Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #26 Skrevet 23. april 2016 Uansett hvor veloppdragne og fornuftige og rolige barna er, så er de barn. De forstår ikke ordentlig konsekvenser, og de kan lett distraheres eller glemme seg bort (en ball som ruller med dit el.l.). De kan også bli lurt med eller overtalt av andre barn ("hvis ikke du blir med så forteller jeg ..." eller "bare en liten tur, vi er forsiktige" osv.). Jeg hadde ikke orket å konstant være urolig, selv om man alltid passer på barna. Og man må passe så godt på så lenge. Selv om de kan svømme i et basseng eller når man er på stranden om sommeren, er det noe veldig annet hvis kaldt vann, de er redde, har på masse klær, bølger osv. Dersom man kan bygge et trygt gjerde er det greit, fantastisk for barn å vokse opp ved vannet:) Men hvis ikke tror jeg ikke jeg hadde orket, og synes ikke det er verdt risikoen. Og særlig ikke hvis mannen ikke gidder (!) å passe på! Anonymous poster hash: 5eb02...322
Von Hertelhofen Skrevet 23. april 2016 #28 Skrevet 23. april 2016 Ikke med pittesmå barn. En unge på seks hadde ikke vært problem da, og redningsvest er vel obligatorisk.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #29 Skrevet 23. april 2016 Enig med 5b3 og ac7. Jeg er vokst opp med tett tilknytning til sjøen og fikk respekt for sjø og vann og vær omtrent inn med morsmelka. Jeg visste alltid hva risikoen var ved å ikke følge reglene. Lærte å alltid vurdere de valgene jeg tok rundt sjøen og båt, vurdere risiko. Dette tror jeg har mye med foreldrene å gjøre. De som ikke er vant med å forholde seg til sjø og vann i det daglige selv vil omgås det på en annen måte enn de som har gjort det. Min familie levde av sjøen også, og det gjør nok også noe med holdningene. Jeg tror ikke det er noe rett eller galt i His spørsmål - annet enn rett og galt for den enkelte. De som ikke er trygge på sjøen gjør nok lurest i å ikke flytte så nært en brygge. Samme med de som ikke orker ta det arbeidet det vil innebære en periode hvor man må bruke mer tid på å jobbe med barnas forhold til sjøen, eller om man rett og slett er for nervøs for det. Det er jo også en måte å ha respekt for sjøen på - å innse at det ikke passer deg å leve så nært den. Anonymous poster hash: 6603c...2be
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #30 Skrevet 23. april 2016 Med innstillingen din mann har, så nei. Du kan ikke alltid være hjemme å passe barna, og da kan det skje farlige ting. Som en annen her sier, det er stor forkjell på å svømme i basseng eller om ommeren, og å ramle uti med masse klær. Husker at vi ikke fikk leke ved sjøen, på isen, ved elva. Men hva tror du vi gjorde? Det er også et stort ansvar å passe på barnas venner når de kommer på besøk. Høres ut som drømmetomt, men ikke med småbarn. Anonymous poster hash: a8105...2ba
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #31 Skrevet 23. april 2016 Slike svar er de dummeste som finnes. Selvsagt kan det gå fint. Det kan også gå forferdelig dårlig. For mange går det fint å bo rett ved en sterkt trafikkert vei også. For min barndomsvenninne gjorde det ikke det. Anonymous poster hash: 7a7f9...dbe Er ikke hennes svar som er dumt, men ditt. Man må passe på barna masse, ha strenge regler etc... Jeg har også vokst opp "på en brygge" og vi hadde strenge rutiner fra vi var små, lærte å svømme tidlig og hadde foreldre som var ute med oss. Anonymous poster hash: a244b...e15
TinaK 1990 Skrevet 23. april 2016 #32 Skrevet 23. april 2016 Med innstillingen din mann har, så nei. Du kan ikke alltid være hjemme å passe barna, og da kan det skje farlige ting. Som en annen her sier, det er stor forkjell på å svømme i basseng eller om ommeren, og å ramle uti med masse klær. Husker at vi ikke fikk leke ved sjøen, på isen, ved elva. Men hva tror du vi gjorde? Det er også et stort ansvar å passe på barnas venner når de kommer på besøk. Høres ut som drømmetomt, men ikke med småbarn. Anonymous poster hash: a8105...2ba Drømmetomt vokser ikke på trær og småbarn er det de er kortest i livet....
Gjest Stjerneklart Skrevet 23. april 2016 #33 Skrevet 23. april 2016 Slike svar er de dummeste som finnes. Selvsagt kan det gå fint. Det kan også gå forferdelig dårlig. For mange går det fint å bo rett ved en sterkt trafikkert vei også. For min barndomsvenninne gjorde det ikke det. Anonymous poster hash: 7a7f9...dbe Jeg synes ikke det svaret var noe dumt jeg. Av alle svar her inne syns iallefall jeg at denne ikke kvalifiserte som "det dummeste som finnes", og det du svarte var i alle fall ikke stort bedre. Det er da ingen dødsdom å skulle bo ved en brygge? Tar man forhåndsregler og passer på så vil det mest sannsynlig gå helt fint! Veldig trist det som skjedde med din barndomsvenninne, og jeg kondolerer virkelig, men det blir litt rart å si at fordi det gikk slik med din venninne, så er det feil og farlig for andre å bo ved en sterkt trafikkert vei. Tar man forhåndsregler, passer på og lærer barna om respekt for veien og trafikken, så går det også mest sannsynlig helt fint det også.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #34 Skrevet 23. april 2016 Vi har feriehus ved brygga, der det er dypt ned. Har også strandsone som trekker ungene til seg og gjør det tryggere for oss voksne. Ungene MÅ ha vest på seg om de i det hele tatt tenker tanken om å dra på brygga. Men kun brygge med dypt vann? Nei! Ungene mine hadde nok taklet det, og de må jo være svømmedyktige, men om man bor der regner jeg med at barna også vil ha besøk, og jeg hadde ikke maktet å passe på at andres unger (og mine egne, da) ikke faller i vannet. Men, er det ikke annen hage enn selve brygga? Er det andre plasser barna kan leke og finne på ting er jo ikke brygga så veldig lokkende på barn (vokste selv opp ved brygge, men vi hadde mye bakker, gress, skog og strandsone å leke ved). Anonymous poster hash: dc35c...b70
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #35 Skrevet 23. april 2016 Jeg innser at folk overlever å vokse opp i nærheten av vann, men jeg ville personlig antatt ungen hadde druknet om han var så mye som noen sekunder ute av synet, og jeg ville sikkert måttet omtrent følge ham på do til han ble myndig - så nei. Uaktuelt. Idyllisk, men ikke verdt det for meg. Anonymous poster hash: 848ef...6b0
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #36 Skrevet 23. april 2016 Synes ikke svaret mitt var dumt fordi man lærer seg respekt for sjøen når man bor i nærheten. Er selvfølgelig klar over at en persons opplevelse ikke er statistisk representativ... Ingen av oss som vokste opp i bygda rett ved sjøen hadde noen problemer med det, akkurat som jeg er sikker på at unger som volser opp på fjellet, opparbeider kunnskap til å håndtere det. Liker forøvrig ikke å bli kalt dum på så tynt grunnlag... Anonymous poster hash: cd12c...5b3 Svaret ditt er veldig dumt. Aldri orket å bo ved vann/brygge nei. Anonymous poster hash: efca9...39b
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #37 Skrevet 23. april 2016 Svaret ditt er veldig dumt. Aldri orket å bo ved vann/brygge nei. Anonymous poster hash: efca9...39b Det er vel fordi du ikke orker å reise deg opp av sofaen og være sammen med barna ute? Eller er det fordi du ikke klarer å sette grenser for større barn? Anonymous poster hash: a244b...e15
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #38 Skrevet 24. april 2016 Det er vel fordi du ikke orker å reise deg opp av sofaen og være sammen med barna ute? Eller er det fordi du ikke klarer å sette grenser for større barn? Anonymous poster hash: a244b...e15 Barn trenger frihet sammen med venner, uten å måtte drasse på en voksen til en hver tid. Hva er vel det for en barndom? Anonymous poster hash: a8105...2ba
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #39 Skrevet 24. april 2016 Barn trenger frihet sammen med venner, uten å måtte drasse på en voksen til en hver tid. Hva er vel det for en barndom? Anonymous poster hash: a8105...2ba Var ikke meg du diskuterte med, men jeg vokste opp ved sjøen. Jeg hadde mye mer frihet enn mine venninner som levde på "helt trygge" steder. Fordi jeg fikk frihet etter det ansvaret jeg viste jeg kunne ta. Anonymous poster hash: 6603c...2be
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #40 Skrevet 24. april 2016 Det er vel fordi du ikke orker å reise deg opp av sofaen og være sammen med barna ute? Eller er det fordi du ikke klarer å sette grenser for større barn? Anonymous poster hash: a244b...e15 Hørt om 7åringer som drukner, eller 9 -åringer. Morsomt å ha mamma med i leken for en 7 åring ja. Ligger ikke så veldig mye på sofaen hvis du lurer på det. Hva i all verden har det med dette å gjøre?? Anonymous poster hash: efca9...39b
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #41 Skrevet 24. april 2016 Mannen ble dritsur da jeg sa jeg ikke kom til å gå med på å flytte. Jeg er lettet. Huset var utrolig fint, perfekt på alle måter, men jeg vet jeg hadde vært livredd hele tiden. Jeg er ute med ungene mye, men som noen sier her, de trenger å være alene med venner. Og det å la ungene velge mellom utelek og helgevask (jeg vet jo hva de velger;)) er gull! Noen spør om det er mulig å sette opp gjerde. Det er det ikke. Det er en liten balkong som er "vår", ellers er det rett ned trappa og rundt hushjørnet og der er brygga. Takk for forskjellige svar. Det hjalp å høre at jeg ikke er alene med å ikke ville bo ved en brygge. Anonymous poster hash: 759f4...b84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå