Gå til innhold

Datter på 16 som vil ta silikon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sier nei, men hun har veldig lyst. Hun har egentlig ikke små pupper heller. En b/c-cup. Faren samtykker til silikoninnlegg, og hun vil bruke konfirmasjonspenger på dette.. Vi har delt foreldreansvar..

Anonymous poster hash: e8438...9e7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun får jo unansett ikke tatt det før etter fyllt 18.. Så da må hun nesten få bestemme selv. 😣

Skrevet

Nei..Er vel alt jeg har å si. En 16-åring er ikke ferdig utvokst, verken mentalt eller kroppslig. Og man må vel være 18 år? Og litt av en "far"..Jenta trenger å høre at hun er god og fin akkurat som hun er, hun trenger ikke å forstå at foreldrene kan være enig med at hun bør fikses på.

Anonymous poster hash: acbef...b7e

Skrevet

Jeg vokste en størrelse i brystene fra jeg var 16 til jeg var 18 år jeg, helt uten silikon.

Ville aldri latt datteren min gjøre noe sånt, aldri. At pappaen sier det er greit bekrefter jo for henne at hun ikke er bra nok som hun er....

Anonymous poster hash: f40d3...224
Skrevet

Hadde noen av jentene foreslått noe sånt her i huset hadde jeg ledd høyt og lenge! Kanskje flere dager! Noe så tåpelig. Hvis jenta hadde slitt med selvbilde så skulle jeg ordna hjelp til henne med den største glede, men at livet hennes som sekstenåring skulle ha blitt bedre med et par silikoninnlegg? No way - hoe say.

Skrevet

Hadde noen av jentene foreslått noe sånt her i huset hadde jeg ledd høyt og lenge! Kanskje flere dager! Noe så tåpelig. Hvis jenta hadde slitt med selvbilde så skulle jeg ordna hjelp til henne med den største glede, men at livet hennes som sekstenåring skulle ha blitt bedre med et par silikoninnlegg? No way - hoe say.

No way,- Josè (med spansk uttalelse),- trodde jeg det var...Men mulig jeg tok feil??

For øvrig enig med silikonpupper! Ikke så lenge de bor under mitt tak,- og ikke tale om å få ta opp lån! Om jeg hadde oppdaget det (for der har vel ikke jeg noe å si når de først er 18) så hadde det ikke kommet noen kjærkomne bidrag til mat, klær, fritidssysler i alle fall!! Hadde hun nå endt opp "flat" og fått et barn eller to og fortsatt vært "flat",- så hadde jeg faktisk kunne vurdert og hjulpet økonomisk,- men alt før 25 og egentlig før man har fått barn,- synes jeg er litt overdrevent....Kjenner jo de som får svære mugger etter graviditet,- som ikke forsvinner med resten av vekta,- og de som  har vært store,- men mister alt.... Man vet aldri med andre ord.. Og har til og med ei venninde som fikk pupper etter fylte 25, vekta eller var stabil,- men puppene gikk opp knappe 3 cup størrelser.. Og det var ikke graviditet med i bildet.. Bare skjedde... Hvordan hadde hun sett ut med innlegg fra hun var 18???

Anonymous poster hash: b13e9...9f7

Skrevet

Er det noe å lure på? Dere sier jo selvfølgelig nei! en 16-åring er ikke ferdig i kroppen enda.

Anonymous poster hash: a84fd...f07
Skrevet

Men så lenge far samtykker så holder vel det?

Skrevet

Man er ikke ferdig å vokse når man er 16. Så nei, det synes jeg ikke.

Hvis hun ønsker å gjennomføre det når hun er blitt 18, så er det hennes valg.

Anonymous poster hash: b2a46...c39
Skrevet

No way,- Josè (med spansk uttalelse),- trodde jeg det var...Men mulig jeg tok feil??

For øvrig enig med silikonpupper! Ikke så lenge de bor under mitt tak,- og ikke tale om å få ta opp lån! Om jeg hadde oppdaget det (for der har vel ikke jeg noe å si når de først er 18) så hadde det ikke kommet noen kjærkomne bidrag til mat, klær, fritidssysler i alle fall!! Hadde hun nå endt opp "flat" og fått et barn eller to og fortsatt vært "flat",- så hadde jeg faktisk kunne vurdert og hjulpet økonomisk,- men alt før 25 og egentlig før man har fått barn,- synes jeg er litt overdrevent....Kjenner jo de som får svære mugger etter graviditet,- som ikke forsvinner med resten av vekta,- og de som  har vært store,- men mister alt.... Man vet aldri med andre ord.. Og har til og med ei venninde som fikk pupper etter fylte 25, vekta eller var stabil,- men puppene gikk opp knappe 3 cup størrelser.. Og det var ikke graviditet med i bildet.. Bare skjedde... Hvordan hadde hun sett ut med innlegg fra hun var 18???

Anonymous poster hash: b13e9...9f7

Nei du har fullstendig rett. Det er "No way- Josè"

Marriet har misforstått ;) 

Skrevet

Det er jo hennes penger, og jeg har skjønt det slik at så lenge en av foreldrene er enig - altså far - så er det greit. Jeg syns det er litt leit 

Skrevet

Jeg hadde akseptert det hvis legen hadde konstatert at hun hadde underutviklede bryster, altså at de aldri kom til å vokse. Å gå rundt uten pupper i det hele tatt når man vet at de aldri vil vokse er unødvendig når man er kvinne. Men det blir jo sykdomstilstand på lik linje med dem som må fjerne et bryst. Hvis min datter hadde normale bryster, uansett A-cup eller noe annet, hadde jeg aldri i verden gått med på det da hun var 16. Etter hun fyller 18 kan hun imidlertid gjøre som hun vil hvis hun har penger til det, så det får jeg ikke stoppet. Har selv hatt komplekser med null pupper til jeg var rundt 25, men aldri giddet å bruke penger på silikon siden jeg håpet på at de ville vokse etter noen svangerskap. Nå har jeg D-cup.

Skrevet (endret)

Ikke så lenge det hadde vært pust i meg.

Jeg hadde påsett at legen var klar over at halvparten av foreldrene stilte seg så sterkt imot som er tenkelig mulig, og gått til pressen med legens manglende moral om han/hun hadde villet gjennomføre.

Endret av Berta_78
Skrevet

Dette burde ikke være et tema engang!

Skrevet

Far må jo være idiot?!? Jeg fikk ikke bryst før jeg var 18 og da vokste de i racerfart. Silikon er ikke bare bare, det er ett inngrep som kan gi komplikasjoner og stygge infeksjoner.. Far burde heller ta en lobotomi på seg selv!

Anonymous poster hash: c5936...af5

Skrevet

Det finnes vel ingen seriøse klinikker som utfører slike inngrep på en sekstenåring uansett.

Anonymous poster hash: 112e1...054
Skrevet

Nei du har fullstendig rett. Det er "No way- Josè"

Marriet har misforstått ;)

Ntåååå... jeg har ikke misforstått 😋 men når jeg er kjip er det artigere med hoe say, enn José. Ser for meg en tenåringsdatter som ikke får silikonpupper og mora er ei "hore" eller "bitch" eller "dust" eller hva de nå enn kaller teite folk for tida 😂
Skrevet

Ntåååå... jeg har ikke misforstått men når jeg er kjip er det artigere med hoe say, enn José. Ser for meg en tenåringsdatter som ikke får silikonpupper og mora er ei "hore" eller "bitch" eller "dust" eller hva de nå enn kaller teite folk for tida

Hvis min 16-åring hadde kalt meg for "hore" i raseri, hadde hun jammen meg ikke fått gå ut døren før hun var 18. Det er langt over grensen.

Når det er sagt - det er trist dersom en 16-åring tror at livet blir bedre med større pupper, og enda tristere at faren har bekreftet at hun ikke er bra nok som hun er. Det hadde vært fullstendig uaktuelt med silikon i den alderen. Når hun er 18 og bestemmer selv kan hun selvsagt gjøre det, men det setter en effektiv stopper for mors økonomiske bidrag i det store og hele.

Skrevet

Hadde nok sagt hun fikk spare de pengene og tanken til hun ble 18. 

Skrevet

Jeg tenker at du selv er veldig opptatt av kropp og utseende - som har fått en datter på 16 som mener at silikon i tatti er løsningen på å ikke føle seg bra nok. 

MEN, nå kan også din datter ha blitt påvirka av flere, så dommen min er nødvendigvis ikke rett når det gjelder deg.

Samtidig på dette forumet når det blir snakk om "overvekt" så er folk ganske drøye i hva de anser som overvektig og hvor kjipe damene her er mot mennesker som ikke har BMI på under 25, og det er disse damene (som jeg ikke aner om HI er endel av), som er med på å skape 16 åringen som vil bruke komfepengene sine på silikon. 

Anonymous poster hash: d72de...11b
Skrevet

Kanskje hun får litt mindre lyst selv også hvis hun blir fortalt om:

Arr

Infeksjoner

Fare for at de blir deformerte hvis noe går galt

At hun aldri kan få tilbake sine opprinnelige bryster hvis hun angrer seg (prøver hun blir de fulle av arr og muligens slappe)

Fremtidige oppfølgingsoperasjoner

Smerter

Jeg hadde aldri tillatt det på min 16 årige datter med mindre det var bryster som var deformerte i utgangspunktet!

Anonymous poster hash: 3308c...819

Skrevet

Jeg hadde sagt nei selv, men så er det vel sånn at når hun har passert 18 er det lite dere kan gjøre??

Jeg var relativt flatbrystet frem til etter første graviditet. Da vokste brytstene. Nå, 10 år etter siste fødsel er de fremdeles fine og runde. Så de KAN komme med tiden!

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt hva bmi og overvket hadde i denne tråden å gjøre?

Datteren min er forøvrig helt normalvektig, verken overvektig eller undervektig. Hun har ikke små pupper og jeg syns hun er relativt fin å se på, sånn sett. Har aldri vært spesielt opptatt av utseende hennes. Jeg har merket at etter hun ble 16 i desember har hun vært mer opptatt av utseende, enn før. Hun var ikke så opptatt av det før, var ganske guttete. Jeg har sagt til henne at silikon er et stort inngrep, og at man får arr osv men det bryrh un seg ikke om. Hun syns selv hun har hengepupper(det vet jeg ingenting om), og det plager henne visstnok. Samtidig tenker jeg at litt heng her og der er jo ikke så uvanlig uansett. 

Faren hennes mener at hun er voksen nok til å ta sine egne avgjørelser, og sier at jeg (mor) flyttet hjemmefra da jeg var 16, så det er merkelig at jenta ikke skal få ta silikon. Han ser ikke helt at det er noe annet, men.. 

Skrevet

Jeg hadde sagt nei selv, men så er det vel sånn at når hun har passert 18 er det lite dere kan gjøre??

Jeg var relativt flatbrystet frem til etter første graviditet. Da vokste brytstene. Nå, 10 år etter siste fødsel er de fremdeles fine og runde. Så de KAN komme med tiden!

Hun er ikke flatbrystet overhodet!! Hun har b/c-cup!!! 

Skrevet

Hadde vært helt uaktuelt. Et unødvendig kosmetisk inngrep som også kan gi senfølger hun selv ikke er i stand til å vurdere nå, det hadde jeg aldri akseptert.

At faren er idiot, det er det ingen tvil om. Kunnskapsløs er han i hvert fall.

Jeg hadde gitt klar beskjed om at hvis hun går bak min rygg og gjør noe slikt, da må hun ikke forvente noen støtte. Om hun mener hun er voksen nok til å bruke så mye penger på en unødvendig operasjon som også innebærer risikoer, da hadde jeg sagt at da er hun også voksen nok til å heretter skaffe seg det hun trenger av klær og lommepenger selv. Støtte til sertifikat når den tid kommer hadde også vært uaktuelt.

Den dagen hun fyller 18 og flytter hjemmefra, da kan hun ta silikon om hun vil. Men ikke mens hun bodde under mitt tak og ble forsørget av meg.

Hun er så ung og kroppen hennes kan forandre seg mye i flere år fremdeles. Det burde være en forutsetning at man er minimum myndig.

Trist når så unge jenter har så dårlig selvtillit at de er villige til å gjøre inngrep som kan ødelegge dem for å se bedre ut.

Anonymous poster hash: 38688...76b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...