Gå til innhold

Ehh...jo, du er plus size!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor lang tilbake i tid du sikter, men da min mor og svigermor var unge var det virkelig et press om å være tynn. Svigermor betegnerundt kvinner som hi referer til som "smellfeite".

Sannheten er at befolkningen blir bare tykkere og tykkere, og vi prøver i større grad og normalisere det. Jeg syns mange i Hollywood har mer normale kropper nå, enn om vi bare ser tilbake 10-15 år (Kate Moss, keira knightley (?), Victoria Beckham osv.)

Anonymous poster hash: 73505...5bc

Signerer!

Anonymous poster hash: d15e8...ce7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette er plus size så er jammen mange plus size! Ikke rart folk har dårlig selvbilde hvis dette blir sett på som tykk! Helt normal kropp!

Anonymous poster hash: 5617f...63c

post-42-551625_thumb.png

Skrevet

http://www.minmote.no/#!/artikkel/23653263/amy-schumer-ble-kalt-plus-size-langer-ut-mot-glamour

Hvor mye skal man ha til overs a! Hun er jo skikkelig lubben, på grensen til direkte tykk, vil si det kvalifiserer til plus size!

Str 46 er hun ikke nei.. Litt chubby, men det er jo normen per dd, spesielt i USA hvor alle er feite! Hun er ikke slank, men intr at mange her mener det. Betyr jo ikke at hun ikke ser bra ut

Anonymous poster hash: 2e58e...396

Skrevet

Hvis dette er plus size så er jammen mange plus size! Ikke rart folk har dårlig selvbilde hvis dette blir sett på som tykk! Helt normal kropp!

Normal, dvask kropp er plus size. Ikke så rart det... Og ja, ingen som har sagt at ikke 40-50 prosent(i hvert fall) av Norges kvinner fint hadde gjort seg som plus size modeller, sånn rent størrelsesmessig vel og merke.

Skrevet

Kjære vene, hun der er da ikke plus size!!!

Anonymous poster hash: f6fd7...e33
Skrevet

Normal, dvask kropp er plus size. Ikke så rart det... Og ja, ingen som har sagt at ikke 40-50 prosent(i hvert fall) av Norges kvinner fint hadde gjort seg som plus size modeller, sånn rent størrelsesmessig vel og merke.

Man er da ikke plus size selv om man er dvask, men normalvektig. Må være det rareste utsagnet jeg har hørt

Anonymous poster hash: fa143...47b

Skrevet

Argh!!!! Så mange nepeskrell som ikke forstår at plus size har en definisjon. Og den definisjonen er ikke den de selv subjektivt har. Deres meninger om vekt og overvekt betyr null og niks.

Plus size er fra str. 46, og det er hun ikke!

At hun ikke bør bli større, det er en helt annen sak. Men hun er ikke en plus size! Uansett hva dere nepeskrell med selvdefinerte definisjoner måtte mene!

Phu! Måtte bare få det ut!

(og sånn mtp. ev. kommentarer. Jeg er selv normalvektig slank i nedre del av normalområdet og er en av de som bruker å snakke i noen diskusjoner om viktigheten av å holde seg normalvektig og tenke helse når det kommer til kosthold og aktivitet og livsstil og at overvekt og fedme ikke må normaliseres.)

Anonymous poster hash: 9f3cc...392
Skrevet

Så mange rare kommentarer! Om hun er slank eller overvektig spiller ingen rolle. Hun er ikke plus size. Selv jeg som er overvektig passer ikke i kategorien plus size.

Anonymous poster hash: 02f02...768

Skrevet

Ja, virkelig. Synes du hun fremstår slank/normalvektig på dette bildet?

ja

Anonymous poster hash: 7e714...78f

Skrevet

Jeg har jobbet på flyplass,- parfymeri, så fikk "Nærkontakt" med kjendiser. Og jeg kan bekrefte at alle er MYYYYYYE mindre enn hva vi tror ut fra TV og bilder!: Trinny og Susanna....Hun lange tynne, er virkelig tynn...VELDIG tynn og hun andre virker mye lengre og ikke minst TYNNERE i virkeligheten enn på TV: Jeg mener, hun viser jo titt og ofte problem litt "formfulle" kvinner har med og bruke seg som eksempel...Vel, skuffaaaaa over den...

Mona Grudt har vel flere sett irl....Hun er jo så bittelita at man kunne pakke henne i lomma,- og disse skijentene. Har ikke "møtt" Therese, men Marit og en del som nå har lagt opp. De er veldig tynne og små.....

Amy har jo et "uheldig" rundt ansikt som gir inntrykk av at hun er lubben,-  men vil tro at hun IRL er mindre enn de fleste som "henger" her inne... Husk at damer på over 170 gjerne er size zero når de blir tatt bilde av ved div tilstelninger der borte,- så må vi huske at Kathrine Sørland gav opp sitt prosjekt å nå den størrelsen,-  og hun er naturlig rimelig tynn som grenser til det mange vil kunne spørre seg om hun er frisk.....

Men samme det,- noen synes Angelina Jolie er lubben, fakta er at Pluz size uansett ikke starter før str 44/46,- og om hun er mellom 38 og 40 så er hun ikke der. Jeg er 180 høy, og "Nok å ta i": er ca 77 kio og bruker 38-40 i overdeler og stor 40 i underdeler... Irl er jeg ikke pliuz size, men hadde sikkert blitt det om jeg var modell, gitt at "prøvestørrelsene" som modellene viser der også er mindre enn det som er normalt, som det er hos "skinny models":..Disse er gjerne 32-34 selv om de er 180 cm og opp  i lengde. Derfor vil jeg tro at en del PS modeller faktisk ikke er større enn 40...

Anonymous poster hash: 8a9c8...45d
Skrevet

Dersom dama er normalvektig (innenfor normal BMI) så er hun normal og har ikke "for mye fett" på kroppen.

For mye fett i forhold til hva forresten? Til å være pen nok? Til å være kjent? Til å være kvinne? Til å være fornøyd med seg selv og forvente at andre ikke sier at hun er plus-size når hun er normalvektig? Til å gå i bikini offentlig? 

Det er ikke usunt for kvinner å ha litt ekstra fett (innenfor normal BMI). Det er sunt. Kvinner er ikke laget for å ha markerte muskler og sixpack. Men nå er det ikke lenger nok å være i vanlig aktivitet og innenfor normal BMI for å være "sunn". Vi er blitt så forskrudde av mediafokus og sykelig syke modeller/hollywoodstjerner og fotballfruebloggere at man ikke er trent nok før man bruker hele fritiden sin på å få en markert kropp. Er det rart at ungdommen blir psyke av jaget etter å være perfekt?? De er dømt til å mislykkes fordi ikke engang en normal kropp er god nok. Man kan like godt gi opp og være lubben. 

Dette er ei normal dame med en normal kropp (normal BMI siden hun er 170 og 70 kg). Normalvektig er ikke plus size. 

Anonymous poster hash: a47e6...ba3

Applaus!

Hvor har dere fra at hun veier 70 kilo forresten? Hun er ikke de første hollywood dama som juger på vekta ivertfall. Det Bilde av henne på surfebrettet ser det ikke ut som om hun veier 70 kilo.

Anonymous poster hash: 83af9...b03

Om du visste hva Amy Schumer står for, ville du nok ikke gått ut i fra det. 

Nå vet ikke jeg hvor lang tilbake i tid du sikter, men da min mor og svigermor var unge var det virkelig et press om å være tynn. Svigermor betegnerundt kvinner som hi referer til som "smellfeite".

Sannheten er at befolkningen blir bare tykkere og tykkere, og vi prøver i større grad og normalisere det. Jeg syns mange i Hollywood har mer normale kropper nå, enn om vi bare ser tilbake 10-15 år (Kate Moss, keira knightley (?), Victoria Beckham osv.)

Lurer på i hvor stor grad du misforstår. Dagens modeller er ikke tykkere enn Kate Moss, men de er 10-15 cm høyere. Moss er er godt under 1.70 og fremstår derfor liten og spinkel. Kiera Knightley er heller ikke tynnere enn andre stjerner, men hun er veldig slank og pæreformet slik at overkroppen er veldig spinkel. Victoria Becham veier kanskje litt mer enn da, men det var kontrasten mellom de gedigne silikonpuppene og ribbeina som hun passet på å fremheve som gjorde at hun så mer ekstrem ut da.. Jeg sa jo heller ikke at folk ikke var strammere før, ei heller at det ikke var viktig å være slank. Jeg skrev det ikke var vanlig å trene seg stram. I dag kritiserer en damer for å ikke være perfekt proposjonert og stram over alt, men jeg kan love deg at selv om den gjennomsnittlige 35 år gamle kvinnen i 1970 var lettere enn i dag, så var hun ikke "stram" slik dagens ideal krever. 

Svigermoren din trenger forøvrig et kurs i folkeskikk. 

Jeg syns en skal promotere helse og en sunnest mulig kropp, men ikke dette jaget etter perfeksjon. Jeg skulle også likt å se bilde av dere på surfebrett i bikini, mer konsentrert om det dere skal lære enn hvordan dere ser ut. Da ser en større ut enn på et bilde der en poserer for å se bra ut. 

Anonymous poster hash: cb630...5b5

Skrevet

Kate Moss er 170.. sånn til info.

Skrevet

Kate Moss er 170.. sånn til info.

Mener jeg har sett henne listet som 168. Nettet forteller likevel at hun veide 50 kg. Sammenlikner en med dagens modeller har Miranda Kerr vært 54 kg fordelt på sine 175 cm. Moss hadde KMI på 17.3 og Kerr på 17.6. Ikke store forskjellen. 

Skrevet

Enig! Hun er nydelig😊

Anonymous poster hash: 267d1...922

Skrevet

Hun er dvask, ferdig snakket. Mulig dette er normalt, men pent er det ikke. 

Skrevet

Hun er dvask, ferdig snakket. Mulig dette er normalt, men pent er det ikke. 

Men hva du syns er pent er irrelevant. Hverken hun eller andre kvinner plikter å ha en kropp du eller andre syns er pen. 

Skrevet

Dersom dama er normalvektig (innenfor normal BMI) så er hun normal og har ikke "for mye fett" på kroppen.

For mye fett i forhold til hva forresten? Til å være pen nok? Til å være kjent? Til å være kvinne? Til å være fornøyd med seg selv og forvente at andre ikke sier at hun er plus-size når hun er normalvektig? Til å gå i bikini offentlig?

Det er ikke usunt for kvinner å ha litt ekstra fett (innenfor normal BMI). Det er sunt. Kvinner er ikke laget for å ha markerte muskler og sixpack. Men nå er det ikke lenger nok å være i vanlig aktivitet og innenfor normal BMI for å være "sunn". Vi er blitt så forskrudde av mediafokus og sykelig syke modeller/hollywoodstjerner og fotballfruebloggere at man ikke er trent nok før man bruker hele fritiden sin på å få en markert kropp. Er det rart at ungdommen blir psyke av jaget etter å være perfekt?? De er dømt til å mislykkes fordi ikke engang en normal kropp er god nok. Man kan like godt gi opp og være lubben.

Dette er ei normal dame med en normal kropp (normal BMI siden hun er 170 og 70 kg). Normalvektig er ikke plus size.

Anonymous poster hash: a47e6...ba3

Hør, hør!

Dere som skriver her er mødre, og burde tenke gjennom holdningene dere lufter med tanke på å være rollemodeller som barna deres skal vokse opp med.

Det dere skriver her ligger ute på nett, og kan bli lest av tenåringsjenter som googler "plus size" og lignende. Vil dere virkelig bli med i hylekoret som bidrar til at tenåringsjenter sliter med selvbildet og ikke er fornøyde før de er supertrente og tynne? Dere gjør iallfall det pr nå.

Litt mer reflektert rundt disse temaene synes jeg man bør være som mor.

Skrevet

Hør, hør!

Dere som skriver her er mødre, og burde tenke gjennom holdningene dere lufter med tanke på å være rollemodeller som barna deres skal vokse opp med.

Det dere skriver her ligger ute på nett, og kan bli lest av tenåringsjenter som googler "plus size" og lignende. Vil dere virkelig bli med i hylekoret som bidrar til at tenåringsjenter sliter med selvbildet og ikke er fornøyde før de er supertrente og tynne? Dere gjør iallfall det pr nå.

Litt mer reflektert rundt disse temaene synes jeg man bør være som mor.

De passer nok på at de selv eller svigermor kaller normale damer smellfeite i barnas påhør, da blir de nok aldri overvektige;)

Skrevet

Plus size ift definisjonen er hun nok ikke, men hun er jo heller ikke en slank dame. Selv om hun er gjennomsnittlig når det kommer til vekt. Det er ikke dermed sagt at gjennomsnittet helst burde vært lavere, overvekt og fedme øker jo bare i omfang. Hun er nok ikke overvektig heller, og får vel neppe noen medisinske problemer pga vekten sin, så om hun er happy med den, er det vel hennes business og ingen andres.

Anonymous poster hash: 7b6a9...176
Skrevet

Applaus!

Om du visste hva Amy Schumer står for, ville du nok ikke gått ut i fra det. https://www.youtube.com/watch?v=5nhBKbmpGi4&nohtml5=False

Lurer på i hvor stor grad du misforstår. Dagens modeller er ikke tykkere enn Kate Moss, men de er 10-15 cm høyere. Moss er er godt under 1.70 og fremstår derfor liten og spinkel. Kiera Knightley er heller ikke tynnere enn andre stjerner, men hun er veldig slank og pæreformet slik at overkroppen er veldig spinkel. Victoria Becham veier kanskje litt mer enn da, men det var kontrasten mellom de gedigne silikonpuppene og ribbeina som hun passet på å fremheve som gjorde at hun så mer ekstrem ut da.. Jeg sa jo heller ikke at folk ikke var strammere før, ei heller at det ikke var viktig å være slank. Jeg skrev det ikke var vanlig å trene seg stram. I dag kritiserer en damer for å ikke være perfekt proposjonert og stram over alt, men jeg kan love deg at selv om den gjennomsnittlige 35 år gamle kvinnen i 1970 var lettere enn i dag, så var hun ikke "stram" slik dagens ideal krever.

Svigermoren din trenger forøvrig et kurs i folkeskikk.

Jeg syns en skal promotere helse og en sunnest mulig kropp, men ikke dette jaget etter perfeksjon. Jeg skulle også likt å se bilde av dere på surfebrett i bikini, mer konsentrert om det dere skal lære enn hvordan dere ser ut. Da ser en større ut enn på et bilde der en poserer for å se bra ut.

Jeg tror egentlig det er du som misforstår. Jeg syns det er en bra ting at kjendisene har fått mer kjøtt på bena nå i dag en tidligere. Syns ikke de virker like radmagre som tidligere; kardashian, adele, Rihanna osv.

Når det gjelder min svigermor (og min mor) vil jeg si at de har et mer forstyrret kroppsbilde en dagens unge. I den generasjonen var målet å være så skrapmager at det er på grensen til galskap (twiggy). Videre betegner min svigermor alle over 60 kg som smellfeite (som indikerer hvor forstyrret hun er).

Jeg synes det er en bra ting at kvinner får mer kjøtt på bena både i den virkelige verden og i Hollywood. Samtidig har vi et enormt overvektsproblen i samfunnet, jeg syns ikke det er bra at dette blir "fremmet" (om du skjønner hva jeg mener?).

Skrevet

Jeg tror egentlig det er du som misforstår. Jeg syns det er en bra ting at kjendisene har fått mer kjøtt på bena nå i dag en tidligere. Syns ikke de virker like radmagre som tidligere; kardashian, adele, Rihanna osv.

Når det gjelder min svigermor (og min mor) vil jeg si at de har et mer forstyrret kroppsbilde en dagens unge. I den generasjonen var målet å være så skrapmager at det er på grensen til galskap (twiggy). Videre betegner min svigermor alle over 60 kg som smellfeite (som indikerer hvor forstyrret hun er).

Jeg synes det er en bra ting at kvinner får mer kjøtt på bena både i den virkelige verden og i Hollywood. Samtidig har vi et enormt overvektsproblen i samfunnet, jeg syns ikke det er bra at dette blir "fremmet" (om du skjønner hva jeg mener?).

Min mor er også den generasjonen og var blandt de slankeste, noe hun også fikk mye oppmerksomet for. Hun er lav og var det som tilsvarer størrelse 34-36 i dag. Tipper din svigermor var i overkant opptatt av det da som nå og ikke direkte representativ. Min mor hadde nok et litt skjevt syn på hva som var overvekt, husker hun mente at jeg som var litt lubben nok hadde veldig redusert lungekapasitet og ikke burde trene på grunn av belastning på leddene  og hjertet (jeg var 1,62 og mellom 65 og 70 kg). 

En stor forskjell fra da og nå er at det er lengre mellom idealet og gjennomsnittet. Det er selvsagt på grunn av mer overvekt, men det hjelper ingen overvektige å bli sunnere at det er sånn. Twiggy var forøvrig heller ikke tynnere enn dagens modeller. Hun hadde omtrent samme mål som Kate Moss og Miranda Kerr. Twiggy var også noe nytt da hun kom, tidligere ideal hadde vært andre kroppstyper og litt høyere vekt. Noe som kan sammenliknes med hoppet fra Cindy Crawford til Kate Moss. Likevel ble ikke datidens unge bombardert med bilder av tynne damer hele tiden. Overvektige fikk nok i større grad høre at de var for tykke, men at det ikke blir sagt med ord betyr ikke at det ikke blir fortalt det på andre måter.

Kim Kardashian, Adele osv. er vel og bra. Likevel er kroppen deres tema hele tiden, som om media lurer på om det er greit at de er slik og likevel får være synlige. Det styrende idealet er tynntynt og jeg tviler strekt på at vil som samfunn beveger oss mot å ha overvekt som et ideal som skal etterstrebes. På tross av at mange reagerer med slike kommentarer om en kropp som ikke er tynnere enn snittet blir fremstilt på en positiv måte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...