Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 3. april 2016 #26 Skrevet 3. april 2016 Meld deg på Grete Roede kurs, evt på nett. Da får du mye hjelp!
LeTwinsA Skrevet 3. april 2016 #27 Skrevet 3. april 2016 Hvorfor sluttet du med farris? Det er vel ikke i samme kategori som kaker, brus og saft? Anonymous poster hash: fe163...a76 Pga at jeg blir oppblåst av kullsyre
LeTwinsA Skrevet 3. april 2016 #28 Skrevet 3. april 2016 (endret) Tusen takk Vil ikke bytte lege, siden jeg aldri har fått så god hjelp med migrenen som jeg gjør nå. Anonymous poster hash: 86473...566 Fordelen med å gå ned så sakte som jeg har gjort, er at jeg ikke har noe overflødig hud , noe som var viktig for meg. fin og stram Migrenen er jo viktig, men legen skal uansett høre på deg. så ikke gi deg Bestill en egen time til kun kosthold/trening og si du kun vil ha hjelp med det. evt be om henvisning til en kostholdsveileder. Endret 3. april 2016 av LeTwinsA
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #29 Skrevet 3. april 2016 Uten at jeg nødvendigvis anbefaler en lavkaloridiett, ville jeg registrert meg på Grete roede.no, slik at du får oversikt over hva du faktisk får i deg. Om du har ledig tid i løpet av dagen/kvelden, gå raske, lange turer(1 time pluss), og øk gradvis til løping eller annet som passer deg. Hvor mye du klarer å gå ned, kommer litt an på i hvilken grad du er overvektig. Det er forskjell på en utrent person som veier 110 og vil ned til 80, kontra en noe trent person som veier 80 og vil ned til 50.... Kommer jo også an på andre ting også selvsagt... Anonymous poster hash: facfa...838
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #30 Skrevet 4. april 2016 Mitt beste tips er å gjøre det med en lege eller ernæringsfysiolog som støtte. Og kanskje en personlig trener til å begynne med? Bare husk at vekttap er 75% kosthold og 25% trening. Bare ikke gjør som jeg gjorde for å komme ned i normalvekt... Jeg sultet meg selv i nesten 18 måneder og raste ned 60 kg. Det ødela kroppen min totalt (mistet hår, huden tørket ut, MYE hengehud, dårlig immunforsvar, osv). Jeg begynte slankingen med gode intensjoner; men mistet helt kontrollen. ALT handlet om kalorier og å konkurrere med meg selv om å spise minst mulig. Fikk heldigvis hjelp når jeg skjønte hvor syk jeg var. Hvis ikke hadde jeg nok ikke klart å stoppe. Har idag en sunn BMI på 21,7. 😊 Anonymous poster hash: 15fa4...98e
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #31 Skrevet 4. april 2016 Meld deg på Grete Roede kurs, evt på nett. Da får du mye hjelp! Må bare støtte opp om dette forslaget! Jeg gikk på nettkurs og gikk ned 26 kilo på ca 5 mnd uten trening. Du får en personlig kurskontakt som du sender en rapport til en hang i uka, og så får du mail tilbake med tips, råd og motivasjon Før hver rapport så veier du deg og måler deg forskjellige steder på kroppen så du får helhetlig bilde av vektnedgangen Du kan også sende spørsmål til din kurskontakt om det er noe du lurer på, du får måltidstips, treningstips og oversikt over kaloriene i forskjellige matvarer. Jeg var strålende fornøyd og klarte å holde vekten i noen år før jeg ble syk og gikk enda mer ned i vekt, nå har jeg gått ned ca 36 kilo til sammen. Kursene koster litt, men det er verdt det og man betaler mindre etter første kurs Anonymous poster hash: a51cc...757
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #32 Skrevet 4. april 2016 Jeg har ikke så stor mulighet til å få trent så for meg er det viktig med litt aktivitet her og der. Jeg kjøpte meg dermed et aktivitetsarmbånd. Det er veldig god til å registrere turer etc. automatisk slik at jeg får med den daglige aktiviteten som å gå til og fra bussen osv. Dette har inspirert meg til å gå mer i hverdagen. Har satt 10 000 skritt som daglig mål så har jeg litt å strekke meg etter ettersom jeg i en vanlig hverdag går 5 000 - 6000 skritt (man kan stille inn etter det som passer seg). Har jeg bitte litt tid på hjem fra jobb tar jeg en omvei hjem fra bussen, skal jeg har noe lite på butikken og har tid til det går jeg i stedet for å kjøre, på kvelden tar jeg meg en liten kveldstur om jeg har tid og det er det som skal til for at jeg når målet mitt. Det har virket veldig godt for meg og passer fint når man er utrent. Treningssentre har jeg vært støttemedlem på før Anonymous poster hash: b4f88...3ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå