Gå til innhold

Hvem sitt etternavn får barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fikk sin fars. Etternavnene våre passer ikke sammen. Jeg kommer ikke til å ta det navnet.

Anonymous poster hash: 5163f...485

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min har ett fornavn og ett etternavn (mitt). Holder i massevis.

Anonymous poster hash: 0c1cd...069

Skrevet

Min har 2 fornavn min som mellomnavn og fars som etternavn

Anonymous poster hash: 8b85e...620
Skrevet

Begges. For meg er det viktigere med navnetilknytning til barna mine enn til mannen min.

Anonymous poster hash: 6a6ef...6db

Skrevet

Begge våre etternavn med bindestrek mellom. Mitt etternavn er først.

Anonymous poster hash: 0a6a9...f9e

Skrevet

Barna har ett fornavn hver, så begge sine etternavn med bindestrek (der mitt står først).

Vi har nettopp giftet oss, og er i ferd med å ta det samme etternavnet som barna (altså mitt-hans).

Anonymous poster hash: c8ccb...a56

Skrevet

Jeg var som deg hi, har vokst opp med to etternavn selv og har alltid tenkt at det hadde vært veldig greit med kun ett. Derfor fikk eldstejenta kun faren sitt etternavn siden vi var forlovet og jeg hadde planer om å ta kun hans navn da vi giftet oss.

Når jeg skulle skifte navn ombestemte jeg meg og beholdt mitt siste etternavn og tok hans i tillegg. Så har skiftet navn på eldstejenta og minsten har fått det også så barna heter det samme som meg mens mannen har kun sitt etternavn. Er veldig fornøyd med det alle sammen😊

Anonymous poster hash: 8d0a9...244

Skrevet

Barna har forresten kun ett fornavn hver.

Anonymous poster hash: 8d0a9...244

Skrevet

Vi giftet oss i september som var, og jeg tok da min manns etternavn til mellomnavn, og han tok mitt til etternavn. Så han og jeg har nå samme mellom og etternavn. 

Lillespire som kommer til verden om noen måneder vil få det som nå er vårt felles etternavn (altså mitt). 

Anonymous poster hash: dccd3...533
Skrevet

Jentene har mitt etternavn, gutten har fars etternavn.

Anonymous poster hash: 64921...1a8

Skrevet

Vi har det samme etternavnet så barnet får selvfølgelig det 😊

Skrevet

Vi satte sammen våre etternavn, ga babyen det etternavnet og tok det samme selv. Vi heter dermed det samme alle tre.

Anonymous poster hash: f0c13...f2a

Skrevet

Vårt, naturligvis.

Anonymous poster hash: 2d165...bc8

Gjest Stjerneklart
Skrevet (endret)

Ett fornavn, et etternavn.

Faren er en merkelig type som ville at hun skulle ha hans etternavn, men han ville ikke ha noe kontakt ned henne og skulle skjule for sin egen familie at han hadde en datter. Da sa jeg nei. Hun skal slippe å bære etternavnet til ham som valgte henne bort og skammet seg over henne.

Vi er en familie på to, jeg og jentungen. Derfor har hun kun mitt etternavn :)

Endret av Stjerneklart
Skrevet

Begge etternavnene. Mitt som siste etternavn. ( fordi jeg ikke liker mannens etternavn som alle har)

Anonymous poster hash: 9a886...ec7

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Mitt som etternavn, farens som mellomnavn. Beholdt mitt etternavn da vi giftet oss. For meg føles det mest naturlig at barna får morens etternavn😊

Skrevet

Fars etternavn - mitt etternavn som mellomnavn!

Skrevet

Jeg er gift med pappaen, men vi har ikke samme etternavn. Ungene (alle er født etter vi giftet oss) har mitt etternavn, og farens som mellomnavn.

Skrevet

Begge har mitt etternavn. Veldig glad for det!

Skrevet

Det er veldig enkelt. VI giftet oss før vi fikk barn og har felles etternavn!

Anonymous poster hash: 1f8a3...529
Skrevet

Jeg har et sjeldent mellomnavn og far sjeldent etternavn. Barna har dermed fått mellomnavn etter meg og etternavn etter far. 

Anonymous poster hash: ac35b...3ee
Skrevet

Da barnet ble født fikk hun fars etternavn, men siden Han var en drittsekk og slo meg i flere år. Byttet jeg etternavnet til mitt da jeg gikk fra han og fikk full foreldrerett alene

Anonymous poster hash: a0816...0aa

Skrevet

Det er veldig enkelt. VI giftet oss før vi fikk barn og har felles etternavn!

Anonymous poster hash: 1f8a3...529

At man er gift betyr ikke nødvendigvis at man har felles etternavn.

Anonymous poster hash: 6a6ef...6db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...