Gå til innhold

Hvordan løse dette ang. samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten barnehage har du vel ikke krav på dagpenger? Krever ikke nav at det er på stell?

-Du får jo gradert overgangsstønad

-Dekket ca 70% av utgiftene til sfo/barnehage

-En ekstra barnetrygd

-Bidrag, evt bidragsforskudd fra nav om far ikke har bidragsevne

Så kan du søke bostøtte

Anonymous poster hash: 91c40...c0f

Har sagt opp SFO og fått redusert barnehagen. Det hjelper selvsagt men ikke nok sannsynligvis. Men må regne på ting igjen. Mye kommer jo an på bolig.

hi

Anonymous poster hash: c1c95...7ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sagt opp SFO og fått redusert barnehagen. Det hjelper selvsagt men ikke nok sannsynligvis. Men må regne på ting igjen. Mye kommer jo an på bolig.

hi

Altså barnehageregningen, barnehageplassen beholdes.

hi

Skrevet

Jeg står i lignende situasjon og skjønner godt at dette er vanskelig. Her er det psykisk mishandling inn i bildet også. Jeg har et barn med diagnose som gjør at det er veldig viktig å bli boende i Skolekretsen. Jeg følger denne tråden og ønsker deg lykke til.

Anonymous poster hash: af7c0...63f

Skrevet

Jeg står i lignende situasjon og skjønner godt at dette er vanskelig. Her er det psykisk mishandling inn i bildet også. Jeg har et barn med diagnose som gjør at det er veldig viktig å bli boende i Skolekretsen. Jeg følger denne tråden og ønsker deg lykke til.

Skrevet

Klem til deg. Heier på deg også.

hi

Skrevet

Altså, du skisserer en umulig situasjon. Du krever treroms. Du kan ikke flytte utenfor skolekretsen. Du kan ikke jobbe. Du er særdeles lite fleksibel og må nok innse det når flere har sagt dette til deg. Er alt umulig så har du ikke råd til å flytte ut, så enkelt er det!

Da bor du der du bor, sier til ex at han får bare finne seg i at det er sånn og så får han heller hjelpe deg å finne en god bolig til deg og barna deres eller hjelpe deg økonomisk.

Anonymous poster hash: 468ea...be5

Skrevet

Har du undersøkt hjelpestønad og grunnstønad til barnet ditt? Mitt barn får hjelpestønad, so mm utgjør 1280 kr i mnd. Men hjelpestønadvedtaket fra nav utløste også barnets forsikring,som utbetaler samme sum som Nav hver mnd,så lenge vedtaket er gyldig. Der er det brått 2400kr mer inn i mnd.

Søk hjelpestønad og grunnstønad på barnet ditt, og undersøk med barnets forsikring(om barnet er forsikret) om det er slik hos dere også.

Videre er det jo alle disse stønadene alle andre har nevtn også.

Det går også an å snakke med huseier der dere kan/vil/ønsker å leie og høre om de er villige til å skru med prisen litt.

Jeg gjorde det der jeg leide sist. Jeg var helt ærlig og sa som det var. Jeg er ufør alenemor, vi trenger et sted å bo. Jeg har ikke nok til hele husleien om vi skal kunne ha mat på bordet, men jeg har nok til XX i mnd, og jeg kan garantere at dere alltid vil ha husleien på konto før forfall.

De pratet med min gamle huseier som bekreftet alt jeg hadde sagt,og som også var kjempefornøyd med meg som leietaker. Så da satte de husleia fra 13.000 til 10.000 kr.

Det er verdt et forsøk. Mange skrur prisen veldig opp for å skremme vekk folk de ikke vil ha i hus. Ihvertfall her i området hvor jeg bor.

Og for en periode kan dere klare dere med å dele soverom. Selvom du ikke kan jobbe for å øke inntekt akkurat nå, kan du jo kanskje det senere 😄

Skrevet

Siden barnet ikke bør flytte, er det kanskje best at dere foreldre leier en leilighet hvor dere bor på skift, feks 50/50 deling, og beholder det gamle bostedet som heltidsbosted for barna. 

Skrevet

Siden barnet ikke bør flytte, er det kanskje best at dere foreldre leier en leilighet hvor dere bor på skift, feks 50/50 deling, og beholder det gamle bostedet som heltidsbosted for barna. 

Støtter denne, godt forslag - behold det felles bostedet dere har nå, og lei en hybel hvor dere bor hver deres uke.

Skrevet

Prøver igjen med en litt mer forklarende overskrift.

Vi skal gå fra hverandre og jeg vet ikke hvilken ende jeg skal begynne i. Time til mekling er bestilt.

Vi har tre barn og trenger helst en treroms ihvertfall. Vi kan ikke flytte fra området pga skole/barnehage etc og her ligger en treroms på 11-14.000 i mnd. En tomroms (som ikke finnes for øyeblikket) ligger på 8-9.000 i mnd.

Jeg har dagpenger og ikke mer enn 18.000 i mnd. Har sagt opp SFO og fått redusert barnehage, men likevel ser jeg ikke hvordan dette skal være mulig. Omstendighetene gjør at jeg heller ikke kan jobbe for øyeblikket, så å øke inntekten går ikke.

Hvordan skal man få dette til egentlig? Forstår ikke hvordan det skal gå, veksler mellom å gråte og bare være helt apatisk. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette.

Jeg er langt nok nede fra før, og har ikke behov for spørsmål om hvorfor vi ikke kan flytte vekk/ikke kan jobbe etc. Jeg kommer med faktaopplysninger og lurer på hvordan jeg kan løse situasjonen utifra det.

Hvorfor får du dagpenger og ikke sykepenger om du ikke kan jobbe? Kravet for dagpenger er vel nettopp at du er aktiv jobbsøker.. Ut ifra det du sier ville jeg blitt boende med samboer under samme tak til det økonomiske løser seg, såfremt han ikke er voldelig? 

Anonymous poster hash: fec47...d6f

Skrevet

Er vel bare ett alternativ, og det er at du og barnefar fortsetter å bo under samme tak som venner. Ingen av dere vil klare dere økonomisk med hver sin 3-roms.

Anonymous poster hash: d05b6...de0
Skrevet

Hvis du har utbetalt 18000 etter skatt, så spørs det om du har krav på bostøtte, kommer an på hvor du bor da.

http://www.husbanken.no/bostotte/eksempler/eksempler-pa-beregning-kommgruppe-4-andre/

Vet ikke om den bostøttekalkulatoren er så mye å stole på. Den viser at jeg kan få over 2400 i bostøtte, enda jeg er over innteksgrensen.

Men uansett så bør du søke

Anonymous poster hash: 9aece...c80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...