Gå til innhold

Tung jobb og 6 uker på vei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overhode ikke ute etter å bli sykemeldt, jeg spør om råd, hva gjør jeg? Det er ikke alle arbeidsgivere som syntes det er hyggelig med ei som er gravid!! Syntes 6 uler er for tidlig og fortelle arbeidsgiver bare, skjønner mange av dere har kontor jobb, min oppgave er egentlig til menn, men jeg fikk jobben så slutt og sleng ting ut dere ikke vet noe om!

Anonymous poster hash: 7849a...dff

Da jeg var gravid med andremann, jobbet jeg delvis på slakteri. La meg si det slik: Lukta der var 100% uforenelig med å være gravid i 1tri. Jeg måtte derfor si fra til min arbeidsgiver, enten jeg likte det eller ikke, for å få tilrettelagt arbeidet (andre oppgaver). Det må du også gjøre. Greit nok at man ikke ønsket å si noe til arbeidsgiver så tidlig, men hvis du trenger tilrettelegging, har du ikke noe valg.

Anonymous poster hash: dc688...b74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel visst du er gravid i ca 2 uker? Tviler på du kjenner mye forskjell fra før du visste du var gravid. Det er nok bare psyken din.

Når man har flere små barn løfter man ofte på disse, de veier mye de og.

Et svangerskap er langt og du bør etterhvert få sjefen med på lag, men foreløpig så fokuserer du på rett løfteteknikk. Du kan evt be om time hos fysioterapeut og be om veiledning om du er redd du ikke løfter riktig i forhold til ryggen.

Anonymous poster hash: a865a...489

Hvor tidlig man kjenner symptomer er helt inviduelt. da jeg var i uke 6 var jeg helt ødelagt, kastet opp mye og livet var generelt mye tyngre. Fikk diagnosen hyperemesis så å skylde på psyken kan man ikke gjøre. 

Om Hi føler at jobben er for tung allerede, og ikke vil si noe til sjefen enda hadde jeg heller bedt om en time hos fastlege og forklart legen. Min fastlege hadde da sykemeldt meg i et par uke for å se om formen ble bedre eller ikke. 

Anonymous poster hash: 7ef47...86b

Skrevet

Hvilke svar forventer du da?

Eneste svaret å gi er sykemelding.

Dette blir et laaaangt svangerskap for deg.

Anonymous poster hash: ba74d...30a

Herregud, snakk om å være nettroll! Ingen grunn å være så ufin mot HI. 

Eneste svaret er jo absolutt ikke sykemelding, selv om det kanskje er sykemelding som er letteste alternativ, så ville jeg heller rådet HI til å snakke med fastlege først slik at de kan bli enige. 

Er absolutt mange sjefer som ikke er glad for graviditeter, og diskriminerer i det skjulte. Jeg skjønner godt hun ikke ønsker å si noe enda. 

Skrevet

Herregud, snakk om å være nettroll! Ingen grunn å være så ufin mot HI.

Eneste svaret er jo absolutt ikke sykemelding, selv om det kanskje er sykemelding som er letteste alternativ, så ville jeg heller rådet HI til å snakke med fastlege først slik at de kan bli enige.

Er absolutt mange sjefer som ikke er glad for graviditeter, og diskriminerer i det skjulte. Jeg skjønner godt hun ikke ønsker å si noe enda.

Men ved sykmelding skal det vurderes om det er mulig å tilrettelegge jobben slik at sykmelding kan unngås eller reduseres. Hvis problemet er at HI ønsker å unngå truckkjøring og tunge løft, må arbeidsgiver gis mulighet til å tilrettelegge.

Bare vent til det første dialogmøtet med NAV. Tilrettelegging vil bli et tema.

Det er fint og flott å la være å si noe til arbeidsgiver så lenge man enten er i fin form, eller er i så dårlig form at man må sykmeldes uansett. Men hvis man trenger tilrettelegging, må man snakke med arbeidsgiver. Det gjelder de samme reglene for "mannearbeidsplasser" som alle andre arbeidsplasser.

Anonymous poster hash: dc688...b74

Skrevet

Dummeste jeg har hørt på lenge!!

Råd over hvordan man går frem til arbeidsgiver kanskje?!?

Jeg spør vel ikke dere om råd til sykemelding? Herregud!!

Og jo dette er MANNEjobb, arbeidsgiver sine ord til og med!

Makan til troll noen av dere er!!

Du trenger ikke fly rett i strupen på alle som svarer deg. Noen er ufine, men du har fått flere konstruktive og  greie svar. Du har tre alternativer, så vidt jeg kan se:

1. Gå til legen og be om sykmelding.

2. Snakk med sjefen og be om tilrettelegging.

3. Bit tennene sammen og lat som ingenting.

Alle disse har du fått råd om i tråden. Jeg kan ikke se at det finnes flere alternativer heller. Så da må du selv finne ut hva du vil, hvilket alternativ du velger, og ta det derfra.

Skrevet

Enten må du si det, eller så må du snakke med legen om sykemelding.

Jeg sa ikke noe når jeg var gravid, kastet opp i smug og holdt meg for meg selv. Neste gang skal jeg nok bare fortelle det, selv om det nok vil "passe dårlig".

Anonymous poster hash: 94ba2...a55

Skrevet

Overhode ikke ute etter å bli sykemeldt, jeg spør om råd, hva gjør jeg? Det er ikke alle arbeidsgivere som syntes det er hyggelig med ei som er gravid!! Syntes 6 uler er for tidlig og fortelle arbeidsgiver bare, skjønner mange av dere har kontor jobb, min oppgave er egentlig til menn, men jeg fikk jobben så slutt og sleng ting ut dere ikke vet noe om!

Når du sier at mange som svarer har kontorjobb, så slenger jo du og ut ting du slett ikke vet noe om

Anonymous poster hash: f4cdb...3f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...