Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 6 år er helt umulig å snakke til.Hun hører ikke etter.Jeg kan si til henne 20 ganger at hun skal hente nattdrakten sin foreksempel før hun faktisk gjør det!Jeg blir så frustrert!Føler jeg bare må gå å mase og mase på henne, og det resulterer i kjefting også...noen tips??

Anonymous poster hash: b383a...8a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en på 5 (snart 6 år) og tror han har mistet ørene sine ja. Bruker å spørre ham om det når jeg blir frustrert nok, og da svare han "nei, men de bare funker ikke for øyeblikket".  

Maser i et sett her også.. Mases om alt, til og med det å skifte undertøy på morgenen som han har gjort hele livet må mases om nå. Frustrerende tider. Kanskje man bare blir forfjamset i den alderen? 

Anonymous poster hash: d39e3...5cf
Skrevet

Mine er født med svært selektive ører. De eneste lydene som går inn er "barnetv, lørdagsgodt og ja det er morgen"

Lyder som blir blokkert umiddelbart er feks "nei, det er natt, mor vil være alene på do, ikke hopp i sofaen"

Anonymous poster hash: 0c31a...4ba

Skrevet

Hun hører godt om det rasler i matpapir på kjøkkenet, da tror hun vell det er noe godt jeg åpner🙄Rart det der...

Anonymous poster hash: b383a...8a2

Skrevet

Jeg husker ikke helt hvordan det er å ha en 6-åring lenger, men hva om du går helt bort og får ordentlig kontakt før du gir beskjeden. Hvis den ikke følges så "hjelper" du barnet med å legge fra seg det det holder på med og fører det mot oppgaven. Feks.

Skrevet

Selektiv hørsel på min 5 1/2åring og. 🙄

Anonymous poster hash: 25dbf...f25

Skrevet

Ja men de er ikke i bruk😄

Skrevet

Her er de kun til pynt ;-) øver med 4 åringen på å svare "ja, hva er det" når jeg snakker til ham, men er han trøtt må det gjentas ørten ganger, er han opplagt og blid lytter han og hender til og med at jeg får "skal bli sjef" som respons på beskjeder :-D

Anonymous poster hash: 7f954...3fd

Skrevet

Unger som får masse oppmerksomhet på at de ikke har ører, vil bruke det for alt det er verdt. Hjelp heller ungen å utføre det hn har fått beskjed om og gi masse masse oppmerksomhet for det. Å snu en adferd krever litt (masse) av den voksne, men man får det til hvis man jobber med det.

Anonymous poster hash: 35e53...c96

Skrevet

Min 4-åring er også sånn. Hadde håpet det skulle bli bedre snart, men ser ikke sånn ut i denne tråden. :P

Anonymous poster hash: e1a6a...c90
Skrevet

Jeg har en på 5 år og en på 6 år og begge hører ikke etter.

Anonymous poster hash: 68af5...6c7

Skrevet

Jeg teller til 3. Hvis de ikke har gjort det de skal innen da får det konsekvenser. Funker som hakka møkk.

Anonymous poster hash: 9b847...18a

Skrevet

Nope, ingen ører her. Har sjekka. 2-åringen har, men ikke 5-åringen.

Anonymous poster hash: 59fcb...aa8

Skrevet

Jeg har tre med ører, og en uten 😀

Skrevet

Kjenner meg igjen. Min femåring er helt lik.

Skrevet

Mine har ører hvis de får beskjeden på en ordentlig måte og hvis de blir forberedt. Ca en halvtime før legging sier jeg: Når klokka blir 19, da er det slutt på leken og da må du finne frem pysjen din. Jeg tar på skulderen og ser inn i øynene. 5 minutter før minner jeg barnet på hva som skal skje. Når klokken er slagen går jeg igjen bort til barnet, ser inn i øynene og sier: Nå er det leggetid og nå vil jeg at du finner frem pysjen din. Hvordan gir du dine beskjeder? Hvis du stiller spørsmål, så er det i alle fall dømt til å mislykkes.

Anonymous poster hash: c6abc...d7b

Skrevet

Jeg husker ikke helt hvordan det er å ha en 6-åring lenger, men hva om du går helt bort og får ordentlig kontakt før du gir beskjeden. Hvis den ikke følges så "hjelper" du barnet med å legge fra seg det det holder på med og fører det mot oppgaven. Feks.

Hjelpe ikke være pedagogisk i alle tilfeller gitt

Anonymous poster hash: f75c5...bf3

Skrevet

Jeg teller til 3. Hvis de ikke har gjort det de skal innen da får det konsekvenser. Funker som hakka møkk.

Anonymous poster hash: 9b847...18a

Kan du gi eksempler på konsekvenser? Jeg synes det er vanskelig å finne naturlige konsekvenser, det blir som oftest straff...

Skrevet

Hjelpe ikke være pedagogisk i alle tilfeller gitt

Anonymous poster hash: f75c5...bf3

Hehe, nei. Men det må da være mindre stress for både voksne og barn å legge til rette for god kommunikasjon istedetfor å si de fleste ting 20 ganger og selv føle at man bare maser.

Skrevet

Min 6 åring (snart 7) har ører, men de virker faktisk ikke.

Ser samme tendensen med 4 åringen også 😳😃 Kanskje en genfeil??

Anonymous poster hash: 79349...14a

Skrevet

Vi planlegger å kjøpe nye til våre to. Hva skal man med ører som ikke funker?!

Skrevet

Ikke han eldste, hører perfekt (har sjekket tre ganger) men han lever i en boble og er veldig konsentrert om han tegner, bygger, leker, ser på TV. Står å sier noe til han og han enser det ikke, helt til vi tar bort leken/skrur av tvn osv -hvor han da reagerer med voldsomt sinne....

Tips mottas med takk

Anonymous poster hash: 5faa7...9f7

Skrevet

Kan du gi eksempler på konsekvenser? Jeg synes det er vanskelig å finne naturlige konsekvenser, det blir som oftest straff...

Min er nettopp blitt 10 år og først nå har hun begynt å spørre om hva som skjer om jeg kommer helt til 3😋😂 Jeg har aldri kommet lengre enn til 1 og 2 før hun reagerer, så konsekvens har jeg ikke tenkt på😉 Men når hun spør nå, flakser det bare ut av meg at lesetiden blir kortere eller forsvinner helt, hun "mister" noe vi har avtalt, som besøk dagen etter, osv. Prøver å holde meg til noe konkret og som ikke er langt frem i tid :)

Anonymous poster hash: ff3c0...1c0

Skrevet

Min er nettopp blitt 10 år og først nå har hun begynt å spørre om hva som skjer om jeg kommer helt til 3 Jeg har aldri kommet lengre enn til 1 og 2 før hun reagerer, så konsekvens har jeg ikke tenkt på Men når hun spør nå, flakser det bare ut av meg at lesetiden blir kortere eller forsvinner helt, hun "mister" noe vi har avtalt, som besøk dagen etter, osv. Prøver å holde meg til noe konkret og som ikke er langt frem i tid :)

Anonymous poster hash: ff3c0...1c0

Litt vanskelig å forklare, men i mitt hode blir det feil å bruke ordet konsekvens slik mange gjør om straff. Men konsekvens høres litt mildere ut. Det er to forskjellige ting, selv om de ofte følger hverandre. En konsekvens er en naturlig følge. F,eks at om barnet ikke gjør som det får beskjed om, blir det maset på og far/mor blir utålmodig. Så jeg mener man ikke kan klekke ut en passende konsekvens, den kommer av seg selv. Men man klekker ut en straff. En konsekvens av at barnet ikke gjør som det får beskjed om fører gjerne også til at foreldrene føler de må finne på en straff. 

Skrevet

Min fireåring har ører, men forbindelsen til hjernen er brutt.

-Hørte du hva jeg sa nå?

-Ja.

-Hva sa jeg da?

-Vet ikke.

-Skal jeg si det en gang til?

-Ja.

...

-Hørte du det nå, da?

-Jada!

-Hva sa jeg da?

-Jeg vil ikke snakke om det.

Ånei. Da så.

Er jo fristende å kverke ham.

Neida.

(joda...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...