Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #1 Skrevet 6. april 2016 Har en tung jobb med mye løft og truck kjøring, i dag har jeg endel vondt, og jeg kan ikke si noe på jobb Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: 7849a...dff
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #2 Skrevet 6. april 2016 Det er ikke farlig med tunge løft så lenge du fokuserer på rett løfteteknikk. Etterhvert kommer nok magen i veien og du kan da be sjefen om tilrettelegging. Anonymous poster hash: a865a...489
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #3 Skrevet 6. april 2016 Det er snakk om løfting av paller osv.. Klart det er tungt Anonymous poster hash: 7849a...dff
TPK Skrevet 6. april 2016 #4 Skrevet 6. april 2016 Du kan si det på jobb, og det må du jo bare hvis du skal ta vare på deg selv og babyen. Be om en samtale med sjefen i enerom og be om tilrettelegging. Det har du krav på.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #5 Skrevet 6. april 2016 Vet ikke helt hva du ville frem til med siste kommentar, hi. En pall i seg selv er ikke akkurat tung, og ellers er det jo regler på hvor tungt et kolli kan være i forhold til pakking på pall. I alle fall der jeg jobber. Som en over her skriver; tunge løft er ikke nødvendigvis farlig, så sant du er vant med det fra før og du bruker riktig løfteteknikk. Etterhvert må du få tilrettelegging uansett, og om ikke det er mulig, få hjelp av jordmor eller lege til å søke svangerskapspenger. Om du føler det er for tungt arbeid allerede nå, ville jeg snakket med sjefen og høre hva han eller hun kan gjøre for å tilrettelegge. Anonymous poster hash: 0cd9f...8bf
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #6 Skrevet 6. april 2016 Du har vel visst du er gravid i ca 2 uker? Tviler på du kjenner mye forskjell fra før du visste du var gravid. Det er nok bare psyken din. Når man har flere små barn løfter man ofte på disse, de veier mye de og. Et svangerskap er langt og du bør etterhvert få sjefen med på lag, men foreløpig så fokuserer du på rett løfteteknikk. Du kan evt be om time hos fysioterapeut og be om veiledning om du er redd du ikke løfter riktig i forhold til ryggen. Anonymous poster hash: a865a...489
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #7 Skrevet 6. april 2016 Dette lukter bare et ønske om å bli sykemeldt så tidlig som mulig. På laaaang avstand. Anonymous poster hash: 1e77f...b73
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #8 Skrevet 6. april 2016 ...og truckkjøring? Virkelig? Som om det skulle være farlig? Lykke til med bilkjøring og alt annet resten av svangerskapet. Anonymous poster hash: 1e77f...b73
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #9 Skrevet 6. april 2016 Vist du hiver paller på paller heile dagen på arbeid er ikkje det bra. Men jeg tror nok du ikkje hive paller på paller heile dagen. Jeg får ikkje vere på arbeid når jeg har påvist positiv G test. Så jeg har ikkje vert på jobb siden det. Anonymous poster hash: 5f530...d73
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #10 Skrevet 6. april 2016 Sugen på å bli sykemeldt eller? Anonymous poster hash: 1fcbb...7c3
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #11 Skrevet 6. april 2016 HAHAHA. Lukter en som har lyst på fri hele svangerskapet. Ta deg sammen. Anonymous poster hash: ba74d...30a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #12 Skrevet 6. april 2016 Eller kanskje de har prøvd lenge, endelig klaffet det og hun er redd for å gjøre noe "feil"! Makan altså... Dere må bare finne noe i hver eneste tråd! Eller... på seg selv kjenner man andre 😂 Anonymous poster hash: 678c6...627
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #13 Skrevet 6. april 2016 Eller kanskje de har prøvd lenge, endelig klaffet det og hun er redd for å gjøre noe "feil"! Makan altså... Dere må bare finne noe i hver eneste tråd! Eller... på seg selv kjenner man andre 😂 Anonymous poster hash: 678c6...627 Men altså. Seks uker på vei og har et "problem" kan ikke løfte tungt og kan ikke si noe. Ja hva gjenstår da? Alle skjønner hun mener sykemelding. Regner med hun jobber på lager siden det er truck involvert. Det er regler for hvor tung man får lov å løfte regner jeg med. Og siden hun jobber med dette og sier det er tungt regner jeg med hun faktisk er "trent" i denne jobben. Altså kroppen er vant med å løfte. Det er damer som trener styrke hele svangerskapet og legene sier, så lenge dette ikke er noe man starter med i svangerskapet så tåler kroppen det FINT. HI spør hva hun bør gjøre, mitt forslag er at hun må ta seg sammen. Anonymous poster hash: ba74d...30a
Elsker livet Skrevet 6. april 2016 #14 Skrevet 6. april 2016 (endret) Du har vel visst du er gravid i ca 2 uker? Tviler på du kjenner mye forskjell fra før du visste du var gravid. Det er nok bare psyken din. Når man har flere små barn løfter man ofte på disse, de veier mye de og. Et svangerskap er langt og du bør etterhvert få sjefen med på lag, men foreløpig så fokuserer du på rett løfteteknikk. Du kan evt be om time hos fysioterapeut og be om veiledning om du er redd du ikke løfter riktig i forhold til ryggen. Anonymous poster hash: a865a...489 Hormonene kan være der for fullt fra starten. Hormonet levaksin gjør leddene mer elastiske, det er derfor lettere å pådra seg skader og smerter. I tillegg øker blodvolumet og kroppen jobber tyngre, så alt kan føles tyngre. Så dette trenger absolutt ikke være psykisk. Endret 6. april 2016 av Elsker livet
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #15 Skrevet 6. april 2016 Du går til lege og sier du har fysisk tung jobb, og at du får vondt pga graviditet og du er så redd for å spontan abortere pga dette at du ikke sover så godt. Så får du sikkert sykemelding. Årsak trenger du ikke oppgi til arbeidsgiver. Anonymous poster hash: d34aa...02e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #16 Skrevet 6. april 2016 Nå er gjerne starten noe av det verste pga alle hormonene. Mange har de verste plagene i starten. Ja, de aller fleste kan løfte som normalt, men det finnes også mange som har bekkenløsning etc allerede fra uke 4. Det kan godt hende Hi bare vil ha sykemelding, men det er ikke sikkert så ikke vær så ufine. Anonymous poster hash: 4c1e1...a2c
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #17 Skrevet 6. april 2016 Overhode ikke ute etter å bli sykemeldt, jeg spør om råd, hva gjør jeg? Det er ikke alle arbeidsgivere som syntes det er hyggelig med ei som er gravid!! Syntes 6 uler er for tidlig og fortelle arbeidsgiver bare, skjønner mange av dere har kontor jobb, min oppgave er egentlig til menn, men jeg fikk jobben så slutt og sleng ting ut dere ikke vet noe om! Anonymous poster hash: 7849a...dff
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #18 Skrevet 6. april 2016 Overhode ikke ute etter å bli sykemeldt, jeg spør om råd, hva gjør jeg? Det er ikke alle arbeidsgivere som syntes det er hyggelig med ei som er gravid!! Syntes 6 uler er for tidlig og fortelle arbeidsgiver bare, skjønner mange av dere har kontor jobb, min oppgave er egentlig til menn, men jeg fikk jobben så slutt og sleng ting ut dere ikke vet noe om! Anonymous poster hash: 7849a...dff Hvilke svar forventer du da? Eneste svaret å gi er sykemelding. Dette blir et laaaangt svangerskap for deg. Anonymous poster hash: ba74d...30a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #19 Skrevet 6. april 2016 Overhode ikke ute etter å bli sykemeldt, jeg spør om råd, hva gjør jeg? Det er ikke alle arbeidsgivere som syntes det er hyggelig med ei som er gravid!! Syntes 6 uler er for tidlig og fortelle arbeidsgiver bare, skjønner mange av dere har kontor jobb, min oppgave er egentlig til menn, men jeg fikk jobben så slutt og sleng ting ut dere ikke vet noe om! Anonymous poster hash: 7849a...dff "Min oppgave er egentlig til menn"?! Der våkna likestillingsministeren i meg ihvertfall. Du, skjerp deg a! Du har fått masse råd, du får ta til deg ett av dem, da vet du! (Jeg har ikke kontorjobb. Har både fysisk og mentalt krevende jobb.) Anonymous poster hash: 1e77f...b73
Elsker livet Skrevet 6. april 2016 #20 Skrevet 6. april 2016 Hvilke svar forventer du da? Eneste svaret å gi er sykemelding. Dette blir et laaaangt svangerskap for deg. Anonymous poster hash: ba74d...30a Du kan snakke med arbeidsgiver og se om det mulig å få tilrettelagt arbeidsoppgavene. Du kan sykemelde deg f.eks 20 % slik at du får kortere dager. Du kan sykemelde deg en uke å se om kroppen samarbeider bedre etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #21 Skrevet 6. april 2016 Det er snakk om løfting av paller osv.. Klart det er tungt Anonymous poster hash: 7849a...dff Første anonym sa da ingenting om at det er tungt eller ei. Hun sa at det ikke er farlig å løfte tungt! Jeg er forøvrig enig med de andre. Tenk smart, men suck it up. Anonymous poster hash: 27dc0...717
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #22 Skrevet 6. april 2016 Dummeste jeg har hørt på lenge!! Råd over hvordan man går frem til arbeidsgiver kanskje?!? Jeg spør vel ikke dere om råd til sykemelding? Herregud!! Og jo dette er MANNEjobb, arbeidsgiver sine ord til og med! Makan til troll noen av dere er!! Anonymous poster hash: 7849a...dff
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #23 Skrevet 6. april 2016 Dummeste jeg har hørt på lenge!! Råd over hvordan man går frem til arbeidsgiver kanskje?!? Jeg spør vel ikke dere om råd til sykemelding? Herregud!! Og jo dette er MANNEjobb, arbeidsgiver sine ord til og med! Makan til troll noen av dere er!! Anonymous poster hash: 7849a...dff Og hvordan går man frem? Ber om samtale. Sier, jeg er gravid og trenger tilrettelegging. Finnes ikke flere måter å legge frem dette på. Du virker svært problemorientert. Lykke til. Anonymous poster hash: ba74d...30a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #24 Skrevet 6. april 2016 Enten forteller du at du er gravid og ber om litt tilrettelegging hvis legen mener det er nødvendig, eller så sier du ingenting og gjør jobben din som vanlig. Det er så godt som ingen jobber som egentlig bare er for menn. Det måtte i såfall være kontroll av herregarderober mens de var i bruk eller noe i den dur. Anonymous poster hash: 8dd30...615
Mamma_til_2 Skrevet 6. april 2016 #25 Skrevet 6. april 2016 Enten forteller du at du er gravid og ber om litt tilrettelegging hvis legen mener det er nødvendig, eller så sier du ingenting og gjør jobben din som vanlig. Det er så godt som ingen jobber som egentlig bare er for menn. Det måtte i såfall være kontroll av herregarderober mens de var i bruk eller noe i den dur. Anonymous poster hash: 8dd30...615 Og til og med ikke kontroll av garderober er tilknyttet kjønn, på mitt tren8ngsstudio og alle de svømmehallene jeg har vært I så står det Vær klar over at både mannlige og kvinnelige ansatte kommer inn her og sjekker garderoben!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå