Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #26 Skrevet 4. april 2016 Jeg er så lei av at folk her inne legger ut annonser om boliger. Det lyser jo lang vei av at det er selgeren selv som prøver seg. Slutt med dette! Anonymous poster hash: bbc5d...d9f Jeg aner ikke hvem selgeren er, og med de kommentarene jeg har fått hadde jeg nok i så fall gjort selger en bjørnetjeneste Jeg bare falt pladask, og lurte på hva andre syntes om samme hus. Tydeligvis har jeg litt spesiell smak Anonymous poster hash: dc90c...ca5
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #27 Skrevet 4. april 2016 STYGGGGGGGT Anonymous poster hash: bd3f4...6ed
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #28 Skrevet 4. april 2016 Synes huset var kjempefint jeg. Eventyrhus 😍 Og så passer det jo bra når megleren ser ut som han er tatt rett ut fra en Caprino-film 😂 Anonymous poster hash: dba02...a88
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #29 Skrevet 4. april 2016 Særeige og smaktfullt! Eg likte det! Det var heilt annleis enn slik vi har det her. Kanskje eg bør la meg inspirere. Anonymous poster hash: b48a8...84e
Gjest Skrevet 4. april 2016 #30 Skrevet 4. april 2016 Huset ser greit nok ut, men virker litt hjemmesnekret - mht den peisen. Kunne lagt litt sjel & arbeidsinnsats da de byttet ovn... Virker billig dessverre og er livredd for hva de har snekret sammen som vi ikke ser med blotte øyet.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #31 Skrevet 4. april 2016 Første jeg ville gjort var og plate alle veggene. Liker ikke ren tømmer. For meg ser det ut som noen som har pusset opp et gammelt hus, men ikke har tatt seg råd til å plate veggene. Anonymous poster hash: ea80f...36f Den som hadde smelt på plater på veggene i et sånt hus burde blitt anmeldt for hærverk, og fengslet. Når tømmerveggene har overlevd til nå, så bør den som skal pusse opp ha såpass kunnskap om bygningsvern og kulturhistorie at det som er av synlige tømmervegger blir bevart i hele husets levetid. Å slå på plater i et slikt hus, er ren og skjær vandalisme. Anonymous poster hash: 57580...5d5
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #32 Skrevet 4. april 2016 Den som hadde smelt på plater på veggene i et sånt hus burde blitt anmeldt for hærverk, og fengslet. Når tømmerveggene har overlevd til nå, så bør den som skal pusse opp ha såpass kunnskap om bygningsvern og kulturhistorie at det som er av synlige tømmervegger blir bevart i hele husets levetid. Å slå på plater i et slikt hus, er ren og skjær vandalisme. Anonymous poster hash: 57580...5d5 Tull og tøys.Ikke alt som er gammelt et verneverdig. Dette tilhører den kategorien. Det er noe rukkel, bare. Stygt som fy. Anonymous poster hash: 21e51...7fb
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #33 Skrevet 4. april 2016 At den ble pusset opp i 2015 skremte meg mer enn stilen for det er ut som det er mer enn nok å gjøre fortsatt. Det er ikke noe som hindrer dere i å legge inn bud hvis dere virkelig ønsker dere huset, det verste som kan skje er at selger sier nei eller at noen kommer med et høyere bud. Anonymous poster hash: e0f7c...4fe
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #34 Skrevet 4. april 2016 At den ble pusset opp i 2015 skremte meg mer enn stilen for det er ut som det er mer enn nok å gjøre fortsatt. Det er ikke noe som hindrer dere i å legge inn bud hvis dere virkelig ønsker dere huset, det verste som kan skje er at selger sier nei eller at noen kommer med et høyere bud. Anonymous poster hash: e0f7c...4fe Vinduer, veggbekledning og isolasjon, rørsystem, el-anlegg er byttet og nytt. Må jobbes med tak, pipe og hage, ettersom jeg kan se.. Hva tenkte du på? Anonymous poster hash: dc90c...ca5
NoN Skrevet 4. april 2016 #35 Skrevet 4. april 2016 Synes dette var ganske fint - inni. Men pussig mange rare "byggerier" på utsiden. Eller? Ingen andre som synes det? Og hvilken DUSK på skapet i gangen i annen etasje. OMG!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #36 Skrevet 4. april 2016 Hver sin smak, -jeg for min del synes deg var for j*****, men men... Anonymous poster hash: 207cc...13a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #37 Skrevet 4. april 2016 Koselig hus med sjel og masse potensiale. Men det kræsjer helt utvendig og innvendig. Ser ut som om det er innredet med omsorg og smak inne, mens uteområdene er helt forsømt. Anonymous poster hash: dd849...981
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. april 2016 #38 Skrevet 4. april 2016 Upraktisk. Hvorfor ha komfyren under koketoppen når man har 3 høyskap feks.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #39 Skrevet 4. april 2016 Synes dette var ganske fint - inni. Men pussig mange rare "byggerier" på utsiden. Eller? Ingen andre som synes det? Og hvilken DUSK på skapet i gangen i annen etasje. OMG! Byggeriene på utsiden gir jo store bruksflater på en skrånende tomt. 👍 Nedenfor huset ser det ut som det er "work in progress". Ellers er det mer å gjøre i hagen ja. Dusken var litt kul 😀 Anonymous poster hash: dc90c...ca5
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #40 Skrevet 5. april 2016 Den som hadde smelt på plater på veggene i et sånt hus burde blitt anmeldt for hærverk, og fengslet. Når tømmerveggene har overlevd til nå, så bør den som skal pusse opp ha såpass kunnskap om bygningsvern og kulturhistorie at det som er av synlige tømmervegger blir bevart i hele husets levetid. Å slå på plater i et slikt hus, er ren og skjær vandalisme. Anonymous poster hash: 57580...5d5 Nesten alle hus bygd på 50 tallet er bygget på denne måten, dvs. liggende tømmer, og tømmra ser slik ut, om en tar bort pappen, som den gang ble brukt for å skjule tømmeret. Her har de fjernet pappen, og det er kun den fæle tømmra igjen. Den var det aldri meningen noen skulle se. Det blir som å vise reisverket i et moderne hus. Det ser uferdig ut, og er lite praktisk. tenk en melkekopp som blir sølt opp etter den veggen der... Anonymous poster hash: ea80f...36f
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #41 Skrevet 5. april 2016 Nesten alle hus bygd på 50 tallet er bygget på denne måten, dvs. liggende tømmer, og tømmra ser slik ut, om en tar bort pappen, som den gang ble brukt for å skjule tømmeret. Her har de fjernet pappen, og det er kun den fæle tømmra igjen. Den var det aldri meningen noen skulle se. Det blir som å vise reisverket i et moderne hus. Det ser uferdig ut, og er lite praktisk. tenk en melkekopp som blir sølt opp etter den veggen der... Anonymous poster hash: ea80f...36f Dette huset er fra 1915. Da var det ikke noe "papp" på veggene, og det har det heller aldri vært her. Historien sitter i veggene. Koselig og lunt. 👍 Anonymous poster hash: dc90c...ca5
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #42 Skrevet 5. april 2016 Dette huset er fra 1915. Da var det ikke noe "papp" på veggene, og det har det heller aldri vært her. Historien sitter i veggene. Koselig og lunt. Anonymous poster hash: dc90c...ca5 Ser uferdig ut. Og overflatene er lite barnevennlige. Passer seg i beste fall, best på bilder. Om det ikke var vanlig med papp på innvendige vegger i denne byggeperioden, var det med god grunn det ble vanlig litt senere. Om det var en hytte på fjellet så kunne det gått, men som en vanlig bolig? En annen ting, hus fra denne tiden er skjeve. Samme hva en skal gjøre, så må det jukses, for å få det pent. Og hva med det elektriske anlegget? Det er jo umulig å legge skjult = lite pent. Stiller meg også spørrende til hvor lunt, et så gammelt hus er. Men det er vel energimerket, så det kan en kanskje lese seg til. Anonymous poster hash: ea80f...36f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå