Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #26 Skrevet 20. april 2016 Ok. Ser ikke helt for meg hvordan det går an (de får jo ikke regulert de nye tennene før de kommer opp uansett?), men det gjør nok tannlegen. Anonymous poster hash: 2dfaf...3e8 Nei det vet jeg. Vi må selvsagt vente på at de nye tennene har vokst ut. Men poenget var å korte ned tiden ved å trekke melketenner for å slippe å vente på at de faller ut. Dette er noe jeg har fått beskjed av fra reguleringstannlegen. H.i Anonymous poster hash: 22c65...34c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #27 Skrevet 20. april 2016 Dette høres ikke bra ut! Jeg er selv tannpleier og har ikke hørt om tannleger som trekker uten at bedøvelsen virker godt nok idag, de stopper alltid og setter mer hvis det trengs! Og spesielt på barn er det jo viktig at de er smertefrie under behandling for å unngå tannlegeskrekk. Bytt tannlege! Selv jobber jeg privat, men vil ikke anbefale deg å gå privat med barnet. Tannlegene offentlig har mer erfaring med barn og riktig utstyr for dem. Samt at man slipper å betale. Dere har nok dessverre bare hatt uflaks å møtt på en dårlig tannlege. De aller fleste er veldig flinke i jobben sin! Snakk med tannlegen neste gang og si at dere hadde en dårlig opplevelse sist og at det er viktig for jenta di at bedøvelsen virker skikkelig neste gang. Jeg tar alltid til meg tilbakemeldinger fra pasienter og jobber med det som engstet dem for at de skal få en god opplevelse! Lykke til. Anonymous poster hash: 7ffad...47b Takk for fint svar 😊 trist å høres hva du har opplevd. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver da jeg selv har tannlegeskrekk. Heldigvis er ikke alle tannleger slik ja. Vi har egentlig vært fornøyd med alle tannlegene hun har vært hos før så tenker at vi fortsetter på samme sted men ber om å få komme til en av de andre tannlegene som hun har god erfaring med. H.i Anonymous poster hash: 22c65...34c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #28 Skrevet 20. april 2016 Tannlegen som trekker tennene til sønnen min er heller ikke veldig pedagogisk, men han bedøver og sjekker bedøvelsen før han trekker. Tror vi var der inne 5 min sist han trakk en tann... Som de andre sier, sørg for å komme til en annen tannlege neste gang og forklar hvorfor. Du også til den tannlege dere kommer til da, at bedøvelsen virket dårlig denne gangen og at det er viktig han/hun sjekker før tanna blir trukket. Jeg har trukket tenner selv, på 80-tallet og fin alltid bedøvelse da. Også når jeg borret. Pappa, derimot, har fått trukket tenner uten bedøvelse og det var på 50-tallet, nå burde alle tannleger vite bedre. Anonymous poster hash: a9265...72b
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #29 Skrevet 20. april 2016 Nei det vet jeg. Vi må selvsagt vente på at de nye tennene har vokst ut. Men poenget var å korte ned tiden ved å trekke melketenner for å slippe å vente på at de faller ut. Dette er noe jeg har fått beskjed av fra reguleringstannlegen. H.i Anonymous poster hash: 22c65...34c Mente ikke å antyde at du ikke skjønte det, det var jeg som ikke helt klarte å se det for meg. Anonymous poster hash: 2dfaf...3e8
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #30 Skrevet 20. april 2016 Mente ikke å antyde at du ikke skjønte det, det var jeg som ikke helt klarte å se det for meg. Anonymous poster hash: 2dfaf...3e8 Ok skjønner 😊 H.i Anonymous poster hash: 22c65...34c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #31 Skrevet 20. april 2016 De burde absolutt fått en fast tannlege man går til. Trodde det skulle være slik. Men opplevde selv at hver gang jeg skulle til skoletannlegen så var det en ny og den ene værre etter den andre og mange tannleger var slik som du forteller. Har hatt mange ganger der bedøvelsen var for dårlig og jeg fikk vondt osv. Min mor fulgte meg til tannlegen og holdt meg i handa til jeg gikk på ungdomsskolen, var kun hos reguleringstannlege at min far kunne følge meg og etterhvert at jeg gikk alene. Men som voksen så gikk jeg vell 7-8 år uten og gå til tannlegen fordi jeg hadde så tannlegeskrekk. Men fikk mannet meg opp til og komme meg til tannlegen og fikk fikset alt som var et problem, men hadde store smerter som kom innimellom og lange perioder ta med tygging av smertestillende og et liv som ikke fungerte fordi jeg hadde store tannsmerter, så vondt at jeg noen gang holdt på og besvime så da var det på tide og gjøre noe. Men ta det opp med tannlegekontoret, mine barn går til samme skoletannlege som jeg gikk hos, men de har forbedret seg masse og begge barna mine har samme tannlege og jeg har forklart at jeg ikke ønsker at de skal måtte bli utsatt for og få tannlegeskrekk og tannlegen de har er kjempe flink og ungene gleder seg til tannlegebesøk så håper det holder seg at de ikke blir skeptiske til å gå til tannlegen. Anonymous poster hash: f9c08...e58
Pobie Skrevet 21. april 2016 #32 Skrevet 21. april 2016 Hårreisende behandling. Forventer bedre behandling av både barn og voksne. Man sjekker at bedøvelsen virker først, før man begynner å trekke. Hvis man trekker og pasienten hyler av smerte, gir man mer bedøvelse. Jeg ville helt klart ha stoppet tannlegen etter den første tanna og sagt at her må du til med mer bedøvelse, evt tatt med meg datteren og gått derifra. Man skal ikke måtte fortelle tannlegen av bedøvelsen ikke virker når pasienten hyler av smerte. En tannlege som da fortsetter å trekke uten å sjekke, er tydelig fulstendig inkompetent og jeg tror ikke jeg ville latt h*n trekke flere tenner, uansett om det ble satt mer bedøvelse.
sotosmor Skrevet 21. april 2016 #33 Skrevet 21. april 2016 5 åringen her fikk en "saft" før han skulle trekke. den var helt super, makan til samarbeidsvillig unge har jeg aldri sett før. Anbefaler deg å få den til din unge og. De blir rett og slett fulle, er jo noe ala vival. Ikke husker de noe etterpå heller Anonymous poster hash: 1486f...709 Den "saften" er helt super. Den fikk min jente også da en tann måtte trekkes pga dårlig plass.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #34 Skrevet 21. april 2016 Det kom kanskje ikke tydelig frem men hun må trekke mange tenner pga påsettelse av regulering. Tilsammen må tre melketenner og to permanente tenner trekkes for å gjøre plass. H.i Anonymous poster hash: 22c65...34c Tannlegen heter ikke Lie, vel..? En godt voksen dame? Hun er et rivjern. Helt merciless! Anonymous poster hash: 671b4...379
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #35 Skrevet 21. april 2016 Uff, høres ut som en tannlege vi har vært borti. En skikkelig sjarmklump! Er dette sør i landet? Anonymous poster hash: 1eada...59d
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #36 Skrevet 21. april 2016 Opplevde det samme da jeg var litt eldre og skullectrekke 4 tenner før regulering. Jeg sa tydelig at det gjorde vondt, "nei det gjør det ikke" var svaret fra tannlegen som bare fortsatte. Fikk skrekken og har nesten ikke vært hos tannlege i voksen alder, er nå 39. Nå har jeg heldigvis funnet ei super tannlege som jeg får beroligende medisiner av før alle behandlinger. Vil aldri stått og sett på at mine barn ble behandlet på samme måte. Anonymous poster hash: 5d459...606
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #37 Skrevet 21. april 2016 Du burde vel sende inn en klage på denne behandlingen? Tannlegen burde få tilbakemelding på at man ikke behandler pasientene sine slik, verken voksne eller barn! Anonymous poster hash: 2ff18...1c4
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #38 Skrevet 21. april 2016 Jeg måtte trekke to tenner av samme grunn da jeg var barn, og som din datter opplevde jeg at bedøvelsen ikke virket. Jeg er 35 år nå og har skikkelig tannlegeskrekk. På det lengste har jeg gått 7 år uten å gå til tannlege. Jeg klarer ikke å bestille timer selv, det må mannen min gjøre for meg, og jeg hyperventilerer og krampegråter hver gang jeg er der. Det som er viktig nå er at du finner en skikkelig og flink tannlege, gjerne en som er god på dette med angst, og forsøker å få datteren din til å få tilbeke tiltroen til at tannleger flest er flinke. Jeg har blitt bedre nå pga. flink tannlege, men skulle ønske denne skaden ble bøtet på allerede da jeg var barn. Anonymous poster hash: 003c3...335
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #39 Skrevet 21. april 2016 Takk for mange fine svar 😊 jeg angrer selvfølgelig veldig på at jeg ikke grep inn. Men jeg ble helt lammet av skrekk og det gikk så fort. Alle tre tennene ble trukket på 10 sekunder. Jeg har selv tannlegeskrekk fra barndommen og sliter også den dag i dag. Får alltid vival før jeg skal ha en behandling. Jeg skulle stoppet tannlegen etter første tann men jeg rakk ikke å reagere. Jeg var i sjokk og jeg skammer meg veldig over at jeg ikke beskyttet datteren min. Uansett kommer jeg aldri til å ta henne med til samme dama igjen. Det er mange flinke tannleger på dette senteret så kommer til å be om å få komme til en av de andre hun har vært hos før. Ønsker ikke å legge ut navnet på tannlegen men det er rett utenfor Oslo og hun var nok fra et type østblokkland. Mulig Polen? H.i Anonymous poster hash: 22c65...34c
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #40 Skrevet 21. april 2016 Her har 3-åringen akkurat trukket 2 tenner. Hun fikk denne saften, lokalbedøvelse (først krem så sprøyte), lå på fars fang fullstendig full, men fortsatt overaskende sterk. Selv om hun ikke var istand til å gå, måtte vi være 3 for å holde henne. Far holdt armer, jeg ben, og tannpleieren hodet. Hun hylte til ved første tanna. Jeg reagerte veldig og spurte hva som skjedde. Tannlegen forklarte at selv om de er godt bedøvd, så kjenner man fortsatt trykket når tanna går. Det er store krefter, og blir ett slags vakuum inni der. Når jeg tenker meg om husker jeg det selv fra jeg trakk visdomstenner. Så trakk hun tann nr 2. Ungen hylte og gjorde motstand da også. Ca 10 sekunder med trøst fra alle kanter, så en ruset liten 3-åring opp på tannlegen og utbryter i en ganske full stil "heeiii tannlegen"😂 Virker ikke som tannlegen deres var veldig forståelsesfull av seg, men sikker på at ungen hadde vondt? At det ikke var trykket hun kjente? Sier ikke at tannlegen oppførte seg greit, men Det er mulig det ikke var så ille smertemessig som du fikk inntrykk av. Anonymous poster hash: c8ca4...427
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå