Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Har aap i påvente av barnehageplass. Ser ut at vi ikke får plass. "Alle" andre har fått svarbrev... Anonymous poster hash: c09dc...cea
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 Hvor mye jobber du da? Dagmamma? Anonymous poster hash: e4daf...fd4
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #3 Skrevet 22. april 2016 Hvis barnet ditt er født innen fristen, og du har søkt innen fristen har du rett til barnehageplass. Det er ikke sikkert opptaket i kommunen er ferdig ennå. Anonymous poster hash: 39cac...639
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 Jeg skal begynne med arbeidsutprøving når jeg får barnehageplass. Her finnes ikke dagmamma.Barna er 3 år og 4 år. Anonymous poster hash: c09dc...cea
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #5 Skrevet 22. april 2016 Jeg skal begynne med arbeidsutprøving når jeg får barnehageplass. Her finnes ikke dagmamma. Barna er 3 år og 4 år. Anonymous poster hash: c09dc...cea Har du søkt innen fristen har barna krav på plass. Ring kommunen på mandag og hør. Anonymous poster hash: 00746...45e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #6 Skrevet 22. april 2016 Hva hadde du gjort hvis du var i jobb da? Anonymous poster hash: a729f...510
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #7 Skrevet 22. april 2016 Virkelig ??!? Aap i påvente av barnehageplass ???? Anonymous poster hash: da1c5...e48
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #8 Skrevet 22. april 2016 Virkelig ??!? Aap i påvente av barnehageplass ???? Anonymous poster hash: da1c5...e48 Ja, hva tenker du på? Anonymous poster hash: c09dc...cea
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 Hva hadde du gjort hvis du var i jobb da? Anonymous poster hash: a729f...510 Det vet jeg ikke, og det er uvesentlig også, for jeg er ikke i jobb pr i dag. Anonymous poster hash: c09dc...cea
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #10 Skrevet 22. april 2016 Har du søkt innen fristen har barna krav på plass. Ring kommunen på mandag og hør. Anonymous poster hash: 00746...45e Godt å høre. Ringer mandag. Anonymous poster hash: c09dc...cea
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #11 Skrevet 22. april 2016 Ja, hva tenker du på? Anonymous poster hash: c09dc...cea Aap er ikke en stønad man får fordi man ikke har barnehageplass Anonymous poster hash: da1c5...e48
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #12 Skrevet 22. april 2016 Man får ikke AAP i påvente av barnehageplass. AAP innvilges fordi arbeidsevnen din er nedsatt meed minst 50% og du trenger bistand til å komme tilbake til arbeidslivet. Hvis du har fått barn, har du vel hatt foreldrepermisjon med foreldrepenger? Hvis du er tilbake på AAP etter foreldrepermisjon og tiltaket ditt er arbeidstrening, er det forventet at du skaffer barnepass til barnet. Det kan være barnehage, dagmamma, besteforeldre som passer, far som tar ubetalt permisjon osv. Anonymous poster hash: c825e...83a
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #13 Skrevet 22. april 2016 Man får arbeidsavklaringspenger i påvente av tiltak, arbeidsutprøving etc. Stønaden innvilges hele året. F.eks hvis man skal gå på skole som et tiltak, så må en vente til studiet eller kurset starter opp. Skjønner du? I mitt tilfelle venter jeg på barnehageplass, som jeg skjønner at jeg mest sannsynlig får, men jeg har bare ikke fått beskjed ennå. Anonymous poster hash: c09dc...cea
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #14 Skrevet 22. april 2016 Det er ikke noe krav at besteforeldre forventes å passe barn. Som sagt gis AAP også i påvente av at tiltak kan starte opp. Anonymous poster hash: c09dc...cea
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #15 Skrevet 22. april 2016 Det er ikke noe krav at besteforeldre forventes å passe barn. Som sagt gis AAP også i påvente av at tiltak kan starte opp. Anonymous poster hash: c09dc...cea Nei, det ser selvfølgelig ikke et krav om at besteforeldre skal passe barn. Men det er et krav at personen som innvilges en stønad faktisk skaffer barnepass. Slik at han/hun kan nyttegjøre seg av behandling og tiltak. Ja, man får AAP i påvente av at tiltak starter opp. Men da må det være utenforliggende årsaker til at tiltaket ikke starter opp (f.eks at det er kursstart til bestemte tidspunkt, at et utdanningsløp sjelden starter før i august osv) eller at bruker er for syk eller til å starte opp eller i aktiv behandling som ikke lar seg kombinere med arbeidsrettet tiltak. Manglende barnehageplass er ikke grunn til å ikke kunne gjennomføre tiltak. Får man ikke barnehageplass, må man se seg om etter andre løsninger - f.eks dagmamma, snille besteforeldre etc. Eller man må selv velge å være hjemme uten lønn. Det fungerer akkurat som ellers i arbeidslivet. En arbeidstaker som ikke får barnehageplass kan ikke gå til arbeidsgiver å si at man må gå hjemme i påvente av barnehageplass og samtidig forvente å få lønn..... Anonymous poster hash: c825e...83a
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #16 Skrevet 22. april 2016 Heldig som får penger så lenge da! Jeg må være i ulønnet permisjon uten mer enn kontantstøtta... Vet om to som har sykemeldt seg for å slippe det. Det hadde jeg ikke moral til å gjøre. Sier ikke at det gjelder deg HI, skjønner at når du har AAP er det noe som ligger bak <3 Men altså, vi er mange som må gå hjemme uten et krone fram til bhgplass i august Anonymous poster hash: 6460e...9a7
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #17 Skrevet 22. april 2016 Heldig som får penger så lenge da! Jeg må være i ulønnet permisjon uten mer enn kontantstøtta... Vet om to som har sykemeldt seg for å slippe det. Det hadde jeg ikke moral til å gjøre. Sier ikke at det gjelder deg HI, skjønner at når du har AAP er det noe som ligger bak <3 Men altså, vi er mange som må gå hjemme uten et krone fram til bhgplass i august Anonymous poster hash: 6460e...9a7 Takk for det. Skulle gjerne ha byttet plass med deg. Jeg savner min gamle, gode helse, og mitt gamle liv. Da kunne jeg ha funnet nattarbeid og likevel fått ting til å gå rundt frem til barna hadde barnehageplass… samt at vi ville vært to og mannens lønn ville holdt oss unna økonomisk ruin... Anonymous poster hash: c09dc...cea
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #18 Skrevet 22. april 2016 Nei, det ser selvfølgelig ikke et krav om at besteforeldre skal passe barn. Men det er et krav at personen som innvilges en stønad faktisk skaffer barnepass. Slik at han/hun kan nyttegjøre seg av behandling og tiltak. Ja, man får AAP i påvente av at tiltak starter opp. Men da må det være utenforliggende årsaker til at tiltaket ikke starter opp (f.eks at det er kursstart til bestemte tidspunkt, at et utdanningsløp sjelden starter før i august osv) eller at bruker er for syk eller til å starte opp eller i aktiv behandling som ikke lar seg kombinere med arbeidsrettet tiltak. Manglende barnehageplass er ikke grunn til å ikke kunne gjennomføre tiltak. Får man ikke barnehageplass, må man se seg om etter andre løsninger - f.eks dagmamma, snille besteforeldre etc. Eller man må selv velge å være hjemme uten lønn. Det fungerer akkurat som ellers i arbeidslivet. En arbeidstaker som ikke får barnehageplass kan ikke gå til arbeidsgiver å si at man må gå hjemme i påvente av barnehageplass og samtidig forvente å få lønn..... Anonymous poster hash: c825e...83a Hvorfor kverulerer du på det, når hi skriver at hun får aap og venter på å begynne på tiltak. Forøvrig - selvsagt må manglende bhg-plass være en grunn for å ikke delta på tiltak. Det er jo utenfor ens kontroll om en får plass eller ikke. Anonymous poster hash: 983d4...4e3
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #19 Skrevet 22. april 2016 Nei, det ser selvfølgelig ikke et krav om at besteforeldre skal passe barn. Men det er et krav at personen som innvilges en stønad faktisk skaffer barnepass. Slik at han/hun kan nyttegjøre seg av behandling og tiltak. Ja, man får AAP i påvente av at tiltak starter opp. Men da må det være utenforliggende årsaker til at tiltaket ikke starter opp (f.eks at det er kursstart til bestemte tidspunkt, at et utdanningsløp sjelden starter før i august osv) eller at bruker er for syk eller til å starte opp eller i aktiv behandling som ikke lar seg kombinere med arbeidsrettet tiltak. Manglende barnehageplass er ikke grunn til å ikke kunne gjennomføre tiltak. Får man ikke barnehageplass, må man se seg om etter andre løsninger - f.eks dagmamma, snille besteforeldre etc. Eller man må selv velge å være hjemme uten lønn. Det fungerer akkurat som ellers i arbeidslivet. En arbeidstaker som ikke får barnehageplass kan ikke gå til arbeidsgiver å si at man må gå hjemme i påvente av barnehageplass og samtidig forvente å få lønn..... Anonymous poster hash: c825e...83a Er du saksbehandler i NAV? For de innvilger AAP inntil tiltak kan starte opp, og med manglende barnehageplass som grunn. (OG ja, jeg har søkt innen fristen..) Anonymous poster hash: c09dc...cea
februarprins2013 Skrevet 22. april 2016 #20 Skrevet 22. april 2016 svaret ang plass kan enda kommet, fikk ikke svar før i Juni her
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #21 Skrevet 22. april 2016 Heldig som får penger så lenge da! Jeg må være i ulønnet permisjon uten mer enn kontantstøtta... Vet om to som har sykemeldt seg for å slippe det. Det hadde jeg ikke moral til å gjøre. Sier ikke at det gjelder deg HI, skjønner at når du har AAP er det noe som ligger bak <3 Men altså, vi er mange som må gå hjemme uten et krone fram til bhgplass i august Anonymous poster hash: 6460e...9a7 Å misunne folk som går på aap er rimelig smålig Anonymous poster hash: 4b78e...04d
Love my kidz Skrevet 22. april 2016 #22 Skrevet 22. april 2016 (endret) Averter etter en dagmamma. Og når du starter i tiltaket så får du dekt utgiftene til barnepass av NAV. Merk, kun når du går på aap i tiltaket. Straks du blir lønnet av bedriften så opphører denne støtten. Endret 22. april 2016 av Love my kidz
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #23 Skrevet 22. april 2016 Er du saksbehandler i NAV? For de innvilger AAP inntil tiltak kan starte opp, og med manglende barnehageplass som grunn. (OG ja, jeg har søkt innen fristen..) Anonymous poster hash: c09dc...cea Jeg har jobbet med regelverket knyttet til AAP ja Det er godt mulig saksbehandlere lar det gå. Noen er mer slepphendte enn andre. Men innenfor regelverket er det ikke! Manglende barnehageplass kan fint være grunn til å ikke delta på tiltak. Men da oppfyller man ikke lenger kravene til AAP. Ja, det er utenfor ens kontroll om en får plass eller ikke. Men å få barn er et personlig valg. Å motta stønad fra det offentlige er ingen plikt, men et gode. Og med et gode følger det visse plikter. En av pliktene er å skaffe barnepass dersom man skal kvalifisere til f.eks AAP når tiltaksplanen krever at du deltar på kurs, behandling, utdanning, arbeidspraksis osv. Det samme kravet gjelder for mottakere av dagpenger. Og som jeg sa tidligere - man kan trekke paralleller til arbeidslivet; man kan ikke komme til en arbeidsgiver og si at man må være hjemme for p passe barn og samtidig kreve lønn. Arbeidsgiver krever at du har barnepass slik at du kan utføre arbeidsoppgavene dine. Om denne barnepassen er barnehage, dagmamma eller noen andre er egentlig likegyldig. Anonymous poster hash: c825e...83a
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #24 Skrevet 22. april 2016 Jeg har jobbet med regelverket knyttet til AAP ja Det er godt mulig saksbehandlere lar det gå. Noen er mer slepphendte enn andre. Men innenfor regelverket er det ikke! Manglende barnehageplass kan fint være grunn til å ikke delta på tiltak. Men da oppfyller man ikke lenger kravene til AAP. Ja, det er utenfor ens kontroll om en får plass eller ikke. Men å få barn er et personlig valg. Å motta stønad fra det offentlige er ingen plikt, men et gode. Og med et gode følger det visse plikter. En av pliktene er å skaffe barnepass dersom man skal kvalifisere til f.eks AAP når tiltaksplanen krever at du deltar på kurs, behandling, utdanning, arbeidspraksis osv. Det samme kravet gjelder for mottakere av dagpenger. Og som jeg sa tidligere - man kan trekke paralleller til arbeidslivet; man kan ikke komme til en arbeidsgiver og si at man må være hjemme for p passe barn og samtidig kreve lønn. Arbeidsgiver krever at du har barnepass slik at du kan utføre arbeidsoppgavene dine. Om denne barnepassen er barnehage, dagmamma eller noen andre er egentlig likegyldig. Anonymous poster hash: c825e...83a Har du veldig vondt i leseforståelsen, hi prøver jo å skaffe barnehageplass Anonymous poster hash: 4b78e...04d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #25 Skrevet 22. april 2016 Har du veldig vondt i leseforståelsen, hi prøver jo å skaffe barnehageplass Anonymous poster hash: 4b78e...04d Nei, jeg tror ikke det! Å søke barnehageplass er ikke det samme som å skaffe barnePASS. Barnepass kan være så mye mer en barnehageplass, og HI har ikke sagt noe om hvilke andre alternativer hun har forsøkt. Anonymous poster hash: c825e...83a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå