Gå til innhold

Menskopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din erfaring?

Anonymous poster hash: 028eb...04a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig fornøyd.

Brukt divacup i 6-7 år.

Anonymous poster hash: 76ea8...7e9

Skrevet

Veldig fornøyd.

Brukt divacup i 6-7 år.

Anonymous poster hash: 76ea8...7e9

Har første mens nå med koppen. først tenkte jeg faen så motbydelig,men synes tamponger tørker meg ut, pluss at den ødlegger phverdien og lager lukt. og liker at jeg kan ha i koppen så utrolig lenge,og slippe å ta den ut hver gang jeg tisser. har ikke brukt den ute på langtur enda, men den har ikke lekket noe her hjemme ihvertfall ^^

Anonymous poster hash: 028eb...04a

Skrevet

Akkurat det Himmel og hav sa.

Jeg har en mooncup som er snart ti år og like fin. Min hadde en sånn stilk-greie som jeg ikke likte, den kan fin klippes av. Og så har jeg en sammenleggbar knall rosa i "reiseetui" som jeg kjøpte i Spania, den bor fast på hytta og er reserve.

Anonymous poster hash: f3080...77f

Skrevet

Ooops, sorry.

Ville bare legge til at den sammenleggbare i etui nok må være Lilycup Compact fra Intimina? Fabelaktig design og knallbra merke!!! Jeg har den andre, klassiske Lilycup.

Skrevet

Hei!

Jeg har flettet sammen trådene om Menskopp, siden spm og svarene kommer HI til gode i begge trådene.

Moderator

Kelly Taylor

Skrevet

Men for oss som blør mye.. har prøvd menskopp, men innen jeg har fått tømt, skylla og satt på plass igjen så har det rent ganske mye, og jeg selv er full av gris på hender.. det vil jo komme en goooooood del i trusa om jeg ikke bruker bind.. og da er jo hele vitsen vekk..

hvordan gjør dere andre det?

(Er snakk om at jeg blør gjennom rosa og grønn tampong + bind i løpet av en time)

Anonymous poster hash: b376b...e3e

Jeg blør ikke mye men føler jeg får masse søl om jeg ikke vasker meg hver gang jeg skifter. Trenger kun å skifte morgen og kveld og da vasker jeg meg skikkelig (inni skjeden) i dusjen, ellers lekker jeg.

Anonymous poster hash: 6bd83...2c5

Skrevet

Når det gjelder det å ta den ut, så vil jeg anbefale å ta tak i koppen nederst med to fingre og så "vippe" den sidelengs. Da kommer det luft inn og vakuumet oppheves, og det blir ikke noe sprut, slik det kan bli hvis man drar den rett ut som en propp. 

Også viktig å huske på at etter at man har satt koppen inn og foldet den ut, så må den roteres en gang. Da oppstår det vakuum og man unngår lekkasje. Sett inn, fold ut, roter og trekk ørlite nedover, så kjenner du at den "sitter". 

Har hatt kopp i seks eller syv år nå, og jeg kommer aldri noen gang til å frivillig gå tilbake til tamponger!

Anonymous poster hash: 688c0...a01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...