Gå til innhold

Vurderer at gutten min skal hete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ola. Hva synes dere om dette navnet?

Anonymous poster hash: 0264f...e58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit navn syns jeg

Anonymous poster hash: 58fda...32f
Skrevet

Syns det er litt tungt å si. På dialekten min er ikke navnet så pent. Trønder.

Liker Olav bedre

Anonymous poster hash: 3c06d...006

Skrevet

Fint!

Anonymous poster hash: 26764...a28

Skrevet

Fint!

Anonymous poster hash: b2d80...39d

Skrevet

Andre meninger? Er Olav finere?

Skrevet

Ola er søtt:-)

Anonymous poster hash: 5c4da...f92

Skrevet

Hva med Ole? Problemet med Ola slik jeg ser det er at en kommer i tvil om det uttales med tykk eller tynn L..

Anonymous poster hash: b2d19...2e5

Skrevet

Venninnen min fikk en Ola for 1 år siden og han er verdens skjønneste og nydeligste gutt. 

Vi bor på østlandet så her er navnet enkelt å uttale :-)

Anonymous poster hash: c048d...2c1
Skrevet

Du kan selvfølgelig kalle barnet ditt får det. Hva vi syns om navnet skal ikke påvirke deg til å skifte mening vis du liker det :)

Men jeg persoling liker bedre Olav, syns Ole og Ola er egentli grusomme navn men nå er jeg ikke vant til eller liker sånne navn :)

Anonymous poster hash: d1f63...d91

Skrevet

Ja, bruk det hvis du liker det:) Jeg personlig synes det er mye finere enn Ole, som jeg synes er litt spakt, men synes det er litt tungt å si på grunn av den tykke l'en (eller sier noen det som Ole?). Jeg synes Olav er utrolig fint, og slår Ola og Ole langt ned i støvlene. Men det er jo bare min smak:) Ser forøvrig på de som veldig forskjellige navn.

Anonymous poster hash: ebb87...1b8

Skrevet

Ola er fint. Hvertfall her i Oslo, hvor man har en tynn l. Visste ikke at noen uttalte det med tykk l, da er det ikke så fint.

Anonymous poster hash: 5cae9...691

Skrevet

Ola er fint. Hvertfall her i Oslo, hvor man har en tynn l. Visste ikke at noen uttalte det med tykk l, da er det ikke så fint.

Er fra Østlandet. Har ikke møtt mange som heter det, men de jeg har hørt har uttalt det med en "hard l". Tykk er kanskje feil? Ikke som fele, men hard, liksom.

Skrevet

På Østlandet uttales Ola med såkalt retroflels L, ikke den L-en du bruker i f.eks ordet "veldig".

Ola er nydelig!

Anonymous poster hash: 67ed4...faf

Skrevet

En uttaler det gjerne med tykk L i Østerdalen ,tror jeg. Jeg liker veldig godt navnet Ola.

Skrevet

Det er vel ingen i Oslo som bruker tynn l i Ola, med mindre man bor på Frogner?!

Anonymous poster hash: d6dc8...9fb

Skrevet

Ola er fint!

Min gutt heter Knut🤗

Anonymous poster hash: 4ea56...a9e

Skrevet

Kanskje det varierer i Oslo hvordan man uttaler navnet da, jeg uttaler det med samme l som i Ole

Skrevet

Min gutt heter Olav💙 Liker det mye bedre enn Ola..Synes navnet Ola er helt ok.

Anonymous poster hash: 40304...588

Skrevet

Det står mellom Ola og Olav. Føler det er så forskjellige navn... Liker begge to godt... Men Ola er litt mykere føler jeg. Bor i Stavanger, så føler uttalelsen av navnet er fin også.. Er interessert i flere meninger... Hi

Skrevet

Kanskje det varierer i Oslo hvordan man uttaler navnet da, jeg uttaler det med samme l som i Ole

Dette varierer ikke nei, retroflels L er et målmerke for Oslo og store deler av Østlandet. Hvis du uttaler Ola med samme L-lyd som i Ole så tror nok folk du er innflytter fra Bergen 😊

Sier du "sol" og "klær" med tynn L og?

Anonymous poster hash: 67ed4...faf

Skrevet

Jeg har en Ola, og har alltid likt navnet veldig godt.

Anonymous poster hash: 20bd4...d6f

Skrevet

Fint, finest med tykk L.

Skrevet

Det står mellom Ola og Olav. Føler det er så forskjellige navn... Liker begge to godt... Men Ola er litt mykere føler jeg. Bor i Stavanger, så føler uttalelsen av navnet er fin også.. Er interessert i flere meninger... Hi

Jeg synes motsatt: Olav er mykere, mer klassisk og vakkert, mens Ola er litt hardere/mer brått og "gutt på landet" (uten at det er noe galt i det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...