2. oktober 2018 12 minutter siden, Galaxii skrev: Jeg fikk påvist lekk tarm ved blod analyse. Fordi det var mye parasitter i blodet og protein krystall. Jeg fikk beskjed om at alt jeg trengte å gjøre at å ta 1 kapsel 500 mg L-glutamin daglig på tom mage, for å få tykkere tarm vegg. Det har jeg gjort og dette er en stund siden nå. Jeg har ikke tatt en ny kontroll, så om det har hjulpet, vet jeg ikke. L-glutamin kan bestilles på nett eller kjøpes på helsekost. Hva slags parasitter har du i blodet? Og proteinkrystaller? Anonymkode: 325c9...34d
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #55 Skrevet 2. oktober 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva slags parasitter har du i blodet? Og proteinkrystaller? Anonymkode: 325c9...34d Jeg fikk meg en god latter ialle fall Anonymkode: 5b307...90f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå