Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #1 Skrevet 23. april 2016 Hva kan jeg spise?? Anonymous poster hash: 4056b...ffb
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #2 Skrevet 23. april 2016 Hvordan har du fått påvist det? Lurer fordi jeg sliter mye med magen selv. Anonymous poster hash: db9eb...e7f
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #3 Skrevet 23. april 2016 Lekk som at næringsstoffer ikke blir tatt opp skikkelig? Fikk påvist dette på Balder klinikken. Fikk lekkasje pga massiv matintollerans. Jeg hadde utviklet endel mangelsykdommer. Jeg fikk beskjed om å kjøpe et pulver som skulle blandes i vann som skulle hjelpe tarmen å leges. Eneste som hadde dette var er apotek i Sandefjord. De sender i oppkrav. Har du fått påvist dette? I så tilfelle fikk du ikke litt veiledning av legen? Anonymous poster hash: abe66...0a6
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #4 Skrevet 23. april 2016 Lekk tarm er en diagnose som ikke finnes. Ikke la dere lure. Anonymous poster hash: 23830...7fb
Direkte Skrevet 23. april 2016 #5 Skrevet 23. april 2016 Hvilken vei skal tarmen lekke? Ved kolera "lekker" tarmen, men da er man jo og veldig syk... Hvis tarmen er lekk andre veien ville bakterier ha fulgt med på lasset, og da hadde man og blitt veldig syk veldig fort. Har denne sykdommen/tilstanden et annet navn i tillegg, og lekk tarm er bare en folkelig forklaring på den?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #6 Skrevet 23. april 2016 Inkontinens tenker jeg? Altså lekk i ved lukkemuskelen. Anonymous poster hash: 36aaa...6b1
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #7 Skrevet 23. april 2016 Jeg har fått påvist ved refleksologi Har ingen problem med magen egentlig Hun sa jeg ikke skulle spise brødmat. Hva skal jeg da spise? Kan jeg spise pizza? Jeg måtte kutte ut alkohol,kaffe og sukker. Anonymous poster hash: 4056b...ffb
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #8 Skrevet 23. april 2016 Lekk tarm er en diagnose som ikke finnes. Ikke la dere lure. Anonymous poster hash: 23830...7fb Finnes altså ikke? Er det svindel? Anonymous poster hash: 4056b...ffb
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #9 Skrevet 23. april 2016 Jeg har fått påvist ved refleksologi Har ingen problem med magen egentlig Hun sa jeg ikke skulle spise brødmat. Hva skal jeg da spise? Kan jeg spise pizza? Jeg måtte kutte ut alkohol,kaffe og sukker. Anonymous poster hash: 4056b...ffb Så det lekker avføring ut av endetarmen din?? Anonymous poster hash: ef75d...0b9
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #10 Skrevet 23. april 2016 Så det lekker avføring ut av endetarmen din?? Anonymous poster hash: ef75d...0b9 Ehh sa jeg noe om avføring? Anonymous poster hash: 4056b...ffb
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #11 Skrevet 23. april 2016 Jeg fikk påvist lekk tarm eller lettere sagt åpen lukkemuskel i fra tarm til mage. Det sivet inn tarmsaft inn i magen som til slutt forårsaket blødende magesår hos meg. Dette ble forårsaket av bakterien helicobakter pylori. Jeg fikk kur og har vært bra siden. Dette er 10 år siden. Tiden før behandling fikk jeg beskjed om å spise lite mat laget på siktet hvetemel som boller, pizza ect i tillegg kutte ut kaffe, te, alkohol, sitrusfrukter, sterkt krydder osv osv. Anonymous poster hash: 6e0c1...1ad
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #12 Skrevet 23. april 2016 Jeg har fått påvist ved refleksologi Har ingen problem med magen egentlig Hun sa jeg ikke skulle spise brødmat. Hva skal jeg da spise? Kan jeg spise pizza? Jeg måtte kutte ut alkohol,kaffe og sukker. Anonymous poster hash: 4056b...ffb Dette høres ut som humbug, spør du meg. Anonymous poster hash: face8...427
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #13 Skrevet 23. april 2016 Kutter man alkohol, kaffe og sukker, vil man nok uansett føle seg bedre. Det gjelder alle 👍 Anonymous poster hash: 67688...798
amandine Skrevet 23. april 2016 #14 Skrevet 23. april 2016 Du har ikke hatt plager, men stoler på en "diagnose" funnet ved refleksologi? Det er faktisk grunn til bekymring, men ikke over mage tarm-systemet ditt....
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. april 2016 #15 Skrevet 23. april 2016 Du har fått en diagnose på noe du ikke sliter med ved at noen har kilt deg under beina? Og i tillegg har du fått en diagnose som ikke finnes.. Kjenner jeg er litt skeptisk her nå.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #16 Skrevet 23. april 2016 Ehh sa jeg noe om avføring? Anonymous poster hash: 4056b...ffb OK, jeg spør siden du ikke skriver noe om det. Hva lekker du da fra tarmen din? Anonymous poster hash: ef75d...0b9
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #17 Skrevet 23. april 2016 Hi, det er mange som sliter med mageproblemer, og det er flere betegnelser ute og går. Søker du på lekk tarm så finner du mye informasjon. Og om du har det så bør du sette deg godt inn i det, ikke bare overfladisk fra et nettforum som ikke har noe med "diagnosen" å gjøre. Jeg ville tatt en tur til legen og fortalt om de mage-/tarmproblemene du har, be om å bli testet for cøliaki før du kutter ut gluten i kornprodukter. Om du ikke kommer noen vei hos legen, ta kontakt med private leger som jobber med slik mageproblematikk og få en utredning der. Balderklinikken i Oslo er et eksempel. Det hjelper ikke å bare si at man har lekk tarm, man bør finne årsaken til det. Bare å kutte brødmat blir for enkelt. Og når terapeuten du var hos ikke har forklart deg mer enn at du skal kutte brød, da føler jeg at det ikke er seriøst nok. Selv om lekk tarm kan være reelt nok for mange. Årsaken til det kan imidlertid være mange. Så les deg selv opp på dette, se det i sammenheng med de problemene du har, be legen din om blodprøver, og gå gjerne privat i tillegg, f.eks. Balderklinikken eller lignende klinikker. Anonymous poster hash: fb136...12c
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #18 Skrevet 23. april 2016 Jeg ønsket kun å bli gravid Fikk diagnose lekk tarm... Jeg har ingen problemer med magen eller noe annet med tarmene så bitt jeg vet... Og nå er jeg usikker på hva jeg skal og kan spise.. ..burde ikke spurt her nei 😕😕 Hi Anonymous poster hash: 4056b...ffb
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #19 Skrevet 23. april 2016 Jeg ønsket kun å bli gravid Fikk diagnose lekk tarm... Jeg har ingen problemer med magen eller noe annet med tarmene så bitt jeg vet... Og nå er jeg usikker på hva jeg skal og kan spise.. ..burde ikke spurt her nei 😕😕 Hi Anonymous poster hash: 4056b...ffb Å ikke spise brødmat er som å si 'ikke drikk flytende væske'. Klart man kan spise 'brødmat' så lenge det ikke er laget av de ingredienser du skal holde deg unna. Du har tydeligvis vært hos en reinspikka kvakksalver. Anonymous poster hash: deb8d...77d
Blondzilla Skrevet 23. april 2016 #20 Skrevet 23. april 2016 Styr unna den hersens Balderklinikken. Det er bare humbug. Lekk tarm er forøvrig ingen diagnose.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #21 Skrevet 23. april 2016 Styr unna den hersens Balderklinikken. Det er bare humbug. Lekk tarm er forøvrig ingen diagnose. Som ved ethvert annet legekontor så er det langt fra alle som får god hjelp der. Men å si at de bare driver med humbug, det stemmer ikke. At de hjelper mange med diagnoser som det norske helsevesenet dessverre fremdeles er for dårlig på, det er et faktum. Jeg kjenner til mange slike tilfeller, og diagnosene de har fått der har vært høyst reelle. En jeg vet om kom ingen vei i helsevesenet, ble bare stemplet som alvorlig psykisk syk og ikke tatt på alvor en gang ut fra de symptomene. Etter prøver ved nevnte klinikk ble det avdekket prøveresultater som sjelden blir oppdaget i det helsevesenet. Ikke noe alternativt ved det, det er bare noe norske leger knapt noengang sjekker, selv om det kan gi alt fra lette plager til dødelig sykdom. Denne personen ble et par-tre uker senere - på bakgrunn av disse prøvene - innlagt ved Riksen for utredning for en ellers dødelig diagnose. En diagnose som forøvrig for mange kan gi hovedsaklig psykiske symptomer slik at mange ender i selvmordsstatistikken istedenfor å få riktig behandling som gjør at de kan leve friske liv fysisk og psykisk. De som ikke ender i selvmordsstatistikken pga. denne diagnosen kommer som regel for sent til behandling slik at når de fysiske symptomene kommer er det for sent, og de færreste får da korrekt diagnose, men dør offisielt av en annen diagnose som kun er en følge av denne sykdommen. Så vær så snill - ikke avfei en klinikk som hjelper mange. Jeg vet også om tilfeller som de ikke har kunnet hjelpe, men jeg vet om svært mange tilfeller hvor personen har fått nye liv etter utredning og behandling der. Vær konstruktivt skeptisk, men vær forsiktig med å slenge ut kommentarer om humbug! Anonymous poster hash: fb136...12c
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #22 Skrevet 23. april 2016 Uff, disse kvakksalvediagnosene er direkte farlig altså... Hadde du hatt en allergi eller intoleranse for gluten eller en kornsort hadde du garantert merket det på fordøyelsen din, du har rett og slett blitt lurt. Akkurat som mange før deg vil du begynne på en diett fordi en kvakksalver har sagt detg Har du lyst til å prøve alternativ medisin, prøv akupunktur Anonymous poster hash: 32952...42e
HvittHus Skrevet 23. april 2016 #23 Skrevet 23. april 2016 (endret) Styr unna den hersens Balderklinikken. Det er bare humbug. Lekk tarm er forøvrig ingen diagnose. Legene ved Balderklinikken er ordinære leger som alle andre leger. Legene har en mer helhetlig tenkning enn mange andre leger, noe flere burde lære av. Jeg har ikke selv brukt Balder, men jeg kjenner mange som har fått livet sitt tilbake til normalen med hjelp fra legene der. Spesielt stoffskiftesyke blir behandlet fryktelig dårlig i det offentlige helsevesenet, og ser seg nødt til å gå privat for ikke å bli ufør av sykdommen sin. Selv om jeg ikke har vært hos Balder, bruker min datter på 18 en lege som har arbeidet på Balder, og denne legen har reddet datteren min fra både å få en uriktig alvorlig psykiatrisk diagnose, samt å droppe ut av skolen. Alle prøvene viste at jenta hadde begynnende lavt stoffskifte, men vi ble kontant avvist i det offentlige og av hennes lege på BUP med at prøvene var helt fine. Jeg var en hysterisk mor som så stoffskiftesykdom hos alle og jenta var slett ikke fysisk syk, men psykisk. Da psykiateren begynte å snakke om personlighetsforstyrrelser, bestilte jeg time privat. Denne legen satte jenta på en rekke tilskudd, og var også enig i min vurdering om at stoffskiftet var på bærtur slik at det ble satt igang prøvebehandling med stoffskiftehormon. Nå har vi akkurat fått de siste prøvene og de viser en klar utvikling i anti-TPO, altså er hun i ferd med å utvikle en autoimmun thyreoiditt. Stoffskifteprøvene er enda verre, selv med behandling, så nå trappes behandlingen opp. Etter 2.5 måneder med behandling er hun nå mye mye friskere, selv om det fremdeles er mye igjen. Skolen går bra, psyken har normalisert seg, depresjonen er borte og hun orker å være sosial. Hun husker igjen det hun skal på skolen, hun klarer å komme seg gjennom en heldags uten å sovne, og karakterene er på full fart tilbake der de var. All ære til disse legene som bare driver med "humbug" Uten dem hadde min datter fremdeles vært deprimert, på vei ut av VGS, og hadde vel sovet bort dagene enda mer enn hun gjorde. Endret 23. april 2016 av HvittHus
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #24 Skrevet 23. april 2016 Jeg ønsket kun å bli gravid Fikk diagnose lekk tarm... Jeg har ingen problemer med magen eller noe annet med tarmene så bitt jeg vet... Og nå er jeg usikker på hva jeg skal og kan spise.. ..burde ikke spurt her nei 😕😕 Hi Anonymous poster hash: 4056b...ffb Nei, det du ikke burde gjort, er å gå til refleksolog! Hvis du vil spise sunnere er jo det fint, men ikke følg kostholdsråd fra en kvakksalver. Du sier du ikke har noen mage-tarm-symptomer, hvorfor legge om kostholdet radikalt da? Anonymous poster hash: face8...427
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #25 Skrevet 23. april 2016 Jeg ønsket kun å bli gravid Fikk diagnose lekk tarm... Jeg har ingen problemer med magen eller noe annet med tarmene så bitt jeg vet... Og nå er jeg usikker på hva jeg skal og kan spise.. ..burde ikke spurt her nei HiAnonymous poster hash: 4056b...ffb Om du ønsker å bli gravid er det mer å naturlig å gå til gynekolog eller fertilitesspesialist, enn til en refleksolog. Om du har hormoneller forstyrrelser (eller mannen dårlig sæd) er det ikke noe refleksologen kan hjelpe med. Anonymous poster hash: 6ee18...1df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå