Gå til innhold

Bestemor som oppsøker barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ringte selvsagt politiet LENGE FØR JEG SKREV INNLEGG HER!

Anonymous poster hash: 7d7c9...ca4

kjenner du noen store karer som kan følge barna dine en stund og "ta igjen" når hun dukker opp? Følger henne et stykke og så lar henne høre en lekse. Noen mennesker forstår bare et språk, og det er ikke milde saker. Det skal også finnes en slags fotlenke der den som bryter besøksforbudet utløser en alarm hos politiet når de går for nærme. Vet ikke om bestemor kvalifiserer, men det er jo ille å skremme unger så de griner...

Anonymous poster hash: c37b3...3b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor kom du ikke enkelt og greit med den opplysningen når mange svarte det samme?? Ser du ikke at du selv skaper din egen frustrasjon her?

Søk hjelp for din egen del også, HI, slik jeg skrev over her. For "ropingen" din på forumet er et uttrykk for det presset du lever under, det er forferdelig og enhver kan trenge en ventil i form av f.eks. fvk eller krisesenter eller psykolog. Spesielt for å kunne fortsette å være en god omsorgsperson for barna dine slik jeg har inntrykk av at du vil være.

Anonymous poster hash: 883fd...d9b

Kjære deg. Jeg har fått hjelp for lenge siden og er ikke noe offer eller dårlig omsorgsperson selv om en gal dame oppsøker barna mine på skoleveien. Jeg kan love deg at jeg har stått i verre før. Uanset så lurte jeg ikke på hvem jeg skal kontakte eller lignende men hva jeg skal gjøre siden man ikke får fred uansett hva man gjør. Jeg er lei av å anmelde folk i den familien der og vil bare ha et normalt liv for meg og barna, som jeg hadde håper vi skulle få når faren deres endelig ble fengslet

Skrevet

Jeg opplyste om besøksforbud i starten av innlegget mitt, og da sier det seg selv at det foreligger en anmeldelse i forkant. I tillegg ba jeg ikke om tips til å anmelde henne eller å ringe politiet - for det vet jeg faktisk hvordan jeg gjør; ref eks i fengsle og besøksforbud på bestemor.

Spørsmålet mitt var hva jeg skal gjøre når det ikke hjelper med besøksforbud eller lignende

Eksen min brøt besøksforbudet sitt ca 30 ganger uten at det ble gjort noe med.

Har du advokat, vet sikkert h*n hva som er neste skritt å ta.

Har ikke politiet noen tips til hva du kan gjøre heller?

I mitt hode er flytting eneste mulighet, men jeg er ingen fagperson på dette. 

Anonymous poster hash: 84877...409

Skrevet

kjenner du noen store karer som kan følge barna dine en stund og "ta igjen" når hun dukker opp? Følger henne et stykke og så lar henne høre en lekse. Noen mennesker forstår bare et språk, og det er ikke milde saker. Det skal også finnes en slags fotlenke der den som bryter besøksforbudet utløser en alarm hos politiet når de går for nærme. Vet ikke om bestemor kvalifiserer, men det er jo ille å skremme unger så de griner...

Har tenkt tanken, men jeg er ikke kriminell slik som den familien der. Jeg kjenner dessverre ingen svære karer, men jeg kjenner en del tjukkaser 😂

Skrevet

Men hvorfor kom du ikke enkelt og greit med den opplysningen når mange svarte det samme?? Ser du ikke at du selv skaper din egen frustrasjon her?

Søk hjelp for din egen del også, HI, slik jeg skrev over her. For "ropingen" din på forumet er et uttrykk for det presset du lever under, det er forferdelig og enhver kan trenge en ventil i form av f.eks. fvk eller krisesenter eller psykolog. Spesielt for å kunne fortsette å være en god omsorgsperson for barna dine slik jeg har inntrykk av at du vil være.

Jeg forstår hvorfor hun er irritert.

Anonymous poster hash: 17959...b8a

Skrevet

Har du advokat, vet sikkert h*n hva som er neste skritt å ta.

Har ikke politiet noen tips til hva du kan gjøre heller?

I mitt hode er flytting eneste mulighet, men jeg er ingen fagperson på dette.

Jeg har advokat, og det har jeg hatt i snart tre år. Jeg har snakket med politiet. Barnevernet hjelper meg også å holde barna unna far, men som dere vet kan de ikke nekte farmor noe for hun har ingen rettigheter

I mitt hode er flytting snart det eneste rette og.

Skrevet

Kjære deg. Jeg har fått hjelp for lenge siden og er ikke noe offer eller dårlig omsorgsperson selv om en gal dame oppsøker barna mine på skoleveien. Jeg kan love deg at jeg har stått i verre før. Uanset så lurte jeg ikke på hvem jeg skal kontakte eller lignende men hva jeg skal gjøre siden man ikke får fred uansett hva man gjør. Jeg er lei av å anmelde folk i den familien der og vil bare ha et normalt liv for meg og barna, som jeg hadde håper vi skulle få når faren deres endelig ble fengslet

Men om det faktisk er så ille som det kommer fram her litt etter litt, så kanskje løsningen faktisk er å flytte langt bort? Starte på nytt med barna på andre siden av landet?

Anonymous poster hash: 7f363...adf

Skrevet

Har tenkt tanken, men jeg er ikke kriminell slik som den familien der. Jeg kjenner dessverre ingen svære karer, men jeg kjenner en del tjukkaser 😂

De trenger jo ikke banke henne, men er man stor kan man lettere gi en verbal overhøvling som virker. Det er ikke ulovlig. Men tjukkaser er kanskje ikke like virkningsfullt 😄.

Skrevet

Men om det faktisk er så ille som det kommer fram her litt etter litt, så kanskje løsningen faktisk er å flytte langt bort? Starte på nytt med barna på andre siden av landet?

Anonymous poster hash: 7f363...adf

Men jeg vil ikke flytte til andre siden av landet. Jeg vil bo her for det har jeg til og fortjent. Barna mine har opplevd nok dritt til at de skal måtte bryte opp alt de kjenner og har. Om jeg skal flytte må det være samme kommune, g skolekrets, for vi har fortjent er godt liv. Andre mennesker skal ikke ødelegge det.

Skrevet

De trenger jo ikke banke henne, men er man stor kan man lettere gi en verbal overhøvling som virker. Det er ikke ulovlig. Men tjukkaser er kanskje ikke like virkningsfullt 😄.

Men hun har ganske mange sånne karer i bunken skjønner du..

Skrevet

Men jeg vil ikke flytte til andre siden av landet. Jeg vil bo her for det har jeg til og fortjent. Barna mine har opplevd nok dritt til at de skal måtte bryte opp alt de kjenner og har. Om jeg skal flytte må det være samme kommune, g skolekrets, for vi har fortjent er godt liv. Andre mennesker skal ikke ødelegge det.

Skjønner hva du mener og at du tenker sånn. Men kanskje barna får det bedre av å slippe å bli plaget av en alkoholisert farmor? Barn er relativt tilpasningsdyktige, så nettverk og venner får de nok på et nytt sted uansett. Det vil jo ikke hjelpe å flytte for så å gå på samme skole, da oppsøker hun dem uansett.

Skjønner veldig godt at du ikke vil flytte, men noen ganger må man gjøre upopulære ting for å få en bedre fremtid.

Er barna store nok til at du kan diskutere det med de? Høre hva de tenker om det å flytte for å få fred.

Skrevet

Barna ønsker ikke å flytte. De ønsker bare å unngå sånne ting som dette de og. Om ikke bare skremmende, så er det også flaut når sånt skjer. De går med venner og så skjer sånt. De har da nok!

Skrevet

Jeg mente på ingen måte å si at du er en dårlig omsorgsperson da jeg foreslo at du kanskje også kan få hjelp selv. Som jeg skrev, jeg har fulgt min venninne tett i flere år og vet hvor tøft det er å stå i en slik situasjon som du gjør. Da kan det være god hjelp i å ha noen å snakke om som ikke står en for tett. Derfor jeg foreslo at du kunne få noen å snakke med. Fordi jeg vet at det er så krevende å skulle være en god mor oppi det hele. Krevende for deg, ikke som tvil om at du greier det, for det tror jeg du gjør.

Min venninne ble boende, av samme argumenter som det du har, at eksen ikke skulle få jage henne bort fra familie og venner. Men selv om hennes barn tilsynelatende taklet det greit de årene det pågikk så har spesielt ene barnet fått såpass mye problemer i ettertid at hun selv sier at hun trolig burde ha flyttet bort. Men mens hun stod i det så hun ikke det, og de problemene spesielt ene barnet fikk er psykiske senfølger av alt som skjedde - selv om barna ble skånet for det meste.

Selv om barna ønsker å bli boende så må du også vurdere om det egentlig er det beste. En dag kommer vel også faren ut av fengsel, og hva han og en gal mor kan koke sammen når de bor så nært deg og barna, det vet man jo ikke. Kanskje det ville vært enklere tross alt om dere flyttet bort noen år?

Er det en mulighet å be om nytt møte med politiet sammen med advokaten? En ting er det jo når det er voksne som skremmes og trakasseres, men noe helt annet er det når det er barn som utsettes for det. Da burde det etter min mening være enda strengere reaksjoner. Spør direkte spørsmål - hva gjør dere, hvem skal beskytte barna fra bestemoren, hvordan mener dere det kan gjennomføres, hva med en motsatt voldsalarm på bestemoren?

Håper dere finner en løsning og at dere får den roen dere fortjener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...