Gå til innhold

Er dette urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på noen og tyve år som ikke bor hjemme lengre.

Har spurt han og han og samboeren kan bo hos oss i et par uker i sommer og passe hunden mens vi reiser på ferie til utlandet. De skal ikke reise noen steder i år.

Sønnen min sier at det kommer ann på hvor mye jeg betaler.

Han har jobb og tjener bra. Jeg går på dagpenger og har ikke veldig god økonomi men har fått muligheten til å reise til utlandet for en billig penge.

Selvsagt sørger vi for at det er mat til hunden mens vi er borte. Hunden kan ikke være på kennel og det er uansett så dyrt at da hadde vi blitt nødt til å være hjemme.

Er sønnen urimelig som skal ha betalt for å passe hunden for oss?

Anonymous poster hash: 987f8...495

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det syns jeg han er. Men i min familie er det en selvfølge at vi stiller opp for hverandre ved behov.

Skrevet

Tja, jeg synes iallfall det. Hadde noen i familien min bedt meg om noe slikt, hadde jeg ikke krev noen betaling.

Anonymous poster hash: abc38...a7a
Skrevet

Jeg har en sønn på noen og tyve år som ikke bor hjemme lengre.

Har spurt han og han og samboeren kan bo hos oss i et par uker i sommer og passe hunden mens vi reiser på ferie til utlandet. De skal ikke reise noen steder i år.

Sønnen min sier at det kommer ann på hvor mye jeg betaler.

Han har jobb og tjener bra. Jeg går på dagpenger og har ikke veldig god økonomi men har fått muligheten til å reise til utlandet for en billig penge.

Selvsagt sørger vi for at det er mat til hunden mens vi er borte. Hunden kan ikke være på kennel og det er uansett så dyrt at da hadde vi blitt nødt til å være hjemme.

Er sønnen urimelig som skal ha betalt for å passe hunden for oss?

Bor de langt unna dere da? Viss jeg måtte bruke to uler av ferien min på å reise langt vekk fra venner og andre planer , så mulig jeg hadde ønsket betalt..? Vet ikke, men jeg synes du er litt urimelig som forventer dette av sønnen din. Hadde foreldrene mine spurt meg, og jeg ikke hadde andre planer hadde jeg sagt ja med en gang. Men vi bor kun 10 min unna hverandre..

Anonymous poster hash: 79068...12a

Skrevet

Syns du er litt urimelig som mener at de skal la være å bo hjemme i to uker. Hadde du flyttet inn til noen andre for å passe deres hund?

Anonymous poster hash: 29243...b61
Skrevet

I min verden er det urimelig. Jeg hadde ikke kommet på tanken en gang om at jeg skulle hatt betalt for det..

Skrevet

Ja det er urimelig av sønnen din. I min familie stille man opp uten å få betaling for det!

Skrevet

Ja det synes jeg han er.Familie stiller opp for hverandre uten betaling.

Skrevet

Ja, det syns jeg er urimelig. Jge har slev hund og datter som har flyttet hjemmefra.

Jeg vet at hun ikke hadde tatt betalt hvis vi hadde kommet i samme situasjon.

Anonymous poster hash: 6bc7a...027
Skrevet

Jeg ville aldri ha krevd penger for å gjøre noen i familien min en tjeneste, og avgjort ikke moren min. Hvorvidt det er rimelig at han skal bo hos deg i to uker av ferien sin er en annen sak.

Anonymous poster hash: 8453d...0cb
Skrevet

Den der kan du være stolt av gitt 😳

Anonymous poster hash: 4f1b9...fd9

Skrevet

Hadde glatt spurt noen andre. Finnes maaange som ønsker å ha hund for noen uker. Ser dette stadig på disse fb-gruppene, folk står nesten i kø for å passe andres hunder. (Barnefamilier som vil teste hvordan barna går sammen med en hund før de evnt kjøper sin egen, ensomme eldre osv, det er også en mulighet).

Syns det er litt smålig av sønnen din å be om penger for dette. Spesielt om dette ikke medfører store ulemper (også økonomisk) for ham. Regner med du har "fødd på ham i alle år", så litt kan vi barn gjøre for våre foreldre i gjengjeld ;)

Hadde tilbudt ham å fylle opp kjøleskap og frysern så de spise gratis, pluss at de jo sparer på strøm/vann etc når de ikke er i sin egen leilighet.. Noe mer hadde jeg ikke tilbudt..

Anonymous poster hash: 1abd2...80f

Skrevet

De bor ikke mer enn 15 min. i bil unna oss. Er heller ikke mer enn to mnd. siden han flyttet hjemmefra. Har hatt hunden i 7 år og den forguder sønnen min. Er faktisk mer lydig med han enn med oss som går turer med den daglig.

Hadde håpet på litt hjelp fra sønnen med dette i sommer. Er flere uker siden jeg spurte han om dette. Det er også mest sannsynlig siste sommeren vi har hunden også pga. sykdom. Ingen av ungene vet om det ennå. Ikke noe sykdom som er vanskelig å forholde seg til. Tar toppen 10 min. om dagen å medisinere den.

Regner med det blir til at mannen og yngste barnet reiser og jeg blir hjemme med hunden. Må ta en avgjørelse i løpet av et par dager.

Skrevet

Syns du er litt urimelig som mener at de skal la være å bo hjemme i to uker. Hadde du flyttet inn til noen andre for å passe deres hund?   Anonymous poster hash: 29243...b61

De leier og har ikke lov til å ha besøk av dyr engang så derfor må de evt. bo her.

Skrevet

Ja, sønnen din er urimelig! (Men hvorfor kan ikke sønnen din passe hunden hjemme hos seg selv? Da slipper de jo "styret" med å bo et annet sted. )

Anonymous poster hash: 3c658...627

Skrevet

Hvor langt fra deg bor sønnen din?

Er det slik at han kan bo hos deg og jobbe som vanlig, eller må han og samboer bruke ferien sin for å passe hunden?

Det kan jo hende de vil bruke ferien en annen tid på året, eller ønsker å farte rundt i området uten en hund på slep?

Min søster har hund, jeg hadde aldri passet den. Mye ekstraarbeid. Har man hund får man orden pass til den selv og ikke forvente at familien passer den.

Hva med å spørre på Facebook om noen kjente kan passe hunden?

Anonymous poster hash: d4a91...273

Skrevet

Oi. For en sønn.

Er du stolt av han?

Anonymous poster hash: 324ca...d2c

Skrevet

Dette gjorde jeg hver sommer i 5 år. Flyttet inn hos.mamma og pappa da de var på ferie. De var gjerne bort i 3-4 uker. De fylte kjøleskapet og fryseren til meg. Fikk ingenting og krevde ingenting. Jeg jobbet de ukene de var på ferie.

Anonymous poster hash: 6599e...176

Skrevet

Jeg hadde blitt ekstremt skuffet hvis et av barna mine hadde forventet betaling for å passe hunden vår. Da hadde jeg begynt å lure på hva jeg hadde gjort galt i barndommen deres. 

I min verden hjelper familiemedlemmer hverandre uten vederlag for tjenestene. Ungdommen hadde selvfølgelig fått noe for jobben, rett og slett fordi det er høflig. Ikke penger, men snop/vinflaske/noe til huset etc.

Skrevet

HErregud. sier jeg bare, du lager problemer av alt, for det første bestiller man ikek tur uten å vite hva man gjør med dyra. og hvorfor kan ikek sønnen din passe hunden hjemme hos seg? om han bor 15 min unna så kan han veø også bare reise innom å lufte den og kose litt med den. hva med en nabo? Legg ut annonse på finn eller facebook, garantert noen som kan hjelpe til. og om så er det, så betal nå guttungen en liten slant da.

Anonymous poster hash: 05b3b...668
Skrevet

Jeg ville ikke vært bundet til å bo hos foreldrene mine to uker en sommer for at de skulle på en ferie de ikke helt har råd til. Inalle fall ikke en hund. Men vi er forskjellige. Jeg ville betalt da det er slik at han er billigere en kennel.

Anonymous poster hash: 8b6f4...e49

Skrevet

De leier og har ikke lov til å ha besøk av dyr engang så derfor må de evt. bo her.

Jeg kan forstå at han ikke har lyst til å flytte ut av eget hjem i to uker. Men å kreve penger er uhørt, han får enten si ja eller nei.

Skrevet

Du får si at betalingen er at han ikke får regning på at han bodde hjemme etter han ble 18 år 😃

Anonymous poster hash: 30015...7ee

Skrevet

Jeg kan forstå at han ikke har lyst til å flytte ut av eget hjem i to uker. Men å kreve penger er uhørt, han får enten si ja eller nei.

Hvis han sier nei, så "nekter" han jo foreldrene tur. Hyggelig det. Derfor ber han heller om litt penger.

Anonymous poster hash: 8b6f4...e49

Skrevet

Tja. Jeg synes i hvert fall det var rimelig frekk måte å svare på. Men har han ferie eller skal han jobbe når han evt skal passe huden? Ser ikke problemet med å bo i et annet hus i to uker, men man blir jo veldig bundet. Man kan jo ikke dra veldig langt, eller være veldig lenge borte. Hunden skal gås tur med minst 3 ganger om dagen regner jeg med? Da blir jo dagene deres rimelig oppstykket, alt av dagsturer etc man ønsker å gjøre, kan man ikke gjøre. Med mindre det passer seg å ha med hund. Så jeg kan forstå at han synes det er litt pes, spesielt om han ferie selv og ønsker å gjøre litt div med venner og kjæresten. Men at det "spørs hvor mye du betaler", ja det er bare frekt. 

Anonymous poster hash: 325f0...7e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...