Gå til innhold

Urimelig av meg? (begravelse)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville ordnet barnevakt hvis det var mulig. Om ikke, ville jeg vært hjemme med ungene. Jeg har hatt med helt små barn i begravelse, og å holde en ettåring i sjakk i en begravelse krever max konsentrasjon hele tiden for en voksen. Regner med at to ettåringer vil kreve to stykk voksne, og så har dere størstemann i tillegg. Tar dere med alle ungene vil mannen din være nødt til å være barnepasser i begravelsen, han vil ikke ha kapasitet til å fokusere på det som skjer og sin egen sorg. Forøvrig er jeg også enig i at det er forskjell på begravelsen til en gammel person (type barnas oldeforeldre) og en ung person.

Anonymous poster hash: 67ea9...759

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sover ikke lenger dupp, dessverre, og hater å trilles i vogn i våken tilstand. Så alternativet blir da å stå på utsiden både ved kirka og ved lokale. Synes det er respektløst å ha hylende barn inn i lokale der det skal avholdes taler for en som døde alt for ung, mimres, gråtes og generelt være ro. To unger som klyver på bordene, trasser og sutrer har ingenting der å gjøre. Hvis vi blir gående utenfor kirka og middagslokale, hvor skal vi da spise og hva er da poenget med å være med? Blir jo utrolig slitsom dag for meg og barna, i tillegg til 4 timers reisevei totalt. Men jeg er kanskje egoistisk som tenker slik. Anonymous poster hash: d15d4...a2f

Nei, du er ikke egoistisk.

Anonymous poster hash: 67ea9...759

Skrevet

Har fått reaksjoner på at jeg kanskje er egoistisk som ikke vil dra. Derfor spør her på forumet.

Anonymous poster hash: d15d4...a2f

Da ville jeg benyttet anledningen til å be om hjelp da, kan ikke en tante eller svigermor eller andre i mannens familie ta ansvaret for en eller to innimellom da?

Og hvilke unger hyler hele tiden? 😁

Jeg synes forøvrig du kan gjøre det du selv synes er best. Mest sannsylig ville jeg nok gjort som du. Ikke morro å ha med så små unger i begravelse. Da sønnen min var baby, kun to uker så døde min svigermor, og det er jo så nær relasjon at jeg måtte jo dit, og baby så liten at han måtte bli med. Tenkte jo han ville sove seg gjennom det, men neida.. det ble mye uro så måtte jo gå ut. Fikk ikke vært den støtten mannen min gjerne skulle hatt.

Skrevet

Jeg ville gjort det jeg kunne for å bli med og støtte mannen. Han setter nok pris på å ha deg der. Er han en mann av få ord, sier han gjerne ikke selv at han trenger/ønsker at du blir med.

Anonymous poster hash: fb435...146

Skrevet

Sa du ikke at du kunne betale en barnevakt?

Anonymous poster hash: 58add...911

Gjest Antarctica
Skrevet

Stakkars mannen din, han har det nok vondt.

Men du og tre småbarn har neppe noen funksjon i den begravelsen. Vær der heller når han kommer hjem, og vis litt omsorg da.

Skrevet

Er det bare meg som trekker paralleller til brokeback mountain her??

Bli hjemme du, hi

Anonymous poster hash: bff2d...82f

Ja, det tror jeg må bare være deg.......... :klaske:

Finnes det ingen grenser for hva som er greit å tulle med :riste:

Anonymous poster hash: b7e46...5f7

Skrevet

Da min far døde, var min sønn 1,5 år. Han var med i begravelsen, men det var ikke lett å holde han i ro og han ble redd da orgelet spilte. Endte med at farmora hans tok han med på utsiden av kapellet. Gikk ellers greit på minnestunden etterpå.

I ditt tilfelle, så tror jeg at jeg hadde blitt med som støtte for mannen, og heller gått ut av kapellet med barna om det ble nødvendig. Sikkert godt for han å ha deg der på minnestunden etterpå?

Du kan jo snakke med han å høre hva han tenker? Hvis han føler det går greit, så hadde nok det beste for barna vært å få bli hjemme sammen med deg...

Anonymous poster hash: e9c53...3de

Skrevet

Så små barn som ikke er i den absolutt nærmeste familie bør ikke være med i en ung persons begravelse. Min mening. 

I og med at du og søskenbarnet til mannen din ikke kjente hverandre, tenker jeg at det må være veldig greit (og noe enhver oppegående person har forståelse for) at du er hjemme med barna dine.

De er små, alle 3. Ikke bare greit og overlate dem til en hvilken som helst barnevakt når man skal så langt av gårde.

Mannen din har antakelig både foreldrene sine og andre familiemedlemmer som er til trøst, og som han ønsker å trøste.

Og så er du støtten hans når han kommer hjem igjen.

Anonymous poster hash: f700c...a26
Skrevet

Jeg ville aldri ha forventet at mannen min ble med meg i begravelsen til mitt søskenbarn og bortsett fra et par av hans søskenbarn som jeg kjenner godt, så ville det ikke vært i mine tanker at jeg skulle være med i begravelsen til noen av hans søskenbarn, jeg ville ha blitt hjemme med ungene og hadde vi ikke hatt unger, ville jeg ikke ha tatt meg fri uten lønn for å gå.  Mannen din har sin mor og søsken tilstede, så han er ikke alene, så uansett er det ikke dårlig gjort om du ikke drar.  Det må være en avgjørelse som du og mannen tar i så tilfelle.  Vil han fryktelig gjerne ha deg med, må han og så være med å finne en løsning med ungene.  

Skrevet

Hold deg hjemme med barna, du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...