Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 Hun var ute å syklet og stod helt stille da det gikk ei forbi med to hunder. Den ene hoppet opp og beit i overarmen. Ble ikke hull, men blått og skrubbsår. Den gjorde det helt uprovosert. Dama kom innom (hun bor rett borti gata) og lurte på hvordan det gikk. Sa det gikk bra, men at hun naturligvis ble redd. Hun syns det var kjempe leit. Hunden likte visst ikke sykler... ellers er dette en snill hund som jeg har sett. Noe vi skal gjøre mtp eier og hund? Vi har hind selv og er hundemennesker og jeg tenker at vi kanskje ikke kan gjøre noe, eller? hadde det vært vår hund som hadde gjort det så hadde jeg vurdert å avlive den. Syns det ble vanskelig..hunden som beit er en labrador. Anonymous poster hash: 8aa24...05b
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #2 Skrevet 19. april 2016 Regnet med at du ville den avlivet ja...her kommer du til å få mange svar som støtter det også.Jeg støtter det ikke! Anonymous poster hash: 4b757...0b1
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #3 Skrevet 19. april 2016 Det er skummelt når hunder biter uten grunn. Hvis datteren din hadde gjort noe som irriterte hunden før den beit, har det vært noe annet. Sønnen vår ble bitt og den hunden ble avlivet. Den beit uten forvarsel og det eneste han gjorde var å gå bort til den for å klappe (etter å ha blitt spurt om han ville det). I tillegg passet de ikke på å ha dem i bånd de neste dagene etterpå og da sa vi at vi følte det var utrygt å ha barna ute så lenge hunden var der, da valgte de selv å avlive. Anonymous poster hash: 3bc9a...34c
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #4 Skrevet 19. april 2016 Nå er ikke mitt ønske å avlive den i det hele tatt. Hadde det vært min hund og den hadde gjort det helt ut av det blå så hadde jeg vurdert det og selvfølgelig snakket med den som ble bitt. Kommer heller ikke til å nevne noe om avliving til de heller, syns det er for ille egentlig. Hun stod helt stille og gjorde ingenting, det sa eier og. Hun klarte ikke å holde den igjen så den fikk hoppet opp og bitt. hi Anonymous poster hash: 8aa24...05b
Superdolly Skrevet 19. april 2016 #5 Skrevet 19. april 2016 Jeg er hundeeier og hundeelsker, men jeg mener absolutt at en hund som helt uprovosert angriper på den måten du beskriver bør avlives. For det første angrep den ei jente som sto helt stille. For det andre var den i bånd og eier klarte ikke å hindre den i å bite. Argumentet "den liker ikke sykler" er helt latterlig. Den bet ikke en sykkel, den bet et barn. Hva om den neste gang møter et mindre barn på sykkel? Denne hunden kan skade noen alvorlig, og jeg mener at så lenge eier holder den i bånd og likevel ikke greier å hindre den fra å bite et barn, skal og må den avlives.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #6 Skrevet 19. april 2016 ville snakket med eieren, ordnet så dere kommer til enighet, siden hunden er skeptisk på sykler, får eieren lære seg å gå unna når det kommer noen med sykkel i mot, eller stille seg så h*n er sikker på at hunden ikke kan nå frem til de som sykler. Hundeeieren har et ansvar, både ovenfor den hunden kan angripe og hunden. Anonymous poster hash: 1859d...cbd
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #7 Skrevet 19. april 2016 ville snakket med eieren, ordnet så dere kommer til enighet, siden hunden er skeptisk på sykler, får eieren lære seg å gå unna når det kommer noen med sykkel i mot, eller stille seg så h*n er sikker på at hunden ikke kan nå frem til de som sykler. Hundeeieren har et ansvar, både ovenfor den hunden kan angripe og hunden. Anonymous poster hash: 1859d...cbd Og hender slikt igjen, bør eieren avlive hunden med det samme.. Anonymous poster hash: 1859d...cbd
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #8 Skrevet 19. april 2016 Visst noen hadde uprovosert kommet bort å slått noen , skulle en bare avlivet den som slo også ? Selvsagt ikke! Blir samme konseptet spør du meg.. Anonymous poster hash: ab67f...25b
Superdolly Skrevet 19. april 2016 #9 Skrevet 19. april 2016 Visst noen hadde uprovosert kommet bort å slått noen , skulle en bare avlivet den som slo også ? Selvsagt ikke! Blir samme konseptet spør du meg.. Anonymous poster hash: ab67f...25b Uprovosert vold straffes med fengsel. Skal man sette bikkja i fengsel da, siden det er akkurat det samme?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #10 Skrevet 19. april 2016 Uff, jeg veit. Den kan selvfølgelig gjøre mer skade og det er ikke bra i det hele tatt. Men..huff, syns det er leit og. Hun er nok veldig lei seg og passer nok enda bedre på nå ja. må ikke misforstå meg heller, for jeg er helt i mot dyr som biter, men...klarer egentlig ikke å forsvare det heller.. Hi Anonymous poster hash: 8aa24...05b
Berta_78 Skrevet 19. april 2016 #11 Skrevet 19. april 2016 Visst noen hadde uprovosert kommet bort å slått noen , skulle en bare avlivet den som slo også ? Selvsagt ikke! Blir samme konseptet spør du meg.. Anonymous poster hash: ab67f...25b Er du virkelig helt sikker på at du mener dette er sammenlignbart....?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #12 Skrevet 19. april 2016 Visst noen hadde uprovosert kommet bort å slått noen , skulle en bare avlivet den som slo også ? Selvsagt ikke! Blir samme konseptet spør du meg.. Anonymous poster hash: ab67f...25b Noe av det aller, aller dummeste jeg vet er folk som tror man forholder seg til dyr på samme måte som man forholder seg til mennesker. Tenk LITT da! Anonymous poster hash: 4a0b9...3f1
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #13 Skrevet 19. april 2016 Visst noen hadde uprovosert kommet bort å slått noen , skulle en bare avlivet den som slo også ? Selvsagt ikke! Blir samme konseptet spør du meg.. Anonymous poster hash: ab67f...25b Åh Gud for et idiotisk svar! Anonymous poster hash: 23cc2...89b
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #14 Skrevet 19. april 2016 Visst noen hadde uprovosert kommet bort å slått noen , skulle en bare avlivet den som slo også ? Selvsagt ikke! Blir samme konseptet spør du meg.. Anonymous poster hash: ab67f...25b Uprovosert vold mot en liten jente på sykkel... Vel, det hadde gitt ganske lang fengelsstraff faktisk. Så da mener du kanskje at hunden skal settes bort i mange år da? Jeg hadde krevd at hunden avlives. Eier har tydeligvis ikke kontroll og hunden kan fint skade noen andre barn igjen. Anonymous poster hash: c4ccd...798
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #15 Skrevet 19. april 2016 Jeg er et dyremenneske og veldig glad i dyr, men det er forskjell på mennesker og dyr. Kan jo ikke sammenlignes egentlig. Men syns det er drastisk å be de avlive og, det ble "bare" blåmerke og skrubbsår, men det kan skje flere ganger og ends værre. Kanskje et mindre barn (min er 8 år). Uff.... Hi Anonymous poster hash: 8aa24...05b
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #16 Skrevet 19. april 2016 Hadde hunden vært aggressiv hadde den bitt hull. Høres ut som en usikker hund som ville "markere" seg ovenfor datteren din. Jeg finner den type hund langt mer skremmende enn de som er tydelig aggressive. Denne hunden kan gå fra engstelig til plutselig en dag ha nok mot til å kjøre løpet helt ut. Eierene er ofte så naive at de tror frykten deres aldri kan eskalere. Jeg ville vel tatt en samtale med damen og sagt at når dette har skjedd én gang så er veien kort til at den gjør det igjen. Kanskje neste gang er gangen den våger å fullføre angrepet. Jeg ville ikke hatt det på min samvittighet om hunden skader et annet barn alvorlig neste gang om jeg kunne anmeldt og unngått det. Siden den er utrygg på sykler så kan hun ikke under noen omstendighet gå der barn (eller voksne) sykler. Jeg har selv en utrygg hund så jeg vet alt om dette. Vi har aldri vært i situasjoner der han har vært i nærheten av å få uttrykke sin usikkerhet på denne måten. Det er mitt ansvar. Det har vært en nøye vurdering fra min side om han er trygg nok. Og hun sa hun ikke klarte å holde igjen, det er hårreisende. Anonymous poster hash: 9dfa6...526
Gjest Darwinia:-) Skrevet 19. april 2016 #17 Skrevet 19. april 2016 Hunder som, helt uprovosert, angriper et barn burde avlives umiddelbart! Denne gangen ble det "bare" blåmerke, men neste gang kan det gå langt verre. For det blir en neste gang, mange barn med sykler der ute.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #18 Skrevet 19. april 2016 Var hunden sint eller var det mer for å leke? Jeg hadde hund som elsket "bite"lek. Det var morsomt som liten valp men senere måtte vi altså ta en alvorsprat. Hunden min mente det ikke alvorlig,han ville bare leke. Anonymous poster hash: dcf3c...155
Nullstress;) Skrevet 19. april 2016 #19 Skrevet 19. april 2016 Min datter var vitne til at venninnen hennes ble angrepet av en hund. Venninnen ble bitt i hodet og dratt bortover gresset. Hun lå 2.5 time i narkose for å sy sårene. Kutt over øyet, rundt begge ørene og masse pungterings-sår i hodet. Mistet også masse.hår, for hunden rev i håret hennes. Hun fikk også store kloremerker over skuldrene og på ryggen fra hundens fremlabber. Poenget mitt er at dette var en snill familiehund som aldri hadde vist tegn til agresjon tidligere. Hunden ble avlivet dagen etter, til barna i huset sin store sorg... (drt var naboen sin hund) Jeg ville tatt denne episoden dere hadde i dag som ett ille-varslende tegn. Jeg ville ønsker hunden avlivet.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #20 Skrevet 19. april 2016 Det var ikke for å leke, for den liker virkelig ikke sykler, det så jeg selv 5 min før da jeg hadde vært ute å lufta vår og dattra mi stod ute med sykkelen på vår gårdsplass og den dro i båndet og bjeffet. syns det er grusomt og måtte be de avlive og da. Så vidt jeg vet så har den ikke gjort det før og her sykler unga i gata hele tiden. Ikke at det er en unnskyldning. Hi Anonymous poster hash: 8aa24...05b
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #21 Skrevet 19. april 2016 Jeg kjenner jeg blir så provosert.. Her sitter vi menneskene, kongen på haugen, som har rett til å gjøre feil gang på gang med få eller ingen konsekvenser. Unnskyld holder i mange tilfeller.. så gjør en ellers snill hund, én eneste feil i løpet av livet sitt, så da blir løsningen å ta livet av den? Istedenfor å jobbe med den, lære den at sykler ikke er noe skummelt. Få den trygg på det den er usikker på? Jeg har også hund, en snill og god hund har jeg. Jeg husker da han var valp. Hadde akkurat hentet han. Han hadde fått et griseøre og lå ute på terassen å koste seg med det, jeg satt ved siden av han, tok etter griseøret og han glefsa etter meg. Beit meg i hånda. heldigvis var han bare valp, men hadde likevel munnen full av små sylskarpe tenner så det var jo ikke noe godt. skulle jeg avlivd han da eller? Kunne jo Vært et lite barn som dere sier... Nei vet dere hva, hunder må erfare ting og lære som alle andre. Han har aldri bitt meg eller glefsa etter meg igjen. Kan ta hva som helst ut av munnen hans eller matskåla hans når han spiser. Han stoler på meg og respekterer meg. Denne hunden er usikker på sykler, da bør eier jobbe med hunden sin fremfor å avlive den. Den har aldri erfart at sykler ikke er noen fare. Enkelte folk er så enkle, alle gjør feil, og avliving er ikke den beste løsningen i dette tilfellet. Det er IKKE en agressiv og farlig hund! Anonymous poster hash: 882b4...aa6
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #22 Skrevet 19. april 2016 Hi her. Jeg syns det er vondt å skulle be noen avlive hunden sin, og kommer ikke til å gjøre det heller. Vi har snakket med nabo som har barn på samme alder og de skulle og tenke litt på saken. Jeg tenker at hunden må få en sjangse, men så kommer men..hva hvis det skulle skje igjen med et mindre barn og vi har visst at det har skjedd før? Litt vondt å tenke på det og. Å sammenligne valp med en voksen hund blir og litt feil syns jeg, de skal lære og en voksen hund skal ha lært. Eier virket fryktelig lei seg og kommer nok til å passe ekstra på og jeg kommer ikke til å være sur mot hun og hilser som vanlig. Må jo bare håpe og tru at det ikke skjer igjen, men syns det er en litt vanskelig sak. Og som sagt så har vi hund selv og hatt i mange år. Anonymous poster hash: 8aa24...05b
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #23 Skrevet 19. april 2016 Hi her. Jeg syns det er vondt å skulle be noen avlive hunden sin, og kommer ikke til å gjøre det heller. Vi har snakket med nabo som har barn på samme alder og de skulle og tenke litt på saken. Jeg tenker at hunden må få en sjangse, men så kommer men..hva hvis det skulle skje igjen med et mindre barn og vi har visst at det har skjedd før? Litt vondt å tenke på det og. Å sammenligne valp med en voksen hund blir og litt feil syns jeg, de skal lære og en voksen hund skal ha lært. Eier virket fryktelig lei seg og kommer nok til å passe ekstra på og jeg kommer ikke til å være sur mot hun og hilser som vanlig. Må jo bare håpe og tru at det ikke skjer igjen, men syns det er en litt vanskelig sak. Og som sagt så har vi hund selv og hatt i mange år. Anonymous poster hash: 8aa24...05b Så bra at du ikke skal be om avliving pga denne hendelsen. Og jo jeg syns ikke d er feil å sammenligne med en valp. Man blir aldri ferdig utlært. Man vil alltid havne i situasjoner hvor man føler seg utrygg enten om man er hund eller menneske. Det er selvsagt eier sitt ansvar å ta tak i problemer som dukker opp underveis i hennes hundehold og jeg antar at det satt en støkk i henne også og at hun selvsagt vil gjøre sitt beste for å unngå en sånn situasjon igjen. Dvs trygge hunden sin og vise den at sykler ikke er noe skummelt. Ikke å unngå de situasjonene. Kom på en annen hendelse som skjedde her hjemme med vår hund og det ene barnet vårt. Hunden lå å sov på gulvet mellom sofa og salong bord. Barnet var 3 år og stod ved siden av å lekte med Lego bøyd over sofaen. Plutselig så står han oppå hunden, på hoftene, nederste del av ryggen. Hunden hyler først, men barnet flytter seg ikke, jeg rakk akkurat ikke bort før han tok tak i armen til barnet. Han bet ikke hull, men barnet ble naturligvis redd og gråt. Jeg så ikke at han stod på hunden før hunden hylte. Dette var IKKE hundens feil. Han prøvde jo å si ifra uten at det hjalp. Det var vondt og barnet flyttet seg ikke. (Aner ikke hvorfor han plutselig stod på hunden, tror ikke det var bevisst fra barnets side heller. Han stod i sin egen verden å bygde Lego. Unger gjør mye rart uten å tenke over det) Men han lærte noe viktig den dagen. Han var først redd og helt fra seg, hylte at hunden bet han. Ja sa jeg rolig.. jeg skjønner at du ble redd og at det var vondt, men du sto på han, han hylte først, sa ifra at det gjorde vondt, men du flyttet deg ikke. Hunden har ingen hender å ta tak i deg med for å få deg til å reagere. Han har bare munnen sin. Barnet forstod dette veldig godt og har aldri vært redd for hunden etter dette og ble mer bevisst på at den faktisk er et levende vesen den å. Sikkert mange her som ville freaket helt ut å dratt hunden med til veterinær fordi den hadde bitt et barn. For hunder skal jo ikke bite uansett. Da er de farlige og aggressive. Men hva skulle hunden gjort anderledes? Ligge der å bli mishandlet bare fordi det er et barn som ikke skjønner bedre? i dette tilfellet var det jeg som gjorde en feil. Jeg fulgte ikke med godt nok, og jeg har tydeligvis feilet med å lære barnet mitt hva som er rett og galt. Men hvor ofte tenker man på at man må huske å si til barnet sitt at det ikke må stå på hunden. Jeg tror ikke barnet visste at det gjorde det selv. Det er selvsagt synd at datteren din måtte oppleve å bli bitt av en hund som er redd for sykler. Hun ble nok redd. Men dette har nok ikke skjedd før og eier har mest sannsynlig ikke trodd at sykkelproblemet var så alvorlig tidligere. Nå har hun litt å jobbe med og jeg regner med at hun vil ta tak i det med det samme. Beklager krast innlegg over her, men har inntrykk av at mange mener at hunder skal være feilfrie og ferdig utlært innen de første leveukene sine, og hvis de mot formodning skulle komme til å gjøre en feil i løpet av livet sitt så er sjansen brukt opp. Da er den eneste løsningen avliving, og d synes jeg er synd. Det er alltid en grunn til at hunder reagerer som de gjør og er den i utgangspunktet ikke aggressiv så kan problemet løses på en bedre måte. Anonymous poster hash: 882b4...aa6
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #24 Skrevet 19. april 2016 Hi her. Jeg syns det er vondt å skulle be noen avlive hunden sin, og kommer ikke til å gjøre det heller. Vi har snakket med nabo som har barn på samme alder og de skulle og tenke litt på saken. Jeg tenker at hunden må få en sjangse, men så kommer men..hva hvis det skulle skje igjen med et mindre barn og vi har visst at det har skjedd før? Litt vondt å tenke på det og. Å sammenligne valp med en voksen hund blir og litt feil syns jeg, de skal lære og en voksen hund skal ha lært. Eier virket fryktelig lei seg og kommer nok til å passe ekstra på og jeg kommer ikke til å være sur mot hun og hilser som vanlig. Må jo bare håpe og tru at det ikke skjer igjen, men syns det er en litt vanskelig sak. Og som sagt så har vi hund selv og hatt i mange år. Anonymous poster hash: 8aa24...05b Jeg er i utgangspunktet enig med Superdolly. Anonym øverst på denne siden har et poeng i at dette er eiers ansvar å vise hunden at sykler ikke er farlig... men som Hi sier etterpå, det er forskjell på en valp og en voksen hund. Eieren har visst at hunden ikke er trygg på sykler - da burde eier ha jobbet for å gjøre hunden trygg blant sykler. Når hunden er så usikker at den angriper eieren til en sykkel som står helt iro, da kan eier umulig ha jobbet særlig med hundens frykt. Når eier vet at hunden er redd sykler og agressiv mot sykler, da er det svært lite smart av eier å gå så tett på et barn med sykkel. Når eier da i tillegg ikke er i stand til å holde igjen hunden når den gjør utfall mot noen - da har eier, etter min mening, feilet på alle punkt. Med tungt hjerte mener jeg at hunden bør avlives. Eneste alternativ er om eieren lover å skaffe seg profesjonell hjelp til å gjøre hunden trygg. Spørmålet da er om eier har ressurser til det, både økonomisk og tidsmessig - og om eier er villig til å jobbe så mye med hunden som den trenger. I tillegg bør det være et krav at eier ikke går med to hunder samtidig når hun ikke greier å kontrollere hunden. Om eier går med på å skaffe seg profesjonell hjelp, da kunne jeg gått med på å gi hunden en sjanse, men ikke hvis eier ikke vil/kan det. Dessverre så er det slik at dyr må betale for udugelige eiere. Det er fælt, det er helt unødvendig. Men om eier ikke kan eller vil gjøre det som skal til for å trygge dyret, da må dyret enten omplasseres til noen som virkelig kan og vil ta ansvaret for å trygge det - eller avlives. Hi, jeg synes du skal ta en ny prat med eieren. Fortell at du synes det er veldig vanskelig og at du ikke ønsker at hunden avlives, men at siden det er så mye barn i området, mange som sykler og hunden også viste aggressiv adferd mot datteren din mens hun stod på deres egen gårdsplass tidligere, da MÅ eier skaffe seg hjelp hvis hunden skal få - og ha - en sjanse. Anonymous poster hash: 07006...ec6
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #25 Skrevet 19. april 2016 Så bra at du ikke skal be om avliving pga denne hendelsen. Og jo jeg syns ikke d er feil å sammenligne med en valp. Man blir aldri ferdig utlært. Man vil alltid havne i situasjoner hvor man føler seg utrygg enten om man er hund eller menneske. Det er selvsagt eier sitt ansvar å ta tak i problemer som dukker opp underveis i hennes hundehold og jeg antar at det satt en støkk i henne også og at hun selvsagt vil gjøre sitt beste for å unngå en sånn situasjon igjen. Dvs trygge hunden sin og vise den at sykler ikke er noe skummelt. Ikke å unngå de situasjonene. Kom på en annen hendelse som skjedde her hjemme med vår hund og det ene barnet vårt. Hunden lå å sov på gulvet mellom sofa og salong bord. Barnet var 3 år og stod ved siden av å lekte med Lego bøyd over sofaen. Plutselig så står han oppå hunden, på hoftene, nederste del av ryggen. Hunden hyler først, men barnet flytter seg ikke, jeg rakk akkurat ikke bort før han tok tak i armen til barnet. Han bet ikke hull, men barnet ble naturligvis redd og gråt. Jeg så ikke at han stod på hunden før hunden hylte. Dette var IKKE hundens feil. Han prøvde jo å si ifra uten at det hjalp. Det var vondt og barnet flyttet seg ikke. (Aner ikke hvorfor han plutselig stod på hunden, tror ikke det var bevisst fra barnets side heller. Han stod i sin egen verden å bygde Lego. Unger gjør mye rart uten å tenke over det) Men han lærte noe viktig den dagen. Han var først redd og helt fra seg, hylte at hunden bet han. Ja sa jeg rolig.. jeg skjønner at du ble redd og at det var vondt, men du sto på han, han hylte først, sa ifra at det gjorde vondt, men du flyttet deg ikke. Hunden har ingen hender å ta tak i deg med for å få deg til å reagere. Han har bare munnen sin. Barnet forstod dette veldig godt og har aldri vært redd for hunden etter dette og ble mer bevisst på at den faktisk er et levende vesen den å. Sikkert mange her som ville freaket helt ut å dratt hunden med til veterinær fordi den hadde bitt et barn. For hunder skal jo ikke bite uansett. Da er de farlige og aggressive. Men hva skulle hunden gjort anderledes? Ligge der å bli mishandlet bare fordi det er et barn som ikke skjønner bedre? i dette tilfellet var det jeg som gjorde en feil. Jeg fulgte ikke med godt nok, og jeg har tydeligvis feilet med å lære barnet mitt hva som er rett og galt. Men hvor ofte tenker man på at man må huske å si til barnet sitt at det ikke må stå på hunden. Jeg tror ikke barnet visste at det gjorde det selv. Det er selvsagt synd at datteren din måtte oppleve å bli bitt av en hund som er redd for sykler. Hun ble nok redd. Men dette har nok ikke skjedd før og eier har mest sannsynlig ikke trodd at sykkelproblemet var så alvorlig tidligere. Nå har hun litt å jobbe med og jeg regner med at hun vil ta tak i det med det samme. Beklager krast innlegg over her, men har inntrykk av at mange mener at hunder skal være feilfrie og ferdig utlært innen de første leveukene sine, og hvis de mot formodning skulle komme til å gjøre en feil i løpet av livet sitt så er sjansen brukt opp. Da er den eneste løsningen avliving, og d synes jeg er synd. Det er alltid en grunn til at hunder reagerer som de gjør og er den i utgangspunktet ikke aggressiv så kan problemet løses på en bedre måte. Anonymous poster hash: 882b4...aa6 I det eksemplet du forteller om her så mener jeg du gjorde det rette. Men i ditt tilfelle så hadde du en helt annen situasjon: Hunden ble påført smerter uten at den selv hadde gjort noe. Hunden valgte å si fra med lyd om at dette ikke var greit. Og først når det ikke hjalp å si fra om at det var vondt, da tok han tak i barnets arm. I His eksempel hadde hennes datter ikke gjort noe for å provosere hunden. Først stod hun stille på deres egen gårdsplass, senere stod hun helt stille utenfor. Hunden angrep jenta helt uprovosert. Hunden ga ingen advarsler på forhånd. Den valgte angrep som førstevalg - da har den gått forbi alt normalt hundespråk som er å først unngå det ubehagelige, deretter advare med lyd, så som siste utvei, angrep. Denne hunden valgte å gå rett til angrep. Det er dessverre langt mer alvorlig enn om den først hadde knurret eller på annen måte "bedt" His datter fjerne seg. Men som sagt - hvis eieren er villig til å skaffe seg proff hjelp (hun kan tydeligvis ikke nok til å trygge hunden, hun kan ikke lese egen hund og hun greier ikke holde hunden sin), da kan hunden få en sjanse. Hvis ikke bør den avlives. Anonymous poster hash: 07006...ec6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå