Gå til innhold

Spillegal gutt på 17

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes at å melde til barnevernet når gutten har bikket 17 er for sent. I beste fall får de fulgt ham opp i et halvt års tid, kanskje flytter ham til fosterhjem, men de må gi slipp på ham når han fyller 18. Da er han alene uten hjelp eller veiledning.

Er ikke et halvår med hjelp bedre enn ingenting? De kan få han over på andre baner. Jeg har kjent flere som har blitt fortapt i spillingen, og jeg unner ikke denne gutten dette. De har mistet familie, jobb og studier. Sitter der med spillet, spiser junk og sover når de ikke gamer. Det er ikke noe jeg unner en ung gutt med livet foran seg. Spilling bør være en hobby- ikke selve livet.

Barnevernet flytter han nok ikke ut til fosterhjem, men de får vel veiledning og han får oppfølging. Kanskje de kan få han over på bedre tanker eller i det minste få opp øynene på foreldrene. Det kan ikke vente eller legges til side fordi han snart er 18- de må prøve det de kan mens han fortsatt ikke er myndig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke et halvår med hjelp bedre enn ingenting? De kan få han over på andre baner. Jeg har kjent flere som har blitt fortapt i spillingen, og jeg unner ikke denne gutten dette. De har mistet familie, jobb og studier. Sitter der med spillet, spiser junk og sover når de ikke gamer. Det er ikke noe jeg unner en ung gutt med livet foran seg. Spilling bør være en hobby- ikke selve livet.

Barnevernet flytter han nok ikke ut til fosterhjem, men de får vel veiledning og han får oppfølging. Kanskje de kan få han over på bedre tanker eller i det minste få opp øynene på foreldrene. Det kan ikke vente eller legges til side fordi han snart er 18- de må prøve det de kan mens han fortsatt ikke er myndig.

Eller at han kan havne i den store bunken ungdommer som blir kasteballer i systemet. Ikke alle kommuner har barnevern med store ressurser som kan tilby ordentlig oppfølging.

Skrevet

Eller at han kan havne i den store bunken ungdommer som blir kasteballer i systemet. Ikke alle kommuner har barnevern med store ressurser som kan tilby ordentlig oppfølging.

Da har de i det minste allerede prøvd. Skjer ingenting før de prøver. Det viktigste et at man er på ballen og ikke slipper opp. Dette er en gutt som trenger hjelp. Om barnevernet ikke har ressurser kan man prøve å gå via spilleavhengighetssiden jeg postet tidligere. Alt er bedre enn ingenting her. Flyter det bare slik det er nå kan han ende opp som ung ufør pga vekta og psykiske problemer. Det er lite som stopper han i å spise seg opp til 180++ - spesielt når familien fortsetter å kjøpe junk til han.

Skrevet

Barnevernet bør absolutt kobles inn, disse foreldrene er ikke egnet rett og slett. De må få klar beskjed om at det de driver med er så feil som det kan bli, og tiltak må settes inn før det er for sent.

Anonymous poster hash: 15880...3f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...