Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #1 Skrevet 14. april 2016 Hvordan kan jeg få jenta mi til å forstå at hun ikke kan gå med de samme klærne som stilkene hun er veninne med? Hun er 170 cm høy, vet ikke hvor mye hun veier, men tipper minst 78 kg og bruker størrelse 40-42. Jeg kjøper fine tights og tunikaer til henne som ikke sitter inntil. Fine merker som cream, men hun vil ikke ha. annet enn skinny jeans og trange topper. Anonymous poster hash: 17df3...a7e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #2 Skrevet 14. april 2016 Jeg syns ikke du skal få henne til å forstå det. Hun kan vel gå med det som de tynne jentene går med. Det innebærer at man kan se at hun er overvektig, men hun syns vel ikke det er noe å skamme seg over og hun føler ikke at det er noe som må skjules. Da er det ingen vits å påføre henne en skam over kroppen sin som hun ikke har. Anonymous poster hash: 150b4...443
Elsker livet Skrevet 14. april 2016 #3 Skrevet 14. april 2016 Hun vil kanskje ha tøffe klær? Jenta mi på snart 9 nekter å gå med klær ala cream. Kan til nøds gå med slike søte klær i selskap hos farmor. Hva med å gjøre et kompromiss. Dere kjøper klær til henne sammen. Hun får velge klær hun liker, men som samtidig kler kroppen hennes.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #4 Skrevet 14. april 2016 Det er ikke så lett i den alderen å innse fakta. Hun vil selvsagt gå kledd som resten av gjengen, det er helt forståelig. Men hva om du viser henne bilder av modeller som er litt lik henne i kroppsfasong, slik at hun kan se at det tøyet de går med ikke er stygt. Anonymous poster hash: 602a4...073
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #5 Skrevet 14. april 2016 Hvor overvektig kan hun være om hun er 170 og bruker 40/42? Du kjøper klær? Hvilken tenåring vil ha mamma til å kjøpe klær? Anonymous poster hash: b2601...437
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #6 Skrevet 14. april 2016 Det er ikke så lett i den alderen å innse fakta. Hun vil selvsagt gå kledd som resten av gjengen, det er helt forståelig. Men hva om du viser henne bilder av modeller som er litt lik henne i kroppsfasong, slik at hun kan se at det tøyet de går med ikke er stygt. Anonymous poster hash: 602a4...073 Problemet er jo at hun er innenfor vanlige størrelser, så ungdomsklærne er jo sånn nå. Jeg syns ikke det tar seg ut at overvektige bruke inntilsittende klær, med mindre de har lange overdeler. Har prøvd å vise henne bilder både av heldige og uheldige antrekk på overvektige. Hun ville valgt de på sidene på dette bildet, mens jeg mener hun bør kle seg som hun i midten. https://fuel4fashion.files.wordpress.com/2014/02/fashion-tips-for-plus-size-women.jpg Anonymous poster hash: 17df3...a7e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #7 Skrevet 14. april 2016 Problemet er jo at hun er innenfor vanlige størrelser, så ungdomsklærne er jo sånn nå. Jeg syns ikke det tar seg ut at overvektige bruke inntilsittende klær, med mindre de har lange overdeler. Har prøvd å vise henne bilder både av heldige og uheldige antrekk på overvektige. Hun ville valgt de på sidene på dette bildet, mens jeg mener hun bør kle seg som hun i midten. https://fuel4fashion.files.wordpress.com/2014/02/fashion-tips-for-plus-size-women.jpg Anonymous poster hash: 17df3...a7e Men hva er det for en holdning? HVorfor skal ikke overvektige bruke inntilsittende klær? Er det fordi de har stygge kropper? Hvis man ikke syns de har stygge ropper kan de vel godt bruke klær som sitter inntil. De klærne du linker til vil jo ingen tenåringsjenter gå med. De er damete og kjerringete. En tenåringsjente vil gå sånn som alle andre, sånn som ungdomsklærne er nå for tiden. OG hun komme rinn i normale størrelser, hvilket betyr at hun egentlig er relativt normal. ...Og så lurer man på hvorfor så mange ungjenter får spiseforstyrrelser... Anonymous poster hash: 150b4...443
Berta_78 Skrevet 14. april 2016 #8 Skrevet 14. april 2016 Problemet er jo at hun er innenfor vanlige størrelser, så ungdomsklærne er jo sånn nå. Jeg syns ikke det tar seg ut at overvektige bruke inntilsittende klær, med mindre de har lange overdeler. Har prøvd å vise henne bilder både av heldige og uheldige antrekk på overvektige. Hun ville valgt de på sidene på dette bildet, mens jeg mener hun bør kle seg som hun i midten. https://fuel4fashion.files.wordpress.com/2014/02/fashion-tips-for-plus-size-women.jpg Anonymous poster hash: 17df3...a7e Hun i midten har på seg "unnskyld at jeg er til-klær", de to på siden har livsglede. Hva vil du datteren din skal utstråle?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #9 Skrevet 14. april 2016 Tunika er jo det verste en kraftige jente/dame kan gå med! Det understreker bare de ekstra kiloene! Anonymous poster hash: 6d503...0dd
skinnfilla Skrevet 14. april 2016 #10 Skrevet 14. april 2016 Haha😂 Syns jeg ser husets 16-åring i de klærne du linker til! Velg dine kamper, er mitt råd. Og vil forresten ikke kalle henne overvektig med str 40/42 og 172 høy...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #11 Skrevet 14. april 2016 Du har ingenting med hvordan hun går kledd! Du signaliserer til henne at hennes kropp ikke er fin og det finnes ikke noe mer sårende enn det for en ung jente. Når hun blir voksen vil hun tenke på dette og få vondt inni seg. Skjerpings!!! Anonymous poster hash: 1948d...1c8
HvittHus Skrevet 14. april 2016 #12 Skrevet 14. april 2016 Problemet er jo at hun er innenfor vanlige størrelser, så ungdomsklærne er jo sånn nå. Jeg syns ikke det tar seg ut at overvektige bruke inntilsittende klær, med mindre de har lange overdeler. Har prøvd å vise henne bilder både av heldige og uheldige antrekk på overvektige. Hun ville valgt de på sidene på dette bildet, mens jeg mener hun bør kle seg som hun i midten. https://fuel4fashion.files.wordpress.com/2014/02/fashion-tips-for-plus-size-women.jpg Anonymous poster hash: 17df3...a7e Du er helt på bærtur når du mener at en overvektig tenåring ikke skal kunne gå kledd med tettsittende klær. Jenter i denne alderen uniformerer seg i skinnyjeans, topper og Converse. Slik er det bare og ønsker jenta å følge strømmen, skal hun ha lov til det, uavhengig av vekt. Selv om du er forelder er det jenta og jenta alene som bestemmer klesstilen, så lenge det ikke er snakk om å gå kledd i undertøy ute. Hold dine meninger om vekten og klesstilen hennes helt helt for deg selv, slik at du ikke risikerer at hun får spiseforstyrrelser.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #13 Skrevet 14. april 2016 Jeg vil jo bare at hun skal slippe å få kommentarer. Jeg fortalte henne om da en av mine litt runde venninner prøvde seg på magetopp på 90-tallet. Jeg tror det gikk inn, for det har hun ikke kommet dragende med enda. Anonymous poster hash: 17df3...a7e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #14 Skrevet 14. april 2016 Syns det er helt feil at hun ikke kan gå med tettsittende klær selv om hun ikke er str 36.. Hva med skinny jeans og en litt lang singlet også en litt oversized tskjorte utenpå med stor halsringning, det er vel litt kult? Her jeg bor så går de fleste tenåringsjenter med skinny jeans men de færreste går faktisk med magetopper. Mange har litt store collegegensere eller jeansjakker. Skjønner at hun ikke ønsker tights og tunika, men det finnes en mellomting. Syns absolutt ikke at trange jeans er forbeholdt de som er tynne. Anonymous poster hash: 95e1e...851
Blondzilla Skrevet 14. april 2016 #15 Skrevet 14. april 2016 Tights og tunika et helt forjævlig, og forbeholdt gravide. Skjønner hun ikke vil gå med det
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #16 Skrevet 14. april 2016 Jeg vil jo bare at hun skal slippe å få kommentarer. Jeg fortalte henne om da en av mine litt runde venninner prøvde seg på magetopp på 90-tallet. Jeg tror det gikk inn, for det har hun ikke kommet dragende med enda. Anonymous poster hash: 17df3...a7e Det er jo ikke sikkert hun får kommentarer. Jeg ser drøssevis av litt runde tenåringsjenter gå med sånne klær hele tiden. Og verst av alt er jo at det du sier også er en kommentar, og man håper vel at man skal slippe å høre såpnt fra sin egen mor i det minste. Jeg råder deg på det sterkeste til å ikke kommentere hvordan hun kler seg, særlig når det er fordi du syns hun er for tjukk. Anonymous poster hash: 150b4...443
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #17 Skrevet 14. april 2016 Det er jo ikke sikkert hun får kommentarer. Jeg ser drøssevis av litt runde tenåringsjenter gå med sånne klær hele tiden. Og verst av alt er jo at det du sier også er en kommentar, og man håper vel at man skal slippe å høre såpnt fra sin egen mor i det minste. Jeg råder deg på det sterkeste til å ikke kommentere hvordan hun kler seg, særlig når det er fordi du syns hun er for tjukk. Anonymous poster hash: 150b4...443 Det må da være bedre å høre det fra meg enn fra andre? Anonymous poster hash: 17df3...a7e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #18 Skrevet 14. april 2016 Du er på bærtur både med å skulle skjule hennes 40-42 str kropp i tights og tunika men også ved å kalle veninnene hennes sine kropper for stilker. Du høres sjalu ut på de tynne kroppene. Du kan kalle de slanke eller tynne, men stilker ? Nei den er drøy, vil du noen skal kalle datteren din tjukkas feks? Anonymous poster hash: 0540b...e2f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #19 Skrevet 14. april 2016 Synes litt synd på ungen. Hun er selvsikker og trygg på seg selv. Og du skal skjule henne i sekkete kjerringklær. Velkommen ødelagt selvbilde... Anonymous poster hash: 5aede...d76
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #20 Skrevet 14. april 2016 Det må da være bedre å høre det fra meg enn fra andre? Anonymous poster hash: 17df3...a7e Nei, forstår du ikke dette da? Du er mor. Du er rollemodell, du formidler dine verdier til datteren din, om hva som er viktig om hva som er riktig. Hvis du kommenterer utseendet hennes og sier at det ikke er bra nok (for det er det du sier når du sier at hun ikke kan gå med samme klær som de tynne venninnene), legger du grunnlaget for hennes usikkerhet, misnøye med egen kropp, ønske om å endre seg, ønske om å være god nok i dine øyne. Det kan hende andre ungdommer kan si noe - selv om jeg ikke tror det - hun høres ikke usedvanlig overvektig ut, så hun er i samme bår som veldig mange jevnaldrende - men det kan hun kanksje riste av seg. men det som kommer fra foreldrene får en helt annen tyngde hos ungdommene, mye mer enn du tror. Så du MÅ IKKE KOMMENTER KROPPEN hennes. La hennekle seg som hun vil. Hun gjør det jo fordi hun selv syns det er fint. Så skal du komme og si at hun ikke er det likevel fordi hun er for tjull og må forsåke å skjule det? Blir litt opprørt her, jeg, som ellers er sindigheten selv... Anonymous poster hash: 150b4...443
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #21 Skrevet 14. april 2016 Nei, forstår du ikke dette da? Du er mor. Du er rollemodell, du formidler dine verdier til datteren din, om hva som er viktig om hva som er riktig. Hvis du kommenterer utseendet hennes og sier at det ikke er bra nok (for det er det du sier når du sier at hun ikke kan gå med samme klær som de tynne venninnene), legger du grunnlaget for hennes usikkerhet, misnøye med egen kropp, ønske om å endre seg, ønske om å være god nok i dine øyne. Det kan hende andre ungdommer kan si noe - selv om jeg ikke tror det - hun høres ikke usedvanlig overvektig ut, så hun er i samme bår som veldig mange jevnaldrende - men det kan hun kanksje riste av seg. men det som kommer fra foreldrene får en helt annen tyngde hos ungdommene, mye mer enn du tror. Så du MÅ IKKE KOMMENTER KROPPEN hennes. La hennekle seg som hun vil. Hun gjør det jo fordi hun selv syns det er fint. Så skal du komme og si at hun ikke er det likevel fordi hun er for tjull og må forsåke å skjule det? Blir litt opprørt her, jeg, som ellers er sindigheten selv... Anonymous poster hash: 150b4...443 ...Og et du oppnår er å knuse selvbildet hennes. Anonymous poster hash: 150b4...443
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #22 Skrevet 14. april 2016 ...Og et du oppnår er å knuse selvbildet hennes. Anonymous poster hash: 150b4...443 Det er da ikke i hennes interesse å tro at hun ser bra ut i trange klær når hun ikke gjør det! Anonymous poster hash: 17df3...a7e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #23 Skrevet 14. april 2016 Uff, må faktisk bare si det rett ut: om datteren din opplever ubehagelige kommentarer så er det nok kun fra deg. Du er jo direkte slem, mulig det er godt ment men fy fader, du vil at ungen din skal kle seg i kjipe klær for å ikke se 'feit' ut. Beklager, men hun vet nok selv hva hun veier. I stedet for å dra henne ned kan du jo gjøre litt med kostholdet hjemme eller noe? La ungen kle seg som en ungdom, ikke en trist overvektig småbarnsmor som ikke finner annet enn tunikaer Anonymous poster hash: 93ad6...4b7
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #24 Skrevet 14. april 2016 Det er da ikke i hennes interesse å tro at hun ser bra ut i trange klær når hun ikke gjør det! Anonymous poster hash: 17df3...a7e Der ble jeg provosert! Du eier ikke sannheten om hva som er fint! Man ser bedt ut i det msn føler seg fin i. Håper du tar til deg det som alle andre her har skrevet. La din datter finne sin egen stil!! Jeg fikk kommentarer fra mamma i tenårene, og det endte opp ned et vrengt kroppsbilde, trøstespising og enda større vektoppgang! Du er på villspor! Anonymous poster hash: 78581...394
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #25 Skrevet 14. april 2016 Det er da ikke i hennes interesse å tro at hun ser bra ut i trange klær når hun ikke gjør det! Anonymous poster hash: 17df3...a7e - Hun syns hun ser bra ut. Smaken er forskjellig fra person til person. - Hvorfor syns du ikke hun ser bra ut når venninnene ser bra ut i de klærne? Er det fordi kroppen hennes i dine øyne ikke er noe fin? Tenkte meg det, ja.... Lutt lesestoff til sånne foreldre som deg: http://www.nrk.no/norge/slik-kan-vi-stoppe-kroppspresset-1.12404880 Og klipp fra en studie: ResultsMore frequent comments to daughters about their weight were associated with higher depressive symptomology (p = 0.041), greater prevalence of extreme weight control behaviors (p = 0.040), and greater prevalence of binge eating (p = 0.048) among girls after adjustment for socio-demographic characteristics and girls’ standardized body mass index (BMI). For example, among girls whose parents never commented on their weight, 4.2% reported use of any extreme weight control behaviors, while 23.2% of girls whose parents frequently commented on their weight reported use of any of these behaviors. Mothers’ more frequent talk about their own weight, shape, or size was associated with lower self-worth (p = 0.007) and higher depressive symptomology (p = 0.004) among girls. ConclusionsFrequent parental weight talk as perceived by mothers was associated with adolescent girls’ use of harmful weight control methods and poor psychological health, while no associations were found between weight talk and girls’ use of healthful weight control strategies. Anonymous poster hash: 150b4...443
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå