Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 Altså, den er rett ved huset. Ingen plasser barna kan være uten å være i nærheten av brygga. Det er ganske dypt vann der. Og høyt ned.. Jeg syns det er ekkelt... Vet ikke om jeg vil flytte dit. Er jeg hønemor? Minste er 6 år. Anonymous poster hash: 759f4...b84
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #2 Skrevet 20. april 2016 Altså, den er rett ved huset. Ingen plasser barna kan være uten å være i nærheten av brygga. Det er ganske dypt vann der. Og høyt ned.. Jeg syns det er ekkelt... Vet ikke om jeg vil flytte dit. Er jeg hønemor? Minste er 6 år. Anonymous poster hash: 759f4...b84 Og får flere om noen år... Anonymous poster hash: 759f4...b84
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 Nei, jeg ville ikke det. Anonymous poster hash: b78cf...3d9
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Nei. Mine barn er 2 og 5, og problemstillingen har dukket opp hos oss også. Jeg hadde gjort det hvis det gikk an å sette opp et gjerde rundt hagen, for så å rive gjerdet når barna ble store nok. Ellers hadde det ikke vært aktuelt. Anonymous poster hash: a8d02...e39
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 Jeg har vokst opp på en brygge ved sjøen, gikk fint det! Anonymous poster hash: cd12c...5b3
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #7 Skrevet 21. april 2016 Mannen insisterer på by på et hus ved brygga, sier det går fint mtp ungene. Problemet er at det blir JEG som alltid må følge ut for å leke, for det gidder han aldri. Nei, jeg står på mitt! Ingen brygge! Anonymous poster hash: 759f4...b84
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #8 Skrevet 21. april 2016 Det er ikke lov å gå til vannet uten voksen følge, det er en absolutt regel som barna holder, de har aldri satt seg opp mot den. Barna har lært å svømme fra 3-4 års alderen, det er nødvendig når man bor ved vann. Min 6-åring både hopper og stuper fra 3-meteren og svømmer bra. Anonymous poster hash: fdd8e...794
anonomous Skrevet 21. april 2016 #9 Skrevet 21. april 2016 Nei. Det hadde ikke jeg gjort. Nervene mine hadde ikke tålt det.
TPK Skrevet 21. april 2016 #10 Skrevet 21. april 2016 Nei, aldri i livet. Ikke før de er minst ti år og kan svømme godt.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #11 Skrevet 21. april 2016 Jeg personlig hadde ikke turt det. Men nå er ikke jeg noe glad i vann i utgangspunktet. Er du trygg på det så burde det jo ikke være noe problem. Anonymous poster hash: f1e25...05a
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #12 Skrevet 21. april 2016 Hadde ikke turt det om huset lå rett nede ved bryggekanten. Vi bor ca 150 m fra sjøen og føler det er trygt, men man må selvfølgelig passe litt på. Anonymous poster hash: 6c8d4...d11
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #13 Skrevet 21. april 2016 Nei, har ikke nerver til det, hadde blitt for slitsomt for meg vertfall. Anonymous poster hash: 13f1b...85d
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #14 Skrevet 21. april 2016 Jeg har vokst opp på en brygge ved sjøen, gikk fint det! Anonymous poster hash: cd12c...5b3 Slike svar er de dummeste som finnes. Selvsagt kan det gå fint. Det kan også gå forferdelig dårlig. For mange går det fint å bo rett ved en sterkt trafikkert vei også. For min barndomsvenninne gjorde det ikke det. Anonymous poster hash: 7a7f9...dbe
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #15 Skrevet 21. april 2016 Nei, det hadde jeg ikke vært komfortabel med! Anonymous poster hash: cc990...cca
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #16 Skrevet 21. april 2016 ja det hadde jeg lett gjort, men nå er unga våre veldig veloppdragne og gjør som dem blir fortalt. og de har stor respekt for vann. men som dem sier over så må det gå ann å få satt opp ett midlertidig gjerdet? Anonymous poster hash: 119a7...f3b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #18 Skrevet 22. april 2016 Jeg ser ikke noe problem med det. Du lærer barna respekt for vannet og du lærer dem å svømme. Du kan eventuelt en periode avgrense ett område med gjerde midlertidig som barna må være innenfor når du ikke er med dem. Finnes enkle og greie ting å få kjøpt på biltema, felleskjøpet osv. Anonymous poster hash: 4f7aa...e91
Twintipp og himmelblå Skrevet 22. april 2016 #19 Skrevet 22. april 2016 Nei! Hadde sikkert blitt forfulgt av mareritt og vært superengstelig til enhver tid. Hadde aldri tatt sjansen.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #20 Skrevet 22. april 2016 Nei! Jeg hadde ikke fått gjort noe annet enn å sitte ute og speide etter ungene. Anonymous poster hash: 185dc...23f
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #21 Skrevet 23. april 2016 Slike svar er de dummeste som finnes. Selvsagt kan det gå fint. Det kan også gå forferdelig dårlig. For mange går det fint å bo rett ved en sterkt trafikkert vei også. For min barndomsvenninne gjorde det ikke det. Anonymous poster hash: 7a7f9...dbe Synes ikke svaret mitt var dumt fordi man lærer seg respekt for sjøen når man bor i nærheten. Er selvfølgelig klar over at en persons opplevelse ikke er statistisk representativ... Ingen av oss som vokste opp i bygda rett ved sjøen hadde noen problemer med det, akkurat som jeg er sikker på at unger som volser opp på fjellet, opparbeider kunnskap til å håndtere det. Liker forøvrig ikke å bli kalt dum på så tynt grunnlag... Anonymous poster hash: cd12c...5b3
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #22 Skrevet 23. april 2016 Lær dem å svømme. Anonymous poster hash: eac7f...efc
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #23 Skrevet 23. april 2016 Synes ikke svaret mitt var dumt fordi man lærer seg respekt for sjøen når man bor i nærheten. Er selvfølgelig klar over at en persons opplevelse ikke er statistisk representativ... Ingen av oss som vokste opp i bygda rett ved sjøen hadde noen problemer med det, akkurat som jeg er sikker på at unger som volser opp på fjellet, opparbeider kunnskap til å håndtere det. Liker forøvrig ikke å bli kalt dum på så tynt grunnlag... Anonymous poster hash: cd12c...5b3 Min far vokste også opp ved sjøen og det gikk helt fint med han. Det gjorde det dessverre ikke med nabogutten som falt uti fra brygga og druknet. Jeg har en venninne med fire barn som har brygge i og der har regelen alltid vært at man går ikke på bryggen uten redningsvest. Likevel har barna aldri vært ute alene før de kan svømme godt, så det kreves jo tett oppfølging når man velger å leve sånn. Er det en ting som er sikkert så er det at barn gjør ting de ikke har lov til, så å stole helt på dem er faktisk idioti. Anonymous poster hash: 4f7ca...95f
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #24 Skrevet 23. april 2016 Jeg vokste opp i et hus rett ved vannet med fjæra på ei side og kaia på den andre og vi lekte ute uten oppsyn fra vi var ganske så små. Kaia var der og det var ingen fysiske stengsler som hindra oss i å gå dit, men vi visste at det ikke var lov å leke der og var ganske store før vi begynte å tøye den regelen. Jeg husker at jeg var veldig bevisst på at man aldri skulle gå bort til kanten av kaia, aldri løpe på kaia og alltid respektere sjøen som barn. Nå bor jeg med barn i storby, midt i byen med skumle gater nært ved huset, men med en lukket bakgård som det kan lekes i og jeg tenker at mine barns regler angående utelek ikke er så annerledes enn mine regler var. De får ikke åpne porten og gå ut på veien, de får det uten problemer til, men de vet at at de overhodet ikke har lov å gå ut på veien alene og den regelen blir respektert. Jeg ser at mine barn har en kompetanse på å bevege seg trygt i by og trafikk som jeg ikke hadde som barn. De har tilpasset seg sitt oppvekstmiljø, slik jeg tilpasset meg mitt. Så ja, jeg ville bodd med barn nær brygga. Det er mange farer i et barn liv, men en av våre jobber som foreldre er å lære våre barn å mestre dem. Anonymous poster hash: 701ea...ac7
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #25 Skrevet 23. april 2016 Min far vokste også opp ved sjøen og det gikk helt fint med han. Det gjorde det dessverre ikke med nabogutten som falt uti fra brygga og druknet. Jeg har en venninne med fire barn som har brygge i og der har regelen alltid vært at man går ikke på bryggen uten redningsvest. Likevel har barna aldri vært ute alene før de kan svømme godt, så det kreves jo tett oppfølging når man velger å leve sånn. Er det en ting som er sikkert så er det at barn gjør ting de ikke har lov til, så å stole helt på dem er faktisk idioti. Anonymous poster hash: 4f7ca...95f Tror ikke jeg sa noe om å alltid stole på barna og å la de leke uten redningsvest? Selvfølgelig må man ta forholdsregler. Det gjør man vel uansett hva slags "farer" som måtte være i nærheten av der man bor. Anonymous poster hash: cd12c...5b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå