Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #1 Skrevet 5. april 2016 Når gift mann med fire barn (fra 9 mnd til 7 år) drar i 40-års lag uten meg, drikker seg full og danser med med damene. Kommer hjem sent på natta, enda vi avtalte at han skulle komme hjem kl. 01:00 fordi vi skulle kjøre på påskeferie dagen etterpå. Det ble det jo selvfølgelig ikke noe av. Påsketuren ble utsatt et døgn. Der og da var det greit, og jeg aksepterte det uten sure miner. Fordi jeg unnet han å være på den festen, det var tross alt bestekompisen sin bursdag. Dessuten er det tunge tak hjemme med fire tette barn, hvorav en baby. Så det var greit at han kom sent hjem, og turen ble utsatt et døgn. MEN når jeg nå i ettertid får høre fra venninner som var der hvor full han var, og at han danset med flere av damene der. DA kjenner jeg at grensen er nådd. Jeg er så ferdig med sånt tull! Har han behov for å drikke seg full og danse med andre damer, ja da får han finne seg et annet liv! Jeg er så sint og skuffet!!! Det skal også nevnes at han har vært utro to ganger som jeg kjenner til, det var for leeeenge siden, da vi var 16 år, og to år senere da vi var 18 år. Nå er vi dobbelt så gammel. Dessuten har han bestandig hatt en tendens til å gjøre, i mine øyne, umodne ting i fylla. Derfor sitter jeg her og er så utrolig skuffet. Overreagerer jeg?? Har jeg lov til å være sint?? Anonymous poster hash: aac9a...c7b
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #2 Skrevet 5. april 2016 Og så dans, da! Det er jo synd!! Anonymous poster hash: f6f02...34e
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #3 Skrevet 5. april 2016 Ja den dansingen, går rett til Helvete nå.. Anonymous poster hash: 3c008...80b
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #4 Skrevet 5. april 2016 Veldig saklig. HI Anonymous poster hash: aac9a...c7b
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #5 Skrevet 5. april 2016 Hva reagerer du egentlig på? At han danser med andre? Jeg danser også med andre menn når jeg er ute, gjør det til og med om mannen er med. Hvis han drikker seg full hver helg har du grunn til å reagere. Hvis han er ute en gang iblant, overreagerer du veldig. Det er for øvrig ganske dumt å planlegge påsketur dagen etter en 40-årsfeiring. Anonymous poster hash: afa0d...539
It's all about me Skrevet 5. april 2016 #6 Skrevet 5. april 2016 Det var 40-årsagen til en av hans nærmeste. Da blir det gjerne et par glass ekstra. Og å danse er det ikke noe galt med, heller tvert imot. At han var utro for en haug av år siden har ingenting med saken å gjøre lenger, finnes grenser for hvor lenge du kan bruke det imot han når du har tilgitt og gått videre. Ja du overreagerer.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #8 Skrevet 5. april 2016 Han var utro som BARN. En kan ikke dømme voksne folk etter idiotiske ting de gjorde i tenårene. Anonymous poster hash: 73fe9...b3a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #9 Skrevet 5. april 2016 I mine øyne er det galt at han danser med andre damer. Jeg hadde ikke danset med andre menn på fest. Det synes jeg er respektløst i vårt forhold. Men det er mitt syn. Jeg skjønner at dere som har svart ikke er enig... Eller han for så vidt.. HI Anonymous poster hash: aac9a...c7b
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #10 Skrevet 5. april 2016 Jeg skjønner at du reagerer, tror dette handler om mer enn bare dans. Dere hadde en avtale om at han skulle komme hjem og dere skulle på ferie, syns det er egoistisk og umodent av han å bryte avtaler og måtte utsette ferien pga han.. men.. selve dansingen er overreagering, om du ikke har sagt noe om det før. Dans er dans... Veldig overfladisk, han har jo danset med mange, og ikke med ei spes ei.. Har du sagt at til han at dansing med andre ikke er aktuelt? For om han ikke viste det, så har han tydeligvis andre grenser enn deg, og det må dere snakke om.. Anonymous poster hash: bfd7e...153
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #11 Skrevet 5. april 2016 Og så dans, da! Det er jo synd!! Anonymous poster hash: f6f02...34e Nja.. Det kommer jo litt an på hva slags dans da.. Swing er greit, men IKKE vals eller tango! Hi; vi to er visst stikk motsatt av hverandre. Dansinga hadde jeg gitt beng i, men jeg hadde IKKE vært blid om vi måtte utsette ferien en dag fordi mannen var i bakrus! Jeg har også 4 barn og ser viktigheten av litt "fri", men når man har avtaler dagen etter må man faktisk moderere seg mtp på drikkingen. Og han har vært utro da dere var 16 og 18 år? Og nå er dere snart 40? Unnskyld at jeg ler, men den gang var dere tenåringer. Man har ikke et voksent/seriøst forhold da som det man har som voksne. Dette kan du faktisk ikke bruke imot ham over 15 år etterpå.. Jeg ser på 16 åringen min. Hun og kjæresten er i et typisk ungdomsforhold med kjærlighet og drama annenhver dag slik bare tenåringer får til Anonymous poster hash: c853a...ab7
It's all about me Skrevet 5. april 2016 #12 Skrevet 5. april 2016 I mine øyne er det galt at han danser med andre damer. Jeg hadde ikke danset med andre menn på fest. Det synes jeg er respektløst i vårt forhold. Men det er mitt syn. Jeg skjønner at dere som har svart ikke er enig... Eller han for så vidt.. HI Anonymous poster hash: aac9a...c7b Å gå inn i et forhold betyr ikke at en skal slutte ha det gøy.
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. april 2016 #13 Skrevet 5. april 2016 Jeg synes det at han ikke kom hjem til den tiden dere avtalte og var så full at påsketuren deres måtte vente er det du har grunn til å være irritert for. At han danser med noen på en fest er vel ikke noe problem?
*Miss Marple* Skrevet 5. april 2016 #14 Skrevet 5. april 2016 Jeg syns det blir for dumt å bli sint i ettertid pga at du hører på sladder. Han feiret kompisen sin, han ble for full, han danset og han klarte ikke å holde en avtale. Av de tingene er det kun at dere måtte utsette påskeferien jeg kunne blitt muggen av, jeg liker ikke når planene (mine) ikke kan følges. At han var utro da dere var barn må du bare glemme, det kan du ikke trekke frem en mannsalder etterpå. Du valgte å bli og tilgi, da må du også la være å trekke det frem nå. Klart du har lov å være skuffet, men å true med å bryte forholdet blir en enorm overreaksjon. Det må være rom for å tabbe seg litt ut i et forhold.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #15 Skrevet 5. april 2016 Jeg dette er jo veldig sammensatt egentlig. Dette med utroskapen gjør jo at jeg innerst inne, selv om han er tilgitt, og jeg stoler på han, likevel ikke stoler heeeelt på han. Også lurer jeg på hvorfor har han behov for å danse med andre damer? Jeg har absolutt ikke behov for å danse med andre menn. Dersom jeg var på fest uten han, hadde jeg latt være å danse pardans eller vanlig dans med menn. Men det er min grense! Summen av dette, siden han også brøt avtalen om at vi skulle kjøre på påskeferie gjør at jeg nå føler meg sint og skuffet. Hele familien måtte vente fordi han drakk seg full og danset hele natten. Jeg skulle egentlig også være med, han skulle skaffe barnevakt, noe han ikke prøvde på. Skuffet! Jeg synes ikke han prioriterer/legger til rette å gå ut med meg. Han vet at jeg ønsker at han skal gjøre det, det har vi pratet om mange ganger før. At jeg føler meg sjalu når han er ute og arrangerer kundegreier i forbindelse med jobb på resturant og ute på byen, at han må klare å arrangere en date med meg også. Jeg sitter bestandig alene. Denne uken skal han ut tre ganger, to ganger med jobb ons og fre, og lørdag med kompis. Det er ikke slik hver uke, men han er bestandig ute, mens jeg sitter hjemme med barna. Føler meg som en forsmådd husmor. Ja, og nå føler jeg litt at dette var dråpen i havet.. Å gå inn i et forhold betyr ikke at en skal slutte ha det gøy. Det finnes mange måter å ha det gøy på. Å danse med andre damer er feil måte å ha det gøy på! Anonymous poster hash: aac9a...c7b
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #16 Skrevet 5. april 2016 Jeg syns det blir for dumt å bli sint i ettertid pga at du hører på sladder. Han feiret kompisen sin, han ble for full, han danset og han klarte ikke å holde en avtale. Av de tingene er det kun at dere måtte utsette påskeferien jeg kunne blitt muggen av, jeg liker ikke når planene (mine) ikke kan følges. At han var utro da dere var barn må du bare glemme, det kan du ikke trekke frem en mannsalder etterpå. Du valgte å bli og tilgi, da må du også la være å trekke det frem nå. Klart du har lov å være skuffet, men å true med å bryte forholdet blir en enorm overreaksjon. Det må være rom for å tabbe seg litt ut i et forhold. Jo, men jeg føler han tabber seg ut ofte, og at dette var dråpen.. Det skal også nevnes at jeg går til psykolog pga fødselsdepresjon. Og akkurat nå føler jeg meg ikke akkurat prioritert.. Men det kan også hende at jeg overreagerer. Derfor jeg følte jeg måtte diskutere det litt med noen før jeg går i taket.. HI Anonymous poster hash: aac9a...c7b
*Miss Marple* Skrevet 5. april 2016 #17 Skrevet 5. april 2016 Jeg dette er jo veldig sammensatt egentlig. Dette med utroskapen gjør jo at jeg innerst inne, selv om han er tilgitt, og jeg stoler på han, likevel ikke stoler heeeelt på han. Også lurer jeg på hvorfor har han behov for å danse med andre damer? Jeg har absolutt ikke behov for å danse med andre menn. Dersom jeg var på fest uten han, hadde jeg latt være å danse pardans eller vanlig dans med menn. Men det er min grense! Summen av dette, siden han også brøt avtalen om at vi skulle kjøre på påskeferie gjør at jeg nå føler meg sint og skuffet. Hele familien måtte vente fordi han drakk seg full og danset hele natten. Jeg skulle egentlig også være med, han skulle skaffe barnevakt, noe han ikke prøvde på. Skuffet! Jeg synes ikke han prioriterer/legger til rette å gå ut med meg. Han vet at jeg ønsker at han skal gjøre det, det har vi pratet om mange ganger før. At jeg føler meg sjalu når han er ute og arrangerer kundegreier i forbindelse med jobb på resturant og ute på byen, at han må klare å arrangere en date med meg også. Jeg sitter bestandig alene. Denne uken skal han ut tre ganger, to ganger med jobb ons og fre, og lørdag med kompis. Det er ikke slik hver uke, men han er bestandig ute, mens jeg sitter hjemme med barna. Føler meg som en forsmådd husmor. Ja, og nå føler jeg litt at dette var dråpen i havet.. Det finnes mange måter å ha det gøy på. Å danse med andre damer er feil måte å ha det gøy på! Anonymous poster hash: aac9a...c7b Du mener gjerne dråpen som fikk glasset til å renne over? En dråpe i havet er ikke mye Ellers må du jo ta tak om du er så misfornøyd med hverdagen din. Du får ordne med barnevakt selv, be mannen på date og ta ansvar for å komme deg ut. Og selv om din grense går ved å danse med andre, kan du ikke kreve at han skal ha samme grense. Dere kan selvsagt bli enige om deres grenser, men dere må bli enige, du kan ikke tvinge ditt syn på han.
Førstemann Skrevet 5. april 2016 #18 Skrevet 5. april 2016 Å danse med andre er helt innafor av hva man må ha lov til! Min man danser ikke, skal jeg da ikke få lov til å danse? Jeg syns du overreagerer veldig på dette med dansen. Alt det andre derimot, er helt innafor å reagere på, men litt sent å gjøre nå når du tross alt godtok det dagen etter.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #19 Skrevet 5. april 2016 Jeg hadde reagert på helt motsatt ting av deg. Jeg hadde blitt sint for at han ravet ute halve natten når vi hadde en avtale. At han danser med andre skjønner jeg ikke at skulle være galt? Anonymous poster hash: cdb63...f0e
Luksusdyret Skrevet 5. april 2016 #20 Skrevet 5. april 2016 Å danse med andre er helt innafor av hva man må ha lov til! Min man danser ikke, skal jeg da ikke få lov til å danse? Jeg syns du overreagerer veldig på dette med dansen. Alt det andre derimot, er helt innafor å reagere på, men litt sent å gjøre nå når du tross alt godtok det dagen etter. Jeg tror at HI har forklart det nå - han gadd ikke å skaffe barnevakt som han lovet, slik at han kunne dra og danse med henne, og danser med andre damer i stedet for. Tipper at det er lenge siden han inviterte henne ut på dans, date, middag. Så jeg tror ikke det er sjalusien som gjør at hun reagerer, men at han ikke anser henne som viktig fordi han sikkert kan danse med andre hvis hun må være hjemme med barna. Når han i tillegg drikker seg dritings (totalt unødvendig, det er ikke gøy å ligge dritafull og spy), kommer hjem senere enn avtalt og spolere planene til neste dag, så har begeret rent over. Dere som skriver at det er dumt å planlegge påskeferien dagen etter 40-årslag - hvorfor det? Er det en menneskerett for menn å drikke seg så bevisstløs at de er uvirksomme hele neste dag, bare fordi de skal i selskap? Går dritafylla foran familieplaner når man er i 40-årene? Ikke noe rart det er mange umodne menn der ute hvis damene oppmuntrer dem til fjortisoppførsel. De har planlagt ferie og de har planlagt å dra sammen i 40-årslag. Han gidder ikke å få ut fingeren for å skaffe barnevakt og planer for neste dag går i dass. Ikke noe rart Hi er forbanna.
Luksusdyret Skrevet 5. april 2016 #21 Skrevet 5. april 2016 Når jeg leser at HI aldri er ute men hele tiden er hjemme med barna fordi mannen drar ut flere ganger i uka - jeg hadde dumpa denne mannen. Da kunne jeg ha dratt ut annenhver helg og hatt litt pusterom og alenetid.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #22 Skrevet 5. april 2016 Å reagere på at han tok et par glass for mye og danset i kompisens 40-årslag er virkelig ingenting å reagere på, akkurat der overreagerer du noe veldig. Men det høres ut som det er en del andre ting å ta tak i i forholdet deres. Anonymous poster hash: c98df...7f4
*Miss Marple* Skrevet 5. april 2016 #23 Skrevet 5. april 2016 Når jeg leser at HI aldri er ute men hele tiden er hjemme med barna fordi mannen drar ut flere ganger i uka - jeg hadde dumpa denne mannen. Da kunne jeg ha dratt ut annenhver helg og hatt litt pusterom og alenetid. Dette er jo informasjon som kommer etter hvert som hi ikke får de reaksjonene hun ønsker. Et ikke ukjent dib-fenomen.
Luksusdyret Skrevet 5. april 2016 #24 Skrevet 5. april 2016 Dette er jo informasjon som kommer etter hvert som hi ikke får de reaksjonene hun ønsker. Et ikke ukjent dib-fenomen. Det er ikke alt man vil buse ut med til å begynne med, særlig når man er opprørt. Skal man ikke være litt rause med hverandre og ikke straffe HI for å ikke legge ut absolutt all info med en gang?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #25 Skrevet 5. april 2016 Så lenge det var kun dans var det vel ikke problem? Greit å ha det gøy istedenfor å sitte i et hjørne med drinken? Hvorfor måtte dere utsette turen en dag? Kunne ikke du kjørt? Jeg hadde brydd meg lite om han var dårlig, en avtale er avtalt og jeg hadde pakket i bilen sen formiddag. HAN skulle ordne barnevakt? Men prater dere ikke sammen? Hvorfor minnet du han ikke på dette eller ordnet barnevakt selv så du kunne være med? Du sier du sitter hjemme, mens han farter rundt. Har du tatt dette opp med han? Avtaler du ting selv og sier at denne uka skal du ut noen kvelder og kar han sitte hjemme? Hør om han kan ta de største ungene med ut på noe gøy i helga. Minstemann må jo være med deg uansett, men lettere å farte ut med et barn enn flere. Ta litt mer initiativ selv og prat med han. Still noen krav og lag avtaler selv også. Anonymous poster hash: ac7ff...bc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå