Gå til innhold

Har du en diagnose(r)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anoreksi, depresjon og angst (fikk dette etter våre premature tvillinger døde etter fødsel).

Anonymous poster hash: 4e9c0...509
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle det ene utelukke det andre?

Anonymous poster hash: 9ba74...1d8

Kjenner tre stykker med cerebral parese, og alle har store utfordringer i hverdagen. Gjennom lang tid har jeg lagt merke til dette nicket, og jeg har ofte tenkt over hvor reflektert hun er. Har også fått med meg at det virker som hun har ting på stell (ektemann, barn, hus osv), så ble litt overasket med tanke på utfordringene som er medfødt. Men som hun sier, hun er født med det og aner ikke hvordan vi som ikke har disse utfordringene har det. 

Jeg har ofte sett opp til mamman til will og ailo :)

Det er absolutt ikke for å være dømmende, håper ikke det var slik svaret ble tolket :/

Anonymous poster hash: 4e9c0...509

Skrevet

Migrene, astma og hypothyreose. Har hypermobile ledd, og har mye leddsmerter i perioder.

Anonymous poster hash: 397d6...2e4

Skrevet

Med unntak av kryssallergi, ingenting kronisk heldigvis :).

Men jeg hatt depresjon og utbrenthet tidligere, har noe lavere toleranseterskel for stress etter det, og sliter i perioder noe med søvn.

Skrevet

MS

Anonymous poster hash: 230fe...54a
Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Jøss, er dette en konkurranse også? Usmakelig.

Anonymous poster hash: 8f4b5...e2d

Usmakelig at folk med utfordringer i form av sykdom og diagnose finner trøst og styrke til å fortsette i vissheten om at de ikke er alene???

Empati er VIRKELIG ikke din sterke side! Finnes det en diagnose for det, mon tro?

Skrevet

Teller lyskebrokk? 😁

Anonymous poster hash: 11c30...f9d

Skrevet

Teller lyskebrokk? 😁

Ja, det går fint

Anonymous poster hash: 73e2c...78b

Skrevet

Henoch Shonlein Purpura

Hashimotos ( stoffskifte)

og en del vanlige allegier: hund, katt,kanin,hest,gress,pollen,kjernefrukt. ( men det er vel ikke diagnose?)

Anonymous poster hash: 9a146...d25
Skrevet

Me

Hypothyreose

Migrene

Hypertensjon

Anonymous poster hash: c9f79...5e2

Skrevet

Astma og allergi

Anonymous poster hash: a2f0c...182

Skrevet

Slitasjegikt - Teller det? Føler det er en slik diagnose "alle" som har leddsmerter får.

Anonymous poster hash: dc44d...077
Skrevet

Mistenker at ene legen min er bruker her, så noen vil kanskje kjenner meg igjen, meen. 

Allergi mot pollen og kiwi
Generell angst og sosial angst. 
Cøliaki
Depresjon
Schizoaffektiv lidelse (usikker på om depresjon går innunder den diagnosen, faktisk)
Struma (med høyt stoffskifte)
Spiseforstyrrelse (det er vel heller symptomer fremfor diagnose, sammen med selvskading? Står kategorisert som diagnose da)
Mellomgulvsbrokk
Og en sykdom som går på balanseorganet. 

Likevel er jeg glad i livet, og jeg har det stort sett godt :) 

Anonymous poster hash: ad6db...755
Skrevet

Angst, depresjon og migrene. 

De to første er jo ikke kroniske da, heldigvis. Og migrenen er ikke for ofte, krysser fingrene for å ikke få noen flere. Lever et normalt liv idag. 

Anonymous poster hash: 15832...0ea
Skrevet

Migrene

Heldigvis ikke noe mer :)

Anonymous poster hash: 49029...5cc

Skrevet

Er jeg den eneste som føler at alle andre fremstår utrolig sutrete her inne når man leser om de som har kreft?

Anonymous poster hash: e8587...cf8

Skrevet

Så mange her som har ms 😢

Anonymous poster hash: 4f316...1d5

Skrevet

Er jeg den eneste som føler at alle andre fremstår utrolig sutrete her inne når man leser om de som har kreft?

De (jeg/vi) sutrer jo ikke, vi bare svarer på spørsmålet. Men klart alt blekner sammenliknet med kreft.

Skrevet

Man må vel få lov å svare selvom man ikke har en farlig diagnose

Anonymous poster hash: 49029...5cc

Skrevet

Håper det ikke er mange som deg..Ja, kreft er helt forferdelig og jeg føler med både pasientene og deres pårørende! Når det er sagt syns jeg det er trist når andre sykdommer og plager alltid skal komme i skyggen av kreftdiagnoser. Jeg er sykepleier og treffer personer med mange forskjellige diagnoser, og mange av dem føler på akkurat det du sier her. De føler at deres plager ikke er viktige nok fordi det ikke er kreft. Til tross for at det kan være diagnoser som styrer livet deres, det kan være dødelige diagnoser, det kan være smertefullt og invalidiserende, men allikevel er de redd de ikke skal få nok omsorg og støtte fordi de ikke har kreft. Mange føler de er en belastning og bare er til bry. Greien er at for dem som har en diagnose er det det som betyr noe for akkurat dem. Og det er vondt å høre enkelte beklage og faktisk ikke gi uttrykk for hva som plager dem, fordi de tenker at de ikke har en viktig nok diagnose.

Jeg syns det er fælt at mennesker kan rangere sykdommer slik, samtidig tenker jeg at de skal være glad for at de tydeligvis ikke har hatt alvorlig sykdom tett på livet.

Her i tråden er det vel ingen som syter? Og om noen lager en tråd med sin sykdom eller plage, må de få lov til å føle som de gjør uten å bli avfeid fordi de ikke har kreft?

Jeg har tidligere i tråden svart med mine diagnoser, men de er helt ubetydelige, styrer livet mitt i liten grad og jeg klager ikke.

Anonymous poster hash: ff12f...f9c

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor? Hvorfor er det kun kreft det er lov til å sutre over (for å bruke ditt ord)? Spør helt oppriktig her nå. 

Jeg sutret ikke når jeg svarte på tråden her, og slengte til og med på en fin setning på slutten om at jeg er glad i livet og egentlig har det ganske bra. Men, jeg har ikke kreft, likevel har jeg lurt døden noen ganger, og hatt over ti år der livet omtrent ikke har vært verdt å leve. Jeg unner ingen kreft, men ser ingen grunn til at alle andre skal ta diagnosene sine med stor ro og takknemlighet, for det er jo ikke kreft... 

Anonymous poster hash: ad6db...755

Skrevet

De (jeg/vi) sutrer jo ikke, vi bare svarer på spørsmålet. Men klart alt blekner sammenliknet med kreft.

Uenig.

Skrevet

Så mange her som har ms Anonymous poster hash: 4f316...1d5

Ja, plutselig får man diagnosen. Det er 250-300 ny per år.

Skrevet

Uenig.

Uenig i hva?

Anonymous poster hash: 7f6c1...059

Skrevet

Depresjon av mildere form akkurat nå

Insomnia

Inkontinens

Nærsynthet (myopier)

Anonymous poster hash: 8aa2a...7c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...