Snuppa09 Skrevet 3. april 2016 #26 Skrevet 3. april 2016 Forventet nok litt, men de vet også at det følger med en "forventning" fra oss om at det de fikk av oss og andre gjestene blir brukt fornuftig. Begge barna mine brukte et par tusen på shopping og resten ble spart. Begge har nå penger nok til å kunne dekke 15% av kjøpesummen på en liten leilighet og det er det de kommer til å bruke pengene på. De lærer tidlig å forvalte pengene sine og har ikke problemer med å ha flere tusen kroner på forbrukskontoen sin heller uten å måtte løpe ut å bruke de opp. Mye læring i å vite at man har penger og må bruke de fornuftig. De fleste av våre venner gir nok mindre til sine barn enn det vi gjør da vi nok har bedre økonomi enn de fleste av de.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #27 Skrevet 3. april 2016 Eneste folk tenker på er gaver og penger..? Hvorfor blir man konfirmert ?? Noen som vet? Anonymous poster hash: 20d17...9b1
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #28 Skrevet 3. april 2016 Bunadene herfra er ikke så voldsomt dyre. Regner med at det blir bunad til ca 30.000,- fra oss. De har fått litt sølv fra før og resten av tilbehøret regner jeg med at de får av andre. Ingen andre gaver fra oss. Anonymous poster hash: d011c...74e
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #29 Skrevet 3. april 2016 Eneste folk tenker på er gaver og penger..? Hvorfor blir man konfirmert ?? Noen som vet? Anonymous poster hash: 20d17...9b1 [/acronyJ Mange ungdommer konfirmerer seg for gavene og de som er fornøyde med pengesummen holder den ikke hemmelig for vennene. Jeg synes det er galskap at det gis så store gaver for det er med på å skape enda mer press på de som ikke har så god økonomi. Anonymous poster hash: 398c5...c2a
Yellow Brick Road Skrevet 3. april 2016 #30 Skrevet 3. april 2016 Hun får bunad og festen er gaven fra oss. Så skal vi på en fellestur som konfirmanten har valgt, det blir en kombinasjon av gave og ferietur.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #31 Skrevet 4. april 2016 Her skal alle få en leilighet sentralt i Oslo som står klar til de skal studere. Hver sin bil (førerkort har de allerede gjort seg fortjent til ved å ikke røyke). Videre får de shoppingtur til New York inkluder 100.000,- i lommepenger. Og et bankkort hvor vi setter inn 10 000,- i mnd til de er ferdig utdannet og i god jobb. Det siste de får er gavekort på plastisk kirurgi slik at de kan fikse på seg og skape et utseende lik en håven bortskjemt blei med nesa i sky, slik at de matcher karakteren vi har skapt de til. Anonymous poster hash: d770b...c3d
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #32 Skrevet 4. april 2016 Eneste folk tenker på er gaver og penger..? Hvorfor blir man konfirmert ?? Noen som vet? Anonymous poster hash: 20d17...9b1 Livssyn og etikk. Humanetisk konfirmasjon. Vi gir seksap og bunad med sølv Anonymous poster hash: 7d659...ae0
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #33 Skrevet 4. april 2016 Hvilken bunad koster 70.000? Det hørtes horribelt dyrt ut! Anonymous poster hash: 1e2bc...3ea
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #34 Skrevet 4. april 2016 Her fikk konfirmanten selskapet. Fikk tilsammen 30 000,- i gaver og det er jo nok det. Satt 25 000 på boligsparkonto og resten brukte hun på data og ny tlf. Barna her er ikke vant til å få så mye uavhengig av vår inntekt, så hun var overlykkelig for alt og felte tårer av takknemlighet i takketalen hun ga. Anonymous poster hash: 15f91...2c5
MissZanta Skrevet 4. april 2016 #35 Skrevet 4. april 2016 Min konfirmeres til høsten og går da i 10 klasse. Han for lett motorsykkel lappen, jakke, hjelm og hansker og en startsum til å kjøpe lett motorsykkel. Faren har tung motorsykkel lappen og gode kontakter innen miljøet
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #36 Skrevet 4. april 2016 Jeg fikk bunad og 5000,- til mine foreldre. Sølvet til bunaden fikk jeg i konfirmasjonsgave fra min bestemor. Dette fikk alle barnebarna. Nå er det en del år til min konfirmeres, og han skal få storbytur av oss. Anonymous poster hash: f5e64...6e1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #37 Skrevet 4. april 2016 Får 10 000,- i penger, pluss en weekend-tur. Vi er ikke så mange til selskapet, så det blir ikke så dyrt. Anonymous poster hash: 5796f...1d7
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #38 Skrevet 4. april 2016 De fleste av våre venner gir nok mindre til sine barn enn det vi gjør da vi nok har bedre økonomi enn de fleste av de. Nei, vet du hva. Merker jeg blir litt provosert. Er det noe automatikk i at man skal gi etter inntekt? Er det ikke lenger viktig å lære barna at penger ikke vokser på trær? Min mann og min far(barnets bestefar) tjener begge svært godt. Vi snakker opp mot 500 000 i måneden. Barna våre og barnebarna til min far får normale summer til konfirmasjonen forde. Vi gir faktisk mindre enn mange "mindre velstående", dette for å lære barna verdien av penger. Anonymous poster hash: 4a5b8...e02
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #39 Skrevet 4. april 2016 Hvilken bunad koster 70.000? Det hørtes horribelt dyrt ut! Anonymous poster hash: 1e2bc...3ea Det lurte jeg på også🙈 Anonymous poster hash: 4a5b8...e02
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #40 Skrevet 4. april 2016 Det lurte jeg på også🙈 Anonymous poster hash: 4a5b8...e02 Beltestakk fra Telemark. Den begynner på ca 35.000,- for stakken med de billigste stoffene (på husfliden/bunadsrosen). vi valgte litt finere stoffer enn det billigste. I tillegg kommer belte, skjorte, hodepynt, strømper, sko, sølv osv.. vi betalte som sagt 70.000,- med absolutt alt. Anonymous poster hash: e82e6...02a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #41 Skrevet 4. april 2016 Beltestakk fra Telemark. Den begynner på ca 35.000,- for stakken med de billigste stoffene (på husfliden/bunadsrosen). vi valgte litt finere stoffer enn det billigste. I tillegg kommer belte, skjorte, hodepynt, strømper, sko, sølv osv.. vi betalte som sagt 70.000,- med absolutt alt. Anonymous poster hash: e82e6...02a Den bunaden er nydelig fin da, men ante virkelig ikke at den var SÅ dyr! Yikes! Anonymous poster hash: 1e2bc...3ea
Fandens Oldemor Skrevet 4. april 2016 #42 Skrevet 4. april 2016 Noen år til, men jeg ser for meg bunad + gave til verdi av 5-10.000,-. Det er evig nok. Ikke fordi jeg ikke har råd til mer, men fordi det er tacky å dynke barna i penger. Hva godt skal komme ut av det?
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #43 Skrevet 4. april 2016 her får hun min bunad, beltestakken, etter eget ønske, også får hun selskapet av oss. vi blir ca 70 stk i selskapet. stor familie. Anonymous poster hash: 9a7ff...16f
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #44 Skrevet 4. april 2016 Jeg tenker at selskapet i seg selv og evt bunad er mer enn nok. Hadde jeg fått bunad OG 50.000 av mamma hadde jeg ledd og gitt hu pengene tilbake. Nei, det hadde du ikke som 15 åring. Anonymous poster hash: a6fbe...0f4
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #45 Skrevet 4. april 2016 Noen år til, men jeg ser for meg bunad + gave til verdi av 5-10.000,-. Det er evig nok. Ikke fordi jeg ikke har råd til mer, men fordi det er tacky å dynke barna i penger. Hva godt skal komme ut av det? Bunad OG gave?? Du vet hva en bunad koster? Anonymous poster hash: a6fbe...0f4
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. april 2016 #46 Skrevet 4. april 2016 Nei, det hadde du ikke som 15 åring. Anonymous poster hash: a6fbe...0f4 Jo faktisk. Mamma sto for alt selskapet alene, med en ekstremt liten inntekt. Hun ville gi meg 5000 kr i tillegg, men jeg sa nei
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #47 Skrevet 4. april 2016 Jeg fikk bunad til konfirmasjon (sydd til mine mål), kostet ca 15.000,- (skjorte fikk jeg av bestemor som syr selv, sølv var spart opp på forhånd fra julegaver og bursdagsgaver fra besteforeldre og faddere). Og så fikk jeg et gullarmbånd (tilsvarende koster vel rundt 3000 kr i dag). I tillegg til selskapet som nok også var veldig dyrt. Ekstremt fornøyd med det, og er nok mer enn foreldrene mine egentlig hadde økonomi til. Broren min fikk dress og penger (og selskap selvfølgelig) slik at det totalt ble samme sum som jeg fikk for. Anonymous poster hash: 30dcf...9b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå