Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #1 Skrevet 12. april 2016 Jeg og eks er i en alvorlig samværsstrid. Han er i fengsel, moren hans er alkoholiker og pillemisbruker. Jeg har bedt henne holde seg unna meg, og hun har besøksforbud. I dag kom barna mine hjem, gråtende, hun hadde oppsøkt de på skoleveien. Hva kan jeg gjøre? Hun driter jo i bemsksforbud og hun driter i at jeg har bedt henne holde seg unna. Jeg orker seriøst ikke mer!!!!! Anonymous poster hash: 7d7c9...ca4
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #2 Skrevet 12. april 2016 Meld fra til politiet hver gang i hvertfall Anonymous poster hash: d97e6...822
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #3 Skrevet 12. april 2016 Bryter hun besøksforbudet så må du selvfølgelig melde fra til politiet. Fortsetter hun å gjøre det så ender hun i fengsel for det, mest trolig. Anonymous poster hash: 883fd...d9b
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #4 Skrevet 12. april 2016 Meld til politiet og følg barna til og fra skolen. Anonymous poster hash: f6202...069
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #5 Skrevet 12. april 2016 Har du mer på henne? Så du kan sende henne samme vei som sønnen? De blir sikkert lykkelig der sammen! Anonymous poster hash: 20a71...963
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #6 Skrevet 12. april 2016 I en slik situasjon ville jeg gitt barna en mobil, fortalt at bestemor ikke får lov til å prate med de før hun er frisk, og at de må ringe meg om bestemor dukker opp slik. Hadde dette vært gjentagende hadde jeg vurdert å betale barna selv ringe politiet. Liker egentlig ikke å involvere barn såpass i en slik situasjon, men om dem kommer gråtende hjem hadde jeg sett meg nødt til å gi dem en trygg måte å komme bort fra bestemor. Anonymous poster hash: 7f363...adf
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #7 Skrevet 12. april 2016 I en slik situasjon ville jeg gitt barna en mobil, fortalt at bestemor ikke får lov til å prate med de før hun er frisk, og at de må ringe meg om bestemor dukker opp slik. Hadde dette vært gjentagende hadde jeg vurdert å betale barna selv ringe politiet. Liker egentlig ikke å involvere barn såpass i en slik situasjon, men om dem kommer gråtende hjem hadde jeg sett meg nødt til å gi dem en trygg måte å komme bort fra bestemor. Anonymous poster hash: 7f363...adf I dag hadde barnet selvsagt glemt telefonen for første gang. Typisk det Saken er den at jeg kan ikke ha øye på barna mine hele tiden, og skolen er like borti her. Hun kan mao oppsøke de til en hver tid når De er ute også. Det er heller ikke slik at vi ikke skal føle oss trygge, hun bør jo låses inne. Men dama er klin koko og driter jo i pålegg fra politi osv... Litt somsønnen Anonymous poster hash: 7d7c9...ca4
Yellow Brick Road Skrevet 12. april 2016 #8 Skrevet 12. april 2016 Ring politiet hver gang det skjer.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #9 Skrevet 12. april 2016 I dag hadde barnet selvsagt glemt telefonen for første gang. Typisk det Saken er den at jeg kan ikke ha øye på barna mine hele tiden, og skolen er like borti her. Hun kan mao oppsøke de til en hver tid når De er ute også. Det er heller ikke slik at vi ikke skal føle oss trygge, hun bør jo låses inne. Men dama er klin koko og driter jo i pålegg fra politi osv... Litt somsønnen Anonymous poster hash: 7d7c9...ca4 Du må følge med det du kan. Ikke la de være alene ute bortsett fra skoken som jeg regner med er informert. Anonymous poster hash: bd5f3...b5d
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #10 Skrevet 12. april 2016 Du må følge med det du kan. Ikke la de være alene ute bortsett fra skoken som jeg regner med er informert. Anonymous poster hash: bd5f3...b5d Hvis det skal bli slik - at barna ikke kan gå til naboen, ikke kan gå 500 meter - så er det faktisk like greit å flytte. Anonymous poster hash: 7d7c9...ca4
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #11 Skrevet 12. april 2016 I dag hadde barnet selvsagt glemt telefonen for første gang. Typisk det Saken er den at jeg kan ikke ha øye på barna mine hele tiden, og skolen er like borti her. Hun kan mao oppsøke de til en hver tid når De er ute også. Det er heller ikke slik at vi ikke skal føle oss trygge, hun bør jo låses inne. Men dama er klin koko og driter jo i pålegg fra politi osv... Litt somsønnen Anonymous poster hash: 7d7c9...ca4 Hvor gamle er de? Så gamle at du kan forklare at bestemor er syk, som gjør at hun ikke oppfører seg helt bra. Og skal holde seg unna til hun blir frisk. Har dette skjedd før? Er du i dialog med politiet? Om ikke, vær det. Ring hver gang hun bryter forbudet. Dere skal leve trygt og ikke være redde, men i noen situasjoner må man faktisk jobbe litt for det, dessverre. Så anmeld hver situasjon. Ring politiet når hun er der. Be barna ringe deg og møt de på veien mens du ringer politiet. Eneste måte å stoppe det på! Anonymous poster hash: 7f363...adf
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #12 Skrevet 12. april 2016 Hvorfor kommenterer du ikke det med å kontakte politiet, Hi? Hvis hun er ilagt besøksforbud så vil jeg tro at du også er informert om at du må kontakte politiet når hun bryter det. Anonymous poster hash: 883fd...d9b
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #13 Skrevet 12. april 2016 Hvor gamle er de? Så gamle at du kan forklare at bestemor er syk, som gjør at hun ikke oppfører seg helt bra. Og skal holde seg unna til hun blir frisk. Har dette skjedd før? Er du i dialog med politiet? Om ikke, vær det. Ring hver gang hun bryter forbudet. Dere skal leve trygt og ikke være redde, men i noen situasjoner må man faktisk jobbe litt for det, dessverre. Så anmeld hver situasjon. Ring politiet når hun er der. Be barna ringe deg og møt de på veien mens du ringer politiet. Eneste måte å stoppe det på! Anonymous poster hash: 7f363...adf De er gamle nok til at de vet at bestemor er syk, og de er gamle nok til å ringe politiet. Problemet for meg er at jeg får jo ikke gjort noe. Dama bryr seg ikke og møter opp, ringer og legger igjen beskjeder osv. Det finnes ikke noe som stopper henne.. Sånn annet enn hvis noen kjører på henne Anonymous poster hash: 7d7c9...ca4
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #14 Skrevet 12. april 2016 Hvorfor kommenterer du ikke det med å kontakte politiet, Hi? Hvis hun er ilagt besøksforbud så vil jeg tro at du også er informert om at du må kontakte politiet når hun bryter det. Anonymous poster hash: 883fd...d9b Herregud! Jeg har jo kontaktet politiet! De gjør jo ikke så innmari mye med at hun bryter det. Poenget mitt er mer hvordan jeg får dette til å slutte, ikke hvordan jeg ringer politiet - for det VET jeg ganske godt. Det er derfor jeg lurer - er det virkelig å flytte som er det enest ealterntivet? Anonymous poster hash: 7d7c9...ca4
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #15 Skrevet 12. april 2016 Herregud! Jeg har jo kontaktet politiet! De gjør jo ikke så innmari mye med at hun bryter det. Poenget mitt er mer hvordan jeg får dette til å slutte, ikke hvordan jeg ringer politiet - for det VET jeg ganske godt. Det er derfor jeg lurer - er det virkelig å flytte som er det enest ealterntivet? Anonymous poster hash: 7d7c9...ca4 Du har jo ikke skrevet at du har kontaktet politiet - ikke som jeg har sett i hvert fall. Mange har også kommentert at du bør ringe politiet hver gang uten at du har kommentert det. Er det da rart at vi antar at du ikke har gjort det? Har du anmeldt henne? Det er også et alternativ. Ellers tror jeg at jeg ville vurdert å flytte, skaffe telefonnummer og adresse som ikke står registrert i telefonkatalogen osv. Bedre det enn å bo i stadig stress med å risikerer å møte på henne. Anonymous poster hash: 883fd...d9b
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #16 Skrevet 12. april 2016 Hvis det skal bli slik - at barna ikke kan gå til naboen, ikke kan gå 500 meter - så er det faktisk like greit å flytte. Anonymous poster hash: 7d7c9...ca4 Enten følg de til naboen eller flytt. Anonymous poster hash: bd5f3...b5d
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #17 Skrevet 12. april 2016 Du har jo ikke skrevet at du har kontaktet politiet - ikke som jeg har sett i hvert fall. Mange har også kommentert at du bør ringe politiet hver gang uten at du har kommentert det. Er det da rart at vi antar at du ikke har gjort det? Har du anmeldt henne? Det er også et alternativ. Ellers tror jeg at jeg ville vurdert å flytte, skaffe telefonnummer og adresse som ikke står registrert i telefonkatalogen osv. Bedre det enn å bo i stadig stress med å risikerer å møte på henne. Anonymous poster hash: 883fd...d9b Som jeg skrev: hun har besøksforbud - og det er jo selvsagt v en grunn OG anmeldelse! Anonymous poster hash: 7d7c9...ca4
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #18 Skrevet 12. april 2016 Som jeg skrev: hun har besøksforbud - og det er jo selvsagt v en grunn OG anmeldelse! Anonymous poster hash: 7d7c9...ca4 Hvis du ringer politiet hver gang hun bryter besøksforbudet blir det gjort noe jo. Så lenge du ikke ringer politiet, sier du egentlig at det er greit det hun gjør. Anonymous poster hash: 72252...0e7
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #19 Skrevet 12. april 2016 Hvis du ringer politiet hver gang hun bryter besøksforbudet blir det gjort noe jo. Så lenge du ikke ringer politiet, sier du egentlig at det er greit det hun gjør. Anonymous poster hash: 72252...0e7 Jeg ringte selvsagt politiet LENGE FØR JEG SKREV INNLEGG HER! Anonymous poster hash: 7d7c9...ca4
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #20 Skrevet 12. april 2016 Som jeg skrev: hun har besøksforbud - og det er jo selvsagt v en grunn OG anmeldelse! Anonymous poster hash: 7d7c9...ca4 Jeg forstår at du er veldig frustrert av situasjonen, men hvor for i all verden svarer du slik som du gjør, du gir bare et dårlig inntrykk av deg selv. Selvfølgelig forstår vi også at du har vært i kontakt med politiet tidligere. Spørsmålet er om du kontakter politiet hver gang hun bryter forbudet etter det ble henne ilagt? For i så fall så kan hun dømmes til fengsel for å bryte det. Det kan ikke politiet bare overse. Jeg har en venninne som slet noe enormt med en eks i flere år, besøksforbud, vold, rus og mye mer. Det var forferdelig, så jeg vet litt om hva du gjennomgår. Men du risikerer å bare støte fra deg folk om du fortsetter å tro at andre er tankelesere og/eller mindre begavet, slik du har svart. Det er også svært lite konstruktivt for deg selv.... Om du ikke vil gjøre noe mer med det overfor politiet så er det vel bare å flytte som gjenstår, men det kommenterer du jo heller ikke. Anbefaler deg å kontakte advokat om du ikke allerede har det. Be også om hjelp for din egen del, det er tøft å stå i noe slikt over tid. Min venninne fikk god hjelp av samtaler både hos familievernkontoret og krisesenter. Anonymous poster hash: 883fd...d9b
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #21 Skrevet 12. april 2016 Jeg ringte selvsagt politiet LENGE FØR JEG SKREV INNLEGG HER! Anonymous poster hash: 7d7c9...ca4 Men hvorfor kom du ikke enkelt og greit med den opplysningen når mange svarte det samme?? Ser du ikke at du selv skaper din egen frustrasjon her? Søk hjelp for din egen del også, HI, slik jeg skrev over her. For "ropingen" din på forumet er et uttrykk for det presset du lever under, det er forferdelig og enhver kan trenge en ventil i form av f.eks. fvk eller krisesenter eller psykolog. Spesielt for å kunne fortsette å være en god omsorgsperson for barna dine slik jeg har inntrykk av at du vil være. Anonymous poster hash: 883fd...d9b
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #22 Skrevet 12. april 2016 Gjelder besøksforbudet både deg og barna? Politiet er pliktig til å gjøre noe når hun bryter det gang på gang. Snakk med en advokat og be om råd. Ring politiet hver eneste gang hun bryter besøksforbudet. Siste mulighet er vel å flytte. Anonymous poster hash: 84877...409
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #23 Skrevet 12. april 2016 Du må ringe politiet veldig, veldig mange ganger før de gjør noe. Jeg har hørt om en som ringte politiet 50 ganger ved brudd på besøksforbud før de gjorde noe som helst. Hvis du flytter må du søke hemmelig adresse hvis de ikke skal finne deg, det er liten vits å bare ikke stå på gule sider osv. Dessverre er det ikke så lett å få innvilget å få hemmelig adresse heller, politiet har som prioritet å få ned tallene på dem med hemmelig adresse. Men du kan være heldig å treffe på en grei politimann. Anonymous poster hash: cf3cd...591
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #24 Skrevet 12. april 2016 Jeg opplyste om besøksforbud i starten av innlegget mitt, og da sier det seg selv at det foreligger en anmeldelse i forkant. I tillegg ba jeg ikke om tips til å anmelde henne eller å ringe politiet - for det vet jeg faktisk hvordan jeg gjør; ref eks i fengsle og besøksforbud på bestemor. Spørsmålet mitt var hva jeg skal gjøre når det ikke hjelper med besøksforbud eller lignende Eksen min brøt besøksforbudet sitt ca 30 ganger uten at det ble gjort noe med. Anonymous poster hash: 7d7c9...ca4
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #25 Skrevet 12. april 2016 Gjelder besøksforbudet både deg og barna? Politiet er pliktig til å gjøre noe når hun bryter det gang på gang. Snakk med en advokat og be om råd. Ring politiet hver eneste gang hun bryter besøksforbudet. Siste mulighet er vel å flytte. Anonymous poster hash: 84877...409 Ja, på hele gjengen. Det varer for 3 mnd, så det går ut om halvannen mnd. Skal fornye det selvsagt. Det eneste positive med dette er at det er god advokatmat i barnefordeling. Anonymous poster hash: 7d7c9...ca4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå