Gå til innhold

Hvor mange laksestykker spiser mannen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må det vel være noe annet enn et normalt kosthold dere bruker mye penger på? Røyk? Snus? Tyggis, drops, snacks, brus, juice, dyre produkter istedenfor billigvariantene

Anonymous poster hash: 8ef2f...de3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1

Anonymous poster hash: 1f37c...a79
Skrevet

Her spiser mannen ( og alle oss andre) ett laksestykke, og det holder i lange baner for alle sammen. Har jo grønnsaker og annet tilbehør ved siden av så kan ikke skjønne at det er så lite...

Anonymous poster hash: a57c3...800

Skrevet

Her spiser både mannen og jeg 1,5-2 hver. Svigers derimot spiser kun 0,5-1 hver. Så det er forskjell på folk:-)

Anonymous poster hash: 4118a...26f

Skrevet

Her spiser både mannen og jeg 2 fiskestykker hver og barna 1 hver. Er ikke de pakkene 400 gram? Altså 100 gram per fiskestykke? Det er lite fisk for en voksne person.

Skrevet

Ingen, foe han rører ikke fisk. Men seriøst... To laksestykker til en voksen mann er da helt normalt! Til sammenligning spiser han sikkert 300 gram kjøttdeig til et måltid pluss tilbehør. Lager vi hamburger spiser han 2x 200 gram. Lager vi biff spiser han sikkert 400 gram, kanskje mer. Alt dette pluss tilbehør. Og han er ikke spesielt stor, han er heller ganske liten. Enorm appetitt og enorm forbrenning.

Selv bruker vi rundt 10 000 i mat og vi er to voksne og tre barn i barnehage.

Anonymous poster hash: d01a5...4e0

Skrevet

Her i huset elsker vi laks, til og med ungene spiser 2 hver... selv om vi har poteter og grønnsaker ved siden av. Et laksestykke til en voksen mann høres "gjerrig" ut, forstår han godt!

Anonymous poster hash: b30af...1d2

Skrevet

Og forresten, hvor finner dere billig laks? Pris?

Bunnpris har to laksefileeter til 25 kroner

Jeg spiser 1 - 2 laksefileter, kommer an på tilbehøret

Anonymous poster hash: b895a...7ce

Skrevet

Herlighet da, han skal da slippe å gå sulten, jeg spurte fordi jeg lurte på om menn spiser to! Når han er så kravstor ellers, ja, jeg vil si kravstor, for her spiser vi kjøttmiddager/fisk hver dag nesten. ostesmørbrød og det andre jeg nevnte f.eks ville han ikke likt til middag, føles som jeg lager dyre helgemiddager hver dag.

Og når det gjelder klær til meg, så kan jeg faktisk ikke huske sist jeg kjøpte klær, fordi alle pengene mine går til mat eller til noe ungene trenger. Er det så galt at jeg har lyst på en my genser/bukse og ikke bruke absolutt alt på mat?

Hva er det dere spiser som du regner som dyr helgemiddag?  Er det kravstort å spise kjøtt eller fisk til middag hver dag altså. Jeg synes heller ikke ostesmørbrød er noe særlig til middag

Anonymous poster hash: b895a...7ce

Skrevet

1 men noen ganger 2. Jeg spiser 1. Barna mine spiser 1.5😄 ikke storspiste til vanlig, bare veldig glad i laks😊

Anonymous poster hash: 28434...927

Skrevet

Betaler ikke han noe for mat da? Jeg tror nok dere sløser litt, f.eks med brus, snacks, snus, øl, kjøper mye fra ferskvaredisk, ser ikke på tilbud/priser osv. Du kan sikkert kjøpe mye av det samme som i dag hvis du er oppmerksom og kjøper det som er på tilbud.

Mannen min spiser ca 1-1,5 stykke laks. Jeg spiser ett og barna et halvt hver max.

Skrevet

Dere bruker mye penger på mat! Men jeg er enig i det mange andre skriver her; det er neppe laksen som tipper budsjettet?!

Min erfaring er at brus, godteri, tobakk/snus, øl og dyrt pålegg kan koste mye om man ikke tenker seg om.

Jeg foreslår at dere tar vare på alle matbutikk-kvitteringer en måned for å se hva pengene faktisk går til.

Anonymous poster hash: 040ea...db5

Skrevet

Vi er 2 voksne, 2 storspiste ungdommer og 2 barn i barneskolealder i huset, og vi bruker 12.000 i måneden i matbutikken, inkludert vaskemidler, såpe, dopapir o.l. Vi spiser likevel kjøtt, fisk eller kylling hver dag, spiser oss mette også.....

Tror du skal se på andre ting enn hvor mye middag mannen spiser for å få ned matbudsjettet. Her spiser både mannen og de to eldste barna 2 laksefileter hver, jeg og de to yngste spiser en hver. Her går det da 9 laksefileter til en middag, pluss poteter, grønnsaker og f.eks sandefjordsmør.

Noen tips fra meg

-Last ned appen "mattilbud" og bla gjennom den hver søndag kveld. Der legges tilbudsavisene til alle butikkjedene ut så du får en oversikt over hva slags tilbud det er i uken som kommer

-Planlegg ukens meny søndag kveld, da gjerne etter hva som er på tilbud i butikkene kommende uke

-Ukehandle, dra på butikken mandag kveld og handle inn det du trenger for ukens middager og annet. Jeg tar runden etter at barna er i seng (butikkene er jo åpne til 22/23) og tar med meg bare tilbudsvarene fra Obs! og Meny, handler basisvarene på Rema

-Handle inn mye når det er salg, det kan virke mye på en gang, men når du ikke trenger handle en ting dere bruker mye av resten av måneden fordi du har handlet nok når det var på salg tjener du ganske mye penger. Snakker da om f.eks håndsåpe på 10-kroners marked, mange pakker fisk når det er 40% på Frior-varer osv. Fyll frysa med karbonadedeig, kyllingfilet osv når det er på salg.

-Bak brød så ofte du kan, du kan bake 3 halvgrove/grove brød for prisen av ett kjøpebrød. Grovbakstmel er stadig på 10-kroners marked, akkurat nå er det veldig billig hvetemel på Coop. Jeg baker minst 3 brød hver søndag.

-Kjøp brus og snacks bare til helgen, ikke ha brus i hus hele tiden, da drikkes det av hele tiden også.

Anonymous poster hash: 8f55d...85d
Skrevet

Jeg beregner 3 til han. Vi har bare grønnsaker til, og da trenger man kanskje litt mer fisk for å føle seg mett. Skal du spare i matbudsjettet, ville jeg ikke kuttet ned på mengden, men kuttet ned på ting (om du ikke allerede gjør det) som ikke er nødvendig som juice, youghurt, dyre grønnsaker osv. Vi har omtrent samme utgifter til mat som dere, og jeg vet jeg kunne redusert det en del om vi ikke spiste lavkarbo og var mer bevisste på ting som ikke er helt nødvendig. Uten at det gikk utover mengden fisk eller kjøtt til hver enkelt.

Skrevet

Han spiser tre, jeg to og barna ett hver, til og med treåringen. Vi spiser mye grønnsaker og litt potet til.

Skrevet

Kjøper aldri røyk, snus eller øl. Brus i helgene, men pga allergi spiser vi bare "ren" mat (altså ikke fiskepinner, fiskekaker, grateng, toroposer osv), endel glutenftitt, mye grønnsaker og endel snacks. Skal prøve å spare på dnacks og kjeks, men hun med glutenallergi hungrer hele tiden etter noe å spise, og glutenfritt brød er virkelig ikke noe mettende eller næringsrikt, og smakløst. Men noe må spares inn på nå.

Takk for tips dere som kom med det

Skrevet

Mannen kan lett spise 3 laksefileter med tilbehør, men det er livretten hans, så skjønner han godt siden vi spiser laks ganske sjeldent (1 gang i måneden cirka).

Skrevet

Men kjære deg, middag ER kjøtt, fisk, fugl pluss tilbehør. Ostesmørbrød, pannekaker, supper etc er IKKE middag! Vi har mat av samme kvalitet hele uka, men bruker lengre tid på matlaging i helgene. Om vi ikke velger å spise ute for å frigjøre tid. Få mere system på handlingen din, lag stort av slikt som kan fryses med osv om du opplever at du bruker for mye penger på mat.

Anonymous poster hash: bbb8b...3b0

Skrevet

Ukeshandel - du vil bruke mindre penger på å planlegge , for så å handle 1 gang i uka. Hold deg unna Meny,Mega etc om de ikke har ekstremt gode tilbud. Kjøp kjøtt, fisk,fugl på tilbud og frys ned. Evn handle i Sverige om du bor nærme en grense.

Feks på Rema får du 8 laksefileter til ca 100kr. Med grønnsaker og feks potet til har du middag til en grei sum. Lag store porsjoner av feks lapskaus, gryte o.l og dere har til hvertfall to middager. Når det er sagt vil jeg bare bemerke at det fint går an å ha noe lettvint en dag i uka. Eller droppe middag og spise kvelds i stedet. Ingen lider av det -selv ikke en mann 😉

Lag feks en stor kjele suppe. Det er billig å lage feks tomatsuppe , kok egg og ha evn brødskiver med smør til. Mettende og helt grei kvelds /lettvint middag. ( mener hjemmelaget)

Prøv også ut rimeligere produkter i butikk - det er mye bra. Men selvfølgelig også noe som ikke smaker , men mange velger konsekvent de dyrere merkene og det blir det kroner av!

Skrevet

Her liker ikke mannen fisk noe særlig, så det blir maks 1 stykke, men som regel finner han seg noen brødskiver for å spise seg mett. 

Anonymous poster hash: fa91a...db4
Skrevet

1 stk omtrent.

Skjønner ikke helt dere som sier at suppe ikke er middag. Synes det er sunn og fullverdig middag jeg. I de aller fleste suppene har jeg jo kjøtt eller fisk også, evt kikerter el lign. Både jeg, mannen og ungene blir mette av det.

Anonymous poster hash: 3b9d2...9ed

Skrevet

Mellom 1 og 1 og en tredjedel.

Vi har heller mye grønnsaker til og deilig rømmesaus.

Metter godt.

Anonymous poster hash: 57e0f...605

Skrevet

Her spiser jeg og 6 åringen 1,5 stk hver, 1-åringen 0,5 og mannen 2,5. Så vi spiser 6 stykker til en vanlig middag.

Kjøper frosne stykker med skinn fra frysen på Rema1000 til ca 40,- dvs at 1 laksemiddag koster 60,- pluss tilbehør. Vi har poteter, rømme og grønnsaker til, eller risotto, eller ris og kremet spinat.

Skrevet

Her i huset elsker vi laks, til og med ungene spiser 2 hver... selv om vi har poteter og grønnsaker ved siden av. Et laksestykke til en voksen mann høres "gjerrig" ut, forstår han godt!

Anonymous poster hash: b30af...1d2

Samme her. 2 til hver, også ungene :) Enig med mannen i at grøt og pannekaker ikke er middag.

Anonymous poster hash: 27ad3...8e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...