Gå til innhold

Flere enn meg som ikke drikker alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ingenting,eller kan ta en cider i ny og ned. I går var vi på konsert/fest og jeg drakk brus 🙈 Øl klarer jeg ikke og vin prøver jeg stadig å smake på men liker det ikke!

Anonymous poster hash: e026d...000

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker ingenting,eller kan ta en cider i ny og ned. I går var vi på konsert/fest og jeg drakk brus Øl klarer jeg ikke og vin prøver jeg stadig å smake på men liker det ikke!Anonymous poster hash: e026d...000

Me to. Er 21 år og drikker kanskje 1-2 ganger i året

Skrevet

Me to. Er 21 år og drikker kanskje 1-2 ganger i året

Jeg er straks 38 år! 😊

Hi

Skrevet

Jeg er 32 og drikker heller ikke alkohol. Er ikke avholds, men det bare er ikke for meg.

Har det HELT fint med alltid å være edru.

Danser ikke mindre på bordet av den grunn ;)

Anonymous poster hash: d271b...a42

Gjest 5 andre
Skrevet

Jeg er 39, og har ikke smakt alkohol på 11-12 år. Ikke noe savn. Er ikke avholds av prinsipp, men det gir meg ingenting å drikke vin, øl og sprit. Cider kan være greit, men da tar jeg heller et glass eplemost/juice. Skjønner ikke poenget med alkohol når alternativene er vel så gode ☺️

Skrevet

Jeg er 41 år og har ikke drukket alkohol på sikkert 15 år.

Kaller meg ikke avholds, jeg bare velger andre ting å drikke

Anonymous poster hash: 8e82d...db4

Skrevet

Jeg er 39 og har drukket alkohol såvidt da jeg var rundt 20 år. Ga ikke mersmak om omtaler meg selv som totalavholds.

Anonymous poster hash: d5ed3...26a
Skrevet

Jeg er 39 og har sluttet med alkohol.

Anonymous poster hash: 72448...929

Skrevet

Jeg er 35, har aldri drukket meg full. Smakte alkohol i tenårene, likte ikke smaken, likte heller ikke effekten det hadde på andre. Det er fremdeles ekstremt sjelden jeg synes folk blir triveligere av å være bedugget, selv om det forekommer hos en og annen at et par pils gir positivt utslag.

Så da virker det litt meningsløst å skulle drive med det.

Anonymous poster hash: 3f471...048
Skrevet

Guuuud, for noen kjipe høns da😂

Anonymous poster hash: 90f17...868

Skrevet

Guuuud, for noen kjipe høns da

Anonymous poster hash: 90f17...868

SIGNERER DEN

Anonymous poster hash: d1eee...9c6

Skrevet

Jeg er 35, har aldri drukket meg full. Smakte alkohol i tenårene, likte ikke smaken, likte heller ikke effekten det hadde på andre. Det er fremdeles ekstremt sjelden jeg synes folk blir triveligere av å være bedugget, selv om det forekommer hos en og annen at et par pils gir positivt utslag.

Så da virker det litt meningsløst å skulle drive med det.

Anonymous poster hash: 3f471...048

Jeg har heller aldri vært full 😉

Hi

Skrevet

22 år, drikker kansje 2 briska/pære sider i løpet av sommeren. Ellers ingen ting. Aldri interesert meg for alkohol så har ganske enkelt latt være, anser meg selv som avholds.

Anonymous poster hash: a01fa...b38

Skrevet

SIGNERER DEN

Hvorfor i all verden blir man kjip bare fordi man ikke drikker??! Jeg er ikke avholds selv, tar meg gjerne en fest og blir tidvis god og full, men synes da ikke de som velger å ikke drikker er kjipe.

Alkohol er et rusmiddel og ikke bra for kroppen, så alt i alt er det jo de som lar være som er smarte. Hadde jeg fått beskjed i morgen om at jeg ikke kan drikke alkohol hadde det vært helt greit, ikke en viktig del av livet, selv om det kan være gøy.

For dem som er lidenskapelig opptatt av vin, drinker, mat/drikke, ølbrygging etc. ser jeg jo at alkohol er viktig, og noen mennesker er kjipe, alkohol eller ei, men at man blir kjip kun fordi man ikke drikker blir for dumt å påstå.

Skrevet

Jeg drikker en gang i jubelåret :P

Jeg liker bare ikke alkohol, drikker jeg så ender det med at jeg bælmer nedpå for å ikke kjenne smaken, så det begrenser seg hvor ofte jeg gjør det :P Det er kun når jeg skal på byen, og det er jeg lei, så det er sjelden. Har vært så mye ute i min "ungdom" at det har mistet sin sjarm :P

Jeg kan ta meg en pils innimellom, men jeg gidder bare ikke. Dessuten har jeg hatt barn i 16 år og jeg drikker aldri alkohol med dem hjemme. Så hvis jeg drikker så er det på fest..

Jeg koser meg heller med brusen min, jeg, men det er tydeligvis ikke godtatt av enkelte. Jeg var nylig på bursdagsfest og kjørte. Det var ikke måte på til kommentarer "HVA!!?? Skal du ikke ut??!!", "drikker du ikke?", " du mååå jo bare være med ut!", "Det hadde jo vært såååå morsomt å dra ut med deg" (gidder ikke være edru på byen), "du kan bare sette igjen bilen her og få drikke av meg"..

Eeehhh, nei! Det var et veloverveid valg å ta bilen og ikke drikke. Gikk jo ikke på at jeg ikke hadde penger til å ta med alkohol, jeg VALGTE å ta med brus fordi jeg ikke skulle drikke. Og jeg er det motsatte av veggpryd, så det er ikke sånn at jeg er en partypooper om jeg ikke drikker.

Og det merkelige er at dette ikke engang kom fra mine venner, men fra de ukjente vennene til bursdagsbarnet!

Jeg bryr meg ikke om hvor mye/lite andre drikker, men jeg forventer at jeg blir respektert for mitt valg om å ikke drikke. Jeg er tross alt snart 40 år og trodde man var ferdig med tida for drikkepress :P

Anonymous poster hash: 3abc1...8ce

Skrevet

Jeg er 25 år og hadde en liten periode i 15-16årsalderen der jeg drakk litt. Ble litt for full noen ganger også. Men det ga seg da og nå drikker jeg ikke. Er ikke avholds heller, men drikker heller brus jeg :P

Anonymous poster hash: 10f0f...95f

Skrevet

Hvorfor i all verden blir man kjip bare fordi man ikke drikker??! Jeg er ikke avholds selv, tar meg gjerne en fest og blir tidvis god og full, men synes da ikke de som velger å ikke drikker er kjipe.

Alkohol er et rusmiddel og ikke bra for kroppen, så alt i alt er det jo de som lar være som er smarte. Hadde jeg fått beskjed i morgen om at jeg ikke kan drikke alkohol hadde det vært helt greit, ikke en viktig del av livet, selv om det kan være gøy.

For dem som er lidenskapelig opptatt av vin, drinker, mat/drikke, ølbrygging etc. ser jeg jo at alkohol er viktig, og noen mennesker er kjipe, alkohol eller ei, men at man blir kjip kun fordi man ikke drikker blir for dumt å påstå.

Husk at sukker er like farlig som rusmiddel.

Snakk om å bli hårsår.

Skrevet

Husk at sukker er like farlig som rusmiddel.

Snakk om å bli hårsår.

Ikke all brus innholder sukker. Og om jeg måtte velge mellom "skadestoffer" fra brus eller alkohol så foretrekker jeg brusen..

Anonymous poster hash: 3abc1...8ce

Skrevet

Rekker opp hånda.snart 40 år.liker rett å slett ikke smaken.orker heler ikke å presse i meg noe jeg ikke liker smaken av som ikke gir meg noe.

Irritere meg at jeg alltid må forklare hvorfor i selskap.

Lurer på om jeg skal begynne å si at jeg er alkoholiker 🙈

Alle tror jeg var fullest da,er som regel den som danser hele natten

Skrevet

Søskenbarnet mitt på 35 har aldri smakt alkohol. Hun har heller ikke noe ønske om å smake ifølge henne selv. Er veldig sosial og var ofte på fest da hun var yngre.

Anonymous poster hash: ca7fc...a5c

Skrevet

Guuuud, for noen kjipe høns daAnonymous poster hash: 90f17...868

Enig

Anonymous poster hash: c628a...fd1

Skrevet

Drikker svært sjelden ja, kan ta meg et par øl eller cider/rusbrus,men sjelden jeg er full, sist gang var desember 2013,men en gang i ny og ne skjer det,men ikke noe stordrikker nei :)

Skrevet

Godt å høre at det er flere enn meg!

Hi

Skrevet

Jeg er snart 34 og sluttet å drikke på fest i 2012, ble mamma og har bare ikke orket å drikke meg full siden. Greit at andre mødre gjør det så lenge det ikke er for ofte. Jeg drakk uansett sjeldent før det. Etter da så drakk jeg brus på fest og heller et glass vin el to hjemme eller med ei venninne en sjelden gang. Men så fikk jeg i fjor en kronisk sykdom så jeg må nå ta en medisin (antakelig resten av livet) som IKKE skal kombineres med alkohol så nå er jeg 100% avholds. Det går helt fint men det hender en sjelden gang at jeg savner et glass vin.

Anonymous poster hash: 2b834...b3c

Skrevet

21 år gammel og drikker ikke lengre. Drakk i ungdomsårene fordi "alle" andre gjorde det. Vokste heldigvis opp til slutt jeg også, og fant ut at det ikke er noen vits. Liker ikke smaken og liker ikke følelsen av å miste kontroll over meg selv. Da takker jeg heller nei, selv om jeg har fått noen kommentarer på det :D

Anonymous poster hash: 5abf5...4e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...