Gå til innhold

Hvor ofte spiser dere fisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familievernkontoret

Anonymous poster hash: 28ed5...117

Ikke rart jeg ikke har hørt om det da :legrine:

Anonymous poster hash: c0926...680

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri. Rett og slett. Har aldri laget et fiskemåltid fram til dags dato (annet enn fiskeboller da jeg var yngre).

Men skal straks begynne å spise mer fisk nå som babyen begynner å spise fast føde :) Mulig jeg kommer opp i et par ganger i måneden etter hvert.

For en skam. Du er et forbilde. Fisk bør spises minst 3 ganger i uken.

Anonymous poster hash: 5b4bb...bd8

Skrevet

Slapp av litt da. Hun skriver jo at hun skal gjøre det når babyen kommer. 2 ganger i måneden er bedre enn 0 ganger i måneden

Skrevet

Ikke rart jeg ikke har hørt om det da :legrine:

Nei.. Og jeg har HØYT stoffskifte, så da fungerer det sikkert bedre for meg enn for deg...?

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Sånne kommentarer gjør meg passe oppgitt kjenner jeg :) Kanskje dere spiser fisk minst 3 ganger i uken hjemme hos deg, men jeg tror ingen lider noe nød av å ikke spise fisk så ofte om man får i seg et sunt og variert kosthold ellers.

Selv har jeg som nevnt aldri laget et fiskemåltid. Jeg har rett og slett aldri likt det. Som barn brakk jeg meg bare jeg fikk en fiskebit i munnen. Jeg prøvde, prøvde og prøve, men det gikk ikke. En gang spiste jeg et helt måltid, og kastet opp etterpå :sjokkert:  Etter det har jeg rett og slett aldri orket å prøve. Og det skal sies at legen aldri har funnet noen mangler på meg, og syk er jeg nesten aldri, så tro det eller ei, jeg har klart meg i over 20 år uten fisk. 

Men som jeg også nevnte kommer jeg til å lage fiskemiddager når babyen begynner med fast føde. Ikke fordi jeg tror hun vil påvirkes fysisk av å ikke spise fisk, men fordi jeg husker hvor flaut jeg syns det var å være på besøk hos venninner, få servert fisk og si jeg ikke liker det. Det er noe av det pinligste jeg visste, for det ble kommentert gang på gang. Husker en pappa som sa vi ikke fikk gå fra bordet før alle hadde spist opp. DET var grusomt det, og heldigvis et engangstilfelle som jeg håper aldri skjer med datteren min.

MEN, derfor kommer jeg til å lage fisk, kanskje 2 ganger i mnd. Så håper jeg for guds skyld at jeg klarer å skjule for datteren min hvor forferdelig jeg synes det er. Og forhåpentligvis liker jeg det til slutt!  :legrine:

Skrevet

Vi spiser fisk tre dager i uka. Vurderer å prøve en fiskuke.

Anonymous poster hash: 036d2...ea8

Skrevet

1 dag i uka,noen ganger sjeldnere...

Anonymous poster hash: 9eb5f...cc4

Skrevet

Prøver 2 ganger i uka. En middag med "ordentlig fisk" og en med fiskepinner, fiskegrateng osv...

Anonymous poster hash: 16f61...a79
Skrevet

Nei.. Og jeg har HØYT stoffskifte, så da fungerer det sikkert bedre for meg enn for deg...?

Jeg jobber på fvk og vi gir ikke kostholdsråd

Anonymous poster hash: c1213...5bb

Skrevet

Jeg jobber på fvk og vi gir ikke kostholdsråd

Neivel...? Dere er jo til for alt med konflikter i hjemmet da... Far og jeg kranglet om det og måtte gå i terapi.

Han ville ha en gang i mnd, jeg en gang i uken. Men så fant vk ut av dette med stoffakifte og da var set viktig med SKRIFTLIG avtale på det, så her blir det ikke fisk de neste 6 mnd

Skrevet

Neivel...? Dere er jo til for alt med konflikter i hjemmet da... Far og jeg kranglet om det og måtte gå i terapi.

Han ville ha en gang i mnd, jeg en gang i uken. Men så fant vk ut av dette med stoffakifte og da var set viktig med SKRIFTLIG avtale på det, så her blir det ikke fisk de neste 6 mnd

Måtte dere gå i terapi fordi dere kranglet om fisk :legrine:

Skrevet

LOL, at det var??? Skriftlig avtale på at ingen i din husstand skal spise fisk på 6 mnd? Sikker på du ikke er institusjinalisert eller??

Skrevet

Måtte dere gå i terapi fordi dere kranglet om fisk :legrine:

Man kan gå i terapi for alt 👍🏼👍🏼👍🏼

Skrevet

LOL, at det var??? Skriftlig avtale på at ingen i din husstand skal spise fisk på 6 mnd? Sikker på du ikke er institusjinalisert eller??

Vel.. Jeg har vært på dibi flere år og har lært en ting. Avtaler skal være SKRIFTLIG

Skrevet

Vel.. Jeg har vært på dibi flere år og har lært en ting. Avtaler skal være SKRIFTLIG

Og det gikk ikke med gjeldsbrev da det ikke er gjeld

Skrevet

Du, jeg er helt sikker på at vi aldri krever noe sånt når det kommer til fisk. God bedring til deg:)

Skrevet

Og det gikk ikke med gjeldsbrev da det ikke er gjeld

Så det du sier er at mannen din er i fengsel for familievold og derfor unngår du fisk?

Skrevet

Du, jeg er helt sikker på at vi aldri krever noe sånt når det kommer til fisk. God bedring til deg:)

Ingen på fvk ba oss lage skriftlig avtale. Det var mitt eget forslag da..

Skrevet

Så det du sier er at mannen din er i fengsel for familievold og derfor unngår du fisk?

Øøøøøøøøh! Bor du i Lillestrøm?

Skrevet

Øøøøøøøøh! Bor du i Lillestrøm?

Ja, hvordan det?

Skrevet

Ingen på fvk ba oss lage skriftlig avtale. Det var mitt eget forslag da..

Og hvem fant ut at det ikke var bra for stoffskiftet ditt da

Skrevet

Og hvem fant ut at det ikke var bra for stoffskiftet ditt da

Legen så klart.. Eller pappa som jeg kaller han... Er fra Toten!

Skrevet

Ja, hvordan det?

Les og lær på dib.....

Skrevet

Uff, syns synd på deg altså.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...