Gå til innhold

Jeg skal slanke meg og trenger masse tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig overvektig og ønsker å gå ned 35 kg, er helt utrent og i veldig dårlig fysisk form. Jeg har ikke bestemt meg for hvordan jeg skal gjøre det, telle kalorier, spise lavkarbo eller noe annet. Foreløpig så leser jeg litt rundt for å finne en vei som kan passe meg.

Hva er er dine beste slanketips? Hva hjalp deg? Hva bør jeg ikke gjøre? Jeg blir kjempetakknemlig for alle tips jeg kan få :)

Jeg skal ha sommerferie om 13 uker, hvor mange kilo tror dere det er realistisk å sette meg som mål til da?

Anonymous poster hash: 86473...566
Videoannonse
Annonse
Skrevet

20kg er oppnåelig siden du har endel overvekt :) 1-1,5 i uka klarer du :) tenk at du må spare 7000 kcal i uka for å miste en kg :)

Anonymous poster hash: ef710...13c

Skrevet

Jeg tror du bør gjøre dette sammen med noen. Legen kan være en god partner. Ikke forsøk å gå ned for raskt selv om det er fristende. Gi deg selv tid til å venne deg til din nye livsstil slik at du ikke går rett opp i vekt igjen. Det er vanskeligere å holde vekten nede enn å gå ned i vekt.

Samarbeid med legen om kostholdsplan og treningsopplegg. Gjør dette på en måte som er bra for helsen din på lang sikt.

Anonymous poster hash: 90c50...91c

Skrevet

Tell kalorier. Da lærer du fort hvilke matvarer du bør unngå.

Jeg hadde hatt 10 kg som mål, 20 syns jeg var ambisiøst. Å ha urealistiske mål er noe som kan føre til at en gir opp for raskt.

Sett av faste tider til trening. Jeg trener 19.30-20.30 mandag, 17.30-18.00 tirsdag, 19.00-20.30 onsdag, fri torsdag, 08.30-09.15 fredag, 10.00-10.45 lørdag, mens søndagen varierer. Prioriter dette knallhardt!!!!! Ikke lag unnskyldninger. Om det var midt i treningstiden frisøren hadde ledig den uken, så venter du med frisør til neste uke. Trening MÅ prioriteres høyt!!

Anonymous poster hash: 65b50...82e

Skrevet

Kutt ut søtsaker, tell kalorier i begynnelsen så du faktisk ser hvor mye det er du spiser. Sett deg treningsmål som er overkommelig. F.eks to faste dager - resten er bonus. Gå i trapper i stede for heisen konsekvent, gå/sykle til jobben om det ikke er alt for lange avstander. 10km går fort på sykkel. Som #4 sier, få deg en treningspartner. Har du en avtale skal det mye til å bryte den. 

Har selv gått ned 20kg over lang tid, vi snakker museskritt over 2 år :) Hovedsaklig trening og minimalt med godteri og kaker. Litt mindre posjoner enn hva jeg hadde før. Drikker aldri brus, da er det farris. På 3 år er det ikke gått en eneste uke der jeg ikke har fått trent minst en gang. 

Snakk med legen din om kosthold og trening. Har du råd kan det være lurt å investere i en PT for en periode, mange PTer kan også mye om kosthold. 

Lykke til, dette klarer du!

Heier på deg :)

Skrevet

Jeg tror du bør gjøre dette sammen med noen. Legen kan være en god partner. Ikke forsøk å gå ned for raskt selv om det er fristende. Gi deg selv tid til å venne deg til din nye livsstil slik at du ikke går rett opp i vekt igjen. Det er vanskeligere å holde vekten nede enn å gå ned i vekt.

Samarbeid med legen om kostholdsplan og treningsopplegg. Gjør dette på en måte som er bra for helsen din på lang sikt.

Legen min er desverre ikke interessert i å hjelpe meg :(

Hi

Skrevet

Legen min er desverre ikke interessert i å hjelpe meg :(

Hi

Jøss !!! En med 35 kg overvekt burde legen hjelpe

Skrevet

Jøss !!! En med 35 kg overvekt burde legen hjelpe

Hun mener at det ikke er så stort problem. Jeg er langtidsykmeldt, så hun er bare opptatt av det jeg er sykmeldt for :(

Skrevet

Kan jeg spørre hva du er sykemeldt for?

Anonymous poster hash: bd177...69e
Skrevet

Kronisk migrene

Skrevet

Hvorfor lurte du?

Skrevet

Kutt ut søtsaker, tell kalorier i begynnelsen så du faktisk ser hvor mye det er du spiser. Sett deg treningsmål som er overkommelig. F.eks to faste dager - resten er bonus. Gå i trapper i stede for heisen konsekvent, gå/sykle til jobben om det ikke er alt for lange avstander. 10km går fort på sykkel. Som #4 sier, få deg en treningspartner. Har du en avtale skal det mye til å bryte den. 

Har selv gått ned 20kg over lang tid, vi snakker museskritt over 2 år :) Hovedsaklig trening og minimalt med godteri og kaker. Litt mindre posjoner enn hva jeg hadde før. Drikker aldri brus, da er det farris. På 3 år er det ikke gått en eneste uke der jeg ikke har fått trent minst en gang. 

Snakk med legen din om kosthold og trening. Har du råd kan det være lurt å investere i en PT for en periode, mange PTer kan også mye om kosthold. 

Lykke til, dette klarer du!

Heier på deg :)

Tusen takk for gode tips :)

Hi

Skrevet

Tell kalorier. Da lærer du fort hvilke matvarer du bør unngå.

Jeg hadde hatt 10 kg som mål, 20 syns jeg var ambisiøst. Å ha urealistiske mål er noe som kan føre til at en gir opp for raskt.

Sett av faste tider til trening. Jeg trener 19.30-20.30 mandag, 17.30-18.00 tirsdag, 19.00-20.30 onsdag, fri torsdag, 08.30-09.15 fredag, 10.00-10.45 lørdag, mens søndagen varierer. Prioriter dette knallhardt!!!!! Ikke lag unnskyldninger. Om det var midt i treningstiden frisøren hadde ledig den uken, så venter du med frisør til neste uke. Trening MÅ prioriteres høyt!!

Anonymous poster hash: 65b50...82e

Tusen takk for gode tips :)

Skrevet

Jeg starta denne uka. Skal ned 30 kg. Kutter ut snacks og søtsaker. Bruker lifesum til å telle kalorier.

Anonymous poster hash: 1a292...8a4

Skrevet

Kronisk migrene

Da bør du virkelig samarbeide med legen. Både trening og kosthold kan påvirke migrenen.

Skrevet

Jeg starta denne uka. Skal ned 30 kg. Kutter ut snacks og søtsaker. Bruker lifesum til å telle kalorier.

Prøv Crom tab for å få vekk søthunger suget. Virket på meg.

Anonymous poster hash: 42601...8ae

Skrevet

Skulle ønske du var min venninne og at vi kunne slanke oss sammen :5:

Anonymous poster hash: 9556d...249
Skrevet

Skulle ønske du var min venninne og at vi kunne slanke oss sammen :5:

Anonymous poster hash: 9556d...249

Takk :) Hadde vært fint å ha noen å gjøre det sammen med :)

Skrevet

Da bør du virkelig samarbeide med legen. Både trening og kosthold kan påvirke migrenen.

Jeg mener at alt henger sammen, men legen er ikke enig. Og da hjelper det ikke om jeg aldri så mye vil :(

Skrevet

Lykke til :) Hvor mange kalorier har du lagt deg på?

Skrevet

Sjekk ut facebook siden til Berit Nordstrand. Hun starter felles gratis omlegging av kosthold fra neste uke. Varer i 12 uker

Anonymous poster hash: 6712a...3f8
Skrevet

Jeg skal ned 25 kg i alle fall og har prøvd litt forskjellig som ikke lykkes. Nå har jeg snart gått en uke på 5:2 dietten og det ser veldig lovende ut! Det var legen min som anbefalte denne dietten og hadde gode erfaringer å komme med fra andre pasienter og også kollegaer.

2 dager i uka er fastedager og jeg spiser max 500 kcal. Resten av dagene spiser jeg ca 14-1500 kalorier. Bruker lifesum og putter inn det jeg spiser der, og går turer når jeg har tid.

Anonymous poster hash: a6fbd...75c
Skrevet

Bytt lege?

Jeg har gått ned fra 93 kg til 62 kg, brukte nesten 3 år, og er fremdeles på "slankern". 

For meg ble det heller å se på det som å endre livssyn og kosthold enn å slanke meg.

I begynnelse startet jeg med å gå til jobb. ca 5 km hver dag. 

I tillegg sluttet jeg med brus, farris, saft, kaker, boller og andre søtsaker.

Jeg gikk ned ca 1 kg i mnd. 

Etter noen mnd begynnte jeg å løpe. Jeg har levd på lavkaloridiett :) 

Lykke til

Skrevet

Bytt lege?

Jeg har gått ned fra 93 kg til 62 kg, brukte nesten 3 år, og er fremdeles på "slankern". 

For meg ble det heller å se på det som å endre livssyn og kosthold enn å slanke meg.

Lykke til

Tusen takk :)

Vil ikke bytte lege, siden jeg aldri har fått så god hjelp med migrenen som jeg gjør nå.

Skrevet

Bytt lege?

Lykke til

Hvorfor sluttet du med farris? Det er vel ikke i samme kategori som kaker, brus og saft?

Anonymous poster hash: fe163...a76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...