Høstduft Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 Når dere har laks til middag, hvor mange fiskestykker spiser mannen deres, og hva har dere til tilbehør? Vi bruker ekstremt mye penger på mat og snacks hver mnd, jeg vil tro ca 16000, og nå foreslo jeg middager for under 100lappen, det betyr ett fiskestykke på hver. Mannen blånekter, han skal ha to, ellers blir han ikke mett. Og han skal heller ikke ha grøt, pannekake eller suppe, her skal det være skikkelge middager hver eneste dag. Er jeg urimelig? Akkurat nå ønsker jeg å spare penger og ha råd til å kjøpe meg fine klær istedet, så frustrerende at slle penger går til mat.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #2 Skrevet 20. april 2016 En voksen aktiv mann trenger to vil jeg mene. I hvertfall om han ikke blir mett av ett med tilbehør. Laks kan du få veldig billig i frysedisken. Anonymous poster hash: 632b5...321
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #3 Skrevet 20. april 2016 To... Anonymous poster hash: 18fbd...8cd
LeTwinsA Skrevet 20. april 2016 #4 Skrevet 20. april 2016 (endret) 16 000??? Eeeeeh altså du kan spare inn mange tusen, selv om stakkaren får 2 fiskestykker altså. Jeg kjøper billige laksestykker med skinn. Tar gjerne av skinnet eller griller de med skinnet på. Jeg lager god hjemmelaget mat hver dag. vi er 5 i familien og bruker 8000 i mnd på mat. Endret 20. april 2016 av LeTwinsA
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #5 Skrevet 20. april 2016 Hvis det er DU som heller ønsker å bruke penger på fine klær til DEG, så vil jeg vel i grunnen si at DU må kutte ned på DITT øvrige forbruk i stedet for å nekte mannen din fisk (!) så han blir mett...! Anonymous poster hash: 18fbd...8cd
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #6 Skrevet 20. april 2016 Frossen laks er jo en billig middag? Lakseskier er billigere enn fileter. De har bein, men det er ikke akkurat vanskelig å fjerne dem. Min mann pleier å spise to biter laksefilet, altså 200 g laks. Anonymous poster hash: 475da...c43
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #7 Skrevet 20. april 2016 Det er nok ikke den stakkarslige laksen som gjør at dere topper 16000kr(!!) i måneden. Bedre da å spise seg mett og bruke mindre penger på snacks Anonymous poster hash: 65c8d...8f3
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #8 Skrevet 20. april 2016 Min mann spiser ett laksestykke, de pleier vel å være på 125 gram. Som oftest har vi en liten bit Salma på deling, altså ca. 300 gram delt på oss to. Generelt beregner vi ca. 150 gram kjøtt, kylling eller fisk til hver. Anonymous poster hash: e0a8d...66c
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. april 2016 #9 Skrevet 20. april 2016 Til og med jeg spiser to. Ett laksestykke er det tiåringen har spist siden han var 5.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. april 2016 #10 Skrevet 20. april 2016 1,5 til 2 stykker. Men 16 000? Vi er tre voksne og 1 barn og handler for ca 10 000. Det må være noe annet enn mannens laks som er problemet.
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. april 2016 #11 Skrevet 20. april 2016 1,5 til 2 stykker. Men 16 000? Vi er tre voksne og 1 barn og handler for ca 10 000. Det må være noe annet enn mannens laks som er problemet. Kanskje det er mangel på mannens laks som er problemet🙊😉
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #12 Skrevet 20. april 2016 Da er det andre ting som er problemet ... Vi spiser skikkelige midag hver eneste dag (jeg er enig med mannen din og synes verken supper eller pannekaker er middag), og her er vi to voksne og fire barn hvorav to av barna er tenåringsgutter som hver spise dobbelt som mye som en voksen mann. Likevel bruker vi "bare" ca 13 000 kr i måneden på mat/husholdningsprodukter. Dersom dere bruker 16 000 kr, vi jeg tro det er helt andre ting som drar opp prisen. Hva med å ta vare på alle kvitteringer en måned for å se hvor utgiftene egentlig ligger? Og for å svare på spørsmålet, min mann spiser 2-3 stykker. Ett er alt for lite. Anonymous poster hash: 49e77...784
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #13 Skrevet 20. april 2016 Vi er 3 til sammen, en gutt på halvannet år. Han spiser en halv, jeg 1,5 og mannen 2 😁 Perfekt deling på en pakke med 4 i. Anonymous poster hash: ff1ec...bcd
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #14 Skrevet 20. april 2016 Hæ? Skal mannen din gå sulten for at du skal kjøpe deg fine klær? For å svare på spørsmålet ditt så spiser mannen min i underkant av 1, men han er slankeoperert. Før det spiste han gjerne 3-4... Anonymous poster hash: b00ac...9db
*Miss Marple* Skrevet 20. april 2016 #15 Skrevet 20. april 2016 Han spiser minst to. Et lite fiskestykke er vel litt lite til en voksen mann. Det må være andre måter å skjære ned på budsjettet enn å ikke la alle spise seg mette?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #16 Skrevet 20. april 2016 Min spiser en, vi har masse grønnsaker og potet til. Gjerne noe fløtebakte grønnsaker, evt creme fraiche. Ellers hender det vi har pasta eller wok. Anonymous poster hash: 7a18c...19f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #17 Skrevet 20. april 2016 Mannen min spiser 1 stykke med laks når vi har det. Anonymous poster hash: 2bb0f...0f8
Høstduft Skrevet 20. april 2016 Forfatter #19 Skrevet 20. april 2016 Herlighet da, han skal da slippe å gå sulten, jeg spurte fordi jeg lurte på om menn spiser to! Når han er så kravstor ellers, ja, jeg vil si kravstor, for her spiser vi kjøttmiddager/fisk hver dag nesten. ostesmørbrød og det andre jeg nevnte f.eks ville han ikke likt til middag, føles som jeg lager dyre helgemiddager hver dag. Og når det gjelder klær til meg, så kan jeg faktisk ikke huske sist jeg kjøpte klær, fordi alle pengene mine går til mat eller til noe ungene trenger. Er det så galt at jeg har lyst på en my genser/bukse og ikke bruke absolutt alt på mat?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #20 Skrevet 20. april 2016 1 stykke laks. Her i huset er det mor som er storspiseren, men selv jeg klarer med med en filet av kjøtt og fisk. Lesser på med grønnsaker for å få volum på middagsporsjonen. Anonymous poster hash: 9109b...9a8
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #21 Skrevet 20. april 2016 Jeg spiser 1,5 - 2 stykker selv. Såpass må jeg ha. Du skriver at dere bruker 16.000 kr på mat OG SNACKS. Se heller litt mer på den snacks-delen og se hvor mye dere bruker på det. Snacks er unødvendig, sunn mat er nødvendig. Skriv opp hva dere bruker pengene på, for jeg tror du må bruke dem på veldig mye unødvendig og dyrt! Anonymous poster hash: 0db9f...ebf
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #22 Skrevet 20. april 2016 Mannen min spiser ett, jeg spiser 1,5. Frøkna på 8 år spiser 0,5 Anonymous poster hash: f3b02...78a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #23 Skrevet 20. april 2016 Herlighet da, han skal da slippe å gå sulten, jeg spurte fordi jeg lurte på om menn spiser to! Når han er så kravstor ellers, ja, jeg vil si kravstor, for her spiser vi kjøttmiddager/fisk hver dag nesten. ostesmørbrød og det andre jeg nevnte f.eks ville han ikke likt til middag, føles som jeg lager dyre helgemiddager hver dag. Og når det gjelder klær til meg, så kan jeg faktisk ikke huske sist jeg kjøpte klær, fordi alle pengene mine går til mat eller til noe ungene trenger. Er det så galt at jeg har lyst på en my genser/bukse og ikke bruke absolutt alt på mat? Nei, det er ikke galt, men jeg synes fortsatt 16 000 kr hørtes litt voldsomt ut. Og det må da være en mellomting mellom biff og ostesmørbrød? Hva med en gyterett med kjøttdeig og salat/brød til. Det koster vel ca 130-150 kr å lage til for 5-6 personer. Vi spiser som sagt også skikkelige middager hver dag, men vi bruker ikke 16 000 kr. Er du sikker på at det ikke er andre ting som trekker penger? Anonymous poster hash: 49e77...784
Høstduft Skrevet 20. april 2016 Forfatter #24 Skrevet 20. april 2016 Og forresten, hvor finner dere billig laks? Pris?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #25 Skrevet 20. april 2016 Herlighet da, han skal da slippe å gå sulten, jeg spurte fordi jeg lurte på om menn spiser to! Når han er så kravstor ellers, ja, jeg vil si kravstor, for her spiser vi kjøttmiddager/fisk hver dag nesten. ostesmørbrød og det andre jeg nevnte f.eks ville han ikke likt til middag, føles som jeg lager dyre helgemiddager hver dag. Og når det gjelder klær til meg, så kan jeg faktisk ikke huske sist jeg kjøpte klær, fordi alle pengene mine går til mat eller til noe ungene trenger. Er det så galt at jeg har lyst på en my genser/bukse og ikke bruke absolutt alt på mat? Er det ikke helt vanlig å ha middag med kjøtt eller fisk hver dag? Ser ikke på det som kravstort i alle fall... Anonymous poster hash: b00ac...9db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå