Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 Hei, Jeg var nettopp på legevakta fordi jeg var bekymret over at jeg i går kastet opp blod og i dag våknet av smerter i magen og under(ikke som kynnere-virkelig vonde sammentrekninger). Legen sa at det hørtes ut som rier, men siden det kun var oppført at jeg kom på grunn av at jeg kastet opp blod og han ikke anså det som noe problematisk så ble jeg sendt hjem uten å bli undersøkt. Det var kun en samtale på noen få minutter. Burde jeg snakket med jordmor om riene ikke roer seg? Jeg vil jo ikke føde prematur! Anonymous poster hash: 8be13...670
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #2 Skrevet 8. april 2016 Klart du må få en sjekk hos fagfolk! Ring til jordmor eller fødeavdeling. Lykke til, håper det ikke er noe alvorlig. Anonymous poster hash: 958f9...a03
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #3 Skrevet 8. april 2016 Herregud, du må spørre her inne? Ring føden nå! Eller helst i bilen på veibruk føden og si du kommer. Beklager men hvor dum går det an å bli? Du er i uke 25 med rier og vil ikke føde. Tror du det stopper om du glemmer problemet? Forresten skift fastlege. Han burde sendt deg inn i ambulanse med rier i uke 25 og oppkast av blod. Anonymous poster hash: 2a00f...16b
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #4 Skrevet 8. april 2016 Kjære deg, kom deg på føden NÅ!!!! Anonymous poster hash: a301a...ce9
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #5 Skrevet 8. april 2016 Det er jo også bekymringsfullt å kaste opp blod. Det har jo ikke noe med graviditeten å gjøre. Rart de ikke sjekket opp det også! Anonymous poster hash: 0d617...c9a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #6 Skrevet 8. april 2016 Har du kommet deg på føden? Du må få deg en sjekk der så fort som mulig! Anonymous poster hash: 312db...3d8
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #7 Skrevet 8. april 2016 Verste jeg har hørt...at det er mulig. Kommer til føden NÅ. Hvis det er rier må lungemodningssprøyte tas asap og de må forsøke å stanse riene. Å kaste opp blod i seg selv er også alvorlig og vil kreve undersøkelser. Legen burde hatt fyken. Hadde rapportert. Anonymous poster hash: c6fa4...156
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #8 Skrevet 8. april 2016 Dette må vel være en dårlig spøk? Om ikke, så ringer du jordmor/113 og kommer deg på føden. Barnet er stort nok til å bli født nå, men bekymringsfullt at du kaster opp blod. Legen får du melde inn til helsetilsynet. Anonymous poster hash: 6e61c...46a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #9 Skrevet 8. april 2016 huff høres ikke bra ut... du må på sykehuset så de kan stanse fødselen... Anonymous poster hash: 8ec3f...4a9
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. april 2016 #10 Skrevet 8. april 2016 Herregud, du må spørre her inne? Ring føden nå! Eller helst i bilen på veibruk føden og si du kommer. Beklager men hvor dum går det an å bli? Du er i uke 25 med rier og vil ikke føde. Tror du det stopper om du glemmer problemet? Forresten skift fastlege. Han burde sendt deg inn i ambulanse med rier i uke 25 og oppkast av blod. Anonymous poster hash: 2a00f...16b Hvorfor skal hun bytte fastlege fordi legen på legevakten ikke hjelper henne? Har hun vært hos fastlegen også?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #11 Skrevet 8. april 2016 Hjelpe meg, håper du har ringt føden og er på vei inn! Etter at alt er kommet i orden så skal du melde legen til fylkesmannen. Å kaste opp blod kan være svært alvorlig og i tillegg er du gravid! Nei, vet du NÅ ble jeg forbannet på legen som "behandlet" deg på denne måten!God bedring til deg og den lille!!! Anonymous poster hash: f987d...ec2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #12 Skrevet 8. april 2016 Bekymret for deg HI 😧Du bør være på sykehuset nå! Anonymous poster hash: fcf84...cd9
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #13 Skrevet 8. april 2016 Herregud, du må spørre her inne? Ring føden nå! Eller helst i bilen på veibruk føden og si du kommer. Beklager men hvor dum går det an å bli? Du er i uke 25 med rier og vil ikke føde. Tror du det stopper om du glemmer problemet? Forresten skift fastlege. Han burde sendt deg inn i ambulanse med rier i uke 25 og oppkast av blod. Anonymous poster hash: 2a00f...16b Legen sendte henne hjem! Ikke rart hun spør her! Anonymous poster hash: 19710...6d0
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #14 Skrevet 8. april 2016 Legen sendte henne hjem! Ikke rart hun spør her! Anonymous poster hash: 19710...6d0 Man ringer selvsagt føden med rier, samme hvilken uke. Man skal jo uansett ikke føde hos fastlegen/legevakt, så nei man bruker ikke tid til å spørre her inne. Anonymous poster hash: 2a00f...16b
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #15 Skrevet 8. april 2016 Man ringer selvsagt føden med rier, samme hvilken uke. Man skal jo uansett ikke føde hos fastlegen/legevakt, så nei man bruker ikke tid til å spørre her inne. Anonymous poster hash: 2a00f...16b Jeg er enig i at man ringer føden på flekken, men synes man må huske at det sitter en usikker person som er blitt sendt hjem av lege bak spørsmålet. Holder å si: ring føden straks! Anonymous poster hash: 19710...6d0
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #16 Skrevet 8. april 2016 Man ringer selvsagt føden med rier, samme hvilken uke. Man skal jo uansett ikke føde hos fastlegen/legevakt, så nei man bruker ikke tid til å spørre her inne. Anonymous poster hash: 2a00f...16b Slutt med det bastante pjattet ditt! HI tenker sikkert ikke klart, hun er helt sikkert usikker og stressa. klart hun må få spørre her inne. Det viktigste er at hun nå blir ivaretatt av lege og jordmor. Anonymous poster hash: fcf84...cd9
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #17 Skrevet 8. april 2016 Slutt med det bastante pjattet ditt! HI tenker sikkert ikke klart, hun er helt sikkert usikker og stressa. klart hun må få spørre her inne. Det viktigste er at hun nå blir ivaretatt av lege og jordmor. Anonymous poster hash: fcf84...cd9 Og hva om noen idioter her inne hadde rådet til noe annet? Man må kunne ta ansvar for seg selv som gravid. Har man fått konstatert rier må man vite man ringer føden. Synes det er rart at endel voksne (?) her inne ikke kan ta vare på seg selv eller barna sine, i noen ekstreme tilfeller. I tilfeller der man er i tvil er det greit å spørre etter erfaring. I uke 25 haster hvert minutt pga lungemodningssprøyter må settes og fødsel prøve å stoppe. Man sitter ikke å venter på svar på et anonymt forum. Anonymous poster hash: 2a00f...16b
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #18 Skrevet 8. april 2016 Og hva om noen idioter her inne hadde rådet til noe annet? Man må kunne ta ansvar for seg selv som gravid. Har man fått konstatert rier må man vite man ringer føden. Synes det er rart at endel voksne (?) her inne ikke kan ta vare på seg selv eller barna sine, i noen ekstreme tilfeller. I tilfeller der man er i tvil er det greit å spørre etter erfaring. I uke 25 haster hvert minutt pga lungemodningssprøyter må settes og fødsel prøve å stoppe. Man sitter ikke å venter på svar på et anonymt forum. Anonymous poster hash: 2a00f...16b Selvfølgelig kan man tenke at det haster og er dumt å bruke tid her, men i alle fall bra at hun ikke godtar helt at hun ble sendt hjem uten undersøkelse. Synes bare man kan være litt mindre ufin. Man vet aldri hvem som sitter bak og hvordan slike harde svar kan påvirke. Man kan jo si: ikke kast bort tid her, ring føden, det haster! Men trenger ikke å si "er du dum" osv. Håper det ordner seg for HI og lille❤️. Anonymous poster hash: 19710...6d0
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #19 Skrevet 8. april 2016 Hvordan går det HI? Jeg er selv like langt på vei, og forstår hvor redd du er. Krysser alt jeg har for at det går bra med deg og den lille. Anonymous poster hash: f2b4a...9f3
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #20 Skrevet 8. april 2016 Syns det er fryktelig rart at legen på legevakta ikke sendte henne på føden hvis han mente hun hadde rier!!! Dette bør absolutt meldes fra om til fylkeslegen, eller hvem det nå er som skal vite om slikt..... Anonymous poster hash: a301a...ce9
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #21 Skrevet 8. april 2016 Å kaste opp blod og ha rier som gir fare for ekstremt prematur fødsel, så sender legen henne hjem? Dette er den andre tråden jeg ser i dag om lege på legevakt som sender hjem feil pasienter... Er dette tull eller ei? Men om du har rier så må du jo dra til føden. Lykke til Anonymous poster hash: b09b7...3b4
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #22 Skrevet 8. april 2016 Hei. Nå har jeg vert på sykehuset i noen timer. Alt står bra til med både meg og babyen. Det var ingenting farlig, men rett og slett kroppen som hadde gitt beskjed om at jeg skulle ta det med ro. Grunnen til at jeg gikk til lege var at jeg ikke visste hva en rie skal kjennes ut som, så jeg visste ikke at det kunne vere det. Det visste visst ikke legen heller, ettersom det ikke hadde vert rier. Mest sansynlig kom smertene av en kombinasjon av magesyre som har gitt sår i spiserør sammen med at kroppen dermed har spent seg, da spesielt i magepartiet. Anonymous poster hash: 8be13...670
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #23 Skrevet 8. april 2016 Så godt å høre:) Bra du fikk sjekket:) Masse lykke til videre! Anonymous poster hash: 19710...6d0
Fru vims Skrevet 8. april 2016 #24 Skrevet 8. april 2016 Da ringer du føden og det med en gang! Dit kunne du og ha ringt istedenfor legevakten. Men det hjelper ikke så mye at jeg sier det nå. Håper det går bra med dere ❤
Fru vims Skrevet 8. april 2016 #25 Skrevet 8. april 2016 Da ringer du føden og det med en gang! Dit kunne du og ha ringt istedenfor legevakten. Men det hjelper ikke så mye at jeg sier det nå. Håper det går bra med dere ❤ Ser nå at det gikk fint😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå