Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #51 Skrevet 4. april 2016 Jeg har alvorlig emetofobi = fobi mot å kaste opp. Har ikke kastet op på 20 år og i hverdagen tenker jeg nok på det veeeeldig mye. HI Anonymous poster hash: e7183...0e0 Da vil jeg råde deg til å få profesjonell hjelp. Er dessverre ikke noe man kan få gjort ellers. Lett å si, men det finnes jo så mange ting i livet som er verre enn litt oppkast under en fødsel.... Nei, gå og få hjelp, så kanskje du slipper å bruke så mye energi på en så banal ting! Anonymous poster hash: 98204...384
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #52 Skrevet 4. april 2016 Jeg verken kastet opp eller bæsjet under fødselen ble heller ikke kvalm eller brakk meg.. Tror det bare er forskjellig hvordan kroppen reagerer på smerte - en fødsel er jo veldig intens Anonymous poster hash: f07be...960
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #53 Skrevet 4. april 2016 Har du tendens til å reagere med kvalme ved smerter da? Tror det er ganske individuelt. Jeg kastet opp da jeg hadde fått klyster. Det har jeg opplevd før og - får blodtrykksfall og blir superkvalm . . Ellers kastet jeg ikke opp.. Anonymous poster hash: 0bdb7...00d
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #55 Skrevet 4. april 2016 Kastet opp, men det var ikke noe kjempeproblem i forhold til fødingen, for å si det slik. Anonymous poster hash: ac55a...ab6
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #56 Skrevet 4. april 2016 Du og du som jeg kastet opp med nr 1! Og det kom helt uventet på meg. Spydde en gang med nr 2, men det var sikkert fordi fødselen var over på et blunk. Hadde den vart lengre slik som første gang, hadde jeg sikkert spydd like mye den gangen... Anonymous poster hash: 44a8e...914
megmegmeg Skrevet 4. april 2016 #57 Skrevet 4. april 2016 Nei. Ikke jeg iallefall. Men bæsjet på meg... Men ikke noe jeg tenkte på under fødsel, var for vondt til at jeg brydde meg om noe som helst annet enn å få ut ungen
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #58 Skrevet 4. april 2016 Veldig heldig om det er din eneste bekymring. OM du absolut skal bekymre deg, så er det vel bedre å bekymre seg om de tingene som betyr noe! (overlevelse, at barnet er friskt osv) Anonymous poster hash: 2d72d...1d6
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #60 Skrevet 4. april 2016 Jeg har med alle mine tre trodd på ett eller annet tidspunkt at jeg kom til å kaste opp - men ikke gjort det med noen av dem! Tenker kanskje at om du har en kjent fobi så bør du kanskje snakke med både fastlege, jordmor og sykehuset du skal føde på angående hva man kan gjøre for å tilrettelegge best mulig for deg under fødselen. Ingen vet hvordan en fødsel vil gå, men det finnes kvalmestillende som kanskje kan hjelpe, samt at god smertelindring også kanskje vil gi deg en god sjanse til å slippe unna oppkast 😃 Lykke til med graviditet og fødsel 😃 Anonymous poster hash: 83b2e...588
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #62 Skrevet 4. april 2016 Jeg kastet opp under begge mine fødsler, men det var ikke som ved omgangssyke med kvalme, tørre brekninger osv. Det var bare som at det ikke var nok plass i kroppen til det som var der, så overflødige ting måtte ut. Så magen bare tømte seg, enkelt og greit, hver gang jeg la meg på venstre side. Veldig rart. Og jeg kan love deg at er det noen som har hetta for å kaste opp, så er det meg, men dette var på en helt annen måte. Var veldig glad for at jeg hadde spydd da de kom med slangen og skulle pumpe meg før hastekeisersnittet, da. For da slapp jeg. Anonymous poster hash: a11b5...e2b
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #63 Skrevet 4. april 2016 Har tre barn, kastet opp da jeg fikk nr to. Sjukt rask fødsel, 20 min, og smertene var ubeskrivelig intense. Anonymous poster hash: b8372...416
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #64 Skrevet 4. april 2016 Jeg gjorde det første gangen ja.. Tror det var fordi jeg var redd. Ikke andre gangen. Anonymous poster hash: d21dd...bd3
Lammeskanken Skrevet 4. april 2016 #65 Skrevet 4. april 2016 Jeg kasta opp men det var pga lystgassen 😃 ellers fikk jeg klyster, så jeg slapp å tenke på at det skulle komme 💩 ... 😂
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #66 Skrevet 4. april 2016 Jeg har alvorlig emetofobi = fobi mot å kaste opp. Har ikke kastet op på 20 år og i hverdagen tenker jeg nok på det veeeeldig mye. HI Anonymous poster hash: e7183...0e0 Du er da i fødsel HI. En egen transe. Tror du har viktigere ting enn oppkast å henge deg opp i npr du ligger der i tidenes smertehelvete og straks skal få oppleve livets største øyeblikk. Anonymous poster hash: d08f1...d11
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #67 Skrevet 4. april 2016 Jeg kastet opp begge gangene. Anonymous poster hash: 68b2c...dc4
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #68 Skrevet 4. april 2016 Kastet ikke opp under noen av mine fødsler (to stk). Var ikke i nærheten engang Anonymous poster hash: a8e72...fa0
PelleParafin Skrevet 4. april 2016 #69 Skrevet 4. april 2016 Jeg kastet opp under og mellom pressriene og et par ganger under den aktive fødselen (som forøvrig varte i nesten tre døgn..). Som de andre sier så tenker du ikke over det der og da, men jeg anbefaler deg å be om å få vasket deg i ansiktet og evt bytte skjorte ganske fort etterpå 😉
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #70 Skrevet 4. april 2016 Kastet opp to ganger under første fødsel, ingen med andre (men var veldig nære på). Det er likevel ikke det jeg sitter igjen med fra fødslene. Det ble bare en liten prikk i det hele. Anbefaler deg å ta ting som de kommer. Det er ekkelt å kaste opp, men i denne settingen er det bare å henge med på det som skjer, du kan ikke gjøre noe særlig fra eller til. Det er fantastisk å endelig være nesten i mål, litt oppkast får passere. Anonymous poster hash: 48899...48b
Miss Chocolate Skrevet 5. april 2016 #71 Skrevet 5. april 2016 Tre barn, aldri kastet opp eller hatt behov for det. Har derimot hatt stort behov for å hylgrine (men har heldigvis klart å la være 😉)
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #72 Skrevet 5. april 2016 Kastet opp litt under første fødsel, og brakk meg under andre. Det var pga sterke smerter. Var vel på riene rundt 8-9 cm. 2-3 brekkinger ved hver fødsel. Hadde neppe hatt mat i magen ved andre fødsel, ellers hadde jeg vel spydd. Ingen smertelindring med mine fødsler, kan jo være du slipper det hvis du velger noe. Jeg er glad jeg fikk oppleve mine fødsler uten noe iallefall Det høres verre ut for deg enn det er i virkeligheten. Der og da er du fokusert på annet Anonymous poster hash: 41ce2...5a0
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #73 Skrevet 5. april 2016 Kastet opp litt under første fødsel, og brakk meg under andre. Det var pga sterke smerter. Var vel på riene rundt 8-9 cm. 2-3 brekkinger ved hver fødsel. Hadde neppe hatt mat i magen ved andre fødsel, ellers hadde jeg vel spydd. Ingen smertelindring med mine fødsler, kan jo være du slipper det hvis du velger noe. Jeg er glad jeg fikk oppleve mine fødsler uten noe iallefall Det høres verre ut for deg enn det er i virkeligheten. Der og da er du fokusert på annet Anonymous poster hash: 41ce2...5a0 Og jeg er livredd for spysyken! Hater å spy. Kunne ALDRI hatt bulimi om det så var eneste måte å gå ned i vekt på. Anonymous poster hash: 41ce2...5a0
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #74 Skrevet 5. april 2016 Kastet opp alle tre gangene, men ikke bæsjet 😆 Anonymous poster hash: 3896b...7fa
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #75 Skrevet 5. april 2016 Kastet ikke opp selv Man har helt ærlig andre ting å tenke på enn spy og bæsj når man føder, det skal loves Anonymous poster hash: 3c03e...27c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå